Kysymys

"ei voi avata: digiboksi"

  • 5 heinäkuu 2010
  • 20 kommenttia
  • 3409 katselukerrat

😞 Ei pieni pää voi ymmärtää... Kaikki on kokeiltu: johdot irti ja takaisin, buuttaukset, tehdasasetusten palautus, mitähän vielä...

Ei pääse *-nappulan taakse. Ei mitään viihteen palveluja pääse käyttämään, eikä edes maksukanavat näy 😞

Turhauttavaa! APUA!

Niin, siis tietsikalla nettiin pääsee ok. (ainakin juuri nyt)

20 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onko verkkokaapeli kunnolla kiinni sekä digiboksin että modeemin päässä? Mitä verkon vianselvitys (Menu > Vianselvitys > Verkko) ilmoittaa? Modeemin resetointia voisi vielä kokeilla, jos muu ei auta.
Jos digiboksin Verkko-valikko ilmoittaa, että yhteys on yhdistetty ja boksi saa ip:n on kyse luultavasti siitä, että digiboksisi mac-osoite ei vastaa Elisan järjestelmiin provisioitua osoitetta. Asia korjaantuu puhelinsoitolla Elisan vikapalveluun.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot
Kannattaa käydä katsomassa mitä näkyy kohdassa Menu -> Vianselvitys -> Info.
Paikallinen verkko kohdassa pitäisi lukea "192.168.100.70 (Yhdistetty)" ja kohdassa Internet "OK (Yhdistetty)".

Mikäli kohdissa lukee jotain muuta, esim "Käynnissä" ei digiboksi saa ip-osoitetta modeemilta ja yhteys on todennäköisesti vain digiboksista pois päältä.
Yhteyden päälle laittaminen onnistuu Menu -> Vianselvitys -> Verkko. Mikäli yhteys ei ole päällä, lukee ruudulla OK yhdistä. Kaukosäätimen OK painiketta painalla lähtee digiboksi muodostamaan yhteyttä ja näytölle pitäisi tulla teksitit:
Yhdistetään
Yhdistetty 192.168.100.70

Tämän jälkeen yhteden pitäisi olla kunnossa ja palveluiden toimia.
Kiitos ideoista, mutta niin blondi en ole, ettenkö olisi kaikkia kaapeleita ja johtoja jo useampaan kertaan nyppinyt irti ja tarkistanut ;-D
Menu-vianselvitys-verkko ilmoittaa nämä:
Palveluntarjoaja: ethernet
yhdistetään...
Ethernet-kaapeli yhdistetty

Kuitenkin kun yrittää tähden taakse, alareunassa tulee vuoroin ilmoitus "odota" "ei voi avata: digiboksi" tai "yhteys katkaistu"

Tuon "yhdistä" ok-homman olen jo liioittelematta tehnyt kymmeniä kertoja, nou tehoa;-(

Any more ideas?

Kiitos ideoista, mutta niin blondi en ole, ettenkö olisi kaikkia kaapeleita ja johtoja jo useampaan kertaan nyppinyt irti ja tarkistanut ;-D
Menu-vianselvitys-verkko ilmoittaa nämä:
Palveluntarjoaja: ethernet
yhdistetään...
Ethernet-kaapeli yhdistetty

Kuitenkin kun yrittää tähden taakse, alareunassa tulee vuoroin ilmoitus "odota" "ei voi avata: digiboksi" tai "yhteys katkaistu"

Tuon "yhdistä" ok-homman olen jo liioittelematta tehnyt kymmeniä kertoja, nou tehoa;-(

Any more ideas?


Soititko vikapalveluun?

Tuon "yhdistä" ok-homman olen jo liioittelematta tehnyt kymmeniä kertoja, nou tehoa;-(

Any more ideas?


Kokeilepa käynnistää digiboksi uudelleen valitsemalla Valikko (MENU) -> Vianselvitys -> Info, ja sen jälkeen saat käynnistettyä boksin uudelleen painamalla vihreää painiketta.

Vaihtoehtoisesti voit myös tehdä tehdasasetusten palautuksen samasta paikasta (Valikko > Vianselvitys > Info) painamalla keltaista painiketta.
??? Juu täälläkin on jo kaikki kokeiltu: johdot irti ja takaisin, buuttaukset, tehdasasetusten palautus!  PC toimii nyt ainaski, mutta iltaisin heittää pihalle ja ilmoittaa aikakatkaisusta!

Tää alkoi reistaileen n. 2vkoa sitten ja olen tehnyt häiriöilmoituksen ja saanut vastauksen, että kaikki on OK. Mutta EI ole, tallenteita en pääse kattoon enkä muuta kuin asetuksiin ja vikaselvityksiin!!  Ja olen myös ollut 4kertaa yhteydessä omaguruunkin, muttei mitään parannusta tullut!

Verkko aina OK, mutta internet pätkii ja boxi on vissiin ihan sekona, voiko olla mahdollista että se on mennyt rikki?
:'(

Yhdistetty 192.168.100.70 eli se OK

Niin ja IPTV ( >>> 500) kanavat ei näy.

??? Juu täälläkin on jo kaikki kokeiltu: johdot irti ja takaisin, buuttaukset, tehdasasetusten palautus!  PC toimii nyt ainaski, mutta iltaisin heittää pihalle ja ilmoittaa aikakatkaisusta!

Tää alkoi reistaileen n. 2vkoa sitten ja olen tehnyt häiriöilmoituksen ja saanut vastauksen, että kaikki on OK. Mutta EI ole, tallenteita en pääse kattoon enkä muuta kuin asetuksiin ja vikaselvityksiin!!  Ja olen myös ollut 4kertaa yhteydessä omaguruunkin, muttei mitään parannusta tullut!

Verkko aina OK, mutta internet pätkii ja boxi on vissiin ihan sekona, voiko olla mahdollista että se on mennyt rikki?
:'(

Yhdistetty 192.168.100.70 eli se OK

Niin ja IPTV ( >>> 500) kanavat ei näy.

Olethan buutannut ja/tai resetoinut myös modeemin?
Olethan buutannut ja/tai resetoinut myös modeemin?

juu olen, olen tosiaankin tehnyt kaikki mitä voi itse tehdä!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

juu olen, olen tosiaankin tehnyt kaikki mitä voi itse tehdä!


Yhteysongelmalta tuo kuulostaa, kaapelimodeemi vai ADSL? Toimiiko internetyhteys muuten pätkimättä? Miten digiboksi on kytketty modeemiin (onko välissä datasähköä tai omia reitittimiä)?
Yhteysongelmalta tuo kuulostaa, kaapelimodeemi vai ADSL? Toimiiko internetyhteys muuten pätkimättä? Miten digiboksi on kytketty modeemiin (onko välissä datasähköä tai omia reitittimiä)?

ADSL ja Elisan oma Kotiboxi. Internetyhteys pätkii todellakin. Joka pvä n. klo 16-17 alkaa jumittua ja kone herjaa; aikakatkaistu ja heittää pois internetistä, joten korjaan yhteyttä koko ajan! ADSL laite hallinta kertoo seuraavaa;

Adsl Information
            Downstream            Upstream
Rate : 9308 Kbit/s              1022 Kbit/s
Noise margin :8.3 db          14.1db
Attenuation : 32.1db            13.6db

            Local                        Remote
FEC Errors : 5663                0
HEC Errors : 7033224        0
CRC Errors : 52459              0

MAC Address : 00:0C:C3:78:4E:5E
Serial Number : 550000078843822
Public IP : 88.114.80.42

-olisko apua jos ottais IP:osoitteen automaattihaun pois päältä ja laittais manuaalisesti IP.n nron?

Niin ja olen ollut Omagurujen kanssa juttusilla ja etäyhteystyössä heidän kanssa, mutta apua en ole saanut!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Onko käytössäsi useampia tietokoneita (että pätkiikö kaikilla laitteilla) vai vain yksi? Ongelma voi olla joko päätelaitteiden ja modeemin välisessä yhteydessä, modeemin ja puhelinrasian välisessä yhteydessä tai Elisan verkossa.

Onko käytössäsi useampia tietokoneita (että pätkiikö kaikilla laitteilla) vai vain yksi? Ongelma voi olla joko päätelaitteiden ja modeemin välisessä yhteydessä, modeemin ja puhelinrasian välisessä yhteydessä tai Elisan verkossa.


Noniin, ja taas toimii kone kuin enkeli, ainaski iltapäivään asti. Muut koneet toimii ihan OK, tosin ne ei ole samassa verkossa, mitähän mun nyt pitäis tehdä. Eilen sain pitkästäaikaa Elisaviihteen päälle ja tallenteetkin, mutta niitä ei voinut nähdä. Ja ne Elisaviihteen (>500) kanavat näkyy nyt yllättäin. Jipii!?!?  Ja kiessus sentään!!!!! Tallenteetkin näkkyy!!!!!  Ootteko te tehnyt jotain eilen illalla mun yhteydelle? Jos näin niin KIITTI PALIJON ❤ ❤ <3  :-*  :-*  :)  :D  😉
Palaan takaisin huomenna jos tää ilo oli vain väliaikaista!
Ja kiessus sentään!!!!! Tallenteetkin näkkyy!!!!!  Ootteko te tehnyt jotain eilen illalla mun yhteydelle? Jos näin niin KIITTI PALIJON ❤ ❤ <3  :-*  :-*  :)  :D  😉
Palaan takaisin huomenna jos tää ilo oli vain väliaikaista!

:-[ 
Voi itkujen itku, ei se toimikkaan. Kun tulin kaupasta, niin kone oli taas se sama. Eli se on niin että klo 16-17 kone menee juntturaan. S-postissa ilmoittelee: aikakatkaistu. Ja internet heittää ulos, yhteys katkeaa ja saan jonku sivun n. puolen - tunnin-tunnin ruksuttamisen jälkeen!!
Päivällä toimii kuin unelma! Ja aamusta asti aina klo 16-17, ei tiedä.
Apua, oon ihan pulassa ilman konettani!!  😢
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

:-[ 
Voi itkujen itku, ei se toimikkaan. Kun tulin kaupasta, niin kone oli taas se sama. Eli se on niin että klo 16-17 kone menee juntturaan. S-postissa ilmoittelee: aikakatkaistu. Ja internet heittää ulos, yhteys katkeaa ja saan jonku sivun n. puolen - tunnin-tunnin ruksuttamisen jälkeen!!
Päivällä toimii kuin unelma! Ja aamusta asti aina klo 16-17, ei tiedä.
Apua, oon ihan pulassa ilman konettani!!  :'(


Miten modeemin valot käyttäytyvät kun yhteys katkeaa, palaako/vilkkuuko/sammuuko joku merkkivalo laitteen etupaneelista vai pysyvätkö merkkivalot ennallaan?
Miten modeemin valot käyttäytyvät kun yhteys katkeaa, palaako/vilkkuuko/sammuuko joku merkkivalo laitteen etupaneelista vai pysyvätkö merkkivalot ennallaan?

No nyt taas toimii oma kone:)  Valot tosiaankin pysyy ennallaan, eli ne seisoo koko ajan päällä vilkkumatta; Power + LAN + WLAN + ADSL + Internet.
Ei pelitä kone vieläkään, aikakatkaisu on vain siirtynyt myöhäisempään iltaan! Päivällä internet toimii ihan Ok !  Pitää vain odottaa että sopimuskausi päättyy!  😢
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ei pelitä kone vieläkään, aikakatkaisu on vain siirtynyt myöhäisempään iltaan! Päivällä internet toimii ihan Ok !  Pitää vain odottaa että sopimuskausi päättyy!  :'(


Kyllä ongelmiin yleensä löytyy ratkaisu, kunhan saadaan tarpeeksi lisätietoja. :)

Katkeaako yhteys ainoastaan digiboksin suuntaan vai myös tietokoneille? Mikä modeemi on käytössäsi ja näkyykö katkos modeemin merkkivaloissa jotenkin?
Tämä ongelma myös meillä. Laitteet asennettiin 2.11. ja aluksi näytti toimivan. Nyt kuitenkin digiboksi toistaa jatkuvasti "Ethernet kaapeli ei yhdistetty" viestiä. Kun irrotan kaapelin digiboksista ja kytken tietokoneeseen, tietokone saa yhteyden internettiin. Siis vika on digiboksissa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tämä ongelma myös meillä. Laitteet asennettiin 2.11. ja aluksi näytti toimivan. Nyt kuitenkin digiboksi toistaa jatkuvasti "Ethernet kaapeli ei yhdistetty" viestiä. Kun irrotan kaapelin digiboksista ja kytken tietokoneeseen, tietokone saa yhteyden internettiin. Siis vika on digiboksissa?


Jos sama verkkokaapeli toimii samasta modeemin LAN-portista tietokoneella normaalisti, niin todennäköisesti digiboksin ETH-portti on rikki.

Osallistu keskusteluun