Kysymys

Elisan kanavamarkkinointi

  • 12 lokakuu 2011
  • 3 kommenttia
  • 2751 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Elisa taitaa harrastaa hieman kyseenalaista markkinointia mm. Nelosen maksukanavien kohdalla. Jos on seurannut tv-alan sivustoja niin on varmaan huomannut ettei Nelosen HD-maksukanavat oikeasti ole HD:ta vaan upscale materiaalia, silti Elisa tuntuu markkinoivan niitä aitoina HD-kanavina. Ai jai jai, ei ole hyvä juttu!

http://loksu.kapsi.fi/?p=2009

Upskaalattu kanava ei ole teräväpiirtoa, alemmasta resoluutiosta kun ei millään nykyisillä keinoilla saa korkeampaa resoa mutta korkean reson kuvaa voi kyllä muuttaa alemman tason resoksi. Sen on huomanneet varmasti monet digikuvaajatkin ja siksi digivalokuvat pitääkin aina kuvata ja säilyttää mielellään korkealla resolla, josta voi sitten tehdä kopioita joita voi sitten muutella alemmaksi resoksi jos tarvitsee.

Elisankin siis tulisi mainita ettei Nelosen kanavat ole aitoa HD:ta. Itseasiassa 0% materiaalista on sitä aitoa HD:ta Nelosen kanavilla, Canal+:lla (First HD ja Hits HD) sentään osa matskusta on aitoa, osa upskaalattua.

Ei millään pahalla Elisa, ei ole tarkoitus ärsyttää vaan koittaa pikemminkin auttaa markkinoimaan tuotetta rehellisimmillä keinoilla jolloin kuluttajien luottamus kasvaisi.

PS. Mikäli tämä on ylläpidon mielestä väärällä osastolla, saa toki siirtää Yleinen keskustelu-osiolle.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Sen, onko kanava HD vai ei, määrittää kanava itse. Elisa välittää kanavat sellaisenaan ja kanavan itsemärittämillä nimillä. Elisa (kuten muutkaan kanavaoperaattorit) ei ota kantaa markkinoinnissa siihen, onko kanavan lähetykset "oikeaa" HD:ta vai ei, vaan sisältövastuu on kanavilla itsellään. Suosittelen suuntaamaan palautteen suoraan Neloselle.
Käyttäjätaso 1
Kyllä jälleenmyyjilläkin on vastuunsa....
yleensä
Käyttäjätaso 3

Sen, onko kanava HD vai ei, määrittää kanava itse. Elisa välittää kanavat sellaisenaan ja kanavan itsemärittämillä nimillä. Elisa (kuten muutkaan kanavaoperaattorit) ei ota kantaa markkinoinnissa siihen, onko kanavan lähetykset "oikeaa" HD:ta vai ei, vaan sisältövastuu on kanavilla itsellään. Suosittelen suuntaamaan palautteen suoraan Neloselle.


Niin tiedän kyllä että Elisa ei ole vastuussa Nelosen toiminnasta mutta Elisa voisi toimia Nelosta fiksummin ja kertoa että Nelonen Paketin kanavien kuva ei ole aitoa HD:ta vaan skaalattua. Nelonenhan EI varmaan aio myöntää julkisesti asiaa jonka kaikki kuitenkin jo kohta tietää eli että se kuva ei ole aitoa HD:ta. 4 Prolla toki saattaa olla, siis paino sanalla saattaa, jotain aitoakin HD:ta mutta 4 Kino HD, 4 Perhe HD ja 4 Maailma HD on vain lähetysvaiheessa ylösskaalattua kuvaa.

Ainakin Elisa voisi laittaa sellaisen lausekkeen mainokseensa että Elisa ei ota vastuuta Nelonen Paketin kanavien aidon HD-materiaalin määrästä...jotain tähän suuntaan. Silloin se vapauttaisi Elisan täysin vastuusta kanavien jälleenmyyjänä ja asiakas tietää varautua siihen että Nelosen kanavien materiaali voi olla jopa täysin SD-kuvasta skaalattua. Koska jos asiaa ei mitenkään mainita, asiakas myös odottaa saavansa aitoa HD:ta.

Osallistu keskusteluun