Kysymys

Bewan 5200 modeemin firmikseen resetointimahdollisuus (tai parikin..)

  • 30 tammikuu 2011
  • 0 kommenttia
  • 2467 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 24 kommenttia
Taustaa: Joulukuussa ja tammikuun aikana nyt (viimeisin siis TÄLLÄ hetkellä käsillä) kolme kertaa otsikon mukainen modeemi tippunut taajuuksilta, ja jäänyt ilman nettiyhteyttä. joka kerta samat oireet: Hakee taajuudet, lukittuu oikealle päätaajuudelle, vilkuttaa kahdesti jopa @ - merkkiä, jonka jälkeen jää kaksi valoa palamaan ja kolmas vilkkumaan. En nyt vielä ole tästä tuoreesta tehnyt vikatikettiä Elisalle (Vaikka tuossa kaverille jouduinkin soittamaan ja selittelemään miksi tipuin WoW - raidista sanomatta mitään..), katsotaan huomenna mitä yö tuo tullessaan.

Ensimmäinen kerta tuli kuntoon peräti vartin sen jälkeen kun kännykkään oli "otettu työn alle - viesti"  tullut, (taisi keskuksen kaveri olla joku verkkoguru..) toka kerta vaatikin (ei varmaan olisi edes vaatinut..) asentajan käynnin paikanpäällä.

Asentaja mittasi linjan jollain laitteella, joka kuulemma meni nettiin että heilahti.
Testasi modeemin --> Kunnossa.
Testasi linjan signaalin --> Erinomainen.
Soitti keskukseen ja pyysi nollaamaan keskuksesta tiedot yhteydestä --> 30 sekuntia ja netti ylhäällä.
Lähti seuraavaan paikkaan ja sanoi että pistää laskun elisalle..

Tästä pääsenkin esitykseeni: Laittakaa ihmeessä sinne firmikseen seuraavat asiat:

1. Normaali resetointi.
(koska olette sitä xxxx/xxxx/reboot.jotain - linkkiä ohjeistaneet täälläkin käyttämään niin itse toiminto ON jo olemassa, mutta miksi sitä ei firmiksessä missään näy? Jopa koulutettu apinakin osaisi ko. linkin sinne kirjoittaa..)

2. "Palvelinresetointi"
(Ei luulisi olevan kovin vaikea laittaa skriptinä/tms myös sitä keskuksen/linkin/mikälie resetointiakaan. TAI keskukseen menevää PYYNTÖÄ resetoinnista; Ilmoitusta että asiakas haluaisi resetoinnin...)

tuo ensimmäinen nyt pitäisi olla vakiona kaikissa purkkaluokankin firmiksissä. Toista odottaisin enemmän, ja olettaisin sen olevan Elisankin kannalta järkevää säästöä (asetajan matkat ja työ) kun kuitenkin tämäkin ongelma viimeksi (kuten varmaan nytkin) oli vain keskuksen/linkin/mikälie muistiin jäänyt haamutieto siitä että modeemi on koko ajan ollut yhteydessä...

Tai jos edes saisi yhteystiedot sinne keskukseen/linkkiin/mihinlie jossa ylläpidetään tietoa näistä yhteyksistä ja voisi pyytää palvelinresetointia itse, vit&%taa taas odotella kuutta päivää (kuten viimeksi) että asentaja tulee taas kotiin tekemään puolen minuutin puhelun tämän vian vuoksi...

Groner: Mitä olet mieltä noin tekniseltä kannalta? Olisiko miten hankala toteuttaa?

Ihan oikeasti nimittäin v¤%#ttaa odottaa vajaata viikkoa asentajaa(kun huomenna laitan tiketin),
jos vian korjaaminen taas kestää sen aikaa että asentaja saa puhelimella yhteyden toiseen nörttiin
joka kirjoittaa vaan päätteelle jotain "disconnect ",
ja ongelma korjattu taas alle minuutin...

Keskustelussa ei ole vielä kommentteja.

Vastaa ensimmäisenä!

Osallistu keskusteluun