Vastattu

Boksi hukkaa kanavia (kanavaa ei voida näyttää)

  • 13 joulukuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 1111 katselukerrat

Viimeisimmän päivityksen jälkeen boksi on alkanut hukkaamaan OSAN antenniverkon kanavista esim. ylen kanavat ja mtv3 katoaa aina. Kun boksin laittaa päälle tulee ilmoitus "kanavaa ei voi näyttää". Kanavien uudelleen haulla korjaantuu ja saattaa toimia päivän tai jopa kaksi. IP kanavat näkyy kyllä. Boksin irroittaminen verkkovirrassa ei auta. Onkohan vikaan tulossa korjausta lähiaikoina? Alkaa nyppimään jatkuva kanavien haku jotta voisi katsoa televisiota. Ja ongelma alkoi siis heti edellisen päivityksen jälkeen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 13 joulukuu 2017, 12:29

Tuon on tosiaan valitettava bugi, joka on osalla käyttäjistä. Aiheesta useammassa topicissa aiemmin, mm. täällä.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Tätä samaahan on jatkunut jo vuoden verran, kanavat katoilee ja muuttaa paikkaa. Sieltä tulee varmaan taas normi vastaus, ollaan pahoillamme tilanteesta. Palstatiimiläiset on aika hiljaa kun näistä asioista kyselee.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tuon on tosiaan valitettava bugi, joka on osalla käyttäjistä. Aiheesta useammassa topicissa aiemmin, mm. täällä.
Minulla on sama ongelma, että boxi siirtyy antennikanavilta hakemaan lähetystä IP osoitteesta josta sitä ei ole saatavilla, eli tulee teksti mustan ruudun alareunaan, että kanavaa ei voida näyttää. Tämä ongelma esiintyy, kun laitan netin reitittimen päälle. Ongelmaa on yritetty moneen otteeseen ratkoa omagurun kanssa ja boxikin on vaihdettu, mutta ongelma vaan jatkuu. Minusta vika on boxin ohjelmistossa, eli tällaista automaattista kanavan vaihtoa antennista nettiin ei saisi automaattisesti tehdä vaan se tulisi olla asetuksissa valittavissa, tai vähintäänkin kysyä käyttäjältä, että "Haetaanko kanavaa netistä" kyllä/ei. Viimeksi elisalta sain ohjeen, että jos boxin vaihto ei auta, niin ongelma olisi antennissa. Testasin tämän irroittamalla antennijohdon netin ollessa päällä, niin kuva vaan pysähtyi ja tuli heikko signaali ilmoitus, mikä on aivan oikein. Boxi ei siis lähtenyt vaihtamaan IP ositteeseen tästä häiriöstä joten päättelen, että vika ei ole antennissa vaan nimen omaan boxin ohjelmistossa.
Signaalitaso on 47-52% ja on se aimemmin riittänyt. Ongelmat alkoivat tämän vuoden puolella jonkun päivityksen jälkeen. Minun täytynee sanoa elisa viihde sopimus irti, kun tätä ei pystytä ratkaisemaan. Voisiko Elisa lähettää palautetta boxin ohjelmiston tekijöille näistä häiriöistä, että korjaisivat boxin ohjelmistoa käyttäjäystävällisempään suuntaan (liika automatiikka valinnan taakse tai pois).
Käyttäjätaso 1
Tuntuu olevan noissa bokseissa yksilöitä vaikka varmaan sisukset pitäsi olla samat kaikissa. Meillä oli sama ongelma sen tammikuun isomman päivityksen jälkeen että antennikanavat katosivat lähes päivittäin ja siihen auttoi vuorollaan nuo sammuttelu ja uudellenhakujumpat. Ongelma kesti noin huhtikuun puoleen väliin ja vimeksi kun asiaa asiakaspalvelussa hämmästeltiin oli taas korjaavia päivytyksiä tulossa ja nyt tilanne vaikuttaisi korjaantuneen koska buuttailua ei ole nyt pariin viikkoon tarvittu (kop kop). Ja erikoista on myös että sukulaisella on vastaava kokoonpano 200m päässä meidän asumuksesta ja hänellä vastaavia ongelmia ei ole ollut missään vaiheessa.
Tänään otin Elisa Viihteen käyttöön, reilut pari tuntia toimi moitteetta mutta sitten tuli mosaiikkia ja kyseinen teksti "kanavaa ei voida näyttää". Huomenna testailen uudemman kerran mutta tänään ei ainakaan tehdasasetuksien palautus ym. auttanut. Lieneekö tuo mahdollinen peruste määräaikaisen sopimuksen irtisanomiselle jos palvelu ei toimi halutulla tavalla? Jos ei lähde toimimaan niin pitää aloitella sitten neuvottelut asiakaspalvelun kanssa.
Käyttäjätaso 3
Onks toi oikeesti tollanen, rauman myymälä kehu sen maasta taivaaseen, kyl me uuten se vaihdetaan jos ei toimi. Outo peruste myynti tykille.

Siis ku kokoajan joku on sen kans kusessa.
Netgem N7800 oli se mitä koitti myydä.
Sain irtisanottua.

Osallistu keskusteluun