Vastattu

digiboksi tökkii

  • 29 heinäkuu 2015
  • 11 kommenttia
  • 1472 katselukerrat

Digiboksi on alkanut temppuilemaan. Pätkäsee nauhotuksen kesken kaiken. Hyppää tv ohjelmaan jollekin kanavalle. Eikä muista kohtaa mihin katsominen on jäänyt. Vähän väliä tulee yhteysvirhe teksti ja nauhoitukset sekoilee..modeemista ei ole kiinni koska se on uusittu ja sen paikkaa on vaihdettu, eikä mikään muu laite temppuile. Ollaan resetoitu ja tehty kaikki mahdollinen.. lokakuussa päättyy sopimus ja alan vakaasti miettiä vaihtoa Soneraan... Onko jotain vinkkejä mitä kannattaisi tehdä? Meillä siis semmonen musta neliönmallinen boxi.. harmillista tuo tökkiminen sillä muuten olen ollut tyytyväinen elisa viihteeseen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi johannak79 17 elokuu 2015, 13:46

Mahtavaa iso iso kiitos, hyvää palvelua ja anteeksi "kiukustumiseni", muutaman kerran peräkkäin kun kone tökkäsee katki kesken lemppari ohjelman tallennuksen niin alkaa kiukku katselu nautinnon vallata 🙂 luulen että vaihto auttaa, modeemi meillä on uusi joten siinä ei pitäisi olla vikaa, jos kumminkin ongelmat jatkuvat niin otan yhteyttä.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? kuulostaa hieman erikoiselta, onko netti muuten toiminut ok? Onko digiboksi kiinni modeemissa langallisesti vai langattomasti? Mikäli langallisena, kannattaa tarkistaa että piuha ei ole liitettynä modeemin LAN-portiin numero 4. Jos laitat asiakasnumeron vaikkapa yksityisviestiää minulle, voimme etsiä ratkaisua 🙂
  • Netti on muuten toiminut ok...mikään muu laite ei pätki. Digiboksi on langattomasti yhdistetty modeemin. Laitan sinulle viestiä.
    Sepä se kun ei toimi edes langallisesti.. Olemme langattomanakin kokeiltu siirtää modeemia mutta ei vaan auta. Lisäksi muistin illalla kun aloin ohjelmaa katsomaan toisenkin ongelman.. ei ota vastaan kaken käskyjä vaan jumiin paikalleen. Boxi pitää sammuttaa ennenkun lähtee toimimaan... pikkusen alkaa kiukku nousemaan, ja enemmän tuleekin katsottua netflix (pleikan kautta) koska fiilistä tuossa menee kun jatkuvalla syötöllä saat etsiä ja Kelalla ohjelmien oikeisiin kohtiin.. ennen on toiminut ihan hyvin, ongelmat alkaneet n. kk sitten..
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? muistaakseni soittelimme tästä, miltä tilanne vaikuttaa tehtyjen toimenpiteiden jälkeen? 🙂
  • Ekan päivän toimi ok. Nyt alkanut taas temppuilemaan 😞 olimme tuossa vkl reissussa mutta eilen taasen tökki useamman kerran 😞
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? viankorjaus pyysi tähän hieman lisätietoja :)

    1. Yhteyden tyyppi (mobiili / ADSL / VDSL / ETH-kuitu / kaapelimodeemi).

    2. Modeemin merkki ja malli.

    3. Testaa suoraan piuhalla, ja niin, että digiboksin valikosta varmasti valitaan "verkkojohtoyhteys" (lokista ei löytynyt tietoa että boksi olisi ollut piuhalla toiminnassa). Tarkista samalla, että et kytke boksia modeemin porttiin 4, käytä portteja 1,2 tai 3.

    4. Kirjaa ylös vastaukseen tarkka aika jolloin kokeilit piuhalla. Näin saadaan varmistettua boksin toimivuus. Muista kokeilla katsoa IPTV-sisältöä tällöin, eli esim. tallennetta.

    Näin saadaan asia tutkittua juurta jaksain. Jos boksista löytyy vika, niin se vaihdetaan, muussa tapauksessa menee WLAN:in säätämiseksi 🙂
  • 1.yhteys on ETH-KUITU
    2. Boxi on musta pieni N7700-TC-4-D

    Piuhalla tutkiminen ei täällä uudessa asunnossa toimi. Modeemi on toisessa huoneessa eikä meillä ole niin pitkää jatkojohto millä sen siihen viereen saisi. Lisäksi tuo koiranpentu varmaan söisi sen jos unohtuisi kertaakaan johto menemään suoraan olohuoneen poikki, jos saan lainaan toisen boxin voin tuon tuoda liikkeeseen katsottavaksi. Ollaan nyt yritetty tuon kanssa luovia mutta nyt alkaa totaalisesti olla hermo mennyt kun jumiin päivittäin monta kertaa. Toivotaan että tämä saataisiin pikapuolin selvitetyksi. (Asiasta kukkaruukkuun, jos minulla on määräaikainen sopimus kuinka pitkä irtisanomisaika on? Olen ottanut paketin 2 vuotta sitten lokakuussa)
    Asiakas voi irtisanoa sopimuksen päättymään määräaikaisen sopimuskauden lopussa ilmoittamalla siitä Elisalle viimeistään 30 päivää ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä. Muussa tapauksessa sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 14 päivän irtisanomisajalla,

    http://elisa.fi/attachment/content/Elisa_Viihde-palvelun_palvelukuvaus_ja_erityisehdot.pdf
    Kiitos 🙂 ajattelin että on tuo 14vrk koskee myös määräaikaista sopimusta, eli hyvä kun tarkistin 🙂 kiitos sinulle 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ok, kiitos tiedoista. Voimme kokeilla vielä digiboksin vaihdolla, mutta mikäli se ei auta, niin vika jää melko suurella todennäköisyydellä wifiin. Tällöin ratkaisuna voisi olla esim. datasähkösovittimet (siirtävät signaalin sähköjohtoja pitkin pistorasiasta toiseen). Laitan tuon boksin tilaukseen, palataan sitten mikäli sekään ei auta 🙂
    Mahtavaa iso iso kiitos, hyvää palvelua ja anteeksi "kiukustumiseni", muutaman kerran peräkkäin kun kone tökkäsee katki kesken lemppari ohjelman tallennuksen niin alkaa kiukku katselu nautinnon vallata 🙂 luulen että vaihto auttaa, modeemi meillä on uusi joten siinä ei pitäisi olla vikaa, jos kumminkin ongelmat jatkuvat niin otan yhteyttä.

    Osallistu keskusteluun