Vastattu

Elisa Viihde digiboxi N7700 jumittaa ja kaatuilee

  • 2 syyskuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 399 katselukerrat

Moi.

Minulla on N7700 digiboxi ja se on nyt tässä muutamina päivinä temppuillut oudosti.
Se voi kesken ohjelman jumittua tai sitten sen ei lähde ollenkaan päälle. Myös tallenteiden katsominen jumittaa.

Nämä kaikki ongelmat on ilmentynyt nyt parin viime viikon aikana.
Elisa Viihteestä pitäisi olla viimeisiin kesäkuussa tullut ohjelmistoversio.

Olen tehnyt seuraavat hommat tilanteen korjaamiseksi.

1. Tarkista että digiboksi on suoraan verkkojohdolla (RJ45) kiinni modeemissa, modeemin porttia 4 tulee välttää, portit 1-3 ok. Tarkista myös, että antennikaapeli on kytketty kunnolla. Langatonta yhteyttä voi toki käyttää jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista. Katso myös langattoman verkon toimivuuteen vaikuttavat asiat täältä, josta löytyy ratkaisut useimpiin langattoman verkon murheisiin.

2. Sammuta digiboksi ja modeemi. Kytke modeemiin virrat, ja resetoi se painamalla "reset"-nappia 20 sekuntia. Katso että laite väläyttää valoja resetin merkiksi.

3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua. Tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä.

4. Kun kuva palautuu normaaliksi, mene Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset. Tee tuolta ensin sisäisen muistin alustus ja tämän perään tehdasasetusten palautus. ---> Ei ota yhteyttä verkkoon kun tekee tehdasasetuksien palautuksen

5. Kokeile toimiiko nyt kunnolla. ----> EI Toimi
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 2 syyskuu 2019, 13:29

Tervetuloa OmaYhteisöön @marttunenmika!

Kyllä taitaa digiboksiin jäädä tuo vika, jos ei kerran resetoinneilla lähde toimimaan ja laite on langallisessa verkossa.

Toimiiko nettiyhteys muilla laitteilla normaalisti?

Suosittelen lisäämään asiakasnumerosi omaan profiiliisi täällä OmaYhteisössä. Tämä onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero löytyy esim. laskusta ja lasku OmaElisasta. Kun asiakasnumero on profiilissa, huikkaa tähän aiheeseen. Asiakasnumeron avulla @OmaYhteisö-tiimi pääsee tutkimaan tilannetta tarkemmin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon digiboksin osalta.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @marttunenmika!

Kyllä taitaa digiboksiin jäädä tuo vika, jos ei kerran resetoinneilla lähde toimimaan ja laite on langallisessa verkossa.

Toimiiko nettiyhteys muilla laitteilla normaalisti?

Suosittelen lisäämään asiakasnumerosi omaan profiiliisi täällä OmaYhteisössä. Tämä onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero löytyy esim. laskusta ja lasku OmaElisasta. Kun asiakasnumero on profiilissa, huikkaa tähän aiheeseen. Asiakasnumeron avulla @OmaYhteisö-tiimi pääsee tutkimaan tilannetta tarkemmin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon digiboksin osalta.
Moi. Nyt pitäisi olla asiakasnumero siellä profiilissa.
Nettiyhteys toimii muilla laitteilla kyllä.
Digiboxi antoi perjantaina ja lauantaina virheilmoitusta: Yhteysvirhe (-11), onko siitä apua
Käyttäjätaso 3
Kiitos asiakasnumerosta, ja tosiaan tervetuloa OmaYhteisöön 🙂 Tutkiskelin vähän tuota boksia niin pientä virheilyä siellä näkyi, ja onhan tuolla boksilla jo jonkin verran ikääkin. Laitoin tulemaan uutta boksia sinulle, niin saat viestillä ilmoitusta kun noudettavissa. Vaihdathan samalla kaikki piuhat uusiin.
minullakin yli neljä vuotta ollut boksi lagaa...hidastelee ja tallenteita ei avaa...miten tuon saa vaihdettuu uuteen?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@juhajee Olit tehnyt tästä jo oman aiheen. Laittelin sinne vastausta, joten kannattaa käydä kurkkaamassa.

On mahdollista, että sinunkin tapauksessa itse digiboksi lähtee vaihtoon.

Osallistu keskusteluun