Kysymys

Elisa Viihde

  • 5 lokakuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 330 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Isoisäni hommasi Elisa Viihteen myymälästä jossa on 24kk määräaikainen sopimus.

Viihde on ollut käytössä nyt hänellä viikon verran ja totesi, että ei haluakkaan VIIHDETTÄ.

Vaihtoehtoja ei ilmeisesti OLE, kun laite ostettu myymälästä ja määräaikanen soppari 24kk🙄

Kysymys, voiko laitetta kuitenkaan siirtää esim: minun nimiin/laskutuksen, emme asu samassa taloudessa ja Viihde on tosiaan isoisäni nimellä.

Tai onko mahdollista irtisanoa, että maksat jäljellä olevat kk maksut laitteesta?
Tosin tässäkään mitään järkeä.

Laite ei ole enään käytössä hänellä ja joka kk menee laskutus ”turhaan”
Jonkinlainen ratkaisu olisi kiva tähän saada.

Kävin liikkeessäkin tätä asiaa setvimässä! Selitykseksi sain sen, että myyjä joka myi määräaikaisen isoisälleni hänen pitäisi olla paikalla ja esim: sopimuksesta täytyy keskustella hänen kanssaan. Eikä heillä ollut tietoa milloin hän palaa takaisin töihin 😅

Eli tähän asiaan en ole nyt saanut selvyyttä ja yhteydenottoa miltään suunnalta.
Tietoa siitä milloin tämän asian voi hoitaa 🤔
Ens vikkolla vai 6kk vai 1v jälkeen.
Siis onko todella näin vaikeaksi tehty, että kukaan myyjä ei voi liikkeessä palvella tämän asian kanssa kuin henkilö joka myi viihteen isoisälleni?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

OIkea paikka viesti @OmaYhteisö-tiimi

Monia on harhautettu erityisesti näissä pisteissä, koska tosiaan palautusoikeutta ei ole, ja siitä EI KERROTA. Palstaa lukemalla löytyy varmasti lisää "koijattuja". Muun muassa nimimerkki "velikulta" makselee turhaan avaamattomasta määräaika boksistaan. Tämä on sairasta!

Hyi Elisa! Luokatonta myyntiä, ei kerrota ettei palautusoikeutta ole, myydään vaan!

Kannata ideaani palautusoikeudesta myymälöihin:
https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/palautusoikeus-elisan-asiakkaille-myymaelaessae-514953

Näköjään tilassa jo PIDETÄÄN MIELESSÄ, eli elisa on huijauksien kannalla.

Ole HETI yhteydessä KULUTTAJANEUVONTAAN.

Kuluttajaneuvoja hoitaa tuon palvelun irtisanotuksi:
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

Valitettavasti iso organisaatio ei taivu henkilökohtaisiin "uhkailuihin" kuluttajaneuvojalla. Vasta, kun sellainen on yhteydessä Elisaan, Elisa taipuu toimimaan asiakkaan eduksi.

Älä jätä asiaa tähän, vaadi parempaa myyntityötä! Kysy tältä henkilöltä oliko tietoinen määräajasta, voin sanoa, että monelle tuonikäiselle ei KERROTA. Se on väärin.

Kuluttajaneuvontaan yhteyden ottaminen ei ole.

Nyt soi Serzo - 10 YEARS OF DNA (DNA 2019 Anthem) (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @HETA83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Tuo isoisäsi tekemä sopimus on valitettavasti joo määräaikaisuudellaan sitova kerta myymälässä tehty sopimus. Näistä on joko myyjän (tai joissain tapauksissa myös myymäläpäälikön) kanssa voitu keskustella mutta mitään taattua "Juttele sille myyjälle niin saat irtisanoa" tai vastaavaa mallia ei ole, vaan näitä on tarvittaessa tapauskohtaisesti mietitty. Tuossa toki voitte toimia niin, että sinä otat Viihteen käyttöösi ja isoisäsi lisää sinut sopimukselleen laskun saajaksi, tällöin laskut tulee myös sulle mutta hän toki jää sitten sopimuksen omistajaksi 🙂

@hpguru'n viestiin vähän kantaa ja korjausta:
  • lähimyynnissä ei tarvitse peruutusoikeuden puuttumisesta erikseen mainita sillä sellainen ei niihin sopimuksiin kuulu ellei erikseen sovita, tarvittaessa tätä voi aina myyjältä kysyä
  • emme ole huijaamisen kannalla vaan puutumme aina sisäisesti mikäli väärinkäytöksiä havaitaan, ideasi on tilassa "Pidetään mielessä" sillä muutoksia ei tähän ole akuutisti tiedossa
  • kuluttajalla toki on aina oikeus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sieltä toki ensimmäisenä pyydetään itse ensin kontaktoimaan palveluntarjoajaa ja vasta jos nämä keskustelut eivät tuota tulosta, ottaa kuluttajaneuvonta asiakkaan puolesta yhteyttä ja keskustelee palveluntarjoajan kanssa
  • kuluttajaneuvonta ei ole mikään keppi millä taivutetaan firma kuin firma asiakkaan eduksi, vaan kuluttajaneuvonta on olemassa neuvoakseen sekä tukeakseen kuluttajia ja näissä tapauksissa toimii välikätenä asian selvityksessä ja tulkitsee osaltaan sopimuksia sekä ehtoja
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moro @HETA83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Tuo isoisäsi tekemä sopimus on valitettavasti joo määräaikaisuudellaan sitova kerta myymälässä tehty sopimus. Näistä on joko myyjän (tai joissain tapauksissa myös myymäläpäälikön) kanssa voitu keskustella mutta mitään taattua "Juttele sille myyjälle niin saat irtisanoa" tai vastaavaa mallia ei ole, vaan näitä on tarvittaessa tapauskohtaisesti mietitty. Tuossa toki voitte toimia niin, että sinä otat Viihteen käyttöösi ja isoisäsi lisää sinut sopimukselleen laskun saajaksi, tällöin laskut tulee myös sulle mutta hän toki jää sitten sopimuksen omistajaksi :)

@hpguru'n viestiin vähän kantaa ja korjausta:
  • lähimyynnissä ei tarvitse peruutusoikeuden puuttumisesta erikseen mainita sillä sellainen ei niihin sopimuksiin kuulu ellei erikseen sovita, tarvittaessa tätä voi aina myyjältä kysyä
  • emme ole huijaamisen kannalla vaan puutumme aina sisäisesti mikäli väärinkäytöksiä havaitaan, ideasi on tilassa "Pidetään mielessä" sillä muutoksia ei tähän ole akuutisti tiedossa
  • kuluttajalla toki on aina oikeus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sieltä toki ensimmäisenä pyydetään itse ensin kontaktoimaan palveluntarjoajaa ja vasta jos nämä keskustelut eivät tuota tulosta, ottaa kuluttajaneuvonta asiakkaan puolesta yhteyttä ja keskustelee palveluntarjoajan kanssa
  • kuluttajaneuvonta ei ole mikään keppi millä taivutetaan firma kuin firma asiakkaan eduksi, vaan kuluttajaneuvonta on olemassa neuvoakseen sekä tukeakseen kuluttajia ja näissä tapauksissa toimii välikätenä asian selvityksessä ja tulkitsee osaltaan sopimuksia sekä ehtoja

Totta, mutta se mitä näin Elisan rismaständillä, ei ollut hyvää myyntiä. Siis että potentiaalisia asiakkaita mennään pelikoneille haastattelemaan!!! Ständistä noin viisi metriä. Mielestäni sekin oli törkeää, että kieltäytyjiä jahdattiin jopa 10 metriä ja sanottiin "Voitko pysähtyä nyt, meillä on kunnon tarjousta sinulle". Jos asiakas sanoo jo ständillä ettei kiinnosta, miksi juosta sen perään 10 metriä? Ainoa onnistunut noilta tykeiltä oli, etteivät kehdanneet kassoille menemään. Kai siitäkin saisi stoorin aikaiseksi, että mikä liittymä sulla on, kun yrität PIN-koodia laittaa.

Ettei vain menisi aika Elisan myyntitykkeihin.

Eilen seurasin DNA myyntitykkien toimintaa Powerin ständillä. Asiallista myyntitoimintaa. "Työ maksaa, en tarvitse lahjakorttianne ja liittymää". Myyntitykki sanoi, "Okei, no tule sitten kun asia on ajankohtainen, niin laitetaan pakettiin". Toiselle sanoi "Ymmärrän, että Elisalla on hyvä liittymädiili, voidaanko tehdä hyvän diilin puhelinkaupasta"? Minulle totesi "Ihan mahtavaa, olet varmasti tyytyväinen meihin", kun sanoin että eilen solmittiin parhaasta jatkosta sopparille myös vuodelle 2020 DNA:n kanssa. Ketään ei jahdattu, ja oli vapaaehtoisia liittymien ottajia, jotkut tuli ihan itse kysymään "Ai mikä 50 euron lahjakortti sulta". Siitä sitten alkoi varsinainen myyntitapahtuma ja sopimuksia tehtiin. Elisan koko vartin aikana en ole nähnyt yhtäkään sopparia tehtävän, johtuisiko tästä aggressiivisesta myynnistä!!! Ihmisiä jahdataan jne.

Jos vertaa kahta myyntitykkiä keskenään, niin kumpi voittaa?

Kyllä minä kääntyisin DNA:n puolelle ja tosiaan 15 minuuttia seurasin kumpaakin.

Kuluttajaneuvoja on paras reitti oikeuteen ja kohtuuteen valitettavasti riita-asioissa. Ei voi olla näkemättä kun Palstaa lukee miten Elisa on kohdellut asiakkaitaan ja mm. pakkomyynyt tavaraa määräaikaisesti. Toki varmasti koijataan sitä muuallakin, esim. Telialla.

Minulla on Telian ja Elisan kanssa siitä kokemusta, kun tuttuja autellut, yksin eivät olisi pärjänneet noita jättifirmoja vastaan. Kohtuus lopulta löytyi kun puhui suoraan ja vaati sitä.

Nyt soi Bryce feat. J-Malik - Body Rock (Ti-Mo Remix Edit).

Osallistu keskusteluun