Kysymys

elisa viihde kaapelimodeemi ei asennu

  • 19 huhtikuu 2012
  • 19 kommenttia
  • 1406 katselukerrat

Yritin asentaa elisa viihde wlan kaapelimodeemiversiota, mutta sepä ei mennytkään niin kuin Romsöössä. Koska olen salasanojen suhteen vainoharhainen kävin ennen asentamista vaihtamassa kaapelimodeemin salasanat omaksi + tunnuksen. Sen jälkeen yritin asentaa boksia verkkoon. No se kyllä asentui muuten hyvin mutta ei päästä boksia verkkoon lainkaan. Modeemi villkkuu kuin joulukuusi. Onko niin että missään tapauksessa ei olisi saanut ensin mennä vaihtamaan salasanoja vaan olisi pitänyt ensin asentaa ja sitten vasta kun vehje toimii, vaihtaa mahd. salasanat? Miten ongelman saa nyt ehjättyä niin että saisin wlan boksin toimimaan? (kyseessä siis WPA salasana ja SSID tunnus)

19 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Ottaa oman aikansa, että modeemi pääsee rekisteröitymään verkkoon, eli 4 ylintä valoa jää palamaan modeemiin. Omaelisasta et pysty mitään tekemään jolla tuon olisit onnistunut estämään.

Jollei aamulla ole verkossa kannattaa soittaa asiakaspalveluun ja varmistaa, että modeemi on oikein konffattu verkon puolelta (kaiva modeemin pohjasta MAC osoite valmiiksi näkösälle ennen puhelua)

Varsinkin jos olet jostain shopitista hakenut vehkeet tänään, niin palvelun rekisteröityminen verkon puolella kestää huonolla tuurilla useita tunteja, kun taas postilla tullessa vehkeet kerkeävät kypsyä valmiiksi postituksen aikana.

Kaikki adapterit ja jatkojohdot kannattaa myös ottaa myös pois antennipuolelta, jollei meinaa ruveta toimimaan.
Kyllä laite oli pitkään auki ja käynnistinkin sen uudestaan, mutta ilmoittaa vaan että "laite ei ole yhteydessä nettiin"

Kaapeli-tv kyllä toimii.
Sama vika Pirkkalassa. Soitin viikko sitten ja valitin samasta asiasta. Maanantaina suostuivat tekemään vikailmoituksen. Eilen torstaina vikapuhelimesta ilmoittivat, että vika on isommalla alueella. Tänään vikapuhelimesta tarkensivat sen verran, että uudet kaapelimodeemit eivät saa muodostettua yhteyttä. Korjausaikataulu avoin.

Turhauttaa soittaa kolme kertaa ennen kuin suostuvat tekemään vikailmoituksen. Sen jälkeen kahtena päivänä sanotaan, että vikailmoitus on tehty, tutkitaan, täytyy odottaa kolmanteen päivään ennen kuin lähettävät pyynnön uudestaan eteenpäin. Kolmantena päivänä (seitsemäs ensimmäisestä ilmoituksesta) on sitten vasta selvitetty edes jotain. Tänään siis kahdeksas päivä, ei toimi ei.  Maanantaina päivä nro 11...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Esko_Mörkö kirjoitti:
Turhauttaa soittaa kolme kertaa ennen kuin suostuvat tekemään vikailmoituksen.


Voi sen vikailmoituksen tehdä netissäkin eikä maksa edes mitään  ;)

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Käyttäjätaso 4
Pahoittelen ongelmia uusien kaapelimodeemiliittymien käyttöönotossa. Vian korjaus on työn alla ja pyrimme saamaan modeemit linjoille mahdollisimman pian. Ainakin Esko-Mörön ongelmat liittyvät varmastikin tähän.

Hyena2, ota vielä yhteyttä vikapalveluumme, jotta voimme varmistaa ettei liittymässä ole muuta vikaa (esim. väärä mac-osoite).
ihan sama vika ilmeisesti täällä Tampereella kuin Pirkkalassakin. Soitin tänään kolme puhelua elisan tukeen. Edelleen kaapelimodeemi ei ota yhteyttä verkkoon. tv kanavat kyllä toimii, mutta ei netti. Laite on resetoitu, buutattu ja yritetty pakottaa imemään kanavanuneroa, mutta ei auta. Itsekään en viitsisi soittaa jatkuvasti elisaan kun se maksaa maltaita. Olisi hyvä jos elisa lähettäisi suosiolla asentajan tms., että vika saataisiin korjattua.
hyena2 kirjoitti:
ihan sama vika ilmeisesti täällä Tampereella kuin Pirkkalassakin. Soitin tänään kolme puhelua elisan tukeen. Edelleen kaapelimodeemi ei ota yhteyttä verkkoon. tv kanavat kyllä toimii, mutta ei netti. Laite on resetoitu, buutattu ja yritetty pakottaa imemään kanavanuneroa, mutta ei auta. Itsekään en viitsisi soittaa jatkuvasti elisaan kun se maksaa maltaita. Olisi hyvä jos elisa lähettäisi suosiolla asentajan tms., että vika saataisiin korjattua.
Eipä tässä asentajakaan auttaisi, kun vika on ilmeisesti Elisan järjestelmissä.
Jos lohduttaa niin täällä Joensuussa on menossa päivä numero 19.. 😞 eli ongelma on "vähän" laajempi..

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Kaapelimodeemi-ja-provisointi-Joensuu-Mutala/m-p/190971/message-uid/190971#U190971
Ei hirveästi lohduta :)

Elisa saisi nyt kyllä ryhdistäytyä oikeasti! Käy kohta niin että palautan koko paketin takaisin, kun ei toimi.
Nyt sitten selvisi miksi ei toimi. Taloon on kytketty Soneran kaapeli-tv. Elisan valopäät on myyneet minulle elisa viihteen kysymättä tai selvittämättä että se ei tule ikinä toimimaan kys. talossa koska Sonera on vetänyt linjat kiinni. Nyt sitten soittelemaan ja roikkumaan elisan asiakaspalveluun että katkaisevat sopimuksen ja kiitos ja näkemiin.

Te muut joilla on samoja ongelmia, tarkistakaapa ettei teillä ole soneran kaapeli-tv jo vedetty talouteen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hyena2 kirjoitti:
Nyt sitten selvisi miksi ei toimi. Taloon on kytketty Soneran kaapeli-tv. Elisan valopäät on myyneet minulle elisa viihteen kysymättä tai selvittämättä että se ei tule ikinä toimimaan kys. talossa koska Sonera on vetänyt linjat kiinni. Nyt sitten soittelemaan ja roikkumaan elisan asiakaspalveluun että katkaisevat sopimuksen ja kiitos ja näkemiin.

Te muut joilla on samoja ongelmia, tarkistakaapa ettei teillä ole soneran kaapeli-tv jo vedetty talouteen.

No voihan rähmän käki millaista toimintaa Elisan myynniltä :smileyembarrased:

Eiköhän sen shopparin saa purettua. Vaihtoehtoisesti kannattaa selvittää Viihde ADSL:n tai Viihde VDSL:n saatavuus , jos Viihde kuitenkin kiinnostaa. Silloin vapaat TV-kanavat tulisi Soneran kaapelista ja maksukanavat ja netti Elisalta puhelinkaapelin kautta.
Kaiken huippu oli sekin että mainitsin ennen tilausta että toimiihan se täällä varmasti kun on näitä Soneran kytköksiä, sanoivat että toimii tietenkin kun naapurillakin toimii. Asentajan mukaan elisan teknisessä tuessa näkyy jotain vanhoja merkintöjä jotka näyttää että naapurilla olisi elisan yhteys. No mutta ei toiminut
Puutarhuri kirjoitti:
Pahoittelen ongelmia uusien kaapelimodeemiliittymien käyttöönotossa. Vian korjaus on työn alla ja pyrimme saamaan modeemit linjoille mahdollisimman pian. Ainakin Esko-Mörön ongelmat liittyvät varmastikin tähän.

Hyena2, ota vielä yhteyttä vikapalveluumme, jotta voimme varmistaa ettei liittymässä ole muuta vikaa (esim. väärä mac-osoite).

Kaksi viikkoa odotusta takana ja noin 15 soittoa aspaan. Lupauksia toisensa perään. Asentajaa ei näy vieläkään, vaikka kaksi kertaa on luvattu lähettää.

Tänään soitin taas kysyäkseni että koskas korjataan. Maanantaina lupasivat lähettää asentajan, kun totesivat että ei ole provisionnista kyse. Tämän päiväinen nainen häiriöilmoituksissa totesi, ettei ole ukkoa tulossa fiksaamaan kun yrittävät etänä selvittää vikaa. Kun totesin, että eikö se nyt jo prkele kahdessa viikossa ole selvinnyt, että ei etänä onnistu niin tädillä paloi proppu.

Nyt palaa jo pinna. Huomenna perjantai, ja asentajaa ei ole luvassa, maanantai vappuaatto... Veikkaampa että ensi torstaina tulee kolme viikkoa täyteen.
Otan osaa.. Keskiviikkona tulee täällä neljä viikkoa... Eikä kukaan kuulemma osaa sanoa miten pitkään menee.. "varmaan pari päivää".. Vastaukseen oli pakko kuitata... Että no ihan varmaan.. En epäile yhtään... 🙂 Varmaan pari päivää vastauksen sain jo kaksi viikkoa sitten...
Tervehdys Jyväskylästä!

Tilasin huhtikuun alkupuolella Elisa Viihde Kaapelin 100M nopeudella. Toimituspäiväksi luvattiin perjantai 13.4. Tässä kohtaa olin vielä tyytyväinen, että saan kuin saankin netin uuteen kämppään juuri muuttopäiväksi. Elisaan päädyin siksi, että pakko nähdä mm-lätkää _paljon_ ja Soneran vastaavaan palveluun täysin kyllästyneenä odotukset siis olivat korkealla. Esim. tallennuksien etäkäyttö puhelimella ja katselu netissä olivat varsin plussaa.

Päädyin siis silti Elisan palveluun, vaikka talooni on mahdollisuus saada Soneralta Kiinteistö-DSL vielä halvempaan hintaan vrt. Elisa.

Tuona kyseisenä perjantai-iltana asensin laitteet kivan näköisestä paketista, vedin piuhat seinästä laitteisiin ja kävin odottelemaan, että kaapelimodeemi löytäisi taajuudet. Sitten odoteltiin muuten ihan huolella.

Ensimmäisen soiton annoin asiakaspalveluun lauantaiaamuna ja neuvottiin resetoimaan modeemi ja odottelemaan iltaan. Illalla sitten palasin asiaan uudestaan ja vastauksena tuli, että maanantaina kuulemma töihin tulee kaveri, joka osaa / saa puskea taajuuksia modeemille etänä. Joten tätä odotellessa taas. Tulos: ei auttanut.

Kolmas soitto tuli tehtyä seuraavan viikon alussa, (maanantaina?) ja tekninen tuki ilmoitti, että minun ongelmani liittyy laajempaan juttuun tällä alueella ja uusissa tilauksissa on "provisiointiongelma". Ok. Nyt siis sain jo jonkinlaisen selityksen asiaan. Ja samalla tehtiin vikailmoitus asiasta. "Jää odottelemaan ja pidä modeemi seinässä, niin meiltä sitten ilmoitellaan, kunhan ongelma on ratkaistu. Mutta kyllä tämä kuntoon saadaan!" sanoi asiakaspalvelija.

Neljäs soitto samasta asiasta meni sen viikon lopulla ja kuulumisia kyseltyäni tarjottiin mahdollisuutta laittaa itse modeemin hallintasivulta paria taajuutta, mutta näistäkään ei ollut hyötyä. Annettiin lupaus asian kiirehtimisestä ja sama virsi: "Kyllä tämä vielä kuntoon saadaan!"

Viides soitto oli vähän jo kyllästyneen oloista. Kyselin taas tilannetietoja asiasta ja samalla tiedustelin hyvityksen mahdollisuutta, koska olihan tuo paketti jo kaksi viikkoa ollut toimimatta. Kuittasin tästä itselleni 20 euron hyvityksen ja mahdollisuuden hakea shopista nettitikku lainaan, että pääsisi edes käymään netissä maksamassa laskuja.

Nyt kun asennuksesta on jo 2,5 viikkoa aikaa, niin soittelinkin taas tänään uudestaan tekniseen tukeen, ihan vaan kuulumisia kysellen taas. Vastauksena tarjottiin 50min jonotusta asiantuntijalle ja jätinkin sitten soittopyynnön.

Tuon puhelun jälkeen huomasinkin sitten täältä lukea, että jollakulla teistä on tämä provisiointiongelma jo ratkaistu? 10 minuuttia sitten boottasin taas modeemin ja nyt jäänkin taas odottelemaan. 🙂
Morjens,

soitin noin viitenätoista päivänä samasta ongelmasta. Kaksi kertaa luvattiin lähettää asentaja paikalle. Kaikkina muina kertoina aspasta kerrottiin, että vikaa selvitellään etänä ja että homma on hoidossa. Viime torstaina soitin jälleen pyysin jälleen kerran lähettämään asentajan ja lopettamaan valehtelun. Asentaja tulikin perjantaina, ja totesi vian olleen Elisan jakamon liittimissä.

Ei selvinnyt vika etänä, ei. Mysteeriksi jää, mikä osuus "yleisellä vialla" oli toimimattomuuteen, mutta eipä vialle mitään kahteen viikkoon tehty.

Pysy kovana, vaadi, älä luovuta.
Oletteko selvittäneet ettei teidän talouteen tule Soneran kaapeli-TVtä? Jos tulee, silloin ette voi kytkeä Elisan kaapeliviihdehässäkkää lainkaan muutoin kuin hankkimalla ADSL yhteys (joka on sitten paljon hitaampi).

Eli Elisa Viihde (kaapeliversio) toimii vain Elisan omassa kaapelit-TV yhteydessä. Jos taloon on kytketty joku muu kaapelitv aiemmin, niin ei tule toimimaan koskaan elisa siinä.
Pietikäisen kirjoitus kuulostaa juuri omalta kokemukseltani, josta olen kertonut tuolla yleistä keskustelua osiossa.. Päivää vaille kuukauden odottaminen minun tapauksessani palkittiin (ainakin toistaiseksi).. Eli nyt on yhteys toiminut.

Elisan asiakaspalveluun olen kuitenkin aika pettynyt, en niinkään asiakaspalvelun henkilöihin vaan yleiseen tapaan toimia.

Mielestäni ei ole oikein, että asiakkaaseen ei olla missään yhteydessä, varsinkin jos erikseen luvataan jättää soittopyyntö tai mitään tietoa ei asian etenemisestä mistään saa.. Tietty sitten jos jaksaa odotella vaikka sen 50 min.. ja taas selvittää juurta jaksaen ongelmansa myötätuntoiselle asiakaspalvelijalle.

??Esitin jo asiakaspalveluun, että laittaisivat vaikka tekstiviestejä tai sähköpostia jos ja kun asia etenee...

Vieläkään ei minulle ole kukaan ilmoittanut millään medialla,  että nyt toimii ja liittymänne on kunnossa... Vaikka senkin lupasivat moneen kertaan tehdä useiden soittojeni tiimoilta..

Omassa Elisassa vikaimoituksista ensimmäinen näyttää olevan vielä kesken ja kaksi uudempaa on tilassa "peruttu"???

Eli yhteys ei liene vieläkään lopullisesti kunnossa???  Onneksi se kuitenkin toimii..

Jotenkin vaan valitettavasti jäi hyvin ylimielinen kuva Elisan suhtautumisesta asiakkaisiin..

Ymmärrän, että on kiire jne.jne, mutta väitän, että jatkuvat kiirettä aiheuttavat soittelut vikapalveluun vähenisivät murto-osaan nykyisistä kun Elisa olisi edes vähän aktiivisempi asiakkaan suuntaan.

Minulle olisi riittänyt tekstiviesti vaikka noin viikon välein (Mieluummin heidän "kiireelliseksi" luokittelemassaan asiassa vaikka kolmen arkipäivän välein), että pahoittelemme vian jatkumista, mutta uurastamme asianne kimpussa taukoamatta... :)

Eli kokemuksesta voin Pietikäistä rohkaista.. kyllä se varmaan kuntoon tulee.. Jos ei sitten kysymyksessä ole nuo Hyenan kokemukset 😞
No niin tänään tuli ilmoitus klo 10.37, että ongelma on ratkaistu...ohjelmistovika, ohjelmoitu..:) Kiitos Elisalle..

Tosin kun Elisa vahdin ilmoituksia seuraa, niin vähintään kerran vuorokaudessa on yhteys ollut poikki noin tunnin, mutta onneksi katkokset ovat tähän saakka sattuneet aamuyölle..

Nyt aloitetaan palauttamaan luottamusta yhteyden säilymiseen ja Elisan toimintaan.. Vähän jännittää minkälaisia hyvityksiä Elisa on antanut, kun ovat niitä niin vuolaasti asikaspalveluun soitellessa luvanneet.. ja vielä ihan ilman eri anomusta.. palataan tähän vielä myöhemmin..

Osallistu keskusteluun