Vastattu

Elisa Viihde Premium HDCP herja


Asensin premium boxin meidän telkkariin. Kun alkaa katsomaan televisiota tulee ilmoitus että se vaatii HDCP tuen. Kyseessä vanha samsung

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 29 September 2022, 13:44

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Mikäs se Samsung on tarkalta mallinumeroltaan ? Tieto löytyy laitteen takaa tai sitten jostain infovalikosta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @Minnapa88 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Onko asiasi vielä ajankohtainen vai löytyikö ratkaisu jo? 🤔

Hei, minulla on tämä ongelma. Joka päivä pitää ottaa digiboksi irti virtajohdosta, jotta HDCP vaatimus häviää.
TV on Samsung QE50Q80TATXXC.

Olen myös palauttanut tehdasasetukset. Se auttoi parin viikon ajaksi mutta nyt ongelma on palannut. 
En halua tuotetta, jonka tehdasasetukset pitää palauttaa parin viikon välein. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moi @aatsipoppaa! Suosittelen kokeilemaan HDMI-johdon vaihtoa sekä testaamaan vielä toisesta telkkarin HDMI-portista. Jos ongelmat jatkuvat, niin kannattaakin kilauttaa vielä meidän vikapalveluun tuosta.

Hankin Elisa Viihteen ja ei toimi, Tämän sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen. Vanha Samsung tv, täältä lukemalla ilmeisesti yleinen ongelma. Onko teidän mahdollista tehdä päivitys laitteelle joka toimii myös jatkossa kun tulee uusia päivityksiä vai palautanko laitteen? Tuleeko laitteen olla kotiosoitteessa päivitystä varten?



EDIT 9.12.2022 // siirretty täältä osaksi saman aiheen keskustelua -draakki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @tjx ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Siirsin tämän kommentin tähän vanhempaan keskusteluun missä samasta aiheesta oltiin jo juteltu. 🙂 

Onpas kurjempi homma että Elisa Viihteen käyttöönotto tökkäsi heti alkuunsa. 😕 Mistään valtavan yleisestä isommasta ongelmasta ei ole kyse, mutta joidenkin erityisesti Samsungin vanhempien mallien kanssa voi yhteensopivuusongelmaa joillain laitteilla ilmetä. 

Ihan ensi alkuun pystyisitkö kokeilemaan vaihtaa HDMI-piuhan toiseen, ja testata toimivuutta eri HDMI-piuhalla?

Toinen tärkeä testi olisi kokeilla kaikki TV:n eri HDMI-portit läpi, että saatko saman herjan HDCP-tuen puuttumisesta joka HDMI-portista vai toimisiko Elisa Viihde jonkin HDMI-portin kautta. 👍🏼 Kuittaatko sitten tänne vielä että miten kävi? 🙂

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

HDCP protokolla estää suoran kopioinnin HDMI liittimeltä
Käytössä olevat yleisimmät versiot ovat 
HDCP 1.4 jota tukeva laite pystyy näyttämään Full HD sisältöä
sekä
HDCP 2.2 jota tukeva laite pystyy näyttämään 4K UHD sisältöä

HDCP 2.2 mukaan jos laite ei täytä vaatimusta, se näyttää sisällön kuitenkin alemman tason laadulla eli Full HD 1080i/p

Eli protokollan mukaan myös Premium viihteen pitäis näyttää HD sisältö ja muutkin HD tasoisena ilman virheilmoitusta. Tuntuu siltä että Premiumin protokollan käsittelystä löytyy parantamisen varaa.

Kannattaa myös huomioida, että vaikka 4K UHD telkkarissa olisi useampia HDMI portteja, kaikki porteista ei välttämättä toista UHD laatua. Vikailmoitusta tästä ei kuitenkaan tule ja tämän ongelman huomaa kuvan laadusta tai signaaali tiedosta,

Samaan aikaan kahdessa  N7950 boksissa tuo ongelma “HDCP-tuki puuttuu” Samsung 65MU7005 (V2018) telkkarin kanssa, vastaava ongelma ei toistu vielä vanhemmassa Samsung 47” (V2011). Tehdasasetus, kaapelivaihdot, päivitys ei auta.  TV:n -virtajohdon irroitus 30s korjasi ongelman. 

Kas kas,

Muutenkin on ollut hankalaa Elisa viihteen kanssa, johtuen varmaan 5G laadusta.

 

Mutta tänään tuli uusi vika mitä en ole ennen nähnytkään,  Vaatii HDCP tuen.

Kumma kun eilen illalla kaikki toimi kuten pitää ja tänään aamulla kun laittaa viihteen päälle niin kuva vain vilkkuu ja herjaa tuota.

 

On se kumma kun noita vermeitä pitää boottailla monta kertaa päivässä että toimisi edes vähän aikaa.

 

Hain niin viimeksi täällä on tuosta keskusteltu 6 kuukautta sitten ja nyt pompahti ekaa kertaa minullekin.

 

Ja kas.

 

En tehnyt mitään niin iltapäivällä alkoi toimia kaikki taas.

 

Hyvin te vedätte Elisa Viihde kun vaan omasta päätöksestä suljette vika ilmoitukseni tästä kököstä palvelusta ja vaatimuksesani saada kuukausimaksuja takaisin kun En saa mitä olen tilannut.

 

 

EDIT 12.7.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

juu nuo on aina vaikeita tollaset onkelmat ja kaikilla ei ole varaa ostaa uutta televisiota mutta eiköhän se elisan vikapalvelu tuohon jonkun ratkaisun keksi jos vikapalvelu sille mitään voi uudet samsung taulu tv tai sony niin jos ei ole varaa ostaa huippu televisiota niin löytyy kyllä uusia televisoita suhteelisen halvalla noin 499-649 mun uusi samsun joka mallia 2021 maksoi 649e siis itse televisio ja hyvin tuntuu premium kanssa pelittävän tosin huoltomiehen piti käytä kun televisiosta sanoi kuvaputki sopimuksen irti niin vaihtoi uuden kotona paikan päällä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ja kas.

 

En tehnyt mitään niin iltapäivällä alkoi toimia kaikki taas.

 

Hyvin te vedätte Elisa Viihde kun vaan omasta päätöksestä suljette vika ilmoitukseni tästä kököstä palvelusta ja vaatimuksesani saada kuukausimaksuja takaisin kun En saa mitä olen tilannut.

 

 

EDIT 12.7.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki


Hyvä juttu @Prince että ongelma ratkesi ihan itsekseen 👍🏼 tärkeintä että Elisa Viihde pelittää niin kuin pitääkin.

Kurja tosin kuulla, jos häiriöilmoitus meni sulkuun ilman että sait asiasta viestintää..? 😥 Tuo voitaisiin kyllä katsoa vielä asiakaspalvelussa läpi että mikä tilanne siinä oli taustalla, asiakaspalveluun saa yhteyden esimerkiksi chatissa OmaElisassa, varaamalla soittopyynnön täältä aiheella Häiriöilmoitus (muut), tai laittamalla yksityisviestiä someasiakaspalvelulle Facebookissa tai Twitterissä.

 

EDIT 12.7.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki


Hyvä juttu @Prince että ongelma ratkesi ihan itsekseen 👍🏼 tärkeintä että Elisa Viihde pelittää niin kuin pitääkin.

Kurja tosin kuulla, jos häiriöilmoitus meni sulkuun ilman että sait asiasta viestintää..? 😥 Tuo voitaisiin kyllä katsoa vielä asiakaspalvelussa läpi että mikä tilanne siinä oli taustalla, asiakaspalveluun saa yhteyden esimerkiksi chatissa OmaElisassa, varaamalla soittopyynnön täältä aiheella Häiriöilmoitus (muut), tai laittamalla yksityisviestiä someasiakaspalvelulle Facebookissa tai Twitterissä.

 

Juu pahoittelut taisi pari epäsoveliasta sanaa päästä aiempaan viestiin.

 

Mutta kysymys, aiemmin näkyi omaelisassa vikailmoitukseni, mutta tällä hetkellä ei näy avoimena mitään vaikka pitäisi olla.

Näkyykö nuo historiana edes omaelisassa vai vain aktiiviset?

 

Noo taidanpa soittaa taas ja varmistaa, että onhan aktiivisena koska ei edelleenkään toimi iltaisin.

Aiemmin näin vain siellä aktiivisen vikailmoituksena jossa oli vain merkintä Liittymä päivitetty.

En tosin tiedä mihin päivitetty :)

 

 

Käyttäjätaso 7

 

EDIT 12.7.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki


Hyvä juttu @Prince että ongelma ratkesi ihan itsekseen 👍🏼 tärkeintä että Elisa Viihde pelittää niin kuin pitääkin.

Kurja tosin kuulla, jos häiriöilmoitus meni sulkuun ilman että sait asiasta viestintää..? 😥 Tuo voitaisiin kyllä katsoa vielä asiakaspalvelussa läpi että mikä tilanne siinä oli taustalla, asiakaspalveluun saa yhteyden esimerkiksi chatissa OmaElisassa, varaamalla soittopyynnön täältä aiheella Häiriöilmoitus (muut), tai laittamalla yksityisviestiä someasiakaspalvelulle Facebookissa tai Twitterissä.

 

Juu pahoittelut taisi pari epäsoveliasta sanaa päästä aiempaan viestiin.

 

Mutta kysymys, aiemmin näkyi omaelisassa vikailmoitukseni, mutta tällä hetkellä ei näy avoimena mitään vaikka pitäisi olla.

Näkyykö nuo historiana edes omaelisassa vai vain aktiiviset?

 

Noo taidanpa soittaa taas ja varmistaa, että onhan aktiivisena koska ei edelleenkään toimi iltaisin.

Aiemmin näin vain siellä aktiivisen vikailmoituksena jossa oli vain merkintä Liittymä päivitetty.

En tosin tiedä mihin päivitetty :)

 

 

Yksi esimerkki:

Sopimus on päivitetty kohdassa on ilmoituksen tekoaika.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

 

Mutta kysymys, aiemmin näkyi omaelisassa vikailmoitukseni, mutta tällä hetkellä ei näy avoimena mitään vaikka pitäisi olla.

Näkyykö nuo historiana edes omaelisassa vai vain aktiiviset?

 

Vikailmoitukset pitäisi kyllä näkyä Omaelisassa asiakaspalvelu > viestit ja ilmoitukset > vikailmoitukset 🤔

 

Mutta kysymys, aiemmin näkyi omaelisassa vikailmoitukseni, mutta tällä hetkellä ei näy avoimena mitään vaikka pitäisi olla.

Näkyykö nuo historiana edes omaelisassa vai vain aktiiviset?

 

Vikailmoitukset pitäisi kyllä näkyä Omaelisassa asiakaspalvelu > viestit ja ilmoitukset > vikailmoitukset 🤔

Minulla ei tuolla näy kaikki mitä olen tehnyt.

Vain kaksi joista toisen eilen avasin ja yksi suljettu, mutta viimeisen 6 kk aikana olen tehnyt useammankin.

Päivitin juuri uuteen boksiin ja premiumiin, todella vanha Samsung tv kaverina. Sama ongelma, mutta kun vaihdoin uuden mukana tulleen hdmi-kaapelin vanhan boksin kaapeliin poistui ongelma samantien.. 

Osallistu keskusteluun