Vastattu

Elisa Viihde unohtaa kanavapaikkoja

  • 15 kesäkuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 856 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 21 kommenttia
Taas kerran on käynyt niin, että Viihde on unohtanut osan kanavapaikoista. Olen siis järjestellyt kanavapaikoille 1-22 kanavat, joita saatan joskus katsoa. Muutaman viikon välein Viihde kuitenkin unohtaa osan näistä paikoista täysin ilman ilmeistä syytä.

Pahinta kuitenkin on tämä: esimerkiksi nyt olin siirtänyt kanavan Eurosport 1 sen oletuspaikalta 525 paikalle 22, jossa taas oletuksena on TV2 (jolloin TV2 siirtyi tietysti paikalle 525). No, nyt kun yritin Eurosportia katsoa, niin Viihdepä olikin palauttanut paikalle 22 TV2:n, mutta paikalla 525 on MYÖS TV2. Eli se on unohtanut Eurosportin siirtämisen paikalle 22, mutta EI ole unohtanut TV2:n siirtämistä paikalle 525. Lopputuloksena minulla ei nyt siis ole Eurosport 1-kanavaa MILLÄÄN kanavapaikalla, vaan tuo TV2 on sekä paikoilla 22 (sen oletuspaikka) ja 525 (Eurosportin oletuspaikka)!

Ainoa vaihtoehto on siis suorittaa täysi kanavahaku uudestaan, jonka myötä kaikki kanavapaikkamuokkaukset katoavat, ja joudun tekemään ne uudestaan. Se on melkoinen homma tuolla Elisa Viihteen todella huonolla ja kankealla käyttöliittymällä. Tämä tapahtuu aina muutaman viikon välein.

Mistä tämä johtuu? Miten asia korjataan? En todellakaan halua jatkuvasti joutua käyttämään puolta tuntia noiden kanavapaikkojen muokkaamiseen, kun kuitenkin maksan tästä palvelusta kymmeniä euroja kuussa!

Digiboksin malli on N7800.

Miten asia korjataan ja milloin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vanillja 17 kesäkuu 2019, 13:28

Moikka @jsl!

Kyseiseen kanavapaikkojen katoamisongelmaan on Viihteen kanssa saatu korjauspäivitys jo viime vuoden puolella, jonka on todettu auttavan. Kyseisiä ongelmia ei tämän jälkeen ole ilmennyt. Pyytäisin nyt, että voisit laittaa digiboksistasi hieman tarkempia tietoja meidän suuntaan vaikka yksityisviestillä tätä kautta elisa.fi/omayhteisotiimi, jotta pääsemme tutkimaan ongelmaa tarkemmin.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Niinpä.

Et ole ainoa ja aiheesta on useita ketjuja täällä OmaYhteisössä. Asiasta on urputettu jo vuosia , mutta ei Elisa ole saanut asiaa korjattua , tuskin edes yrittääkään.

Tässä muutama aiempi ketju.

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/kanavapaikat-sekaisin-ja-missae-paeivitys-507540

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/kanavapaikat-510958

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/kanavapaikat-505093
Eli bugi on ollut Elisan tiedossa jo vuosia, mutta heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta sitä korjata. Missään nimessähän yhden bugin korjaamisessa ei voi Elisan kokoisella yhtiöllä kestää vuosia, jos kiinnostusta löytyy.

Täytynee siis ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin tekisi niin, jos vaikka sillä tavalla saataisiin Elisan kiinnostus asiaa kohtaan heräämään: https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Käyttäjätaso 2
Moikka @jsl!

Kyseiseen kanavapaikkojen katoamisongelmaan on Viihteen kanssa saatu korjauspäivitys jo viime vuoden puolella, jonka on todettu auttavan. Kyseisiä ongelmia ei tämän jälkeen ole ilmennyt. Pyytäisin nyt, että voisit laittaa digiboksistasi hieman tarkempia tietoja meidän suuntaan vaikka yksityisviestillä tätä kautta elisa.fi/omayhteisotiimi, jotta pääsemme tutkimaan ongelmaa tarkemmin.
Käyttäjätaso 7
Kyseiseen kanavapaikkojen katoamisongelmaan on Viihteen kanssa saatu korjauspäivitys jo viime vuoden puolella, jonka on todettu auttavan. Kyseisiä ongelmia ei tämän jälkeen ole ilmennyt.
Jassoo. Vähän epäilyttää tuo lausunto vai miksiköhän ihmiset edelleen raportoivat asiasta , joka kuulemma on jo korjattu viime vuonna. Vai onko päivitykset asiakkaille tekemättä?

Arvelisin kuitenkin , että kun päivityksistä huolimatta ongelma elää vahvasti , niin se korjaus on puutteellinen ja parempaa kaivattaisiin.
Käyttäjätaso 2

Kyseiseen kanavapaikkojen katoamisongelmaan on Viihteen kanssa saatu korjauspäivitys jo viime vuoden puolella, jonka on todettu auttavan. Kyseisiä ongelmia ei tämän jälkeen ole ilmennyt.Jassoo. Vähän epäilyttää tuo lausunto vai miksiköhän ihmiset edelleen raportoivat asiasta , joka kuulemma on jo korjattu viime vuonna. Vai onko päivitykset asiakkaille tekemättä?

Arvelisin kuitenkin , että kun päivityksistä huolimatta ongelma elää vahvasti , niin se korjaus on puutteellinen ja parempaa kaivattaisiin.



Itse en ainakaan mitään aktiivista keskustelua nyt täältä palstan puolelta löytänyt vaikka koitin haeskella. Toki jos näitä ongelmia nyt on useammallakin niin ehdottomasti asiaa laitetaan tutkintaan. Ja yksittäisetkin ongelmat tutkitaan. Kannattaa vaan laittaa noita laitteen tietoja meidän suuntaan yksitysviestillä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuo sinnikäs vika kanavajärjestelyn kanssa tosiaan saatiin korjatuksi noin vuosi sitten eikä ongelmasta sen jälkeen ollut kuin satunnaisia havaintoja.

Nyt kuitenkin pari viikkoa sitten tehty kanavalistamuutos toi ongelman takaisin osalle asiakkaista kun IP-kanavien osoitteet vaihtuivat.

Vikatilanne on nyt korjattu. Varman päälle pelatessa kannattaa tehdä tehdasresetti niin pääsee eroon boksin muistissa mahdollisesti olevista vanhoista kanavaosoitteista, pelkkä kanavahakukin pitäisi auttaa.

Valtaosalla käyttäjistä muutosten ei pitäisi näkyä mitenkään.
Moikka @jsl!

Kyseiseen kanavapaikkojen katoamisongelmaan on Viihteen kanssa saatu korjauspäivitys jo viime vuoden puolella, jonka on todettu auttavan. Kyseisiä ongelmia ei tämän jälkeen ole ilmennyt. Pyytäisin nyt, että voisit laittaa digiboksistasi hieman tarkempia tietoja meidän suuntaan vaikka yksityisviestillä tätä kautta elisa.fi/omayhteisotiimi, jotta pääsemme tutkimaan ongelmaa tarkemmin.

No tämähän ei pidä paikkaansa, kun juuri kerroin, että se ilmenee minulla edelleen muutaman viikon välein.

Voisitko kertoa tarkemmin, että mitä tarkoitat "tarkemmilla tiedoilla"?
Käyttäjätaso 3
@jsl Voit laitella meille yksityisviestien kautta vaikka asiakasnumeron ja boksin sarjanumeroa 🙂

Osallistu keskusteluun