Vastattu

Elisa Viihde fakturerar vidare trots att abonnemanget är uppsagt


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Jag testade ett abonnemang på Elisa Viihde. Efter den första gratismånaden som tog slut 8.10.2107 så sade jag upp abonnemanget på den sista dagen, alltså 8.10.2017. Följande dag, 9.10.2017 anländer en faktura (som PDF-bilaga till ett e-postmeddelande) där man fakturerar från 9.10.2017 till slutet av månaden.

Jag har annullerat abonnemanget innan följande period började, och jag har kontrollerat att det inte mera är i kraft.

Min fråga lyder, varför fakturerar Elisa ändå precis som om jag skulle ha ett abonnemang? Eftersom fakturan är helt grundlös, hur gör jag för att få den makulerad?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Exe_ 10 lokakuu 2017, 11:00

Hej zandman! Om du har sagt upp abonnemanget på den sista dagen (8.10.2017) och har nu blivit fakturerad till slutet av månaden, ska du få ersättningen automatiskt i nästa månadens faktura 🙂 Du har fått fakturan för hela månaden eftersom fakturan har redan skapats innan du sagde upp abonnemanget. Om du vill, vi kan kolla situationen mer med dig via privatmeddelenanden. Du kan skicka oss dina information här: http://elisa.fi/palstatiimi.

Exe_ / Ilari

Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 2
Hej zandman! Om du har sagt upp abonnemanget på den sista dagen (8.10.2017) och har nu blivit fakturerad till slutet av månaden, ska du få ersättningen automatiskt i nästa månadens faktura 🙂 Du har fått fakturan för hela månaden eftersom fakturan har redan skapats innan du sagde upp abonnemanget. Om du vill, vi kan kolla situationen mer med dig via privatmeddelenanden. Du kan skicka oss dina information här: http://elisa.fi/palstatiimi.

Exe_ / Ilari

Osallistu keskusteluun