Kysymys

Saunalahti Nettipuhelin



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

835 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Olikos irrituksella hetisiirto vai viivesiirto?


Ei kumpikaan vaan Ei tavoita-siirto, mutta se ei joko toiminut tai oli päivityksen yhteydessä pudonnut itsekseen pois päältä. Eli mulle aamulla soitettaessa kuului "Numeroon ei saada yhteyttä", kunnes aktivoin Oma Saunalahdesta välittömän siirron.
Käyttäjätaso 1
Wippies Homebox hajos.  :(
Ja uutta ei kuulemma saa.  >:(
Mitenkäs nyt saan lankapuhelimen toimimaan Nettipuhelimena?  ???

Tuon Homeboxin kanssa kun tuo oli "plug & play" - mikäs nyt olis helppo ja toimiva tapa? Jotain hiton adaptereita väliin, vai? Löytysköhän markkinoilta ~Homeboxin toimintoja vastaavaa, johon sais tuon Nettipuhelimenkin konffattua?
zyxel prestige 2002

Nettipuhelin asennusohje
http://koti.mbnet.fi/~vekesi/nettipuhelin/zyxel_ohje.pdf ' TARGET='_blank

Siinon laite joka on helppo saada toimimaan ja tosson pdf: ssä ohjeetki suoraan Saunalahden Nettipuhelimelle... Toimi heti ku olin ton ohjeen ja kun meillä on kerrostalossa natti niin ei homeboxi toiminu koskaan mut toi lähti pelittään heti stunnin ansiosta toimimaan.

En tiä mitä maksaa, mut kaverin kans tein vaihtokauppaa tosta ja kaverikaan ei muistanu hintaa

Jaa googlasin vähän ja näyttäis netissä olevan 88,00 € euron hintanen

Wippies Homebox hajos.  :(
Ja uutta ei kuulemma saa.  >:(
Mitenkäs nyt saan lankapuhelimen toimimaan Nettipuhelimena?  ???

Tuon Homeboxin kanssa kun tuo oli "plug & play" - mikäs nyt olis helppo ja toimiva tapa? Jotain hiton adaptereita väliin, vai? Löytysköhän markkinoilta ~Homeboxin toimintoja vastaavaa, johon sais tuon Nettipuhelimenkin konffattua?

Minulta hajotti kanssa ukkonen Homeboxin. Tilasin Saunalahden sivuilta uuden ja se tuli parissa päivässä, Tulee hiukan halvemmaksi kuin tuo Xyxel ja toimii heittämällä. Siemensin langattomassa toimii myös soittajan numeron näyttö.
Käyttäjätaso 1

Minulta hajotti kanssa ukkonen Homeboxin. Tilasin Saunalahden sivuilta uuden ja se tuli parissa päivässä, Tulee hiukan halvemmaksi kuin tuo Xyxel ja toimii heittämällä. Siemensin langattomassa toimii myös soittajan numeron näyttö.

Kirjoitin tuossa jo yllä, ettei Homeboxeja enää saa. Ainakaan Wippiesin sivuilta. Kerro, jos jossain muualla on myynnissä?

Kiitos tuosta Zyxel-vihjeestä. Kyseessä taitaa olla pelkkä VOIP-sovitin ja aika suolaisen hintainen sellainen vielä..? Ilmeisesti http://www.easytel.fi/tw_ea520/tw_ea520_tuotetietoja.htm ' TARGET='_blank olisi ADSL-modeemi, jossa olis VOIP suoraan? Mistähän tuollaisen löytäis, taitaa olla jo vanha malli?
Hei

Minulla Grandstreamin BT-200 ja kaikki lähtevät puhelut katkeavat 17min 28s kohdalla ja tulevat puhelut 2min 28s.

Kone ollut Grandstreamin huollossa testattavana ja vikaa ei vaan saada korjattua.

Asensin saman puhelimen justiin kaverille ja sillä sama vika.

Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla.


Sama vika (ja sama sovitin). Register Expiration -arvoa on viilattu ylös ja alas, yli 15 minuutin en näytä puheluiden kestossa kuitenkaan pääsevän. Ilmeisesti kyseessä on jokin 486:n "ominaisuus". Onkohan kukaan päässyt tässä asiassa eteenpäin?

Vaihdoin muutaman parametrin arvoa jonka jälkeen lähtevä puhelu ei katkennut 15min kohdalla.

Suosittelen Grandstreamin advanced settings 2 -välilehdelle seuraavia arvoja:

Session Expiration: 1800
Min-SE: 90
UAC Specify Refresher: UAS
UAS Specify Refresher: UAS
Force INVITE: Yes


Kiitos nosta neuvoista. Mutta... puhelu katkeaa edelleen tasan 15 minuutin kohdalla. 15 minuuttia on 900 sekuntia, mikään asetuksista ei näytä olevan asetettu tuohon arvoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

15 minuuttia on 900 sekuntia, mikään asetuksista ei näytä olevan asetettu tuohon arvoon.


Mutta se on tasan puolet Session Expiration-arvosta 1800. Kokeile muuttaa tuota hieman, esim. 840 sekuntia ja kyttää alkavatko puhelut katketa 7 minuutin kohdalla.

Jos sovittimesi on NAT-reitittimen takana, tarkista myös NAT-reitittimen IP session timeout arvot.

Tuttavalla on kaksi Grandstreamin BT-100-sarjan puhelinta, eivätkä puhelut katkeile. Ne ovat NAT:in takana, mutta NAT:in läpäisy on tehty käsin. BudgeToneen on syötetty NAT-reitittimen saama julkinen IP-osoite (Use NAT IP) ja kummallekin puhelimelle on määritelty oma porttiavaruus (Local SIP port ja Local RTP port), johon on myös tehty portinohjaus NAT-reitittimestä. Keep-alive interval säädettiin puhelimesta muistaakseni 59 sekuntiin ja UDP session timeout NAT-reitittimestä 120 sekuntiin.

Mutta sen on tasan puolet Session Expiration-arvosta 1800. Kokeile muuttaa tuota hieman, esim. 840 sekuntia ja kyttää alkavatko puhelut katketa 7 minuutin kohdalla.


Edelleen maksimiaika on 15 minuuttia. Session Expiration -arvoa säätämällä saa puhelun kestoa lyhemmäksi, mutta silloin kesto on juuri se arvo minkä tuohon kenttään laittaa (esim. 150 => puhelu katkeaa tasan 2½ minuutin kohdalla).


Jos sovittimesi on NAT-reitittimen takana, tarkista myös NAT-reitittimen IP session timeout arvot.


Hyvä huomio. Ei ihan suoraan, sillä nyt VOIP-sovitin on tilassa "Ei NAT-verkkoa", joten STUN ei ole päällä. NAT on kyllä oikeasti olemassa, mutta reitittimessä on ALG-kohdassa valinta "SIP-laite käytössä". Olen vain ruksinut tämän käyttöön ja laittanut VOIP-sovittimen STUNin pois päältä (koska Saunalahden ohjeissa neuvottiin olemaan käyttämättä STUNia). Mutta miten tämä on reitittimessä toteutettu on mielenkiintoinen (ja epäselvä) asia! Hyvä vinkki, kiitos!

Pitääkin varmaan tarkistaa reitittimen arvoja. Täytyy laittaa vanhanaikaisesti NAT päälle, puhkoa tarvittavat reijät verkkoavaruuteen ja/tai kokeilla laittaa VOIP-sovittimen STUN päälle.

Sen verran ehdin tässä välissä kokeilla, että 286-sovitin näyttää toimivan yli 15 minuuttia (20 minuutin kohdalla lopetin testauksen). Kyseinen sovitin on taas muuten vähän hankala, sillä siinä ei joitain kaipaamiani ominaisuuksia.

tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen


Tuosta firmware-päivityksestä. Sain sen itse onnistumaan siten, että määräsin päivitystavaksi HTTP:n ja päivitysosoitteeksi suoran IP:n 72.172.83.110 (joka löytyi Grandstreamin sivulta http://www.grandstream.com/firmware.html ). Sitten vain "Update" ja "Reboot". Päivitys käynnistyi heti kun sovitin nousi pystyyn. Päivitys myös kesti aika monta minuuttia, joten hommaa kannatta odottaa ihan rauhassa. Jossain vaiheessa sovitin vastasi sitten www-selaimen kutsuun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

reitittimessä on ALG-kohdassa valinta "SIP-laite käytössä"


Kannattaa kokeilla ottaa ALG-pois. Ainakin SMC7204BRA ADSL-modeemin SIP ALG on täysin hyödytön. Lähtevät puhelut taisivat toimia, mutta saapuvat puhelut ovat mykkiä. Myös Zyxelin 660-sarjan ALG:tä on haukuttu keskustelupalstoilla toimimattomaksi.

Helpoin kokeiltava on tietysti NAT-reitittimestä ALG-pois ja VoIP-sovittimessa ei mitään NAT:in kiertoja. Jos ei toimi, lisää VoIP-sovittimeen STUN-asetukset.

Tuota Saunalahden ohjetta ei kannata lukea kuin raamattua. Joidenkin NAT-reitittimen kanssa Saunalahden käyttämä palvelinpohjainen NAT-läpäisy toimii, mutta ei kaikkien. Esim. käydessäni kylässä tuon SMC7204BRA-purkin reitittämän verkon takana, Saunalahden ohjeiden mukaisesti ilman STUN:ia Nokia E70:llä Nettipuhelut jäävät mykiksi.


Sen verran ehdin tässä välissä kokeilla, että 286-sovitin näyttää toimivan yli 15 minuuttia (20 minuutin kohdalla lopetin testauksen).


Grandstream HT-286 on samaa ikäluokkaa BT-101:sten kanssa, joten en ole yllättynyt jos HT-286 toimii sinulla yhtä hyvin kuin BT-100:set tuttavalla. Ikävä kuulla että uudemmat Grandstreamin mallit toimivat huonommin kuin vanhat.
Muutama lisätesti tuli ehdittyä tehdä.

Eilen ehdin kokeilla vielä Linksys/Cisco puhelimella (Sipura-alusta). Sillä tuota 15 minuutin aikarajaa ei tullut vastaan, ei vaikka reitittimen asetukset olivat muuttumattomina. 20 minuutin jälkeen pistin puhelimen kiinni.

Lisäksi kokeilin heittää tuon Grandstreamin 486-sovittimen kiinni eri verkkoon (eli eri verkko, eri reititin, NAT päällä). Yhteys onnistuu, mutta katkeaa myös 15 minuutin päästä.

Seuraavaksi kokeilin alkuperäistä verkkoa ja reititintä. Otin ALG:n pois päältä ja laitoin VOIP-sovittimessa STUN-toiminnon päälle. Seurauksena oli se, että puhelut katkesivat epämääräisen ajan (7 - 10 minuuttia) jälkeen. Palasin takaisin ALG-SIP -tilaan (siis reitittimen ALG-kohdassa kerrotaa, että käytössä on SIP-sovitin). Tämän jälkeen 15 minuutin puhelut alkoivat taas toimia.

Printtasin ulos kaikki Sipuran (Linksys/Cisco) ja Grandstreamin asetukset ja aloin vertailla missä olisi eroavuuksia. Eipä niitä juuri löydy ainakaan pikaisella katselemisella. Tosin asetettavat parametrit ovat kovin erilaisia tai ainakin nimet vaihtelevat.

Yöllä on varmaankin tapahtunut jotain. Saunalahden VOIP-keskus oli alhaalla ja tänään vain lyhyet puhelut näyttävät toimivan kokeilemistani asetuksista riippumatta (kaikkea en ole kokeillut, on ollut muutakin tekemistä  ::) ) Tänään todellakin näyttää oudolta tuo puhelimen käyttäytyminen. Pitää testata tarkemmin.
Laitoin SYSLOG-toiminnon päälle ja sain jotain tavaraa talteen. En liimaa tänne koko lokia, mutta jotain mielenkiintoista sieltä löytyy. Sovittimena on siis Grandstreaming HandyTone 486 (Product Model: HT487 Rev4.1) ohjelmistoversioilla: Program: 1.1.0.37, Bootloader: 1.1.0.1, HTML: 1.1.0.37, VOC: 1.0.0.13

Testasin asian kaksi kertaa soittamalla VOIP-liittymästä Saunalahden kännykkään ja molemmilla kerroilla juttu eteni samalla tavalla. Puhelu alkoi normaalisti ja kesti tasan 15 minuuttia molemmilla kerroilla. (Olen peittänyt lokista tunnistetietoja osittain piiloon.)

17:46:55
- Testipuhelu yhdistyi

(välissä
2 minuuttua 7 sekuntia - eli 127 sekuntia)

17:49:02
- Send SIP message: 1 To 195.197.95.4:5060 (eli Saunalahden palvelimelle)
- SIP/2.0 200 OK
- Received SIP message: 200 (eli tuo on "OK")
- REGISTERED for 300 seconds;re-REGISTER in 280 seconds

(välissä
4 minuuttua 43 sekuntia tyhjää - eli 283 sekuntia)

17:53:45
-Send SIP message: 1 To 195.197.95.4:5060
-SIP/2.0 200 OK
-Received SIP message: 200
-REGISTERED for 300 seconds;re-REGISTER in 280 seconds

(välissä
4 minuuttua 42 sekuntia tyhjää - eli 282 sekuntia)

17:58:27
- Send SIP message: 1 To 195.197.95.4:5060
- SIP/2.0 200 OK
- Received SIP message: 200
- REGISTERED for 300 seconds;re-REGISTER in 280 seconds

(välissä
3 minuuttua 28 sekuntia tyhjää - eli 208 sekuntia, siis liian aikaista re-register -toiminnolle (!),
mutta puhelun alusta on kulunut tasan 15 minuuttia!)

(tästäkin välistä jätetty joitain logimerkintöjä pois)

18:01:55
- Send SIP message: 2 To 195.197.95.4:5060 (jostain syystä tämä on nyt vaihtunut ja on "message 2" kun se muissa viesteissä oli "message 1"!!!)
- UPDATE sip:094283xxxx@192.168.1.53:5060 SIP/2.0  Via: SIP/2.0/UDP
195.197.95.4:5060;branch=z9hG4bKrf1qve20b821ieoa07s1sm0000g00.1  Content-Length: 0  From: ;tag=SDtaaj999-A9Z3.488jAfbBUf0  To: ;tag=c893f88bee2df425  Call-ID: 89cbd8dbd4cbf954@192.168.1.53  CSeq: 1 UPDATE  Max-Forwards: 68  Request-Disposition: no-fork  Session-Expires: 1800;refr
- Received SIP message: 11
- Send SIP message: 200 To 195.197.95.4:5060
- SIP/2.0 491 Request Pending  Via: SIP/2.0/UDP
192.168.1.53:5060;branch=z9hG4bKa03ba6fae57bcd1b  From: ;tag=c893f88bee2df425  To: ;tag=SDtaaj999-A9Z3.488jAfbBUf0  Call-ID:
89cbd8dbd4cbf954@192.168.1.53  CSeq: 27161 INVITE  Content-Length: 0  Retry-After: 6    
- Received SIP message: 491 (eli "Request Pending")
- Received SIP message: 200 (eli "OK")

Yhteys kännykkään on nyt poikki. Kännykkä on havainnut puhelun sulkeutuneen, mutta VOIP-sovitin on edelleen "auki".

18:02:45
-Sovitin vaihtaa äänimerkin kuulokkeeseen.

Eli minusta näyttää siltä, että sovitin lähettää tasan 15 minuutin kuluttua palvelimelle jonkin viestin ("message 2") johon palvelin reagoi vetämällä puhelinlinjan kiinni. Paluuviestinä tulee tuo "message 11", mutta sovitin ei edelleenkään ymmärrä linjan menneen nurin.

Ymmärtääkö kukaan tuota lokia paremmin? Kannattaisiko kokonainen loki lähettää Saunalahden tutkittavaksi... kiinnostaako heitä ylipäätään tällainen ongelma (kokemuksia kenelläkään?)
Huomasin juuri, että linja näyttää menevän nurin siinä vaiheessa kun VOIP-sovitin lähettää ensimmäisen kerran UPDATE-pyynnön palvelimelle.


tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen


Tuosta firmware-päivityksestä. Sain sen itse onnistumaan siten, että määräsin päivitystavaksi HTTP:n ja päivitysosoitteeksi suoran IP:n 72.172.83.110 (joka löytyi Grandstreamin sivulta http://www.grandstream.com/firmware.html ). Sitten vain "Update" ja "Reboot". Päivitys käynnistyi heti kun sovitin nousi pystyyn. Päivitys myös kesti aika monta minuuttia, joten hommaa kannatta odottaa ihan rauhassa. Jossain vaiheessa sovitin vastasi sitten www-selaimen kutsuun.



Kiitos vinkistä. Valitettavasti ei kuitenkaan toiminut ainakaan minun 286-laitteella. Johtuisikohan siitä että laite on ehkä mallia "rev. 1", jolle ei päivitystä ole saatavissa grandstreamilla (ainoastaan rev 2.0 on mainittu firmware-sivuilla). Laitteessa ei ole mitään rev. merkintää joten kai se sitten on 1.0.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Grandstream HT-286 revision 1.0:llekin on tehty päivityksiä, mutta viimeinen ohjelmistoversio Rev 1.0:lle on 1.0.7.19. Onko sinulla 1.0.7.19 vai vanhempi?

Laitteessa ei ole mitään rev. merkintää joten kai se sitten on 1.0.


Omassakaan laitteessa ei ole mitään rev. merkintää. Ennen päivitystä versionumerot olivat:

Product Model:    HT286
Software Version:  Program-- 1.0.6.7    Bootloader-- 1.0.1.0    HTML-- 1.0.0.49    VOC-- 1.0.0.10

Päivityksen jälkeen versionumerot ovat:

Product Model:    HT286
Software Version:  Program-- 1.0.7.19    Bootloader-- 1.1.0.1    HTML-- 1.0.7.11    VOC-- 1.0.0.13

EDIT: Löytyihän se versionumero, ihan takatarrasta. On versio 2.0, joten siinä tosiaan on ehkä syy siihen, että päivitys toimi.


Eli minusta näyttää siltä, että sovitin lähettää tasan 15 minuutin kuluttua palvelimelle jonkin viestin ("message 2") johon palvelin reagoi vetämällä puhelinlinjan kiinni. Paluuviestinä tulee tuo "message 11", mutta sovitin ei edelleenkään ymmärrä linjan menneen nurin.

Ymmärtääkö kukaan tuota lokia paremmin? Kannattaisiko kokonainen loki lähettää Saunalahden tutkittavaksi... kiinnostaako heitä ylipäätään tällainen ongelma (kokemuksia kenelläkään?)



Tänään 11.10. havaintoja/testailua:

-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) toisen operaattorin lankaliittymään. Puhelun kesto yli 20 min., ei katkennut.
-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) Saunalahden kännykkäliittymään. Puhelun kesto yli 20 min., ei katkennut.
-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) toiseen Saunalahden nettipuhelinliittymään (Saunalahden nettipuhelinohjelma tietokoneessa).  Puhelu katkesi 15 minuutin kohdalla kuten ennenkin.

Lähtevien puheluiden katkeamisongelma 15 minuutin kohdalla HT-486:lla näyttäisi siis ainakin osittain korjaantuneen. Toivottavasti toimii muillakin ja vielä jos nuo nettipuhelimesta nettipuhelimeen soitettavat puhelut saisi kuntoon..

Aika kummalliselta tuntuu tämä ongelma vaikka en voip-tekniikasta paljoa ymmärräkään. Googlettamalla en ole löytänyt muualta (englanninkielisiltä foorumeilta) ainakaan ihan vastaavaa ongelmaa Ht-486:lla, joten jotenkin liittyy asetuksiin Saunalahden puolella?

Aika kummalliselta tuntuu tämä ongelma vaikka en voip-tekniikasta paljoa ymmärräkään. Googlettamalla en ole löytänyt muualta (englanninkielisiltä foorumeilta) ainakaan ihan vastaavaa ongelmaa Ht-486:lla, joten jotenkin liittyy asetuksiin Saunalahden puolella?


Epäilen ongelmaa Saunalahden palvelimella. Mielestäni yhteysongelma se ei ole, sillä lokin mukaan keskusteluyhteys palvelimen ja VOIP-sovittimen välillä on jatkuvaa - palvelin sen sijaan katkaisee puhelinyhteyden soitettavaan kohteeseen. Mitä enemmän tavaan noita lokeja, niin sitä enemmän olen vakuuttunut siitä, että ongelma liittyy siihen miten palvelin reagoi sovittimen UPDATE-pyyntöön. Ehkä tuo UPDATE-pyyntö on jotenkin epästandardi, mutta puhelun heittäminen kiinni on aika radikaali reaktio moiseen.

Muuten: Editoin edellistä viestiä, 286-sovittimen versio on 2.0


Laitteessa ei ole mitään rev. merkintää joten kai se sitten on 1.0.


Omassakaan laitteessa ei ole mitään rev. merkintää. Ennen päivitystä versionumerot olivat:

Product Model:    HT286
Software Version:  Program-- 1.0.6.7    Bootloader-- 1.0.1.0    HTML-- 1.0.0.49    VOC-- 1.0.0.10

Päivityksen jälkeen versionumerot ovat:

Product Model:    HT286
Software Version:  Program-- 1.0.7.19    Bootloader-- 1.1.0.1    HTML-- 1.0.7.11    VOC-- 1.0.0.13

EDIT: Löytyihän se versionumero, ihan takatarrasta. On versio 2.0, joten siinä tosiaan on ehkä syy siihen, että päivitys toimi.


Se on juuri tuo 1.0.7.19 versio minullakin. En muista olenko sen saanut joskus päivitettyä vai oliko tuo versio alusta asti. Näyttää tosiaan olevan valmistajan mukaan viimeinen firmware Ht-286:een. Jos joku tietää miten version 1.1.0.37 saisi ladattua 286:een ja niin että se toimisi, niin kertokaahan.



Eli minusta näyttää siltä, että sovitin lähettää tasan 15 minuutin kuluttua palvelimelle jonkin viestin ("message 2") johon palvelin reagoi vetämällä puhelinlinjan kiinni. Paluuviestinä tulee tuo "message 11", mutta sovitin ei edelleenkään ymmärrä linjan menneen nurin.

Ymmärtääkö kukaan tuota lokia paremmin? Kannattaisiko kokonainen loki lähettää Saunalahden tutkittavaksi... kiinnostaako heitä ylipäätään tällainen ongelma (kokemuksia kenelläkään?)



Tänään 11.10. havaintoja/testailua:

-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) toisen operaattorin lankaliittymään. Puhelun kesto yli 20 min., ei katkennut.
-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) Saunalahden kännykkäliittymään. Puhelun kesto yli 20 min., ei katkennut.
-Puhelu nettipuhelimesta (Ht-486) toiseen Saunalahden nettipuhelinliittymään (Saunalahden nettipuhelinohjelma tietokoneessa).  Puhelu katkesi 15 minuutin kohdalla kuten ennenkin.

Lähtevien puheluiden katkeamisongelma 15 minuutin kohdalla HT-486:lla näyttäisi siis ainakin osittain korjaantuneen. Toivottavasti toimii muillakin ja vielä jos nuo nettipuhelimesta nettipuhelimeen soitettavat puhelut saisi kuntoon..

Aika kummalliselta tuntuu tämä ongelma vaikka en voip-tekniikasta paljoa ymmärräkään. Googlettamalla en ole löytänyt muualta (englanninkielisiltä foorumeilta) ainakaan ihan vastaavaa ongelmaa Ht-486:lla, joten jotenkin liittyy asetuksiin Saunalahden puolella?


Pystyin toistamaan omassa labrassa tuon katkeamisongelman soitettaessa Nettipuhelin-Nettipuhelin puhelun. Ongelma näyttää
koskettavan vain Grandstream HT-486 ATAa. Yritän löytää ongelmaan ratkaisun  😉

Pystyin toistamaan omassa labrassa tuon katkeamisongelman soitettaessa Nettipuhelin-Nettipuhelin puhelun. Ongelma näyttää
koskettavan vain Grandstream HT-486 ATAa. Yritän löytää ongelmaan ratkaisun  ;)


Tässä asetukset joilla Nettipuhelin-Nettipuhelin puhelu ei katkea 15min jälkeen.

Grandstream HT-486 (rev.2.0) firmware version 1.1.0.37
Advanced Settings 2 -välilehdellä:

Session Expiration: 1800
Min-SE: 90
Caller Request Timer: Yes
Callee Request Timer: Yes
Force Timer: Yes
UAC Specify Refresher: UAC
UAS Specify Refresher: UAC
Force INVITE: Yes
Tässä asetukset joilla Nettipuhelin-Nettipuhelin puhelu ei katkea 15min jälkeen.

Grandstream HT-486 (rev.2.0) firmware version 1.1.0.37
Advanced Settings 2 -välilehdellä:

Session Expiration: 1800
Min-SE: 90
Caller Request Timer: Yes
Callee Request Timer: Yes
Force Timer: Yes
UAC Specify Refresher: UAC
UAS Specify Refresher: UAC
Force INVITE: Yes

Tein nämä muutokset. Ongelma näyttäisi nyt korjaantuneen. Kiitokset!
Oho!

Näyttää nykysin löytyvän nettipuhelinnumerot tiedustelusta. Ainakin osoitteesta henkilot.eniro.fi -palvelun kautta.

HIENOA !