Kysymys

Kundbetjäning vid saunalahti

  • 11 huhtikuu 2011
  • 1 kommentti
  • 2799 katselukerrat

Jag ringde till er kundtjänst fredagen den 8.4.2011 kl 8.00 på morgonen angående ett mobilt bredbandsmodem som har levererats från er till er kund (inte till mig utan jag sköter om ärendet åt henne). Eftersom er personal inte klarar av svenska fastän man väljer det som språk vid startögonblicket blev jag flera gånger kopplad till en finsk person. Han lovade att de skulle ringa mig! Fortfarande har ingen ringt! Jag var därför tvungen att ringa igen måndagen den 11.4.2011 klockan 8.00. Tydligen hade ni problem med er växel för mitt samtal kopplades direkt till en finskspråkig, hon kopplade mig till en svenskspråkig som inte kunde hjälpa mig med mitt problem, han skickade mig till en ny person som inte kunde svenska. Denna person skickade mig till växeln på elisa, på elisa kunde de inte hjäp mig eftersom det var frågan om ett saunalahti abonnemang, hon viderekopplade mig till en felanmälan nummer där kötiden var MAX 15 minuter men blev i verkligheten 25 minuter. När någon tillsist svarade kunde denna person inte heller svenska utan tog mitt nummer och skulle ringa tillbaka när han hittat en svenskspråkig. Totalt väntade jag 42 minuter i telefonen och fortfarande har mitt problem inte blivit löst!!!! Kan det vara så svårt vid saunalahtis kundtjänst att om en kund säger att modemet är sönder så skickar man ut ett nytt modem till kunden! Varför måste man vidarekopplas hit och dit och ingen som har en aning om vad man skall göra? Vem skall betala mitt arbete som jag gör för en annans räkning? Totalbetyget av er kundtjänst på en skala från 4-10 är -10! Bedrövligt! Jag kommer att sända in en insändare till hbl där ni får förklara er! Jag hoppas även att ni kommer att ringa mig inom denna vecka så er betalande kund får valuta för sina pengar!

1 kommentti


Jag ringde till er kundtjänst fredagen den 8.4.2011 kl 8.00 på morgonen angående ett mobilt bredbandsmodem som har levererats från er till er kund (inte till mig utan jag sköter om ärendet åt henne). Eftersom er personal inte klarar av svenska fastän man väljer det som språk vid startögonblicket blev jag flera gånger kopplad till en finsk person. Han lovade att de skulle ringa mig! Fortfarande har ingen ringt! Jag var därför tvungen att ringa igen måndagen den 11.4.2011 klockan 8.00. Tydligen hade ni problem med er växel för mitt samtal kopplades direkt till en finskspråkig, hon kopplade mig till en svenskspråkig som inte kunde hjälpa mig med mitt problem, han skickade mig till en ny person som inte kunde svenska. Denna person skickade mig till växeln på elisa, på elisa kunde de inte hjäp mig eftersom det var frågan om ett saunalahti abonnemang, hon viderekopplade mig till en felanmälan nummer där kötiden var MAX 15 minuter men blev i verkligheten 25 minuter. När någon tillsist svarade kunde denna person inte heller svenska utan tog mitt nummer och skulle ringa tillbaka när han hittat en svenskspråkig. Totalt väntade jag 42 minuter i telefonen och fortfarande har mitt problem inte blivit löst!!!! Kan det vara så svårt vid saunalahtis kundtjänst att om en kund säger att modemet är sönder så skickar man ut ett nytt modem till kunden! Varför måste man vidarekopplas hit och dit och ingen som har en aning om vad man skall göra? Vem skall betala mitt arbete som jag gör för en annans räkning? Totalbetyget av er kundtjänst på en skala från 4-10 är -10! Bedrövligt! Jag kommer att sända in en insändare till hbl där ni får förklara er! Jag hoppas även att ni kommer att ringa mig inom denna vecka så er betalande kund får valuta för sina pengar!
Du har fullkomligt rätt. Du har större chans att vinna på lotto än att få ordentlig kundbetjäning på svenska hos Bastun. Deras kundtjänst nonschalerar svenskan helt och hållet. Ibland så verkar det som om dom har dagtingat med Elisa Ab just om kundbetjäningen på svenska. Till och med engelskan klarar dom mycket bättre än svenskan. Om du skickar dina frågor via e-post på svenska så får du nog skicka dom flera gånger och ändå räkna med att aldrig få ett ordentligt svar. Men vad gör man? Till och med i Hangö så hör man mera finska än svenska idag.

Osallistu keskusteluun