Kysymys

Saunalahti Nettipuhelin


Käyttäjätaso 2
  • Entinen elisalainen
  • 306 kommenttia
Hei!

Lanseerasimme eilen Saunalahti Nettipuhelimen. Voit lukea palvelusta lisää http://saunalahti.fi/nettipuhelin/ - osoitteessa.

Saunalahti Nettipuhelin on uusi liittymä, jonka avulla voit luopua kalliista lankapuhelinliittymästäsi. Nettipuhelimella puhut kaikkiin kotimaisiin lankapuhelinliittymiin huippuedullisesti, vain 0,01 /min, puhelun aloitusmaksu on 0,10 . Kahden Saunalahden Nettipuhelin-liittymän välillä puhelut ovat täysin ilmaisia.

Puhelut Saunalahden GSM-liittymiin maksavat 0,048 /min + 0,10 /puhelu ja muihin kotimaisiin GSM-liittymiin 0,07 /min + 0,10 /puhelu. Nettipuhelin-liittymässä ei ole kuukausimaksua eikä sen avaaminen maksa mitään.

Jos sinulla on kysyttävää palvelusta, voit esittää kysymyksen tähän viestiketjuun!

t.
Pekka / SL

835 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Lisäksi pikku vinkki, jos jotain kiinnostaa. Itse olen yhdistänyt puhelinsovittimen outputin takaisin puhelinverkkoon samasta ylätaajuussuotimesta (kaikki suotimet ei toimi).


Tuollaisessa kytkennässä olisi hyvä käyttää ylijännitesuojaa lisänä. Puhelinsovittimet ja vaihteiden alaliittymäportit, jotka on suunniteltu kytkettäväksi ainoastaan rakennuksen sisällä, eivät yleensä sisällä ylijännitesuojausta. Nyt kun kytket tällaisen portin piuhaan joka menee rakennuksesta ulos, ukkonen pääsee rikkomaan laitteen erittäin helposti.

Lisäksi osa sovittimista ei kestä edes sitä että kytket portin vahingossa puhelinlinjalle. Nyt jos käy niin että puhelinasentaja kytkentöjä tehdessään kytkeekin vahingossa naapurin puhelinliittymän sinun linjallesi, voi puhelinsovittimestasi tulla entinen.

Mikäli vain mahdollista, puhelinsovittimelle kannattaisi käyttää sisäjohtoverkossa omaa pariaan jota ei ole kytketty talosta ulos. Lisäksi kun ei käytä samaa paria ADSL:n kanssa, pääsee myös noista ylätaajuussuotimista eroon. Nehän huonontavat puheäänen laatua (oma ääni kuuluu voimakkaammin omaan korvaan, kaikuminen voi lisääntyä).
Onko Saunalahden stun -palvelin poistunut käytöstä tämän viikon loppu puolella (to tai pe)?

Useammassa voip -puhelimessa ja ata -sovittimessa (Grandstream) on ilmennyt ongelmia. Ilmoitus mikä tulee on : "NAT is UDP blocked" ja nat:n ip on 0.0.0.0
Muilla stun -palvelimilla homma toimii... samoin kyllä näyttää pelaavan nyt Nettipuhelin myös ilman stun -asetusta.
Tosin ilman stun:ia rekisteröinti on aika tiuhaa tahtia.

Teettää vaan vähän turhaa työtä kun on näitä tullut asenneltua tutuille vielä aikoina jolloin nat:n läpäisyyn vaadittiin stun -palvelin.

-veke-
Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?
Hei

Yritän saada nettipuhelinta toimimaan seuraavilla laitteilla:

Zyxel P2000W, Firmware Wj.00.13
Zyxel P660R-61, Firmware V3.40(QG.6)

Puhelin soittaa ulos ja sillä voi vastaanottaa puheluita pääosin ongelmitta. Silloin tällöin puhelin ei sammuta yhteyttä ja putoilee linjalta. Suurin ongelma kuitenkin on, että ääni ei lähde ulos 2000W-puhelimesta. Sisään päin kuuluu liiankin hyvin, mutta ulos ei mitään.

Kokeilin toimintaa Saunalahden tarjoamalla softapuhelimella ja sillä liittymä toimi hienosti ensimmäisellä yrittämällä. Eli vika tuntuisi olevan tässä zyxel-klunssissa. En ole löytänyt adsl-modeemista mitään kohtaa, jossa pääsisin muuttamaan tai edes katsomaan palomuuriasetuksia, myöskään zyxelin tuotetuki ei ole vielä vastannut sähköpostiini asiasta. Eivätkä ainakaan puhelimessa osanneet antaa ohjetta palomuurin muokkaamiseen ko. mallissa.


  • Sain vastauksen zyxeliltä, että palomuuriasetukset hoidetaan natin asetuksista availemalla portteja.


    Onkohan joku tapellut samanlaisen ongelman kanssa? Arvostaisin kovasti mahdollisia vinkkejä :)

    Laitteiden asetukset ovat alla.

    ------
    P2000W

    SIP:

    SIP URI sip: 09******** @ voip.saunalahti.fi : 5060 
    SIP Server Address: voip.saunalahti.fi
    SIP Server Port: 5060
    Registrar Server Address: voip.saunalahti.fi   
    Registrar Server Port: 5060
    Register Expiry Time(sec.): 3600 
    NAT Keep Alive: 0
    Session Expiry Time(sec.): 0   
    Display Name: NULL

    NAT TRAVERSAL:

    Select Type: STUN (RFC3489)
    STUN Server IP: stun.saunalahti.fi:3478
    STUN Interval(sec.): 200

    PHONE:

    Default Voice Codec: G.729, 8k
    RTP Port: 1722 
    Jitter Buffer: Large   
    Voice Frames per Packet: Large   
    DTMF Relay: RFC2833
    DTMF Payload(0~127): 101

    ------

    P660R-61

    NAT:

    - Sua Only
    - portit 5060-5062, 1722, 3478 ohjataan puhelimen sisäverkon osoitteeseen
    - lisäksi olen laittanut puhelimen ip:n default serveriksi, jolloin sen pitäisi saada kaikki mahdollinen liikenne, jota ei ole muualla määritelty

    ------

  • Onko Saunalahden stun -palvelin poistunut käytöstä tämän viikon loppu puolella (to tai pe)?

    Useammassa voip -puhelimessa ja ata -sovittimessa (Grandstream) on ilmennyt ongelmia. Ilmoitus mikä tulee on : "NAT is UDP blocked" ja nat:n ip on 0.0.0.0
    Muilla stun -palvelimilla homma toimii... samoin kyllä näyttää pelaavan nyt Nettipuhelin myös ilman stun -asetusta.
    Tosin ilman stun:ia rekisteröinti on aika tiuhaa tahtia.

    Teettää vaan vähän turhaa työtä kun on näitä tullut asenneltua tutuille vielä aikoina jolloin nat:n läpäisyyn vaadittiin stun -palvelin.

    -veke-


    Jotain näyttää taas tapahtuneen Saunalahden siitä erikseen ilmoittamatta. Ainakaan oma konfiguraationi ei toiminut ilman stun-palvelinta, joten piti muuttaa palvelimeksi stun.fwdnet.net:3478. Nyt puhelut taas toimivat. Saunalahden omalla stun-palvelimella puhelut eivät tulleet läpi (puhelin kyllä hälyytti). ATA-purkkina Sipcom ATA-1000. Todellakin tämän Saunalahden Nettipuhelimen kanssa saa koko ajan olla varuillaan - eikä sekään aina auta.

    Ja näyttää siltä, että Saunalahtea ei kiinnosta puhelinnumeroidensa saaminen numerotiedusteluun...

    Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
    Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?


    Oletko säätänyt 'Session Expiration' arvoa ? Jos et, laita siihen 1800.
    En saa Linksys pap2:ta toimimaan, lieneekö vika adsl-modeemissa A-link rr64ap vaiko korvien välissä.

    Linksysin asetukset pitäisi mielestäni olla kunnossa, nettipuhelinohjelmakaan ei saa yhteyttä. Operaattorina Sonera, jonka käyttöohjeiden mukaan Adsl:ssa siltaava mode pakollinen, oma modeemini ottaa internetyhteyttä ainoastaan AutoWanbridge tilassa.

    Aiemmat keskustelut olen lukenut ja yrittänyt portforward asetuksia kaikkien ohjeiden mukaan joita on ollut tarjolla.

    Jos joku on yhteyden saanut rr64:lla saanut pelaamaan, niin onko ehdotuksia, mitä voisi kokeilla seuraavaksi?

    Onko Saunalahden stun -palvelin poistunut käytöstä tämän viikon loppu puolella (to tai pe)?

    Useammassa voip -puhelimessa ja ata -sovittimessa (Grandstream) on ilmennyt ongelmia. Ilmoitus mikä tulee on : "NAT is UDP blocked" ja nat:n ip on 0.0.0.0
    Muilla stun -palvelimilla homma toimii... samoin kyllä näyttää pelaavan nyt Nettipuhelin myös ilman stun -asetusta.
    Tosin ilman stun:ia rekisteröinti on aika tiuhaa tahtia.

    Teettää vaan vähän turhaa työtä kun on näitä tullut asenneltua tutuille vielä aikoina jolloin nat:n läpäisyyn vaadittiin stun -palvelin.

    -veke-


    Oli vähän vikaa stun-palvelimella. Korjattu nyt. Suurin osa puhelimista tosiaan toimii nykyään ilman mitään stun-asetuksia tai muitakaan nat-läpäisyjä, koska käytämme palvelinpään nat-läpäisyä.
    Itse vaihdoin nettipuhelimen ja nettiyhteyden saunalahteen. Nettipuhelin yhteys toimii grandstrean ht 486.  Vastatut puhelut katkesivat 2,5 min jälkeen. >:(  Saunalahden tuki yritti saada kaikki kuntoon.  Ei onnistuttu, joten oli vaan "korjattava" se itse.  Ja nyt toimii. 😃
    Olen tässä yrittänyt viritellä Nettipuhelinta toimimaan. Saunalahden oman softphonen sainkin jo toimimaan riittävällä porttiforwardoinnilla, mutta nyt yritän saada Asteriskia väliin niin toimii vähän useampikin puhelin talossa. Sisäänpäin sain jo puhelun signaloitumaan läpi, mutta ulospäin Asteriskin yrittäessä tehdä INVITEä vastaa voip.saunalahti.fi "SIP/2.0 401 Unauthorized". REGISTER on luonnollisesti mennyt onnistuneesti läpi aiemmin, kun puhelut tulevat sisäänpäin. Missäköhän mahtaa olla vika. Reason-headerista ei minulle aukene mitään ymmärrettävää: "Reason: X.int;cause=0x000007FF;add-info=0000.0000.0000"

    INVITE näyttää tältä: (tunnisteita korvailtu X:llä)

    INVITE sip:040xxxxxxx@voip.saunalahti.fi;user=phone SIP/2.0
    Via: SIP/2.0/UDP 81.xx.xx.xx:5060;branch=z9hG4bK4405b109;rport
    From: "03xxxxxxxx" ;tag=as32339efe
    To:
    Contact:
    Call-ID: 0b5c42f26d2ff94e3b1636a80dcbaed4@voip.saunalahti.fi
    CSeq: 103 INVITE
    User-Agent: SJPhone
    Max-Forwards: 70
    Authorization: Digest username="03xxxxxxxx", realm="voip.saunalahti.fi", algorithm=MD5, uri="sip:040xxxxxxxx@voip.saunalahti.fi;user=phone", nonce="83403267587353774650171056488465", response="bd65bba35c9b2ac7c5b8bcf730e7c393", opaque=""
    Date: Tue, 05 Sep 2006 07:57:10 GMT
    Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY
    Content-Type: application/sdp
    Content-Length: 314

    ja vastaus tältä:

    SIP/2.0 401 Unauthorized
    Content-Length:0
    Via:SIP/2.0/UDP 81.xx.xx.xx:5060;branch=z9hG4bK2cbf0f58;rport
    From:"03xxxxxxxx" ;tag=as32339efe
    To:
    Call-ID:0b5c42f26d2ff94e3b1636a80dcbaed4@voip.saunalahti.fi
    CSeq:102 INVITE
    Allow:ACK,BYE,CANCEL,INVITE,MESSAGE,OPTIONS,PRACK,REGISTER,UPDATE
    Reason: X.int ;cause=0x000007FF;add-info=0000.0000.0000
    WWW-Authenticate:Digest algorithm=MD5,nonce="83403267587353774650171056488465",realm="voip.saunalahti.fi",stale=false

    ''kl

    ...samoin kyllä näyttää pelaavan nyt Nettipuhelin myös ilman stun -asetusta.
    Tosin ilman stun:ia rekisteröinti on aika tiuhaa tahtia.


    Palvelinpään nat-läpäisy osaa haarukoida reitittimesi NAT-reikien eliniän ja pyytää sen perusteella puhelintasi lähettämään rekisteröintiviestejä niin tiheään tahtiin, ettei NAT-reikä sulkeudu. Tällöin sisäänpäin tulevat puhelut toimivat ilman puhelimen omia nat-läpäisykeinoja. On normaalia, että REGISTER-viestejä liikkuu tällöin 20-60 sekunnin välein.

    Jos puhelimesi käyttää stunia tai muita keinoja NATin ohitukseen, palvelinpää ei voi havaita puhelimesi olevan NATin takana ja silloin REGISTER-viestejä kulkee 300 sekunnin välein.
    Oletko säätänyt 'Session Expiration' arvoa ? Jos et, laita siihen 1800.

    Joo, tämä on kokeiltu. Ei vaikutusta, edelleen tilanne on, että lähtevät puhelut katkeavat 15 min. kohdalla.

    Parin tuttavan liittymäntilaukset numeronsiirrolla Elisalta veivät kuitenkin kuukauden kumpainenkin.


    Meikäläisellä tulee pian kolme kuukautta siitä kun olen liittymän tilannut ja saanut siitä tilausvahvistuksen sähköpostiin. Oma Saunalahdessa näkyy tila edelleen : tilauksessa. Olin tuolloin, parin viikon odottelun jälkeen ihan intoa piukassa ja kokeilin joka päivä, että joko toimii. Kysyttyäni miksei nettipuhelinta ole kytketty sain postia asiakaspalvelusta 30.6., jossa pahoiteltiin viivästystä ja kerrottiin, että tekniseen tukeen on ilmoitettu asiasta. En ole tuon ilmoituksen jälkeen hätyytellyt enää asiakaspalvelua, mutta tänään 5.9., laitan taas postia menemään. Aika hidasta... Saiskohan koko homman vielä peruutettua tai jotain. Onkohan jotain kilpailevaa tuotetta olemassa?

    EDIT 7.9.

    Jaahas, no nyt tuli jotain järkevää vastausta sähköpostiin. Ensimmäisessä postissa sanoivat, että soita asiakaspalvelunumeroon. Aikani odotin, mutta kun ei tapahtunut mitään niin kirjoitin vähän kiukkuisen sävyisen sähköpostin, että minulle voi kertoa sähköpostiinkin missä vika on. Toisessa postissa sitten jo kerrottiin syy miksi liittymä ei ole auennut: Luovuttava lankaoperaattori on ilmoittanut että numero ei ole minun hallussa.  Selvä se sitten on. Oliko tämä nyt tässä? Jos itse irtisanon Aurian vuokraliittymän niin sitten en ainakaan saa vanhaa numeroa liitettyä nettipuhelimeen. En jaksaisi millään puhelimella noihin kahteen (Auria ja Saunalahti) asiakaspalveluun soittaa, kun kokemuksen mukaan en koskaan ehdi odottaa niin pitkään, että joku vastaa. Aurialla tuskin minua neuvovat asiassa mitenkään, kun kerran olen heidän liittymästä yrittämässä eroon.

    Ihmettelen myös miksi minulle ei ole ilmoitettu, ettei nettipuhelinta voida kytkeä ennen kuin pirunmoisen inttämisen jälkeen. Saunalahdella on kyllä kaikki yhteystietoni. Olen itse kaupassa töissä ja meillä on kyllä käytäntönä se, että jos asiakkaan tilaamaa tavaraa ei saada toimitettua, niin kyllä me siitä ilmoitamme oma-aloitteisesti emmekä yritä salata tietoa.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Johtuukos se ihan näistä samoista jutuista, että Nettipuhelin ei HomeBoxin kautta aina toimi? Voisiko laittaa tuonne vikailmotuksiin näistä Nettipuhelimen vioistakin mainintoja? Vai johtuuko vika edelleen Boxin softasta?
    Kiitos, hyvä tietää että HT-486:lla toimii. Korjaantuiko tilanne siis sillä että vaihdoit nettiyhteyden Saunalahteen, vai pitikö tehdä jotain tiettyjä muutoksia 486:n asetuksiin? Itse en ainakaan kovin mielelläni vaihtaisi nettiyhteyttä kun talossa on kiinteä toisen operaattorin verkkoyhteys joka muilta osin toimii hyvin ja on edulllisin vaihtoehto.


    Itse vaihdoin nettipuhelimen ja nettiyhteyden saunalahteen. Nettipuhelin yhteys toimii grandstrean ht 486.  Vastatut puhelut katkesivat 2,5 min jälkeen. >:(  Saunalahden tuki yritti saada kaikki kuntoon.  Ei onnistuttu, joten oli vaan "korjattava" se itse.  Ja nyt toimii. :D
    Onko kellään muulla ongelmia ata-sovittimien/voip-puhelimien kanssa niiden verkossa pysymisessä.

    Itselläni on käytössä A-Link ATA1- sovitin ja se toimii muuten hyvin ,mutta silloin tällöin ei rekisteröinti Saunalahdelle onnistu... ja puhelut eivät silloin onnistu ilman sovittimen uudelleenkäynnistystä.
    Vika voi joskus ilmetä jopa kolme kertaa päivässä tai kerran kahdessa viikossa.

    Nyt on vain etsittävä mihin vika jää... onko verkkoyhteydessäni joskus aina yhteyskatkos vai onko yhteyskatkos Saunalahden palvelimella???
    Kommenteja onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa???

    Hei!

    Lanseerasimme eilen Saunalahti Nettipuhelimen. Voit lukea palvelusta lisää http://saunalahti.fi/nettipuhelin/ ' TARGET='_blank - osoitteessa.

    Saunalahti Nettipuhelin on uusi liittymä, jonka avulla voit luopua kalliista lankapuhelinliittymästäsi. Nettipuhelimella puhut kaikkiin kotimaisiin lankapuhelinliittymiin huippuedullisesti, vain 0,01 /min, puhelun aloitusmaksu on 0,10 . Kahden Saunalahden Nettipuhelin-liittymän välillä puhelut ovat täysin ilmaisia.

    Puhelut Saunalahden GSM-liittymiin maksavat 0,048 /min + 0,10 /puhelu ja muihin kotimaisiin GSM-liittymiin 0,07 /min + 0,10 /puhelu. Nettipuhelin-liittymässä ei ole kuukausimaksua eikä sen avaaminen maksa mitään.

    Jos sinulla on kysyttävää palvelusta, voit esittää kysymyksen tähän viestiketjuun!

    t.
    Pekka / SL
    ???

    Hei Pekka / SL
    Miten kustannukset jaetaan, kun esim. Sakasata tai Italiasta soitetaan minun "siirrettyyn Nettipuhelimeen" = vielä Sonerassa...
    Kiitos etukäteen vastauksestasi= pia-a@dlc.fi 🙂
    Korjaantuiko tilanne siis sillä että vaihdoit nettiyhteyden Saunalahteen, vai pitikö tehdä jotain tiettyjä muutoksia 486:n asetuksiin?

    Ei kun ongelmat alkoivat kun vaihdoin saunalahteen(netti ja nettipuhelin).

    Vaihdon sen 'Session Expiration' arvoa 1800 ja se auttoi.

    Päivitin uusimman firmwaren. 

    Tosin en soittele ko.puhelimella ulos joten en tiedä katkeaako puhelut. ::)

    Modeemiin tehtiin kyllä kaikenlaisia "säätöjä" 😮
    Minulla on periaatteessa saunalahden nettipuhelin käytössä ja lankapuhelinnumero lopulta 3 kuukauden odottelun jälkeen siirrtetty. Kuitenkin ainoastaan puhelut nettipuhelimesta päin onnistuvat siten, että puhe kuuluu kyllä nettipuhelimesta vastaanottajalle, mutta vastaanottajan puhe ei kuulu nettipuhelimelle päin. Soittaessa nettipuhelimeen päin taas kuuluu viesti "valitsemanne numero ei ole käytössä". Olen koettanut ottaa palomuurin pois päältä, mutta ei tunnu vaikuttavan asiaan.
    ???

    Hei Pekka / SL
    Miten kustannukset jaetaan, kun esim. Sakasata tai Italiasta soitetaan minun "siirrettyyn Nettipuhelimeen" = vielä Sonerassa...
    Kiitos etukäteen vastauksestasi= pia-a@dlc.fi :)

    Siis joku soittaa sulle ulkomailta nettipuhelimeen? Ja sinä olet siirtänyt puhelut Soneran liittymään?
    Eiköhän se ulkomailta soittava maksa ulkomaan hinnaston mukaan. Ja sinä sitten 0,07 /min + 0,10 /puhelu.

    Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
    Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?


    Testailin tuota Grandstreamin ATAa, aluksi puhelut katkesivat 15min jälkeen  ???.
    Vaihdoin muutaman parametrin arvoa jonka jälkeen lähtevä puhelu ei katkennut 15min kohdalla.

    Suosittelen Grandstreamin advanced settings 2 -välilehdelle seuraavia arvoja:

    Session Expiration: 1800
    Min-SE: 90
    UAC Specify Refresher: UAS
    UAS Specify Refresher: UAS
    Force INVITE: Yes

    Onko kellään muulla ongelmia ata-sovittimien/voip-puhelimien kanssa niiden verkossa pysymisessä.

    Itselläni on käytössä A-Link ATA1- sovitin ja se toimii muuten hyvin ,mutta silloin tällöin ei rekisteröinti Saunalahdelle onnistu... ja puhelut eivät silloin onnistu ilman sovittimen uudelleenkäynnistystä.
    Vika voi joskus ilmetä jopa kolme kertaa päivässä tai kerran kahdessa viikossa.

    Nyt on vain etsittävä mihin vika jää... onko verkkoyhteydessäni joskus aina yhteyskatkos vai onko yhteyskatkos Saunalahden palvelimella???
    Kommenteja onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa???


    Itselläni samanlaiset ongelmat alkoivat torstaina. Sovittimeni (Linksys WRTP54G) aina välillä ei pysty rekisteröitymään palvelimelle. Ennen se pysyi kiltisti kirjautuneena... Toisen palveluntarjoajan pallvelimen kanssa ei ole mitään ongelmia


    Hei!

    Lanseerasimme eilen Saunalahti Nettipuhelimen. Voit lukea palvelusta lisää http://saunalahti.fi/nettipuhelin/ ' TARGET='_blank - osoitteessa.

    Saunalahti Nettipuhelin on uusi liittymä, jonka avulla voit luopua kalliista lankapuhelinliittymästäsi. Nettipuhelimella puhut kaikkiin kotimaisiin lankapuhelinliittymiin huippuedullisesti, vain 0,01 /min, puhelun aloitusmaksu on 0,10 . Kahden Saunalahden Nettipuhelin-liittymän välillä puhelut ovat täysin ilmaisia.

    Puhelut Saunalahden GSM-liittymiin maksavat 0,048 /min + 0,10 /puhelu ja muihin kotimaisiin GSM-liittymiin 0,07 /min + 0,10 /puhelu. Nettipuhelin-liittymässä ei ole kuukausimaksua eikä sen avaaminen maksa mitään.

    Jos sinulla on kysyttävää palvelusta, voit esittää kysymyksen tähän viestiketjuun!

    t.
    Pekka / SL
    ???

    Hei Pekka / SL
    Miten kustannukset jaetaan, kun esim. Sakasata tai Italiasta soitetaan minun "siirrettyyn Nettipuhelimeen" = vielä Sonerassa...
    Kiitos etukäteen vastauksestasi= pia-a@dlc.fi :)


    Nettipuhelimella puheluihin vastaaminen on veloituksetonta.

    / panu.
    Mixei nettipuhelin netitä;asetukset tarkist.jne..?Onpi huawei E160 on the line.,löytyy tarpeelinen määrä kaikkia yxiköitä yhteyksiin. 040l

    Itselläni samanlaiset ongelmat alkoivat torstaina. Sovittimeni (Linksys WRTP54G) aina välillä ei pysty rekisteröitymään palvelimelle. Ennen se pysyi kiltisti kirjautuneena... Toisen palveluntarjoajan pallvelimen kanssa ei ole mitään ongelmia


    Vanhemmillani alkoivat samat ongelmat ke 7.9. Käytössä Linksys pap2. Oma pap2 pysyi hyvin linjalle viime minuuttiin asti, kunnes pätkäisi. Onkohan Saunalahti mennyt muuttamaan jotain? Toinen asia joka hiipii mieleen on tämä laajakaistaoperaattori, joka sattuu olemaan myös johtava lankapuheluta tarjoava yritys täällä...

    No toivotaan, että tähän keksitään joku järkevä syy ja korjaus.

    Osallistu keskusteluun