Kysymys

Elisa viihteen digiboksi lakkaa näyttämästä kanavia

  • 23 elokuu 2014
  • 5 kommenttia
  • 923 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
Tästä on oltu yhteydessä jo moneen kertaan yhteydessä Elisan tukeen, mutta sieltä ei ole saatu apua ja on peräti valehdeltu. Ongelma on siis seuraava: Digiboksi alkoi valittaa, että signaali liian heikko, eikä mikään kanava näkynyt. Digiboksin resetoiminen ei auta. Jos digiboksin resetoi niin, ettei verkkojohto ole kiinni, näkyvät sentään normaalit kaapelikanavat. Tallenteiden ja vuokraleffojen katselu onnistuu normaalisti.

Muutaman kerran on onnistunut katsoa päivä tai pari maksamiani kanavapaketteja, mutta sitten digiboksi alkaa valittaa taas samaa IP-signaalia. Jos kanavan jättää yhdelle tietylle kanavalle, ei ongelmaa välttämättä esiinny, mutta jos erehtyy vaihtamaan kanavaa, välähtää uuden kanavan kuva ja tulee ilmoitus signaalin heikkoudesta, eikä enää mikään kanava näy.

Elisan asiakaspalvelu ei vastannut kysymykseeni korvauksista mitenkään. Minulla on siis 6kk määräaikainen kanavapaketti, josta maksan täyden hinnan näkemättä kuitenkaan mitään sisältöä.

5 kommenttia

Eihän vaan seinästä boxiin tuleva piuha ole vaan se valkoinen? Minulla tuo valkoinen piuha ei näyttänyt HD-kanavia, joten Elisan vikapalvelun kanssa päädyttiin siihen, että kaapeli on vaihdettava ja se auttoi. Tarkista asetuksista minkälainen signaali tulee....nyt tulee 100% signaali.
Valkoinen piuha se kyllä on, mutta tuskin piuhan värillä sinänsä on vaikutusta toimintaan. Tarinahan menee niin, että vuodesta 2011, eli siitä asti kun ollaan asuttu nykyisessä asunnossa, ovat kanavat näkyneet moitteitta. Nyt kun Elisa teki "huoltotöitä" alueellamme juuri ennen lätkän MM-kisoja, niin ei kanavat tahdo näkyä. Piti sitten virittää TV:n sisäinen digiboksi käyttöön. Maksukanavia en sillä kuitenkaan näe, eli maksamani lätkäpaketti oli ihan turha. Elisa ohitti kysymykseni korvauksesta.

Nyt joudun katsomaan Formulat joko nettistreamina tai käymään isän luona katsomassa ne. Tapparan CHL-matsit missasin kokonaan, kun en hallillekaan päässyt lähtemään. Maksan tästä lystistä Elisalle kymmeniä euroja kuukaudessa, eikä heillä tunnu olevan minkäänlaista kiinnostusta asiaan. Vaikka kerron heille vian huolellisesti ja kerroin miten olen asiaa yrittänyt korjata, oli ehdotuksena ne samat, mitä olen jo tehnyt. Sen jälkeen apua ei kuulunut.

Koko taloyhtiössämme on Elisan yhteys myös pätkinyt jatkuvasti "huoltotöiden jälkeen". Vaatii usein modeemin uudelleenkäynnistyksen. Taloyhtiöllämme on diili Elisan kanssa, josta ollaan nyt yhtiökokouksen keskustelun mukaan luopumassa, jos ei sopimuksen loppupätkän aikana toiminta parane. Tien toiselle puolelle tulee jo eri firman kuituyhteys, joten ei ole enää mitään syytä pitää Elisan toimimatonta yhteyttä, kunhan kuitu saadaan tänne meidänkin tontille.

PS. Yritän tänään vielä kaikkia eri piuhoja mitä minulta löytyy. Kiitos vinkistä SSO.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  •  voitaisiin kurkata tilannetta (sekä sinun että talonyhtiön) hieman tarkemmin. Laittaisitko meikäläiselle asiakasnumerosi tai osoitteen jossa palvelua käytät yksityisviestinä niin pääsen tutkimaan asiaa?
  • Lähetetty osoite.
    Kiitos Spraiderille nopeasta toiminnasta. Perjantaina asensin Elisalta tulleen uuden digiboksin vanhan Saunavision laitteen tilalle, eikä mitään boksin toimintaan ja signaaliin liittyviä ongelmia ole esiintynyt.

    Lähetän vielä YV:nä yhden ongelman.

    Osallistu keskusteluun