Vastattu

Digiboxi hukkaa netin aika ajoin

  • 5 toukokuu 2020
  • 11 kommenttia
  • 1137 katselukerrat

On jo kolmisen viikkoa ollut sellainen ongelma että digiboxi hukkaa wifin, ollut koko sen ajan kun meillä ollut (5 vuotta?) niin langattomassa käytössä ja toiminut moitteettomasti vaikka ollut puoli metriä betoniakin välissä parhaimmassa tapauksessa mutta nyt pätkii, on palautettu tehdasasetukset, alustettu muisti, manuaalisesti päivitetty, silitetty leuan alta ja uhkailtu sukulaisia mutta silti satunnaisesti pätkäisee, ja sitten boottauksen jälkeen menee kauan ennenkuin löytää uudestaan verkon. Joskus ihan itsestään löytää sen takaisin, joskus ei.. Ja ei ole mahdollisuutta kytkeä kiinteellä verkkoon.

Mikään muu laite langattomassa verkossa ei pätkäise, ei kone jolla pelataan online pelejä eli vain boxi kurttuilee.

 

Olisiko mahdollista saada uusi ja millaisella aikataululla.

 

Ps.  pitääkö noiden käydä kuumina? ite jouduin väsäämään boxille jalustan jossa lämpösiili :) 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 12 toukokuu 2020, 13:31

Tuo 2,4Ghz kantaa pidemmälle, mutta nopeudet ovat heikompia kuin 5Ghz puolella. 

Kanavia kannattaa ehdottomasti testailla! Itse tutkailin joskus, että mitä kanavia naapurustossa käytetään tällä sovelluksella ja valitsin sen, missä liikennettä on vähiten. Tuota kannattaa vaikka pari päivää tarkkailla, niin saa suhteellisen hyvän kuvan siitä mitä muut käyttävät. Useimmilla on varmasti automaatti päällä, joten tulokset jonkin verran vaihtelee aina. 2,4Ghz puolella kannattaa välttää kanavia 10:stä ylöspäin, jos teillä on Applen laitteita käytössä. Useimmiten toki automaattikin pelaa oikein hyvin, mutta joskus tuo kanavien säätäminen voi oikeasti auttaa. :slight_smile:

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Nyt toimii mainiosti. Kiitoksia osaa ottaneille :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Käyttäjätaso 7

 

Kanavia kannattaa ehdottomasti testailla! Itse tutkailin joskus, että mitä kanavia naapurustossa käytetään tällä sovelluksella ja valitsin sen, missä liikennettä on vähiten. 

Jep.

Noita WiFi Analyzer appeja on Google Playssa useita. Tuo em. ei ole enää päivittynyt 2018 jälkeen , joten suosittelen tätä:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

Asiakasnumero lisätty profiiliin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Asiakasnumero lisätty profiiliin.

Mahtavaa! 

Sellanen kysymys vielä, että oletko huomannut, että se ZTE:n reititin itsessään sammuilisi ja käynnistyisi uudelleen? 

Ei sammuile. Tuo on melko uusi boxi, tilattu 2kk sitten Elisalta kun vanha reititin väsähti (tiputti upload speedin alle 0,1 ja downloadin alle 1m eikä mikään auttanut ni ostin uuden). Nyt jos tsekkaa vaikka download speedin speedtestistä saksaan missä peliservut sijaitsee niin parinkymmenen yläpuolella huidotaan normaalisti, poislukien ruuhkatunnit iltaisin :D 

Meillä sellainen järjestely että mulla on pöytäkone piuhalla kiinni reitittimessä ja viihdeboxissa langaton. Viihdeboxin pätkimistä tapahtuu kun olen itse pelaamassa ja silloinkin vaikka pöytäkone olisi sammutettuna. 

Käyttäjätaso 2

Nojoo, ei ainakaan nopeuksiin pitäisi kaatua.

Tuossa ZTE:n reitittimessä on kaksi langatonta verkkoa, 2,4Ghz ja 5Ghz. Tapahtuuko pätkimistä molemmilla langattoman verkon taajuuksilla? 

Käyttäjätaso 2

Moikka @JKarkulehto ja tervetuloa Omayhteisöön!

 

Onpa kurja kuulla, että digiboksin kanssa on ollut ongelmaa :/ Olitkin tuohon jo listannut useamman korjaavan toimenpiteen, mitä olit testaillut. Kokeilisitko vielä modeemin/reitittimen resetoimista. Reset-painike löytyy yleensä modeemin/reitittimen takaa, tai pohjasta. Huomioithan, että mikäli laitteeseen on tehty jotain omia asetuksia, kuten vaihdettu langattoman verkon nimeä tai salasanaa, niin nämä täytyy sitten resetoinnin jälkeen tehdä uudestaan. Saisitko myös testattua tapahtuuko samaa ongelmaa, jos digiboksin yhdistää johonkin toiseen verkkoyhteyteen esim. puhelimen wifi hotspottiin? Ja kyllä digiboksi normaalisti lämpiää hiukan käytössä. 

Ymmärtääkseni vain 2,4 ollut päällä (vakio asetus?) Nyt on kaksi erillistä verkkoa ja koitetaan kumpi niistä pätkii.

 

Miten noi kanavat noissa verkoissa, joku joskus sanonut että kannattaisi valita joku tietty kanava vai jättääkö automaattiseksi?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Tuo 2,4Ghz kantaa pidemmälle, mutta nopeudet ovat heikompia kuin 5Ghz puolella. 

Kanavia kannattaa ehdottomasti testailla! Itse tutkailin joskus, että mitä kanavia naapurustossa käytetään tällä sovelluksella ja valitsin sen, missä liikennettä on vähiten. Tuota kannattaa vaikka pari päivää tarkkailla, niin saa suhteellisen hyvän kuvan siitä mitä muut käyttävät. Useimmilla on varmasti automaatti päällä, joten tulokset jonkin verran vaihtelee aina. 2,4Ghz puolella kannattaa välttää kanavia 10:stä ylöspäin, jos teillä on Applen laitteita käytössä. Useimmiten toki automaattikin pelaa oikein hyvin, mutta joskus tuo kanavien säätäminen voi oikeasti auttaa. :slight_smile:

No sehän alkoi tekemään sitä pätkimistä oikeen urakalla, ei mahdu kallooni.. mutta jokaisen Netflixistä katsotun pokemon jakson (kyllä, laitoin lapset testihenkilöiksi) jälkeen tuli sininen ruutu jossa luki että langaton yhteys katkaistu ja seuraavaa jaksoa valittaessa ilmoitti ettei nimikettä voida toistaa. Tein saman testin 3 kertaa samalla lopputuloksella. Menin digiboxin langattoman yhteyden valikkoon enkä saanut yhteyttä enää reitittimeen lainkaan, piti siis sammuttaa digiboxi jokaisen pätkäisyn jälkeen. Noh otin hotspotin kännykästä ja pätkiminen loppui. Mikäköhän asetus reitittimessäni voisi vaikuttaa tähän?  

Reititin on zte 4g wireless router malli mf286d. Ja siihen on uusin päivitys asennettu.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

No onpahan kyllä merkillistä toimintaa! Laittaisitko OmaYhteisön profiiliisi sille varatulle paikalle asiakasnumerosi (löytyy esim. laskulta) niin päästään katsomaan asiaa hiukan tarkemmin. :slight_smile:

Osallistu keskusteluun