Vastattu

HBO ja tekstitys puuttuu jakson 1. käynnistyskerralla

  • 18 elokuu 2014
  • 16 kommenttia
  • 4193 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Moikka,

Otimme Elisa Viihteen käyttöön vajaa kaksi kuukautta sitten. Suurinta päänvaivaa on aiheuttanut HBO-ohjelmien tekstitysten puuttuminen ensimmäisellä jakson avauskerralla. Kyllä vain. Ensimmäisellä kerralla avattaessa jaksoon ei tule tekstityksiä. 

Laitteet: Pace C2300 ja Pace DiT7100

Yhteys: Elisa Viihde Kaapeli 100M

Käyttöskenaario:

1) Avaan viihde-valikon ensimmäistä kertaa päivänä y (yleensä iltaisin ja huom. tämä tapahtuu yksinomaan silloin, kun boksi ja viihdesofta käynnistetään ensimmäistä kertaa tuona päivänä)

2) Tilaan HBO-kirjastosta jakson x 

3) Jakso lähtee toistumaan ilman tekstityksiä

4) Painan stop ja tilaan jakson x uudestaan

5) Jakso lähtee toistumaan tekstitysten kanssa (??)

Pieni, mutta todella raivostuttava ongelma lähinnä siksi, että viihde-softan hitaus, valikoiden näprääminen ja jakson tilaaminen yhä uudestaan syö käyttäkokemuksen mielekkyyttä. 

PS. Osaako kukaan sanoa miksi jakson lähdettyä toistumaan se pätkii joka ikinen kerta? Luulisi, että jaksoa ladataan puskuriin edes sen verran, että se lähtisi sulavasti pyörimään heti alusta alkaen. 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaksuu 8 syyskuu 2014, 12:06

Liput olivat tosiaan vanhentuneet, kun ne oli laitettu sinulle jo kesäkuun alussa.

Lisäsin liput nyt poikkeuksellisesti uusiksi, eli 3kk sisällä pitäisi nyt käyttää nuo :)

Digiboksi lähti myös vaihtoon ja saapunee tämän viikon aikana. Vanhaa digiboksia ei tarvitse palauttaa mikäli tekniikan pojat ei laita erillistä pyyntöä uuden digiboksin mukana.

Ilmoittelethan tänne tai paikalla olevalle moderaattorille jos ongelmat jatkuisivat uudella digiboksillakin :)

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Selvittelin ongelmaa ja digiboksin puolelta ei ainakaan näy yhteyden puolelta virheilyä, joka taas aiheuttaisi tuon pätkimisen.

Tekstityksen ongelmaa ei saatu toistumaan testilaitteella. Ongelma voi jäädä digiboksin omaan video-toistimeen. Eli jostain syystä se ei ekalla kerralla lähde näyttämään tekstitystä oikein.

Jos toistimessa olisi häiriötä, niin tämä voisi vaikuttaa myös pätkimiseen. Olihan digiboksille koitettu palauttaa tehdasasetuksia? Kaukosäätimestä menu -> asetukset -> diagnostiikka -> tehdasasetustenpalautus. Toimenpiteessä kestää noin 10 minuuttia, eikä se poista tallenteita.

Ilmoittele tähän onko tuosta mitään apua. Ongelman jatkuessa katsotaan kertaalleen täältä tuo digiboksin toimivuus ja jos vika jäisi laitteeseen, niin vastaavanlainen laite lähetettäisiin tilalle. 
Hei taas,

Kiitos, että olet selvitellyt asiaa.

Palautin digiboksiin tehdasasetukset, mutta edelleen tapahtuu niin, että tekstitykset eivät näy jakson ensimmäisellä näyttökerralla. Viimeksi todistin sitä tänä aamuna, kun yritin katsoa sarjaa, eivätkä tekstitykset lähteneet päälle ensimmäisellä kerralla. Pätkimistä tapahtuu edelleen runsaasti - lähinnä jakson käynnistyttyä mutta myös useasti jakson aikana.
Hei,

Nyt ilmeni 2 uutta vikaa.

1) Tekstityksen puuttuminen liittyy myös elokuviin. Tilattiin elokuva, eikä siihen tullut tekstityksiä heti, vaan piti sammuttaa elokuva ja avata se uudestaan, jonka jälkeen tekstitykset näkyivät.

2) Vielä pari päivää sitten viihteen päävalikossa oikealla ylhäällä näkyi "5kpl elokuvalippuja" tms. Tänään kun tilattiin leffa, niitä ei näkynyt enää ollenkaan. Mistä voi johtua? Ovatko liput määräaikaisia? 😞
Nuo leffaliput ovat voimassa kolme kuukautta.

Tätä ei taideta Elisalla useinkaan muistaa selvästi ilmoittaa.:(
Jahas. Tilaus liittymästä tehty kesäkuun alussa mutta sopimus oli sovittu alkamaan 27.6. eli sinä päivänä kun uuteen asuntoon muutin... Sitä ennenhän mulla ei olisi edes mahdollisuuksia käyttää noita leffalippuja. Käsittääkseni tällöin 3 kuukautta tästä olisi 27.9... Mitähän nyt taas.. 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
rene kirjoitti:
Jahas. Tilaus liittymästä tehty kesäkuun alussa mutta sopimus oli sovittu alkamaan 27.6. eli sinä päivänä kun uuteen asuntoon muutin... Sitä ennenhän mulla ei olisi edes mahdollisuuksia käyttää noita leffalippuja. Käsittääkseni tällöin 3 kuukautta tästä olisi 27.9... Mitähän nyt taas.. :D

Tuo lippujen vanheneminen on valitettavan yleistä eikä Elisa saa aikaiseksi tehtyä järjestelmäänsä sitä, että lippujen voimassaoloaika olisi selkeästi nähtävissä - edes jostain.

Laita asiakasnumerosi tuonne oman tunnuksesi Omat asetukset>Henkilökohtainen profiili>Henkilökohtaiset tiedot>Asiakasnumero kohtaan niin eiköhän modet saa hoidettua sinulle uudet liput... tai ainakin laittavat asian etiäpäin.
Laitoin tuon asiakasnumeroni tietoihin, kiitos vinkistä!

Voisiko elisalaiset/moderaattorit selvitellä? 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
rene kirjoitti:
Laitoin tuon asiakasnumeroni tietoihin, kiitos vinkistä!

Voisiko elisalaiset/moderaattorit selvitellä? :)

No problem.

Modet taitaa olla hyvin ansaitulla viikonloppuvapaalla, mutta huomenna taas paikalla. Jos haluat, niin voit laittaa vielä huomenna jollekin modelle (vuorossa oleva näkynee silloin Palstan etusivulla) YV:tä niin varmistuu, että huomaavat paremmin. Viikonlopun aikaan kuitenkin tulee aika paljon näitä Palsta-viestejä niin voi mennä ohi silmien.
Käyttäjätaso 6
Liput olivat tosiaan vanhentuneet, kun ne oli laitettu sinulle jo kesäkuun alussa.

Lisäsin liput nyt poikkeuksellisesti uusiksi, eli 3kk sisällä pitäisi nyt käyttää nuo :)

Digiboksi lähti myös vaihtoon ja saapunee tämän viikon aikana. Vanhaa digiboksia ei tarvitse palauttaa mikäli tekniikan pojat ei laita erillistä pyyntöä uuden digiboksin mukana.

Ilmoittelethan tänne tai paikalla olevalle moderaattorille jos ongelmat jatkuisivat uudella digiboksillakin 🙂
Hei taas,

Kiitoksia vaivannäöstä! Liput näkyvät nyt olevan jälleen voimassa ja uusi boksi saapui. Tuntuisi, että tekstitysbugi on kadonnut. HBO:sta ladatut jaksot pätkivät edelleen varsinkin jakson alussa, mutta myös usein jakson aikana. 

Uusi vika myös ilmeni:

MTV3 HD näkyi vielä vanhalla boksilla hyvin kanavapaikalla 23 (http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/136/), mutta tällä uudella boksilla näkyy vain musta ruutu, tekstitykset ja ilmoitus että kanava olisi maksukanava. Katsoin myös koko boksin kanavalistan läpi ja löysin monta mtv3 HD:ta ja niissä tuli sama ilmoitus streamihäiriöstä tms... SD-laatuista MTV3:a en löytänyt ollenkaan vaikka hain kanavat kahdesti. Selailin palstaa ja monella näyttäisi olevan samaa ongelmaa, mutta varsinaista ratkaisuehdotusta tähän en löytänyt. Oh well.. :smileycry:
Näkyykö muita lisäkanavia kunnolla, esimerkiksi Eurosport?

Puuttuvien kanavien osalta uusi kanavahaku voisi auttaa, sillä viime kevään ohjelmistopäivityksessä tuli bugi, jonka johdosta Pace jättää satunnaisesti osan kanavista löytämättä kanavahaussa.
Palautin tehdasasetukset, MTV3 SD-laatuisena näkyy nyt kanavapaikalla 3, mutta edelleen kanavapaikalla 23 MTV3 HD ei näy ollenkaan. Tekstitystä tulee ja ilmoitus, että kyseessä on maksukanava.

Eurosport eikä näy myöskään, ei SD- taikka HD-laatuisena.
rene kirjoitti:
Palautin tehdasasetukset, MTV3 SD-laatuisena näkyy nyt kanavapaikalla 3, mutta edelleen kanavapaikalla 23 MTV3 HD ei näy ollenkaan. Tekstitystä tulee ja ilmoitus, että kyseessä on maksukanava.

Eurosport eikä näy myöskään, ei SD- taikka HD-laatuisena.

Tuo vaikuttaa siltä, että kanavien katseluoikeudet  ei ole  linkitetty uudelle boksille.

Linkityksen  hoitaa vikapalvelu heti tai huomenna moderaattoritkin voivat sen tehdä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Käväisin korjaamassa tiedot kuntoon asiakkuudellasi. Toimii kanavahaun jälkeen tai viimeistään kun tekee tehdasasetukset boksille.
  • Jes! Nyt toimii! Ja tekstityksetkin näkyvät heti oikein! Fukken awesome! :smileycheesy::smileycheesy::smileycheesy:
    No eääääääh....

    Nyt kun aamulla käynnistin boksin ja ajattelin katsoa jakson HBO-kirjastosta, yllätys yllätys, tekstitykset eivät lähteneet päälle ensimmäisellä käynnistyskerralla. Sama virhe tapahtuu ihan uudella boksilla jonka hain pari päivää sitten postista, joten voiko kyseessä olla softapäivitykseen liittyvä bugi tms? Eihän tää nyt näinkään voi olla, että olen ainoa kenellä tämä virhetilanne tapahtuu.. eihän? :D

    @Jaksuu @Urhokas

    :smileyhuh:

    Osallistu keskusteluun