Kysymys

Elisa Viihde tilttasi

  • 6 joulukuu 2014
  • 36 kommenttia
  • 1936 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

36 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Heitähän meikäläiselle yksityisviestillä asiakasnumerosi, niin katsotaan tarkemmin!

    Yleisesti ottaen, jos peruskanavat ovat hukassa, kannattaa aina kokeilla vaihtaa antennijohtoa ja antennirasiaa. Myöskin kannattaa kokeilla, näkyykö kanavat samalla johdolla ja samasta rasiasta jollain toisella laitteella.

    Jos nuo 511-> kanavat ei näy, kannattaa kokeilla alkuun modeemin resetointia ja digiboksista virtajohdon pois ottamista. Jos nämä eivät auta, kannattaa vielä kokeilla tehdasasetusten palautusta digiboksille 🙂
  • Hei taas!

    Edellisen päivityksen jälkeen talossa on tehty niin putki- kuin sähköremppa ja antennipiuhat vaihdettu ja talokaapelikin saatiin. Itse olin muutaman kuukauden evakossa, joten asian hoitaminen oli hetken tarpeetonta. About 1,5 kk sitten muutin takaisin, mutta ajattelin, että koska systeemit muuttuu, kestän tähän 2.11. saakka ja tallennan ohjelmia ja kattelen suoria lähetyksiä pelkiltä HD-kanavilta.

    Eilen sitten vaihdettiin talokaapelin puolelle. Palautin myös boksin tehdasasetukset ja avot! - kaikki kanavat tulivat esiin ja näkyivät hienosti... kokonaisen vuorokauden!!

    Taas pimentyi telkkari tossa pari tuntia sitten ja ilmoitusikkuna huutaa "liian heikkoa signaalia". Zyxel on bootattu, boksi on bootattu - ei auta ei. Eli onko nyt vaan vaihtoehto se, että palautan joka päivä tehdasasetukset ja toivon, että kanavat näkyy ja jos ei näy, niin katselen HD-kanavia ja tyydyn kohtalooni.

    Nyt ei auta, että mene keskustelemaan yläkerran naapurien kanssa, että mitä virityksiä ovat antenneihinsa laittaneet. Eihän se vaan voi mennä niin??!? 

    Nimim. Epätietoinen ja epätoivoinen
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? vaihtuiko tuon rempan yhteydessä siis huoneiston antennikaapelointi, vai vaihdoitko antennirasialta boksille tulevan piuhan? Jos kerkesit jututtamaan naapureita niin oliko heillä vastaavia ongelmia? Tätä voitaisiin nyt kurkata vielä tarkemmin, laittaisitko asiakasnumeron profiiliisi tai yksityisviestinä meikäläiselle :)

    On toki mahdollista että talokaapelin käyttöönotto on viivästynyt, ja digiboksi on hakenut kanavat toisen operaattorin verkosta joka voi myös aiheuttaa tuollaista ongelmaa
  • Moi taas!

    Eilen siis nettiyhteys ei heti aamusta toiminut ja siitä tehtiin häiriöilmoitus ja homma korjaantui. Nyt netti on kyllä päällä, mutta kanavat hävisivät kokonaan.

    Laitoin juuri tehdasasetusten palautuksen päälle, eikä löydy yhtään minkäänlaisia kanavia. Lisäksi laitoin häiriöilmoituksen Elisalle ihan juuri.

    Laitan asiakasnumeron sulle, kunhan ensin kaivan sen tuolta sähköposteista :D

    T: Minna
    Kanavaoikeudet päivitetty ja nyt näkyy taas HD-kanavat ja muutama kaapelikanava (National Geographic, TravelChannel, MTV jne.) Mutta kanavapaikoilta 1-jotain (mihin ne Herot ja Friit ja muut yltää) ei näy mitään.

    Ja siis kanavat näkyivät eilisestä klo 13:00 tähän päivään n. klo 12:00. Eli nyt käytössä olevat kaapelit, johdot, antennipiuhat yms. toimivat kyllä.
    Tää on kyllä hauskaa!

    Elisalta otettiin yhteyttä ja kerrottiin, että heidän puoleltaan on homma kunnossa ja viime viikolla on käyty tsekkaamassa yhteydet, kun on muitakin häiriöilmoituksia taloyhtiön asukkailta tullut. Kehotettiin ottamaan yhteyttä isännöitsijään, koska ongelma on ilmeisesti muualla...

    Valitettavasti vasta ko. puhelun jälkeen muistin, että isännöitsijätoimistolta tuli kirje viime viikolla. Siellä otettiin kantaa myös tv-signaaliin ja tiedotteen mukaan kaapeli-tv:n tulosignaali taloyhtiöön on ollut heikko ja kuvassa häiriöitä. Siinä kehotettiin ottamaan yhteyttä Elisan asiakaspalveluun ja tekemään häiriöilmoitus, koska ongelmat eivät johdu taloyhtiön verkosta vaan Elisan päästä...

    Eli summa summarum - molemmat osapuolet pesevät kätensä ja asiakas maksaa eikä nää kanavia. Kenellehän soittaisi seuraavaksi...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kiitoksia asiakasnumerosta! Meiltä on käynyt asentaja tutkimassa tilannetta talonyhtiössä kahdesti löytämättä vikaa, ja vaikuttaa siltä että ongelma olisi talonyhtiön sisäverkossa joka on talonyhtiön vastuulla. Tästä syystä olisi hyvä jos talonyhtiön puolesta saisi jonkin tahon tarkistamaan talonyhtiön omat kaapeloinnit
    Terve!

    Taloyhtiön sisäverkko kuten myös antenniverkko on uusittu ja otettu käyttöön tänä syksynä, joten ainakaan ajan patina ei sitä ole heikentänyt. Minun asunnossani käytiin mittaamassa tv-signaalin vahvuutta koska esimerkiksi YLE2 HD-lähetyksissä on edelleen ajoittain häiriöitä. Asentajanne mittasi asuntoon tulevan signaalin ja siinä ei ollut vikaa. Tätä samaa vikaa on ollut vuoden alusta lähtien. Ensin teidän suunnalta epäiltiin talon sisäistä ongelmaa ja sen vuoksi asia sitten jätettiin sivuun koska oli tiedossa, että verkko uusitaan myöhemmin. Tilanne on parantunut, mutta ongelma ei ole kokonaan poistunut. Ongelmana tässä on, että vika on ajoittainen.

    Ongelma on alkanut tunnelityömaaräjäytysten aikana, joten joku voisi epäillä, että sillä olisi asian kanssa jotain tekemistä.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? liittyykö tämä nyt saman talonyhtiön ongelmiin?
  • Kyllä samaan taloyhtiöön liittyy. Tänään perjantaina aamulla seitsemän aikaan jälleen yle2 HD-lähetys ei toiminut kuin pätkien.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Melkeinpä sitten voidaan tästä tehdä vielä uusi häiriöilmoitus, jos ongelmaa on kaikilla ja isännöitsijä ilmoittaa, että ongelmaa ei taloyhtiön sisäverkossa ole...

    Oliko ongelma nyt vain Yle 2 HD:n lähetyksessä? Laittaisitteko mulle vielä yksityisviestillä tarkemman kuvauksen ongelmasta, eli tasan miten ilmenee ja kuinka kauan kestää/miten korjaantuu 🙂

    Osallistu keskusteluun