Vastattu

Elisa Viihde 7.4.01-65 päivitys jumiutuu

  • 15 tammikuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 641 katselukerrat

Soitin Elisan Asiakaspalveluun kun Viihteen boxi resetoi itseään, ei ehdistä Netflixiin eikä reagoinut virtanappiin aina jne. Sain ohjeet miten päivittää ohjelmisto. Lopetimme puhelun siinä vaiheessa kun ohjelmistopäivitys (7.4.01-65) alkoi latautumaan. Mutta nyt sille ei näy loppua, se on ladannut paketin kymmeniä kertoja eikä etene siitä. Kokeilin ottaa virrat irti, painaa uudestaan reset-nappia mutta nyt palaa aina tähän kuvan näkymään uudestaan enkä pääse enää edes Tervetuloa-valikkoon. Mikä neuvoksi? En jaksa jonottaa puhelimessa taas.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 15 tammikuu 2018, 13:42

Moro aadee ja tervetuloa Palstalle! 🙂 Piilottelin asiakasnumerosi tuosta viestistä, omia tietoja kuten asiakasnumero ja vastaavat ei kannata jaella julkisilla foorumeilla. Kannattaa lisätä tuo asiakasnumero tänne omaan profiiliin sille varattuun kenttään, siellä se näkyy vain itsellesi ja Palstan ylläpidolle :)

Onko sinulla tuolla käytössä joku oma reititin millä jaat yhteydet noihin seinäpistokkeisiin? Olitko tätä vielä resetoinut? Jos et, niin kannattaa se koittaa vielä ja sen perään kertaalleen digiboksille vielä tuo resetointi, tämän jälkeen pitäisi lähte asentumaan kuten kuuluu. Jos ei niin ohita oma reititin kotijakamossa ja vie noususta suoraan yhteys digiboksin linjaan
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Resetoi digiboksi painamalla virta/reset -painiketta viisi kertaa peräkkäin nopeassa tahdissa. Kokeile tämän jälkeen päivitystä uudelleen.

Joissain tilanteissa myös modeemin resetointi voi auttaa.

Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa? Jos käytät langatonta verkkoa, kokeile langallista, mikäli mahdollista. Langattomasta langalliseen vaihto tosin vaatii sen, että saat laitteen resetoitua ja pääset laitteen verkkoasetuksiin käsiksi.

Lisäile asiakasnumerosi omiin tietoihisi täällä Palstalla. Näin Palstatiimi pystyy myös tarvittaessa antamaan henkilökohtaisempaa apua. Asiakasnumeron löydät esim. laskusta ja laskun OmaElisasta.
Asiakasnumero on: XXXXXXX

Reset-napin painaminen viisi kertaa ei auttanut asiaan, aloitti downloadin uudestaan mutta sama jatkui. Digiboxi on yhdistettynä nyt piuhalla kun asennus sitä vaati (sanoi siis connecting on ethernet ja mitään ei tapahtunut ennen kuin piuhan laittoi kiinni). Nyt en siis pääse laitteen verkkoasetuksiin käsiksi. Meillä on kiinteä kuitu käytössä ja nettipistoke jossa piuha on kiinni on kytkettynä.

EDIT // Piilotettu asiakasnumero
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro aadee ja tervetuloa Palstalle! 🙂 Piilottelin asiakasnumerosi tuosta viestistä, omia tietoja kuten asiakasnumero ja vastaavat ei kannata jaella julkisilla foorumeilla. Kannattaa lisätä tuo asiakasnumero tänne omaan profiiliin sille varattuun kenttään, siellä se näkyy vain itsellesi ja Palstan ylläpidolle :)

Onko sinulla tuolla käytössä joku oma reititin millä jaat yhteydet noihin seinäpistokkeisiin? Olitko tätä vielä resetoinut? Jos et, niin kannattaa se koittaa vielä ja sen perään kertaalleen digiboksille vielä tuo resetointi, tämän jälkeen pitäisi lähte asentumaan kuten kuuluu. Jos ei niin ohita oma reititin kotijakamossa ja vie noususta suoraan yhteys digiboksin linjaan
Resetoitiin reititin ja saatiin toi päivitysrumba vihdoin läpi muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen. Toistaiseksi näyttää toimivan ok. Palailen taas jos tulee ongelmia. Kiitos jeesistä!
Boxi näyttää pelittävän nyt muuten mutta Netflix ei. Se kysyy melkein joka kerta tilitiedot uudestaan ja hetken katselun jälkeen se hukkaa yhteyden eikä suostu enää yhdistää. Näkyy vaan sininen tausta ja sitten se heittää takaisin Menu-valikkoon. Onko vinkkejä mitä tälle tehdä? Kiitos!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Useimpiin Netflix-ongelmiin auttaa lisäasetuksista sisäisen muistin alustus ja päälle tarvittaessa tehdasasetusten palautus. Jos noidenkin jälkeen sama jatkuu, niin asiakaspalvelun vikapuolelle ilmoitusta.

Osallistu keskusteluun