Vastattu

Digiboxi jämähti kokonaan

  • 31 lokakuu 2017
  • 10 kommenttia
  • 399 katselukerrat

katsoin yhden tallenteen. katselun aikana tuli useamman kerran ilmoitus yhteysvirheestä.
sain katsottua tuon tallenteen kuitenkin loppuun. mutta sen lopetettuani tallennusvalikko oli täysin tyhjä ja herjaus yhteysvirheestä sekä jokin välähdys ilmoituksesta suuntaan "vapaan tallennustilan laskennassa virhe" tai jotain sen tapaista.

Tuuletin johtoja ja tein tehdasasetuksien palautuksen.

jo siinä vaiheessa kun boxi palautuksen jälkeen käynnistyi uudelleen tuli heti ilmoitus yhteysvirheestä.
sain kuitenkin asetuksien määtitykset tehtyä. eli verkkoasetukset ja kanavahaun.
tallennusvalikko kuitenkin edelleen tyhjä. ja ilmoitus yhteysvirheestä.

Aikaisemmin tallennusvalikko on jökkinyt jo pidemmän aikaa.
esim. https://palsta.elisa.fi/sovellukset-ja-verkkopalvelut-16/alfa-kanava-ei-naey-taenaeaen-508190

alkaa todella kypsyttämään, eikö Elisalla ole haluja korjata näitä virheitä ja parantaa palvelujansa.
onko mahdollista saada uuden digiboxin (veloituksetta). koska tuotteessa ja palvelussa on virhe.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jortsu67 31 lokakuu 2017, 22:24

Veikkaanpa, että tällä hetkellä on joku yleinen ongelma. Yhteysvirhettä pukkaa eikä tallennetta pääse katsomaan tallennuksen ollessa kesken. Nukutaan yön yli ja katsotaan sitten uudestaan. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Sama ongelma. Ei yhteyttä tallenteisiin. Verkon kautta tulevat kanavat toimii. Luvattoman paljon alkanut näitä yhteysongelmia ilmenemään. Modeemi tippuu usein pois pelistä, samoin boxi.
Minulla modeemi on pelittänyt ja netti on pysynyt pystyssä. Mutta digiboxi on liuan usein jökkinyt ja nyt tosiaan tähän asti pahimman kerran.
Joskus aikaisemmin käytin boxia verkottomana, nyt on ollut jo vuoden piuhalla.
Nyt kun tehdasaaetusten palauttamisen jälkeen tallennusvalikko ei toiminut edelleenkään, ja tuuletin johtoja kolmannen kerran, niin sain avattua yhden tallenteen. Jonka jälkeen samat herjaukset ja jökkimiset alkoivat uudelleen. Ja taas tallennusvalikko jymähti kokonaan. Tyhjä tallennusvalikko ja yhteysvirheilmoitus.

Oletan että Elisa lähettää uuden digiboxin välittömästi, mikäli odottaa että maksan mitään palvelusta mikä ei toimi.
En tiedä onko tämä Netgem 7700 uusin malli, mutta vaadin että tulee toimiva boxi jos en uusinta mallia voi saada
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Veikkaanpa, että tällä hetkellä on joku yleinen ongelma. Yhteysvirhettä pukkaa eikä tallennetta pääse katsomaan tallennuksen ollessa kesken. Nukutaan yön yli ja katsotaan sitten uudestaan. 🙂
Minulla ei koske vain niitä ohjelmia joiden tallennus on kesken.
Vika kyllä ilmenee myös eilisissä tallenteissa.

Olen aika monta yötä nukkunut yli näiden ongelmien jatkuessa jo reilu puoli vuotta vaikka ei näin pahana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuolla oli valitettavasti hetkellinen häiriö eilen illalla Elisa Viihteen kanssa, joka saatiin nopeasti korjattua. Pahoittelut häiriöstä 😞 Ongelma on jo korjattu ja mikäli tuota vielä jollakulla ilmenee, kannattaa tehdä vielä kertaalleen perustemput (resetoi modeemi ja palauta digiboksille tehdasasetukset), jos ei auta niin nopeiten asiaa päästään asiakaspalvelun kautta selvittämään 010190240 (mpm/pvm) 🙂
Kuten useamman kerran olen kertonut, tämä "hetkellinen häiriö" on toistunut päivittäin jossain muodossa minulla jo puolen vuoden ajan.
Asiakkaidenko pitäisi siis joka päivä resetoida modeemi ja tehdä tehdasasetuksien palautuksen, se vuoksi että teidän toimittamanne laitteet ja palvelut eivät toimi.
Käyttäjätaso 2
Kuten useamman kerran olen kertonut, tämä "hetkellinen häiriö" on toistunut päivittäin jossain muodossa minulla jo puolen vuoden ajan.
Asiakkaidenko pitäisi siis joka päivä resetoida modeemi ja tehdä tehdasasetuksien palautuksen, se vuoksi että teidän toimittamanne laitteet ja palvelut eivät toimi.


Ei pidä jokapäivä tehdä tehdasastuksia ja resetoida modeemia, suosittelen samaa kuin Patomiäs eli: nopeiten asiaa päästään asiakaspalvelun kautta selvittämään 010190240 (mpm/pvm)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuten useamman kerran olen kertonut, tämä "hetkellinen häiriö" on toistunut päivittäin jossain muodossa minulla jo puolen vuoden ajan.
Asiakkaidenko pitäisi siis joka päivä resetoida modeemi ja tehdä tehdasasetuksien palautuksen, se vuoksi että teidän toimittamanne laitteet ja palvelut eivät toimi.


Ei pidä jokapäivä tehdä tehdasastuksia ja resetoida modeemia, suosittelen samaa kuin Patomiäs eli: nopeiten asiaa päästään asiakaspalvelun kautta selvittämään 010190240 (mpm/pvm)


Jos asia ei ole ihan päivän päälle, myös Palstatiimi hoitaa nämä tarvittaessa. Tämä vaatii sen, että Palstan profiiliin on lisätty oma asiakasnumero tai se on välitetty Palstatiimin tietoon yksityisviestillä. Asiakasnumeron avulla Palstatiimi pääsee tsekkaamaan, että linja on kunnossa ja tarvittaessa suorittamaan myös laitevaihtoja digiboksin ja/tai modeemin osalta.

Toistuvat häiriöt eivät tosiaan kuulu asiaan, ei edes Elisa Viihteen kohdalla. Itselläni oli tässä hetki takaperin jatkuvia ongelmia tallenteiden laadun kanssa. Sain uuden digiboksin ja ongelmat vähenivät, eivät kuitenkaan poistuneet. Käytän omaa modeemia, koska Elisan toimittamat laitteet eivät ole koskaan vakuuttaneet. Viimeisin Elisan toimittama modeemi, jonka kanssa ei tarvinnut jatkuvasti taistella oli A2100N, mutta lopulta sekin sanoi sopimuksensa irti. Sen jälkeen en Elisalta ole saanut ensimmäistäkään luotettavaa laitetta.
Kyllähän minulla tuo asiakasnumero profiilissani on, mutta eipä Elisaa ole näyttänyt asiani kiinnostavan.
Mihinkään asiakaspalveluun en ala omalla kustannuksella soittaa. Vieläkö pitäis maksaa lisää palvelunumeropuheluiden muodossa Elisan tuotevirheistä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tuolta voit alhaalta oikealta jättää soittopyynnön jos ei meinaa edetä riittävän nopeasti tätä kautta.

Osallistu keskusteluun