Kysymys

HBO kuvanlaatu vaihtelee

  • 3 elokuu 2019
  • 26 kommenttia
  • 524 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 6 kommenttia
HBO:ta katsoessa digiboxin kautta kuvanlaatu on välillä rakeinen ja välillä terävä. HBO pyytää myös säännöllisesti "yrittämään myöhemmin uudelleen", kun ohjelman valitsee kirjastosta. Resetoin reitittimen ja digiboxin. Digiboxi on ethernet kaapelilla reitittimessä kiinni. Alustin digiboxin sisäisen muistin ja tarkastin päivitykset manuaalisesti. Näistä ei ollut apua. Ongelma on vain HBO:ssa. Muut ohjelmakirjastot toimii normaalisti. Mitäs seuraavaksi?

26 kommenttia

Käyttäjätaso 3
HBO:ta katsoessa digiboxin kautta kuvanlaatu on välillä rakeinen ja välillä terävä. HBO pyytää myös säännöllisesti "yrittämään myöhemmin uudelleen", kun ohjelman valitsee kirjastosta. Resetoin reitittimen ja digiboxin. Digiboxi on ethernet kaapelilla reitittimessä kiinni. Alustin digiboxin sisäisen muistin ja tarkastin päivitykset manuaalisesti. Näistä ei ollut apua. Ongelma on vain HBO:ssa. Muut ohjelmakirjastot toimii normaalisti. Mitäs seuraavaksi?

Terve @AEI ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm.. Onko tuossa mitään yhteistä tekijää, eli että toistuuko tuo jonkin tietyn sarjan/elokuvan johdalla? 🤔 Oliko käytössäsi mobiililaajakaista vai kiinteä laajakaista, ja toistuvatko nuo ongelmat erityisesti johonkin tiettyyn kellonaikaan?

Suosittelen lisäilemään profiiliisi asiakasnumerosi kohtaan Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen), niin päästään asiaa tarkemmin tutkimaan 🙂
Tämä toistuu useamman sarjan kohdalla, mutta vain HBO:n kohdalla. Esim. Areena ja Ruutu toimivat normaalisti.
Käytössä on Saunalahti Mobiililaajakaista 4G Super.
Ongelma toistuu kellonajasta riippumatta.
Juuri kokeilin ja sain jälleen ilmoituksen "Ohjelman toistossa ongelmia, yritä hetken päästä uudelleen". Hetken päästä ohjelma käynnistyi, mutta kuvanlaatu vaihtelee.
Profiili on päivitetty.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tämä toistuu useamman sarjan kohdalla, mutta vain HBO:n kohdalla. Esim. Areena ja Ruutu toimivat normaalisti.
Käytössä on Saunalahti Mobiililaajakaista 4G Super.
Ongelma toistuu kellonajasta riippumatta.
Juuri kokeilin ja sain jälleen ilmoituksen "Ohjelman toistossa ongelmia, yritä hetken päästä uudelleen". Hetken päästä ohjelma käynnistyi, mutta kuvanlaatu vaihtelee.
Profiili on päivitetty.


No jopas 😕 Kokeiletko vielä tehdä digiboksille manuaalisen ohjelmistopäivityksen, joka pakottaa ohjelmiston asentumaan uudestaan (myös HBO:n) - helpoiten teet sen irrottamalla digiboksin virtajohdon ja painamalla reset (löytyy joko digiboksin edestä tai vasemmasta sivusta) pohjaan ja pidät painettuna koko ajan, samalla palautat virtajohdon paikoilleen ja tämänkin jälkeen vielä painettuna 10 sekuntia 🙂 Toistuuko tuonkin jälkeen vielä ongelma?
Tämäkin nyt tehty, mutta samat ongelmat jatkuu. 😔
Ensimmäisen ohjelman kohdalla sain jälleen ensimmäisellä yrityksellä ilmoituksen "Ohjelman toistossa ongelmia, yritä hetken päästä uudelleen". Toisella yrittämällä ohjelma käynnistyi, mutta kuvanlaatu edelleen vaihtelee. Testasin myös toisen ohjelman ja siinäkin on samaa kuvanlaadun vaihtelua.
Käyttäjätaso 1
Tämäkin nyt tehty, mutta samat ongelmat jatkuu. 😔
Ensimmäisen ohjelman kohdalla sain jälleen ensimmäisellä yrityksellä ilmoituksen "Ohjelman toistossa ongelmia, yritä hetken päästä uudelleen". Toisella yrittämällä ohjelma käynnistyi, mutta kuvanlaatu edelleen vaihtelee. Testasin myös toisen ohjelman ja siinäkin on samaa kuvanlaadun vaihtelua.

Ikävä kuulla. 😞 Oletko tehnyt nettiyhteyden kautta nopeustestejä esim. täältä ja jos olet, minkälaisia nopeuksia olet internetin puolelta saanut? Saisitko vielä katsottua digiboksin pohjassa olevasta laitetarrasta laitteen sarjanumeroa? Jos tämä onnistuu, niin käytkö sarjanumeron vielä lisäämässä Omat Tiedot - yksityiset muistiinpanot - kohtaan?
En ole aiemmin testejä tehnyt. Tässä tuloksia nyt tehdyistä:
Viive: 24 / 22 / 23 / 23 / 20
Jitter: 5 / 3 / 10 / 65 / 10
Lataus: 29,4 / 41,9 / 34,3 / 29,5 / 27,3
Lähetys: 16,5 / 19,9 / 11,1 / 8,4 / 14

Profiiliin päivitetty sekä reitittimen että digiboxin tiedot.
Nämä testit tehty mobiililaitteella wifin kautta, kun nyt ei ole konetta käytössä.
Käyttäjätaso 3
@AEI - onko ongelma edelleen jatkunut? Noiden aikaisemmin laittamiesi nopeustestien perusteella nopeuksien pitäisi kyllä riittää HBO:n teräväpiirtokuvaan vallan mainiosti. 🤔
Ongelma jatkuu edelleen ja edelleen vain HBO:n kohdalla. Tallenteet ja muut ohjelmakirjastot toimivat ilman ongelmia.
Käyttäjätaso 3
Ongelma jatkuu edelleen ja edelleen vain HBO:n kohdalla. Tallenteet ja muut ohjelmakirjastot toimivat ilman ongelmia.

Tässä tilanteessa voisi olla, että johtuu tuosta käyttämästäsi digiboksista tämä ongelma. Laitamme sinulle uuden digiboksin tulemaan 🙂 Laittaisitko tätä varten @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle yksityisviestillä osoitetta, niin pistetään uutta digiboksia tulemaan? 🙂
Täällä sama ongelma ja nuo ohjeistetut temput tehty. Meillä taloyhtiön laajakaista ja nopeustestin tulokset wifillä viive 2, jitter 2, lataus 97.9 ja 10.2. Boxi piuhalla modeemissa.

AEI, kerrotko auttoiko boxin vaihto?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täällä sama ongelma ja nuo ohjeistetut temput tehty. Meillä taloyhtiön laajakaista ja nopeustestin tulokset wifillä viive 2, jitter 2, lataus 97.9 ja 10.2. Boxi piuhalla modeemissa.

AEI, kerrotko auttoiko boxin vaihto?

Oliko noi mittaukset tehty siitä digiboksin vierestä?
Läppäri toisessa huoneessa seinän takana n. 1 metri modeemista ja boxi (langallinen) sen kanssa samassa huoneessa. Etäisyys n. 5 metriä.

Nopeusmittauksessa edelleen samat lukemat ja tuollaisia olen saanut jatkuvasti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eiku äh, sori, missasin että boksi langalla ja noi oli vaan langattomasti mitattuna tulokset 🙈 Eli joo, noilla nopeuksilla langalla ei pitäisi ongelmia ilmentyä. Mainittit tossa noista että olit ohjeistettuja temppuja tehnyt, olitko siis tehnyt kaikki nämä läpi?
Jep, en tällä viikolla, mutta aikaisemmin.

Ja boxina siis N7700.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pystytkö koittamaan nuo vielä nyt könttänä tuossa sivun järjestyksessä? 🙂
Done, kokeilen ja palaan asiaan tarvittaessa.
@Herkku
@Keinotekoinen
Vaikuttaa siltä, että boxin vaihto auttoi. Parin illan testin perusteella: virheilmoituksia ei ole tullut ja kuvanlaatu on pysynyt terävänä.
Täällä virheilmoituksia tulee entiseen malliin ja ohjelman alkaessa näyttää pari kertaa prosentteja ladatessa , mutta kuvan laatu on parempi. Tarkkaan kun seuraa, niin pientä hakua on edelleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täällä virheilmoituksia tulee entiseen malliin ja ohjelman alkaessa näyttää pari kertaa prosentteja ladatessa , mutta kuvan laatu on parempi. Tarkkaan kun seuraa, niin pientä hakua on edelleen.
Okei, ja tilanne siis tuon verran nyt tokeni tuolla nollailurumballa? Onko sulla tällä hetkellä minkä merkkinen ja mallinen reititin käytössä? Toi mikä meiltä viimeksi lähetetty?
Jep.

Modeemi: Zyxel VMG3926-B10A ja firmis Elisa11_V513AARB9D0
Boxi: NTG-7700, versio 7.5.0.3, ohjelmisto 8.4.03-98 ja tarkistettu viimeksi tänään = ajantasalla.
Televisiona Sonyn 4K HDR Android Smart-TV

Tänään taas enemmän kuvanlaadussa heittelyä, kun katsoin Deadwoodia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pistin tuosta nyt ensin tuon modeemin vaihtoon kun kyseisen yksilön ikä alkaa olla jo aikas korkea. Vaihda mukana tulevat johdot laitteen kanssa ja palauttele digiboksi kertaalleen nollille. Mikäli ongelma jatkuu uudella modeemilla niin heitä tänne viestiä ja kerro samalla muuttuiko toimivuudessa mikään suuntaan tai toiseen 🙂
Kuitti, kiitos.
Käyttäjätaso 1
Yksi lisää täältä. N7700, olen ainakin viikon verran kärsinyt samasta viasta HBO:n kanssa. Kuva menee välillä suttuiseksi, välillä pysähtyy kokonaan lataamaan. Kokeilin kaikki neuvomanne vianetsintätemput, ei apua.

Mobiililaajakaista, boksi johdolla kiinni reitittimessä. Yhteyden nopeus vähintään 30 Mb/s, yleensä 50-60.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Tuo voi johtua myös siitä, että siinä N7700:ssa ei enää riitä vääntö. Pikku Fiatilla ei kannata vetää tukkirekkaa ylämäkeen. 😉

Osallistu keskusteluun