Vastattu

Elisa viihde

  • 7 huhtikuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 5102 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hej. Kan Elisa viihde digibox användas som en vanlig digibox utan Elisa nätverksanslutning?
Personen, som ni sålde anslutningen till, ser inte alls på TV och behöver den inte!
Vi som behöver digiboxen har en annan leverantörs fiberanslutning.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 9 huhtikuu 2018, 16:10

Tjänare PiaBq och välkommen till Palsta! 🙂 Elisa Viihde digibox kan ställa upp vanlig kanalerna från antenn linje. Med andra ord det menar att du behöver eller antenn på taket eller kabel-tv-prenumeration för att det ska fungera. Om den pärson som har det avtal har avtal öppen, kan du också kolla på IPTV kanalerna från 500 till 545 om du ansluta digibox till internet 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tjänare PiaBq och välkommen till Palsta! 🙂 Elisa Viihde digibox kan ställa upp vanlig kanalerna från antenn linje. Med andra ord det menar att du behöver eller antenn på taket eller kabel-tv-prenumeration för att det ska fungera. Om den pärson som har det avtal har avtal öppen, kan du också kolla på IPTV kanalerna från 500 till 545 om du ansluta digibox till internet 🙂
Hej, tack för svaret. Vi har nog Elisa viihde digibox ibruk nu, funkar med vårt Wifi.

Idag har jag 2 frågor:
Vi har haft problem med gamla digiboxen och nu också med Elisa viihde digibox att Finlands kanaler 1-5 m.m. försvinner. När vi sökte efter kanalerna kom de med och vi kunde se dem i ett dygn ungefär. Nästa gång vi satte på TV'n så var dessa kanaler borta. Vad kan det bero på?
Det är endast dessa finska kanaler som försvinner. Vi ser nog t.ex. Eurosport, olika konstiga utländska kanaler, reklamkanaler, Swedish som vi betalar för osv. De försvunna finska kanalerna kommer på nytt om vi gör ny kanalsökning, men försvinner igen nästa gång TV'n sätts på...?!

Vi har beställt Swedish kanalpaket (SVT 1 och 2, Barnkanalen och TV). När jag försökte banda program därifrån kom felmeddelande att det inte lyckas pga upphovsrätt!? Vi har alltid kunnat banda Sveriges kanaler med vår gamla digibox och vill verkligen ha det i fortsättningen också.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Har du kontrollerat att antennkabeln är okej och ordentligt stängd? 🙂
Kan du lägga till ditt kundnummer till din profil?

Osallistu keskusteluun