Vastattu

Elisa-viihde digiboxi N7800 katkoo yhteyden katsottaessa tallennettuja filmejä

  • 22 heinäkuu 2019
  • 6 kommenttia
  • 724 katselukerrat

Date: Mon, 22 Jul 2019 20:21:56 +0300
Subject: Elisa-Viihteestä
Elisa-Viihteestä,

2019-07-22
Miksi elisan digi-boxi (N7800 musta) ajoittain katkaisee yhteyden esim tallennetun filmin lähetyksen, 'ilmoitukseen, että digiboxin pitää olla kytkettynä blaa blaa . . .
vaikka se on kokoajan kytkettynä.
Kaapelimodeemi päällä.

Kaikki yhteydet laitteiden välillä langallisia.

Mitä muitakaan laitteita, jotka samanaikaisisti käyttäisivät tätä yhteyttä ei ole käytössä
- ei myöskään wifin kautta esim joku muu - koska se on ns 'pois käytöstä'

Ko ongelma tulee aikaajoin, sitä ei voi ns ennakoita ja jopa useamman kerran samana päivänäkin.

Alkaa jo hieman ärsyttämäänkin. Missä ongelma?

Samat netin liikennöinti-laitteet olleet käytössä ... muutamia vuosia ... tosin pc:t ja näyttölaitteet uudempia, mutta tämä ei ole asia ydin.

Itse internet-yhteydessä ei ole mitää vikaa, eli kaapelimodeemi toimii.

- - -
Btw
Ns 'yöaikoihin' kaikki laitteiden jännitesyöttö pois päältä monia tunteja (pääkatkaisijalla)

eli niiden ei pitäisi 'käydä kuumana' - ulkoilmalla tai sateella ei ole tämän kanssa vaikutusta.

email:
gsm:
2019-07-22
/Ale
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 5 elokuu 2019, 20:20

M.M.H.

Laite saa liian niukasti nettiyhteyttä syystä tai toisesta. Laite puskuroi sisäiseen muistiin kiekon pyöriessä lisää ruudulla näytettävää.

"Ei voi kauhalla jakaa kun on lusikalla annettu"

Yleisin syy ei ole se liian hidas nettiyhteys taustalla, välillä on vain liian surkea Wi-Fi yhteys laitteiden välillä.

Kannattaa tuosta jättää oma elisan kautta soittopyyntöä vikailmoituksiin, tai soittaa nyt samoin tein, niin selvitellään vikaa ja saadaan korjausta asiaan.

010 190 240 auki 24h
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei @leonardo !

Onko tuo käytös jatkunut digiboksilla jo kauan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Olitko @leonardo kerinnyt jo testaamaan nämä ohjeet kaikkinensa? Entä olitko testannut että vaihtaisit verkkojohdon porttia modeemin takana mihin tuo boksi on kytketty?
Hei @leonardo !

Onko tuo käytös jatkunut digiboksilla jo kauan?

Silloin tällöin
esim ... 27,28,29,30 heinäkuuta - 'jos löytyisi laitteiden ylläpitämää lokitietoa netin kautta - elisa?'
Käyttäjätaso 2

Hei @leonardo !

Onko tuo käytös jatkunut digiboksilla jo kauan?
Silloin tällöin
esim ... 27,28,29,30 heinäkuuta - 'jos löytyisi laitteiden ylläpitämää lokitietoa netin kautta - elisa?'


No jopas eli kumminkin nyt päivittäin tuota ongelmaa ollut 😓 Kerkesitkö @leonardo vielä kurkkaamaan tai testaamaan @Patomiäs antamat ohjeet? Voit laittaa profiiliisi asiakasnumeroa niin voidaan tutkia tilannetta tarkemmin 😊
Entä, mistä johtuu, kun katsottaessa tallennettuja, vuokrattuja tai, esim HBO:n sarjoja, yhteys katkeaa vähänväliä (muutaman minuutin välein) ja "lataa" ohjelmaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
M.M.H.

Laite saa liian niukasti nettiyhteyttä syystä tai toisesta. Laite puskuroi sisäiseen muistiin kiekon pyöriessä lisää ruudulla näytettävää.

"Ei voi kauhalla jakaa kun on lusikalla annettu"

Yleisin syy ei ole se liian hidas nettiyhteys taustalla, välillä on vain liian surkea Wi-Fi yhteys laitteiden välillä.

Kannattaa tuosta jättää oma elisan kautta soittopyyntöä vikailmoituksiin, tai soittaa nyt samoin tein, niin selvitellään vikaa ja saadaan korjausta asiaan.

010 190 240 auki 24h

Osallistu keskusteluun