Vastattu

Elisan digiboksi ei saa yhteyttä Internettiin


Kaikki kikkakolmoset olen yrittänyt, mitä täälläkin ohjeina on ollut, mutta Elisan digiboksilla on aina vaikeuksia saada yhteyttä internettiin.

Modeemi kyllä toimii, koska tietokoneen nettiyhteys toimii moitteetta, samoin kuin Xboxin nettiyhteys.

Nyt yritin taas vaihteeksi Aitiosta katsoa elokuvaa. Muutaman minuutin pyöri hyvin, mutta sitten alkoi jatkuva lataus ja lopulta yhteysvirheiden näyttäminen. Sitten Aitio valittikin, että palvelu vaatii toimiakseen internet-yhteyden.

Tämä ei ole pelkästään tämän päivän ongelma, vaan tätä on jatkunut jo aika pitkään. Voisiko digiboksissa olla jotain vikaa?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mikkiema 6 April 2020, 13:54

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @mikkiema ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Eipä tuo kovin normaalille kuulosta :/ Onko sulla yhteys boksille langattomasti vai johdolla modeemilta? Jos langattomasti niin minkälaista prosenttia yhteys antaa diagnostiikassa langattoman verkon vahvuudeksi boksilla?

Langaton yhteys vähän kuin pakosta. Nää on näitä 70-luvun taloja, jolloin Internetistä ei ollut tietoakaan. Eli puhelinpistoke on täysin vastakkaisessa kulmassa huonetta kuin antennipistoke.

Tietokone on langallisesti yhteydessä modeemiin, eikä ole ongelmia. Xbox on digiboksin vieressä ja myös Xboxiin on langaton yhteys, se toimii ongelmitta.

Prosentit diagnostiikassa hyppii kaikkialla 0-100% välillä. Myös “Internet-yhteyden tila” on välillä “Yhteydessä” ja välillä “Ei yhteyttä”.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mikä modeemi sulla on käytössä ja jos siinä on 5GHz Wi-Fi tarjolla 2,4GHz:n ohella niin kummassa boksi on kiinni? Noi lukemat ei todellakaan lupaa hyvää toimivuutta, pieni ailahtelu on OK mutta tommonen sahaaminen ei kuulu asiaan

Ja taas kun käynnistämisestä oli kulunut about 10min, niin yhteys katosi kokonaan. Boksi ei saa enää ollenkaan yhteyttä internettiin, eikä diagnostiikassa näy edes sitä prosenttikohtaa ollenkaan.

Modeemina on joku Zyxel. Mistä näen, kummassa boksi on kiinni? En ole mikään pro näissä asioissa.

Kiitos vastailusta!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Yleensä ton erottaa ihan verkon nimestä. Normaali Wi-Fi on esimerkiksi Koti1234 nimellä ja 5GHz verkko Koti1234_5G nimellä :) Eli boksin puolelta voi tarkistaa onko valitun Wi-Fin nimen perässä _5G mikä yleensä sitten tästä hyvin kertoo

Ok, kyllä se sitten 5G on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pystytkö testaamaan että vaihdat sen 2,4GHz Wi-Fiin jos se toimisi vakaammin?

Nyt ainakin näyttää lupaavalta. Yhteys ollut 2,4GHz:nä auki yli 10 minuuttia ja laatu ollut koko ajan 100%

Mikä noissa sitten on se käytännön ero? Ja mikä voisi tehdä sen, että 2,4GHz toimii, mutta 5GHz ei?

Kiitos kuitenkin tästä, toivottavasti tämä ratkaisu toimii jatkossakin!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Käytännön ero voi tulla ihan jo siitä että vanhemmalla ja matalamman taajuuden 2,4GHz perinteisellä Wi-Fillä kantomatka on laskennallisesti kaksinkertainen verrattuna tuohon uudempaan ja nopeampaan 5GHz verkkoon. Hyvä kuulla että toimivuus on ainakin nyt alustavasti parempi ja pidetään peukkuja että sellaisena myös pysyy! :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Ihan ekalla 7950 testimodeemilla oli 5 Gigan verkossa ongelmana pysyä netissä kiinni. Sen jälkeen pari uudempaa boksia toiminut ok, vaikka ei tuo verkko ole kovin voimakas digiboksille asti.

2,4 Gigainen on hieman voimakkaampi, mutta siinä on muuta liikennettä ja kun 5 Giganen pelittänyt heikohkosta signaalista huolimatta hyvin , niin sillä mennään. Jonkun matkaa kauempaa pitäisi 2,4 gigaista käyttää