Vastattu

Eurosport ja Harju & Pöntinen

  • 25 tammikuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 443 katselukerrat

Mikä vaivaa, kun muutaman päivän välein Viihteen digiboksi (musta) "hävittää" Eurosport-kanavan? Olen jo muutaman kerran suorittanut kanavahaun, jossa Eurosport löytyy (kanavalta 525). Kanavanhaun jälkeen olen järjestänyt kanavat uudestaan (Eurosportin siirtänyt kanavalle 17) ja muutaman päivän kaikki on hyvin, mutta jossain vaiheessa Aito Iskelmä Harju & Pöntinen tulee Eurosport-kanavan tilalle, eli kanavalle 17. Kanava 525 ilmoittaa sekin olevansa Harju & Pöntinen, mutta näytölle tulee teksti, ettei kanavaa pystytä näyttämään. Ja Eurosporttia ei löydy muuten kuin tekemällä uuden kanavahaun.

En viitsisi joka viikko tehdä kanavahakua ja järjestellä kanavia uudestaan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 25 tammikuu 2017, 10:25

Yleensä ongelma johtuu siitä, että antenni / kaapelisignaalissa on häiriöitä, joka pakottaa boksin hakemaan kanavat uudelleen, mikä sekoittaa kanavapaikkoja. Vaihda antennikaapeli toiseen, poista mahd. haaroitukset ja jatkot. Sen jälkeen tee seuraavat hommat järjestyksessä:

1. Sammuta modeemi ja digiboksi.

2. Laita modeemiin virrat, resetoi se painamalla "reset"-näppäintä n. 15 sek, tai kunnes väläyttää valoja

3. Odota että netti jälleen toimii. Ota digiboksista virtajohto irti, ja samalla kun kytet sen takaisin, pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia. Tämä pakottaa sen hakemaan päivityksiä, ja alustaa keskusmuistin.

4. Kun boksi taas on toiminnassa, palauta tehdasasetukset painamalla virtanappia 5 kertaa nopeasti peräjälkeen (musta Netgem 7700/7800-boksi, valkoisessa Pacessa tämä tehdään asetusten kautta).

Jos ongelma jatkuu, laita meille yksityisviesti (http://elisa.fi/palstatatiimi) jossa asiakasnumerosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yleensä ongelma johtuu siitä, että antenni / kaapelisignaalissa on häiriöitä, joka pakottaa boksin hakemaan kanavat uudelleen, mikä sekoittaa kanavapaikkoja. Vaihda antennikaapeli toiseen, poista mahd. haaroitukset ja jatkot. Sen jälkeen tee seuraavat hommat järjestyksessä:

1. Sammuta modeemi ja digiboksi.

2. Laita modeemiin virrat, resetoi se painamalla "reset"-näppäintä n. 15 sek, tai kunnes väläyttää valoja

3. Odota että netti jälleen toimii. Ota digiboksista virtajohto irti, ja samalla kun kytet sen takaisin, pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia. Tämä pakottaa sen hakemaan päivityksiä, ja alustaa keskusmuistin.

4. Kun boksi taas on toiminnassa, palauta tehdasasetukset painamalla virtanappia 5 kertaa nopeasti peräjälkeen (musta Netgem 7700/7800-boksi, valkoisessa Pacessa tämä tehdään asetusten kautta).

Jos ongelma jatkuu, laita meille yksityisviesti (http://elisa.fi/palstatatiimi) jossa asiakasnumerosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta.
Käyttäjätaso 3
Tilapäinen ratkaisu saattaisi olla, että valitset Eurosportille suosiolla jonkin muun kuin paikan 17. Mikä tahansa vähän isompi oikeasti vapaa kanavanumero käy. Riippuu täysin asuinpaikastasi, mitkä kanavanumerot ovat käytössä ja mitkä vapaana. Valitse vaikkapa 22 tai 33, niin se on helppo muistaa ja nopea valita kakesta.
Minulla sama ongelma. CHAT neuvoi että EI SAA tehdä kanavapaikkojen uudelleenjärjestystä. Kuulemma tiedossa oleva ongelma johon on ehkä tulossa ohjelmapäivitys joskus hamassa tulevaisuudessa :(
Älä siis järjestä kanavia uudelleen niin EUROSPORT pitäisi säilyä listalla.

Osallistu keskusteluun