Vastattu

annullera köp efter mottagande av defekt produkt

  • 31 toukokuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 1447 katselukerrat

Jag beställde en telefon från Elisas nätbutik.

Direkt jag tar den i användning upptäcker jag ett fel med telefonens skärm. Tre st gulaktiga punkter syns upptill på skärmen samt nertill ett gulaktigt fält (se bilder) Jag tar kontakt med Elisas Chat stöd och vi kommer överens om att jag kan returnera telefonen till "lagret för undersökning" som kundtjänsten uttryckte det. Jag printar ut och fyller i uppgifter på Elisas "palautuslomake" beskriver felet med telefonen samt att jag önskar häva köpet med motiveringen att telefonen som defekt produkt inte uppfyllt förväntningarna .

Nu meddelar Elisa kundtjänst mig att köpet inte går att annullera och att telefonen istället är skickad på garantiservice. Detta alltså mot min önskan om att få häva köpet.

Varför kan inte Elisa tillgodose en kunds önskemål om att häva köpet i ett sådant här fall? Då man fått sig levererad en bristfällig produkt.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 1 kesäkuu 2016, 15:54

Hej Sir Edwards, och välkommen till palsta!

Låter konstigt, kan du skicka oss ett privatmeddelande via http://elisa.fi/palstatiimi, där du inkluderar ditt kundnummer, så kan vi ta en titt på saken?
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hej Sir Edwards, och välkommen till palsta!

Låter konstigt, kan du skicka oss ett privatmeddelande via http://elisa.fi/palstatiimi, där du inkluderar ditt kundnummer, så kan vi ta en titt på saken?
Tack för svaret. Jag skickar senare ikväll ett meddelande.
Fick idag meddelande från Elisa att köpet återgår. Tack för hjälpen palstatiimi. Ändå önskar man att detta kunde ha skötts korrekt från början via Oma Elisa, utan denna omväg.

Osallistu keskusteluun