Vastattu

HBO ohjemakirjasto ei toimi

  • 29 syyskuu 2013
  • 26 kommenttia
  • 6026 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Tilasin n. vuorokausi sitten HBO-kanavapaketin, HBO -kanavat 677 ja 678 toimii ok, mutta ohjelmakirjaston ohjelmat ei. Kun yritän avata ohjelmaa, ruutuun tulee ilmoitus "Ei Katseluoikeutta. Paina OK ostaaksesi katseluoikeus". Jos painan OK, näen tilaamani paketit (mukana myös HBO-kanavapaketti) Salausavaimet ym.ym.ym. on päivitetty. Mikähän tässä nyt oikeen mättää???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Scarpia 30 syyskuu 2013, 11:00

Moi Kali, ja tervetuloa Palstalle!

Kokeilepa vielä kerran uudelleen salausavaimia päivitellä!

Katso alkuperäinen viesti

26 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Moi Kali, ja tervetuloa Palstalle!

Kokeilepa vielä kerran uudelleen salausavaimia päivitellä!
Kiitokset! Nyt näyttää pelittävän
Miten salausavaimet päivitetään????
Salausavaimet päivittyvät Pacella ja vanhemmilla bokseilla menemällä Viihdevalikkoon (sininen näppäin).
Anteeks tyhmyyteni, mutta meillä on siis eilen ostettu boxi, mut en kyllä tiedä mistä ne "avaimet " päivittyy??? Nyt on jo silmät kipeet sekä pää, kun ei ymmärrä....voisitko silleen niinku tumpelolle tollolle kertoa, et miten päivitän ja mitä, että saadaan ne HBO-sarjat näkyviin...::??
Uusimmalla Netgem 7700:lla salausavaimien pitäisi päivittyä automaattisesti boksin käynnistyessä verkkoyhteyden muodostumisen yhteydessä.  Jos boksi on lepotilassa (punainen valo), voi käynnistää uudellleen irroittamalla virtajohdon hetkeksi.

Todennäköisesti sinulla on niin uusi Viihde-liittymä, ettei kaikkia palveluita ole vielä ehditty linkittämään boksilesi.

Tämän voi tarkistaa soittamalla vikapalveluun, joka on auki myös viikonloppuisin ympäri vuorokauden.

Puh. 01019 0240 (mpm/pvm)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
antero kirjoitti:
Uusimmalla Netgem 7700:lla salausavaimien pitäisi päivittyä automaattisesti boksin käynnistyessä verkkoyhteyden muodostumisen yhteydessä.  Jos boksi on lepotilassa (punainen valo), voi käynnistää uudellleen irroittamalla virtajohdon hetkeksi.

Todennäköisesti sinulla on niin uusi Viihde-liittymä, ettei kaikkia palveluita ole vielä ehditty linkittämään boksilesi.

Tämän voi tarkistaa soittamalla vikapalveluun, joka on auki myös viikonloppuisin ympäri vuorokauden.

Puh. 01019 0240 (mpm/pvm)

Ehditty ja ehditty... Pitäisikö sanoa ei ole tehty, syy ei voi olla ajan puute eli ehtiminen. Olet siis ostanut palvelun, jota ei ole toimitettu sopimusten mukaisesti. Suomessa vallitsevan kuluttajan suojaksi laaditun lainsäädännön mukaan, kun palvelun toimittaja on tehnyt virheen, sinun tulisi voida reklamoida veloituksetta, ja saada jopa korvausta puuttuvasta toimituksesta. Voit toki tehdä reklamaation myös verkossa, mutta sen hoitaminen kestäkin sitten sen 2-3 päivää, eikä Elisa automaattisesti mitenkään korvaa toimittajan virheestä johtuvaa toimituksen puutetta.

Valitettavasti Elisa on jo aikaa sitten pyyhkinyt hanuriansa vallitsevalla lainsäädännöllä, eikä esim. katkenneesta tietoliikenneyhteydestä pysty tekemään reklamaatiota ilman, että se aiheuttaa asiakkaalle ylimääräisiä kustannuksia. Kun yrityksellä ei ole maksutonta valituskanavaa, kuluttaja voi vaatia aiheellisen valituksen tekemisestä aiheutuneet kulut jälkikäteen.Kustannuksia voi vaatia korvattavaksi esim. tällä lomakkeella.
Onhan Elisalla maksuttomiakin valituskanavia:

https://elisa.fi/yhteydenotto/

asiakaspalvelu@elisa.fi
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
antero kirjoitti:
Onhan Elisalla maksuttomiakin valituskanavia:

https://elisa.fi/yhteydenotto/

asiakaspalvelu@elisa.fi

Juu, ihan kuten kirjoitinkin, mutta se 2-3 päivän gäppi... eikä tuo sähköposti edelleenkään toimi, jos nettiyhteys on poikki 😉
No nyt on kaikki keinot mitä osaan, niin tehty:( Täytyy huomenna käydä vaikka elisa shopitista kysyy neuvoo=)?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
sranty kirjoitti:
No nyt on kaikki keinot mitä osaan, niin tehty:( Täytyy huomenna käydä vaikka elisa shopitista kysyy neuvoo=)?

Ei kannata mennä shopitiin. Kannattaa soittaa aspaan, selvittää tilanne sekä vaatia hyvitystä kuukausimaksusta toimimattoman palvelun vuoksi. Elä tyydy ilmaisiin leffoihin! Voipi olla, ettei nekään toimi.
sranty kirjoitti:
No nyt on kaikki keinot mitä osaan, niin tehty:( Täytyy huomenna käydä vaikka elisa shopitista kysyy neuvoo=)?

Tarkistithan vikapalvelusta, että linkitykset/provisioinnit on tehty.

Näkyykö tuo HBO tilattuna edes elisaviihde.fi:n maksukanavat-sivulla?

Luvattiinko shopitissa, että kaikki toimisivat heti?

Eilenhän oli lauantai, joten vielä ei ole ollut yhtään arkityöpäivääkään.
Elisa.fi sivulla näkyy tilaamani kanavat;) Eikä luvattu mitään;) Mulla on valkoinen boxi, missä sininen juova eli varmastikin uusin versio=) Täytyy odotella vissiin rauhassa huomiseen:P Cmore kuitenkin näkyy, mut se laitettiin eilen myymälässä,  kun siirrettiin vain liittymä nyt tähän Elisa viihde pakettiin 😉
Tuo  boksi on Pace.

Jos tilasit  tuon HBO:n boksilla tai elisaviihde.fi:stä, niin kyllä HBO:nkin olisi pitänyt jo näkyä boksilla.

Sinun kannattaisi soittaa vikapalveluun, koska ongelmia näkyy  juuri olleen ainakin https:///t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Viasat-sport-kanavat-ei-n%C3%A4y/m-p/348337#M25169 provisioinnissa. Viikonloppuisin usein pääsee nopeammin vikapalveluun kuin arkisin, jolloin samassa numerossa toimii myös muu asiakapalvelu.
Kiitos neuvosta, Elisan asiakaspalvelu vastadi heti ja sanoi, että ne HBO: n kirjastot  aukeaa ensi yön aikana , kun meidän laskutusjakso vasta alkaa 😉 Eli eilen oli lauantai,  jiten siksi kanava näkyy, mutta ei kirjastot;)?
laitetaan tähän oma kyssäri. Eli tilasin tänään ton hbo kanavan. kanava sinäsä toimii mutta ohjelmakirjasto ei. Päästää kyllä sisään mutta kun koitat katsoa jotain, ilmoittaa tuntematonta virhettä ja sarja ei lähde pyörimään vaan ruutu pimeenä. Mistähän tommonen voi johtua. Olen sammuttanut boxin kertaalleen ihan virtajohdosta, muttei auttanut
tappilind kirjoitti:
laitetaan tähän oma kyssäri. Eli tilasin tänään ton hbo kanavan. kanava sinäsä toimii mutta ohjelmakirjasto ei. Päästää kyllä sisään mutta kun koitat katsoa jotain, ilmoittaa tuntematonta virhettä ja sarja ei lähde pyörimään vaan ruutu pimeenä. Mistähän tommonen voi johtua. Olen sammuttanut boxin kertaalleen ihan virtajohdosta, muttei auttanut

Myös modeemi kannattaa buutata  eli virrat hetkeksi pois ja boksille tehdä tehdasasetusten palautus.
eipä auttanut tehdasasetusten palautuskaan...mitä nyt kanavahaku hävitti useita kanavia ja ei vielä kolmannella kerrallakaan löydä avaa eikä tv vitosta. Alkaa taas olemaan mitta täynnä koko elisa viihdettä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Se on ominaisuus, ei vika. Elisa ollut muutaman kuukauden kyllä tietoinen tästä kaikkia ilahduttavasta ominaisuudesta. Pitää varmaakin laittaa Ideapalstalle ehdotus, että saisi kerralla kaikki kanavat nkyviin. Sitten se menee normikaavan mukaan = Keskustellaan -> unohdetaan......samoin kuin muutkin vuosia pyöyrineet ideat
senverran annetaan palautetta että asiakaspalvelun kautta "häiriöhemmolle" jonka neuvoilla homma lähti toimimaan....Tarvitsi vaan muuttaa elisa viihteen piuhaa eri porttiin modeemissa 😉. Eli homma pelittää ...kiitoksia häiriöhemmolle ja kiitoksia myös muille neuvojille vaikkei tällä kertaa neuvot auttaneetkaan
Meillä on toiminut HBO kyllä ihan kohtalaisen hyvin jo jonkin aikaa, mutta sen jälkeen kun tein kanavapäivityksen muutama päivää sitten on ollut ongelmia. Päivitin kanavat koska halusin Heron näkyviin. Nyt saan HBO:n kyllä auki, mutta kun yritän mennä sarjoihin, tulee virheviesti "Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudestaan (500)". Olen buutannut sekä boxin että modeemin useamman kerran, käyttänyt ihan johtoakin poissa. Palautin tehdasasetukset, ei auttanut. Se teki tätä jo viime viikolla, mutta boottaaminen auttoi sillä kertaa, siis otin virtapiuhan irti kokonaan. Nyt ei auta. Pidin molempia boxia ja modeemia 15 minuuttia irti virroista eikä korjaantunut. Mikä neuvoksi?
Ja vielä lisäyksenä että HBO -leffat näyttää toimivan, mutta sarjat ei
Tismalleen sama ongelma täällä. Eilen toimi ok ainakin alkuillasta, mutta tänään ei.
Myös täällä sama ongelma. Erikoisesti HBO toimii päivisin ihan normaalisti, mutta illalla(ja yöllä) heittää juurikin tuota yhteysvirhettä(500). Joinakin iltoina myös IPTV:n kautta tulevat tv kanavat ovat lakanneet toimimasta (mm. bonuskanava). Tämä ongelma on nyt ollut ainakin tämän viikon ajan, boksi on buuttailtu ja resetoitu mutta ei auttanut mitään.
Tässä on selitys:

15.11.2014 14:35Korjattu: Häiriö Elisa Viihde palvelun ohjelmakirjastossa 15.11.2014 klo 00:00 - 14:05  http://corporate.elisa.fi/elisa-oyj/tiedotteet/tiedote/?otsikko=korjattu-hairio-elisa-viihde-palvelun-ohjelmakirjastossa-15.11.2014-klo-0000---1405&id=33518073375945&tag=corporate.elisa.fi%3Adisturbance

Tiedotus taas Elisan tapaan jälkikäteen. 😞

Osallistu keskusteluun