Vastattu

Elisa Viihde pätkii


Muuten toimii netti ok, mutta Elisa Viihde toista tallenteita eikä Yle Areaana toimi.
Elisa viihteen diagnostiikka näyttää 130Mps ja "yhteydessä".
Sitten yhtäkkiä taas "Ei yhteyttä".
Sitten taas "Yhteydessä".
Jne.
Elisa Viihde purkki on n. 3 metrin päässä samassa huoneessa WiFi-purkin kanssa ja niillä on suora näköyhteys, joten pitäisi jaksaa ajaa se 3 metriä.

Enkä haluaisi kysyä miltään "yhteisöltä" vaan tämä kuuluisi kyllä normaaliin asiakaspalveluun, mutta tähän on tultu, että ei voi edes mieliä lähettää ns. asiakaspalveluun. Ei tämä mikään "Asiakaspalvelu" tosiaan ole.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 27 marraskuu 2018, 13:26

Jos mitenkään mahdollista, kannattaa tuo digiboksi pitää langallisessa verkossa langattoman sijaan. Näin digiboksin toiminta on huomattavasti vakaampaa, eikä vastaavia ongelmia välttämättä ilmene lainkaan.

Mikäli digiboksin on syystä tai toisesta pakko olla langattomassa verkossa..

  • Mitä modeemia käytät?
  • Oletko asettanut langattoman verkon kanavan kiinteäksi? Sellaiseksi, jota naapurit eivät käytä tai jolla on mahdollisimman vähän ruuhkaa? Parasta kanavaa voi etsiä esim. mobiililaitteilla Wi-fi Analyzer -nimisellä sovelluksella. Windows -pohjaisilla laitteilla naapureiden käyttämiä WLAN -kanavia voi etsiä avaamalla komentokehotteen ja kirjoittamalla sinne käskyn netsh wlan show all ja painamalla enteriä. Listan lopussa on näkyvien langattomien verkkojen kanavat.
Anopilla ei tuo Netgemit tahtoneet toimia Elisan toimittamalla ZyXELillä juuri lainkaan, ongelmia oli lähes jatkuvalla syötöllä. Kiikutin sitten anopille itselläni pari vuotta uskollisesti palvelleen Telewellin modeemin ja ongelmat katosivat välittömästi, siitäkin huolimatta, että käytössä on langaton verkko.

Etenkin kerrostaloissa langaton verkko saattaa olla ongelmallinen Viihteen digiboksia ajatellen. Langaton verkko on aina altis häiriöille ja nuo Netgemin digiboksit eivät sijoitu kuumimpaan kärkeen WLAN -piirin suorituskyvyn osalta.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Olethan jo kokeillut http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus
jortsu67 kirjoitti:

Olethan jo kokeillut http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus



Ilmeisesti botti?

Siinä "olethan katsonut kaapelit"-vianrajauksessa ei ollut mitään vaihtoehtoa lähellekään tätä.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Molempien laitteiden - reitittimen ja digiboksin - perättäinen tehdasasetusten palautus saattaisi olla niksi siihen että laitteet "juttelisivat" paremmin keskenään. Tällä sivulla on aika hyvät ohjeet tuohon ja pariin muuhun: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos mitenkään mahdollista, kannattaa tuo digiboksi pitää langallisessa verkossa langattoman sijaan. Näin digiboksin toiminta on huomattavasti vakaampaa, eikä vastaavia ongelmia välttämättä ilmene lainkaan.

Mikäli digiboksin on syystä tai toisesta pakko olla langattomassa verkossa..
  • Mitä modeemia käytät?
  • Oletko asettanut langattoman verkon kanavan kiinteäksi? Sellaiseksi, jota naapurit eivät käytä tai jolla on mahdollisimman vähän ruuhkaa? Parasta kanavaa voi etsiä esim. mobiililaitteilla Wi-fi Analyzer -nimisellä sovelluksella. Windows -pohjaisilla laitteilla naapureiden käyttämiä WLAN -kanavia voi etsiä avaamalla komentokehotteen ja kirjoittamalla sinne käskyn netsh wlan show all ja painamalla enteriä. Listan lopussa on näkyvien langattomien verkkojen kanavat.
Anopilla ei tuo Netgemit tahtoneet toimia Elisan toimittamalla ZyXELillä juuri lainkaan, ongelmia oli lähes jatkuvalla syötöllä. Kiikutin sitten anopille itselläni pari vuotta uskollisesti palvelleen Telewellin modeemin ja ongelmat katosivat välittömästi, siitäkin huolimatta, että käytössä on langaton verkko.

Etenkin kerrostaloissa langaton verkko saattaa olla ongelmallinen Viihteen digiboksia ajatellen. Langaton verkko on aina altis häiriöille ja nuo Netgemin digiboksit eivät sijoitu kuumimpaan kärkeen WLAN -piirin suorituskyvyn osalta.

Osallistu keskusteluun