Vastattu

Elisaviihteen boxi jäätävän hidas

  • 1 tammikuu 2018
  • 10 kommenttia
  • 1731 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
MIkä on vialla kun Elisaviihteen stb on ihan jäätävän hidas? Lataa valikkoja puoli-minuutin joka ikinen kerta. Tämä esiintyy minun ja äitini boxeilla ainakin. Softa on ihan susipaska jos kauniisti voi sanoa asian.

Netti ei ehdista lainkaan, mutta tämän boxin softa on kirjaimellisesti surkea ja hidas.

Onko ohjelmistoversioissa nyt jotain vakavampaa ongelmaa vain rikoitteko digiboxin huonolla koodilla? (uusin malli) Miten korvaatte palvelun heikon toimivuuden? En ole betatestaaja enkä mukkaan testaaja, joten jos joudun tällaisesta teille valittamaan, niin haluan siitä myös kompensaation.

Boxi on suoralla kaapelilla kiinni Zyxelin VDSL modeemissa. Tuo VDSL modeemin on kyllä ressutettu moneen kertaan kun sillä on myös tapana hiipua ihan omin toimineen. Kaistaa on kyllä ihan riittävästi vaikka ko. testi ajettu WiFi:n yli tokasta kerroksesta. http://beta.speedtest.net/result/6926685955
Elisan 100/10M VDSL2 yhteys
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 1 tammikuu 2018, 13:03

Onko digiboksi myös resetoitu? Joskus myös sisäisen muistin alustus auttaa (asetukset -> lisäasetukset -> alusta sisäinen muisti).

Jos nämäkään toimenpiteet ei auta, voi laitevaihto olla tarpeen. Tätä varten varmista, että sinulla on asiakasnumero lisättynä profiiliisi täällä Palstalla.
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko digiboksi myös resetoitu? Joskus myös sisäisen muistin alustus auttaa (asetukset -> lisäasetukset -> alusta sisäinen muisti).

Jos nämäkään toimenpiteet ei auta, voi laitevaihto olla tarpeen. Tätä varten varmista, että sinulla on asiakasnumero lisättynä profiiliisi täällä Palstalla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Onko varmasti uusin eli se N7800? Vai vanhempi-uusi eli N7700? Tuo jälkimmäinen alkaa olemaan jo todella tehoton Viihteen nykyisin vaatimaan tehoon ja käyttö on järkyttävän hidasta kun sen käyttöä olen kaverilla nähnyt.

Tuo N7800 on huomattavasti vikkelämpi, vaikka sekin on viimeaikoina kärsinyt tahmaamisesta ja "Yhteysvirhe" ongelmista. Ongelma joka vaikuttaisi raporttien mukaan olevan Elisalla, mutta itse boksi on melko nopea.
Käyttäjätaso 2
"Vanhempi" uusi N7700. Ei se boottailu paljoa auta kun tuota "tiimalasia"saa katsella. Anyway - laite on osa Elisan palvelua, joten laitetaan laskut "hyllylle" kunnes palvelu alkaa toimimaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
"Vanhempi" uusi N7700. Ei se boottailu paljoa auta kun tuota "tiimalasia"saa katsella. Anyway - laite on osa Elisan palvelua, joten laitetaan laskut "hyllylle" kunnes palvelu alkaa toimimaan.

Kuten nistop tuossa sanoi, N7800 -malli on laitteena vikkelämpi kuin N7700.

Laitevaihto onnistuu Elisan asiakaspalvelun tai Palstatiimin kautta. Laitevaihto kuitenkin edellyttää, että digiboksille on tehty kaikki käyttäjän tehtävissä olevat ylläpitotoimet ja/tai vianrajaukset. Mikäli näillä ei ole mitään vaikutusta laitteen toimintaan, voi laitevaihto tulla kyseeseen.

Sama pätee myös tuohon modeemiin.
"Vanhempi" uusi N7700. Ei se boottailu paljoa auta kun tuota "tiimalasia"saa katsella. Anyway - laite on osa Elisan palvelua, joten laitetaan laskut "hyllylle" kunnes palvelu alkaa toimimaan.

Kuten nistop tuossa sanoi, N7800 -malli on laitteena vikkelämpi kuin N7700.

Laitevaihto onnistuu Elisan asiakaspalvelun tai Palstatiimin kautta. Laitevaihto kuitenkin edellyttää, että digiboksille on tehty kaikki käyttäjän tehtävissä olevat ylläpitotoimet ja/tai vianrajaukset. Mikäli näillä ei ole mitään vaikutusta laitteen toimintaan, voi laitevaihto tulla kyseeseen.

Sama pätee myös tuohon modeemiin.


Minkä vuoksi minä en ole sitten saanut uutta digiboxia, vaikka olen raportoinut noista vioista - hitauden lisäksi - jo melkein vuoden ?
Ja olen ollut yhteydessä Elisaan monella eri tavalla.
Lähetettiin vain uusi modeemi, vaikka sanoin että modeemissa ei ole mitään vikaa.
Eikä ollutkaan. Uuden modeemin jälkeen viat jatkuivat edelleen. ja niitä on tullut jatkuvasti lisää.

Olen tehnyt kaikki mahdolliset konstit puoli tusinaa - tusinan kertaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Minkä vuoksi minä en ole sitten saanut uutta digiboxia, vaikka olen raportoinut noista vioista - hitauden lisäksi - jo melkein vuoden ?
Ja olen ollut yhteydessä Elisaan monella eri tavalla.
Lähetettiin vain uusi modeemi, vaikka sanoin että modeemissa ei ole mitään vikaa.
Eikä ollutkaan. Uuden modeemin jälkeen viat jatkuivat edelleen. ja niitä on tullut jatkuvasti lisää.

Olen tehnyt kaikki mahdolliset konstit puoli tusinaa - tusinan kertaa.

Laittaisitko yksityisviestin ja kerro siinä, että olet tehnyt http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus mukaiset toimenpiteet ja kerro myös millaiset ongelmat sinulla esiintyy niin tarkistetaan tilanne uudelleen? 🙂
Laitoin jo palstatiimille viestin.
Olen noista vianrajaus toimenpiteistä kertonut jo useammissa viestiketjuissa.
Kaikki olen tehnyt mitä on neuvottu. Ja olen tehnyt ne useamman kerran.

Luulis että otettaisiin vakavasti ja saisi palvelua. Olen sentään ollut Elisan asiakkaana jo toista kymmentä vuotta ja laitetilauksiakin on ainakin viiden tuhannen euron edestä.
Jotain vastinetta sitä haluais.

Mutta jos nyt vielä kertaisin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Selvitetään asia kun viesti tulee käsittelyyn. 🙂
Selvitetään asia kun viesti tulee käsittelyyn. :)

Aika ristiriitaista sekin että juuri tuossa ohjeessa. mainitsette kohdassa 5.
"Kokeile toimiiko nyt kunnolla.

Jos ei, avaa keskustelu tälle alueelle ja autamme ongelman ratkomisessa. Kerro viestissäsi, että olet kokeillut jo nämä toimenpiteet niin emme turhaan käytä aikaa ja ehdota näiden tekemistä uudelleen
Mutta juuri niin olette tehneet, vaikka olen kertonut useilla viesteillä kaiken mahdollisen tehneeni.

https://palsta.elisa.fi/digiboksit-ja-kaeyttoe-14/mitae-tehdae-ensimmaeisenae-ja-ennen-keskustelun-aloittamista-jos-viihteen-digiboksin-toimivuuden-kanssa-on-ongelmia-509373

Kuitenkin olette minua kehottanut usean kerran tekemään jokaisen asian uudelleen ja uudelleen, vaikka olen tehnyt ne isekin ennen kun olette pyytäneet. ja olen niistä kertonut.
olen tehnyt ne siti taas.
Toivon siis että ette käytä omaa aikaanne ettekä minun aikaani ehdottamalla enää tekemään näitä asioita.
Kuten keskusteluihin, mihin olen asiaani levitellyt, olen päivittänyt, että minulle vihdoin viimein vuoden tappelun ja boxin kanssa taistelun jälkeen toimitettiin uusi digiboxi.
Kiitos. laite tuli sitten nopeasti kun se ensin lähetettiin.
Otin sen käyttöön tänään ja on nopea ja jouheva.

Kumpa Elisa olisi uskonut minua aikaisemmin (kun sainoin alusta asti että digiboxi on rikki) Oltais säästytty paljolta. (eikä vähiten minun hermojani ja aikaani).

Sen sijaan käskettiin minut tekemään toistuvasti samoja toimenpiteitä - ja taas uudelleen. Sitten lähetettiin turhaan uusi modeemi, vaikka sanoin että modeemissa ei ole mitään vikaa. Mutta tulipahan sekin nyt päivitettyä samalla.
Se on ihan hyvä, ja netissä ehkä vähän nopeampi kun edellinen. mutta huono puoli se, että sitä ei pysty kiinnittämään seinään. minulla niin pienet huoneet ja huonot pöytätilat, että on pikkusen hankala. Seinässä vanhalle modeemille oli napakymppi paikka.

Mitään bugeja ei ainakaan vielä ole tapahtunut, toivottavasti en nuolaise ennen kun tipahtaa.

Osallistu keskusteluun