Kysymys

Elisa Viihde -digiboksi rikki?

  • 30 heinäkuu 2010
  • 9 kommenttia
  • 4256 katselukerrat

Televisio (37' LG53) toimii siis hyvin sisäisellä digiboksillaan, mutta kun kytken siihen Elisa Viihteen oman digiboksin en pääse sen asetuksiin käsiksi ts. aina kun yritän hakea kanavia tms. niin joudun aina television oman digiboksin asetuksiin. Viihteen digiboksin punainen ja vihreä valo palavat ja kaikkien johtojen pitäisi olla kunnolla kiinni. Tehdasastukset olen päässyt nollaamaan television sisäisellä digiboksilla, mutta Viihteen boksilla tämä ei siis onnistu. Mikä voisi olla vikana?

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minusta tuo kuulostaa siltä, että olet yrittänyt käyttää Elisa Viihteen digiboksia television kaukosäätimellä ja/tai olet valinnut televisiosta väärän sisääntulon yrittäessäsi katsoa Elisa Viihteen digiboksin lähettämää kuvaa.

Jos olet käyttänyt Elisa Viihteen kaukosäädintä, digiboksin pitäisi reagoida kaukosäätimen näppäimien painamiseen vilkauttamalla punaista lediä. Vilkauttaako digiboksi lediä, kun painat kaukosäätimen jotakin näppäintä?

Jos digiboksi reagoi kaukosäätimensä komentoihin, tarkista, että olet valinnut televisiosta oikean sisääntulon. Valitse siis televisiosta se sisääntulo, johon olet liittänyt Elisa Viihteen digiboksin. (Esimerkiksi HDMI 1, jos olet liittänyt Elisa Viihteen digiboksin television HDMI 1 -liittimeen.)
Moi, ja kiitos vaivannäöstäsi!


Jos olet käyttänyt Elisa Viihteen kaukosäädintä, digiboksin pitäisi reagoida kaukosäätimen näppäimien painamiseen vilkauttamalla punaista lediä. Vilkauttaako digiboksi lediä, kun painat kaukosäätimen jotakin näppäintä?
Juuri näin, eli punainen ledi vilkkuu kun yritän esim. vaihtaa kanavaa Viihteen kaukosäätimellä.

Jos digiboksi reagoi kaukosäätimensä komentoihin, tarkista, että olet valinnut televisiosta oikean sisääntulon. Valitse siis televisiosta se sisääntulo, johon olet liittänyt Elisa Viihteen digiboksin. (Esimerkiksi HDMI 1, jos olet liittänyt Elisa Viihteen digiboksin television HDMI 1 -liittimeen.)

Äsken testasin näin: televisio päälle, sisääntulo HDMI1:een ja digiboksi päälle. Tämän jälkeen tulee seuraavanlainen virhesanoma: "Ei signaalia".

Mikähän tässä nyt oikein mättää?  ???
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vaikuttaa tosiaan siltä, että kytkennöissä/sisäänmenovalinnoissa on jotain häikkää, koska jos Elisan boksille ei tule tv-signaalia mutta kytkennät boksin ja tv:n välillä ovat kunnossa niin silloin tv-kuvan alareunassa näkyy sinisellä pohjalla "Huono signaali" (eikä siis "Ei signaalia" kuten ilmoitit).

Kokeileppa viihdeboksin kaukosäätimellä esim. info- tai MENU- painikkeella saatko jotain sinisiä valikoita näkymään kuvaruutuun?

Jos et saa niin tarkista, että boksilta lähtevä HDMI-kaapeli on kytketty TV:n HDMI 1-liitäntään ja sitten tarkista, että olet myös tv:stä valinnut ko. liitännän.

Jos tässä vaiheessa et saa noilla info- tai MENU-painikkeilla MITÄÄN näkymään on todennäköisesti HDMI-kaapeli, TV:n HDMI-sisäänmeno tai boksin HDMI-lähtö  rikki.

Kaksi edellämainittu voit testata toisella kaapelilla ja kytkemällä boksin esim. HDMI 2 -sisäänmenoon, kolmas vaatii vikailmoituksen tekemistä Elisalle.
Ongelma korjaantui, kun vaihdoin ulostulon HDMI2:een.

Kiitos ja anteeksi!  😞
Nyt toimii kaikki muuten hienosti, paitsi kun yritän mennä Elisa Viihteeseen, niin tulee seuraavanlainen virheilmoitus: "elisa 500 servlet exception" ja ruutu muuttuu valkoiseksi. Onko vika täällä päässä vai Elisalla?

EDIT: Sen verran vielä, että nyt ei toimi enää HD -lähetykset eikä EuroSport.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Nyt toimii kaikki muuten hienosti, paitsi kun yritän mennä Elisa Viihteeseen, niin tulee seuraavanlainen virheilmoitus: "elisa 500 servlet exception" ja ruutu muuttuu valkoiseksi. Onko vika täällä päässä vai Elisalla?

EDIT: Sen verran vielä, että nyt ei toimi enää HD -lähetykset eikä EuroSport.


Käynnistä digiboksi uudelleen käyttämällä laitteesta virtajohto irti. Jos tästä ei ole apua, palauta laitteeseen tehdasasetukset valikosta Menu > Vianselvitys > Info > Tehdasasetusten palautus.
Moi!
Monta kertaa olen tuota yrittänyt, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moi!
Monta kertaa olen tuota yrittänyt, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.


Siinä tapauksessa kuulostaa siltä, että digiboksin linkitys puuttuu sopimukselta. Oletko mahdollisesti tilannut laitevaihtoa digiboksille hiljattain jostain syystä? Jos olet, vanha tällä hetkellä käytössäsi oleva laite on todennäköisesti purettu jo sopimukselta pois.

Jos ei ole tuosta kyse, niin yhteys vikapalveluumme.
Joo, tuosta se sitten taitaa johtua, koska laitevaihdossa on tulossa uusi boksi. Kiitos!

Osallistu keskusteluun