Kysymys

Binäärihakuhyppely mainoksien ohittamista varten

  • 6 lokakuu 2009
  • 3 kommenttia
  • 2163 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Entinen elisalainen
  • 8317 kommenttia
https://groner.wippiespace.com/evfr/ ' TARGET='_blank siirretty kehitysehdotus. Kehitysehdotuksella ääniä EVFR:ssä: 9

2009/01/17 (21:29) lisännyt käyttäjä Pertsa
Boksin hyppylymoodeihin voisi lisätä selaisen, että niin kauan kun hypitään eteenpäin, mennään esim. 3 min kerrallaan ja kun hyppelyn suunta muuttuu, aletaan puolittaa edellistä kohtaa. Tämä metodi toimii siis niin, että niin kauan kun näkyy mainoksia hypätään eteepäin ja mainokset ovat loppuneet, hypätään taaksepäin. Tällä tavalla mainosten loppukohta löytyy muutamassa sekunnissa, koska alueen koko puolittuu joka kerta: 3 min, 90 sek, 45 sek, 23 sek, 12 sek, 6sek...

2009/08/29 (13:39) kommentoinut käyttäjä nocando
Tuollaista featurea ei ole koskaan tullut edes ajatelleeksi. Tuo olisi erittäin hyvä.. Mutta luulen että sen toteuttaminen on hankalaa.

3 kommenttia

Topfieldin käyttäjästä Elisa Viihteen käyttäjäksi eniten jäin kaipaamaan juuri tätä ominaisuutta, jolla mainosten ohitus sujuu parhaimmillaan parissa sekunnissa muutamalla napin painalluksella. Tiedot yhdestä Topfieldin vastaavasta toiminnosta löytyy osoitteesta http://personal.inet.fi/private/tap/skipit.html.
Kuulostaa kyllä ihan toimivalta idealta.

Kaikista paras toteutus olisi kuitenkin mielestäni automatisoitu mainosten yli hyppäys. Mahdotonta tämänkään ei pitäisi olla, koska se on onnistuttu ainakin MythTv:ssä toteuttamaan.

Boksin hyppylymoodeihin voisi lisätä selaisen, että niin kauan kun hypitään eteenpäin, mennään esim. 3 min kerrallaan ja kun hyppelyn suunta muuttuu, aletaan puolittaa edellistä kohtaa...


Kannatetaan. Vastaava on esim. Topfieldin bokseissa käytetty SkipIt. Kehittäisin vielä tuollaisen ominaisuuden toimintaa seuraavasti:
- varataan tähän käyttöön kaksi nappulaa (eteen- ja taaksepäin)
- kun painetaan katselun aikana eteentaaksepäin, hypätään oletusajan verran (esim. 10s) kyseiseen eteenpäin
- kun painetaan uudestaan eteenpäin, kasvatetaan hyppyaika kaksinkertaiseksi ja hypätään eteenpäin (siis uusi hyppy 20s eli ollaan alkuperäisestä paikasta 30 sekunnin päässä)
- jos nyt painetaan taaksepäin, puolitetaan hyppyaika (esimerkissä nyt siis 10s), suoritetaan hyppy ja ollaan lopputuloksena 20s alkuperäisestä paikasta.
- Poikkeus: jos nyt painetaan uudestaan taaksepäin ei kasvateta hyppyaikaa kaksinkertaiseksi vaan hypätään uudestaan saman hyppyajan verran kuin edellisellä painalluksella (ehtona siis "suunnan vaihtamisen jälkeen toinen hyppy samaan suuntaan ei muuta hypyn pituutta"). Tämä ominaisuus on tärkeä virhepainallusten korjaamiseksi (kun tajuaa hypyn tehtyään, että hyppy meni sittenkin väärään suuntaan - näin tapahtuu itselleni arviolta joka 10. hyppypainallus)
- yleissääntönä siis: suunnan vaihtaminen puolittaa hypyn pituuden, saman suunnan pitäminen tuplaa hypyn pituuden.

Oletushypyn pituuteen palataan, jos yhtään hyppyä ei ole suoritettu 5 sekuntiin.

Jos videon toistaminen on mahdollista aloittaa vain keyframesta, niin hyppyjä kannattaa "pyöristää" vähän menneisyyteen päin.

Osallistu keskusteluun