Vastattu

Digiboxi jumittaa

  • 20 helmikuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 419 katselukerrat

C-morelta katsoin Kaappaus keittiössä tms., 7 kertaa sen ohjelman aikana kuva pysähtyi ja alkoi ladata. Piti aina pysäyttää ja aloittaa uudelleen alusta, toisinaan hävisi pelkkä ääni. Tätä tapahtuu usein, myös itse tallentamissani ohjelmissa. Usein olen ottanut kaikki johdot irti, mutta ei sitä monta kertaa päivässä oikein viitsi tehdä. Harmillista on!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mikalin 20 helmikuu 2019, 19:27

Resetoinnin voi tehdä 7700 boksissa ihan rämppäämällä virtanappulaa 5 kertaa peräkkäin.

Vian kuvaus kyllä viittaa ennemmin nettiyhteyteen, tai wlan yhteyteen, mikäli boksi sillä kytketty.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei ja tervetuloa OmaYhteisöön anmaanii!

Kurja juttu, että digiboksi ei toimi C Moren kanssa. Johtoja olet kyllä irrotellut tarpeeksi paljon, mutta ilmeisesti digiboksin resetointi on jäänyt väliin. Teepä seuraavaksi se. Mikäli käytössä on musta digiboksi N7700 tai vastaava - resetointi tapahtuu asetuksista (ei onnistu boksista).

Jos digiboksi on yli kaksi vuotta vanha, eikä resetointi auta, voi toimimattomuus selittyä iällä. Tuolloin kannattaa soittaa Elisalle ja tiedustella saisiko uutta takuuseen. Monesti lähettävät?

Nyt soi Raiden - Hurricane (Radio Edit).

Mukavaa myöhäisiltaa C Moren toimimattomudesta huolimatta!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Resetoinnin voi tehdä 7700 boksissa ihan rämppäämällä virtanappulaa 5 kertaa peräkkäin.

Vian kuvaus kyllä viittaa ennemmin nettiyhteyteen, tai wlan yhteyteen, mikäli boksi sillä kytketty.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Onko internet yhteys Elisa Viihteeseen verkkokaapelilla, vai wlanilla?

Toimiiko internet yhteys muihin laitteisiin normaalisti?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmm.. Tuossa saattaa olla kyllä osasyyllinen myös Maikkari. Nimittäin DNA Hubilla, jossa on Android TV -alustana, tapahtuu vastaavaa vaikkapa tuon Kaappaus Keittiössä -ohjelman jaksoissa. Yleensä tätä kuvan pysähtymistä tapahtuu silloin kun normaalikanavalta palattaisiin mainoskatkolta takaisin ohjelmaan. Muuten ohjelma rullaa normaalisti. Esim. Ruutu tai Yle Areena -palveluissa ei tapahdu samaa vaan kaikki ohjelmat rullaa alusta loppuun täysin ilman ongelmia.

Mikäli ongelmaa ilmenee myös tallenteiden kohdalla, on syytä epäillä digiboksin heikkoa toimintaa tai vaihtoehtoisesti ongelmia nettiyhteydessä. Kannattaa alustaa sisäinen muisti ja palautella laite tehdasasetuksiin. Tarvittaessa myös modeemille resettiä.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Osallistu keskusteluun