Kysymys

HBO kuvanlaatu vaihtelee

  • 3 elokuu 2019
  • 36 kommenttia
  • 1256 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

36 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Voipi noinkin olla, laite on vanha ja selvästi heikko suorituskyvyltään. Puhelimella, tabletilla tai läppärillä ei ole toistossa ongelmia, ei myöskään Chromecastin kautta.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
@ristokoo - esiintyykö tuota ongelmaa digiboksilla siis ainoastaan HBO:n kanssa, vai esiintyykö tuota ongelmaa esimerkiksi tallenteiden kanssa? 🤔
Käyttäjätaso 1
Vain HBO:n kanssa tietääkseni, mutta varmistan huomenna kun pääsen kokeilemaan.
Käyttäjätaso 1
Jep, HBO ei toimi oikein, kaikki muu tasa-, joskin heikkolaatuista ja hidasta. Onko ratkaisunne ongelmaan siis lähettää "uusi" Netgem 7700? Jos niin on, taitaa asiakassuhde mennä katkolle.

Elisan boksia meillä käytetään enää satunnaisesti tv-kanavien tallenteiden ja HBO:n katseluun, sekä hyvin harvoin tv-ohjelmien katseluun perinteisellä tyylillä. Telkkarissa on jo Netflix- ja Cmore-sovellukset, jotka toimivat nopeammin ja ilmeisesti paremmalla kuvanlaadullakin. Pistää miettimään, miksi tilaan Elisa Viihdettä, saa sen HBO:nkin siihen telkkariin muilla keinoilla. Cmoren jo vaihdoin kun huomasin että on kalliimpi ja huonompi Elisan kautta.
Käyttäjätaso 1
Tämä nyt ei kuulu suoraan digiboksikeskusteluun, mutta kerronpa kun tuli sopivasti vastaan. Huomasin, että LG-telkkariini saa myös Elisa Viihde -sovelluksen. Hieno juttu, tuohon suuntaanhan kehitys varmaan seuraavaksi vie. Pikakokeilulla toimiikin ihan kivasta, paitsi HBO. Kuva on oikein mainio koko sen n. minuutin ajan, jonka ehtii katsoa ennen sovelluksen kaatumista ja tv:n uudelleenkäynnistymistä.

Elisalla ja HBO:lla lienee ryppy rakkaudessa, kun ei toimi boksilla eikä telkkarillakaan. Onkohan siis parempi unohtaa Viihde välikätenä ja siirtyä suoraan asiakkaaksi niihin palveluihin, joita tarvitsee?
Käyttäjätaso 1
Testailin vähän lisää. HBO on siis ongelma minullakin, aiemmin kuvatulla tavalla. Mieleeni tuli sitten, että Netflixissähän on verkon nopeustesti. Tulos oli aika mielenkiintoinen. Useimmiten testi kaataa boksin, mutta sain sen ajettua puolenkymmentä kertaa. Testin tulos oli lähes aina 17 Mb/s, kerran 6.

Sitten tein saman testin parikymmentä kertaa television Netflix-sovelluksella. Käytin samaa verkkojohtoa ja reitittimen porttia kuin Netgemillä. Mittausten tulos joka kerralla vähintään 48 Mb/s, keskiarvo jossain 50 yläpuolella.

Onko Netgem on viallinen, vai eikö sen ole tarkoituskaan hyödyntää nopeaa verkkoyhteyttä? Tosin jo 17 megan pitäisi kevyesti riittää HD-kuvaan, mutta HBO-sovellus ei siinä HD:ssa pysy.

Kysymykseni siis: onko minulla viallinen laite, vai onko Elisalla päätetty pakottaa uusimaan laite, jos haluaa nauttia konnollisesta kuvanlaadusta?
Käyttäjätaso 2
Jep, HBO ei toimi oikein, kaikki muu tasa-, joskin heikkolaatuista ja hidasta. Onko ratkaisunne ongelmaan siis lähettää "uusi" Netgem 7700? Jos niin on, taitaa asiakassuhde mennä katkolle.

Elisan boksia meillä käytetään enää satunnaisesti tv-kanavien tallenteiden ja HBO:n katseluun, sekä hyvin harvoin tv-ohjelmien katseluun perinteisellä tyylillä. Telkkarissa on jo Netflix- ja Cmore-sovellukset, jotka toimivat nopeammin ja ilmeisesti paremmalla kuvanlaadullakin. Pistää miettimään, miksi tilaan Elisa Viihdettä, saa sen HBO:nkin siihen telkkariin muilla keinoilla. Cmoren jo vaihdoin kun huomasin että on kalliimpi ja huonompi Elisan kautta.

Ratkaisuna olisi lähettää kokonaan uusi digiboksi mutta ei 7700, vaan uudempi. Maksutta toki toimitellaan lähimpään postiin, sopiikos tämä?
Käyttäjätaso 1
Kiitos, sopii ilman muuta. N7700 taitaa olla turhan heiveröinen laite nykytasoiseen kuvaan.
Käyttäjätaso 2
Kiitos, sopii ilman muuta. N7700 taitaa olla turhan heiveröinen laite nykytasoiseen kuvaan.
Vähän sen suuntaisia vastauksia sain, kun ongelmaa kollegalle kuvailin 🙂 Toivottavasti ongelma ratkeaa tällä 👍🏽
Pistin tuosta nyt ensin tuon modeemin vaihtoon kun kyseisen yksilön ikä alkaa olla jo aikas korkea. Vaihda mukana tulevat johdot laitteen kanssa ja palauttele digiboksi kertaalleen nollille. Mikäli ongelma jatkuu uudella modeemilla niin heitä tänne viestiä ja kerro samalla muuttuiko toimivuudessa mikään suuntaan tai toiseen :)

Nyt muutaman viikon kokeilun jälkeen samat ongelmat jatkuu ja lisäksi olemme huomanneet, että kuvakelausta ei voi enää käyttää. Lataa ja lataa, ihan kuin muistin puskuri olisi täynnä.
Huawein modeemi on kyllä parempi kuin ZyXELin eli wlanin 5G ei enää pätki.

Onkohan niitä Netgemin N7900 boxeja jo saatavissa?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Pistin tuosta nyt ensin tuon modeemin vaihtoon kun kyseisen yksilön ikä alkaa olla jo aikas korkea. Vaihda mukana tulevat johdot laitteen kanssa ja palauttele digiboksi kertaalleen nollille. Mikäli ongelma jatkuu uudella modeemilla niin heitä tänne viestiä ja kerro samalla muuttuiko toimivuudessa mikään suuntaan tai toiseen :)Nyt muutaman viikon kokeilun jälkeen samat ongelmat jatkuu ja lisäksi olemme huomanneet, että kuvakelausta ei voi enää käyttää. Lataa ja lataa, ihan kuin muistin puskuri olisi täynnä.
Huawein modeemi on kyllä parempi kuin ZyXELin eli wlanin 5G ei enää pätki.

Onkohan niitä Netgemin N7900 boxeja jo saatavissa?


Ei ole vielä saatavilla, ovat edelleen testauksessa. Jos kuitenkin ongelmat jatkuu niin laitahan yksityisviesti @OmaYhteisö-tiimi niin katsotaan vähän sitä digiboksiakin tarkemmin.

Osallistu keskusteluun