Vastattu

Bewan ja netgem n7700

  • 23 huhtikuu 2016
  • 5 kommenttia
  • 205 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Tallennuksia katsellessa ja etenkin kelatessa rupeaa tekemään yhteysvirhettä.
Heittää päälle ja pois langattoman yhteyden.
Kokeilin eilen kännykän kautta wifinä niin ei pätkinyt kertaakaan.
Tukeen ollut aiemmin yhteydessä , eivät osanneet auttaa muutenkuin "ota yhteys guruun".
Mitä tehdä ?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 4 toukokuu 2016, 11:59

Mittailin vielä sitä sun linjaa ja tosiaan fyysinen yhteys on kunnossa eli johonkin boksin ja modeemin väliin tuo ongelma jää. Laitoin sulle nyt tulemaan uuden modeemin tuon vanhan tilalle, jos se helpottaisi tilannetta. Kiinteässä laajakaistassa ei kyllä pitäisi minkään ruuhkan pudottaa nopeutta, kun se tulee kaikille lankaa pitkin. Toki esim. kerrostaloissa voi sitten wlan-verkko ruuhkautua, jos moni käyttää samaa wlan-kanavaa. Tuota kanavaa voi kuitenkin itse vaihtaa, oletuksena se on modeemilla automaattisena. Sieltä voi hakea sitä parhaiten toimivaa, vähiten ruuhkaista kanavaa. Tämän modeemin laitoin sulle tulemaan: http://elisa.to/1XiTKzr ja tuolta sivulta näet mitä kautta pääset wlan-verkkoon muutoksia tekemään. Käytännössä wlan-hallinta OmaElisasta mutta laajemmat muutokset paikallishallinnasta, jonka linkki löytyy sivulta. 🙂 Digiboksin wlan-viritin on myös hieman herkempi kuin joidenkin muiden laitteiden, joten laitteiden sijoitteluun on syytä kiinnittää huomiota. Parasta olisi jos laitteiden välillä ei olisi paljoa matkaa eikä esteitä.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yritin tutkia sun laajakaistayhteyttä mutta modeemi ei vastaile tällä hetkellä tännepäin lainkaan, onko purkki pois päältä kenties? Ootko kokeillut toimiiko nuo toiminnot ok jos kytket digiboksin verkkojohdolla modeemiin? Kun johto kytketään, tulee vielä boksin asetuksien kautta muuttaa yhteystyyppi langattomasta verkkojohtoyhteydeksi. Jos toimii ok johdon päässä, tiedetään ettei ainakaan digiboksin verkkojohto ole viallinen. Onko sulla siis käytössä tuo Bewan iBox-modeemi? Se on melkoisen vanha, joten voipi olla että vika jää siihen. Jos kuitenkin nyt onnistuisi tuolla johdolla vielä testata niin varmistutaan, sitten modeeminvaihto. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Siirsin keskustelun sille sopivampaan Viihde-osioon.
Hei ! purkki oli pois päältä viikon Madeiranreissun ajan . Purkki on se alkuperäinen valkoinen bewan , jolla viihde aloitti toimintansa . Putoaakohan meidän alueella kaistanopeus ilta-/yöaikaan , kun naapurillakin tuppaa olemaan samoja ongelmia.
yhteyskatko tuli näköjään nyt myös päiväaikaan ja tietokone toimii normaalisti
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mittailin vielä sitä sun linjaa ja tosiaan fyysinen yhteys on kunnossa eli johonkin boksin ja modeemin väliin tuo ongelma jää. Laitoin sulle nyt tulemaan uuden modeemin tuon vanhan tilalle, jos se helpottaisi tilannetta. Kiinteässä laajakaistassa ei kyllä pitäisi minkään ruuhkan pudottaa nopeutta, kun se tulee kaikille lankaa pitkin. Toki esim. kerrostaloissa voi sitten wlan-verkko ruuhkautua, jos moni käyttää samaa wlan-kanavaa. Tuota kanavaa voi kuitenkin itse vaihtaa, oletuksena se on modeemilla automaattisena. Sieltä voi hakea sitä parhaiten toimivaa, vähiten ruuhkaista kanavaa. Tämän modeemin laitoin sulle tulemaan: http://elisa.to/1XiTKzr ja tuolta sivulta näet mitä kautta pääset wlan-verkkoon muutoksia tekemään. Käytännössä wlan-hallinta OmaElisasta mutta laajemmat muutokset paikallishallinnasta, jonka linkki löytyy sivulta. 🙂 Digiboksin wlan-viritin on myös hieman herkempi kuin joidenkin muiden laitteiden, joten laitteiden sijoitteluun on syytä kiinnittää huomiota. Parasta olisi jos laitteiden välillä ei olisi paljoa matkaa eikä esteitä.

Osallistu keskusteluun