Kysymys

HDCP ongelma TV:n kanssa

  • 4 tammikuu 2010
  • 39 kommenttia
  • 5365 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Televisio on vanha LG RZ-37LZ31 jossa on DVI liitäntä HDCP tuella.
Boksi on vanha Saunalahden aikainen Saunavisio
Softapäivitykset tehty
Boksi on kiinni telkkarissa HDMI -> DVI kaapelilla

Eurosport HD väläyttää liikkuvaa kuvaa puoli sekuntia ja sitten kuvan peittää sininen laatikko tekstillä:

Kanavaa ei voida näyttää
Näyttölaite ei tue HDCP toimintoa

Telkkari väittää tukevansa ja XBOX360 ainakin toimii. Missä mättää ja mitä asialle voi tehdä?

Televisio on HD Ready määrityksen mukainen jonka yhtenä ehtona nimenomaan on HDCP tuki joko HDMI tai DVI liitännässä.

Vianhaku valikon kautta boksi kertoo:
Näytön HDCP tuki: saatavilla
Laitteen HDCP tuki: ei saatavilla

Ja sitten löytyi tämä:

http://palsta.elisa.fi/index.php?topic=369.0

Eli onko tässä nyt taas kyseessä sellainen juttu että Elisalle pakkosiirretyt entiset Saunavisio asiakkaat saavat tulla toimeen vähän huonommillakin digibokseilla näkyi sitten HD tai ei?

39 kommenttia

Mulla toimi myös tuo volume-napin pito pohjassa vielä maximin jälkeenkin. Katottiin HD-leffaa vuokraamosta, vahvari Denonin AVR 3313 ja telkkari Sonyn vanhempi Bravia ja HDMI molempien läpi. Tais olla eka kerta kun katsoin viihteen boxilla HD-matskua tämän systeemin läpi kun tämä virhe tuli.

Mutta siis toimii, pointsit sille joka sen keksi!


Mitähän nyt on päivitetty hajalle?? Tuossa viime kevättalvella vaihdoin boxin uuten kun ei HD:T näkyneet ja nyt sama ongelma palasi noin viiko sitten ja HD kanavat ei näy, herjaa vain ettei näyttölaitteen HDCP tukea tunnisteta. HDMI vianselvityksen puolella kyllä näkyy että kummankin laitteen ja näytön HDCP tuki olisi saatavilla.
LAitteistoon ei ole tehty muutoksia, johto suoraan telkkariin kokeilin toista hdmi kaapelia sekä eri hdmi porttia tuloksetta.


Oletko kokeillut HDMI-resettiä? Painele äänenvoimakkuus +-painiketta , kunnes ruutu menee pimeäksi. Saattaa auttaa.


Hetkeä pidempi buutti ilman virtoja auttoi! näköjään pitää tämänkin boxin "jäähtyä" välillä, kun nyt on jatkuvassa virrassa ja sitä se ei näköjään kestä. vituttaa vain olla kiskomassa sen johtoa seinästä vähänväliä! eikö tähän olisi ollut mahdollista laittaa edes virtakytkintä??
Mitähän nyt on päivitetty hajalle?? Tuossa viime kevättalvella vaihdoin boxin uuten kun ei HD:T näkyneet ja nyt sama ongelma palasi noin viiko sitten ja HD kanavat ei näy, herjaa vain ettei näyttölaitteen HDCP tukea tunnisteta. HDMI vianselvityksen puolella kyllä näkyy että kummankin laitteen ja näytön HDCP tuki olisi saatavilla.
LAitteistoon ei ole tehty muutoksia, johto suoraan telkkariin kokeilin toista hdmi kaapelia sekä eri hdmi porttia tuloksetta.
Hienoa että tähänkin löytyi ratkaisu. Erityiskiitokset nopeasta vinkistä.
Käyttäjätaso 3

TV: SAMSUNG LE40B535 (40")

Olen uusi tilaaja, Elisa Viihteen tilasin puoli vuotta sitten ja minulla ei ole ennen ollut muita elisan/saunalahden vastaavia paketteja.

Eli minullakin on varmaan ne HDCP-avaimet jostain syystä väärin digiboksilla, kun tuo sama ilmoitus tulee?
Television omalla digivirittimellä pystyn katsomaan Nelonen HD:tä (YLE HD (223) ei näy, kun ei ole kanavakorttia), mutta elisaviihde-digiboksin kautta tulee Eurosportille+Ylelle+Neloselle vain ääni ja se ilmoitus ettei televisiolla olisi HDCP-tukea...


Koeta tehdä HDMI-resetti laitteelle. HDMI-liitännän pystyy käyttämään alhaalla painamalla Volumen + -näppäintä vielä kerran pari, kun äänenvoimakkuus on täysillä. HDMI-reset kestää muutaman sekunnin ja näkyy käytännössä niin, että kuva menee pimeäksi ja palaa hetken kuluttua takaisin.
Itselläni toimi, kun vaihdoin boksin asetuksista 1920x1080i60 asetuksista 1920x1080i50 asetukseen.
Asetukset - ääni ja kuva - näyttötila
Tilannepäivityksenä....
Aikaa meni keväällä (ja hermoja), kunnes tajusin vain hoitaa asiat kerralla kuntoon ja vaihtaa viihde-boxin uuteen teknisen tuen kautta ja katsokaa....
Hyvin toimii ehjällä boxilla d=DD
t. Antti A
Itseänikin harmittaa suuresti tämä kyseinen ongelma, varsinkin kun se alkoi silloin lätkän MM-kisojen aikoihin ja tietenkään kuten ylläolevalla kommentoijalla, mikään HD-kanava ei toimi 'kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP tukea ei tunnisteta.... blaah blaah... nyt menee jaliksen MM:stäkin ilo.
ELISA yrittäisittekö korjata teidän aiheuttaman ongelman (edit. tarkoitan jotain tekemäänne viihde-digiboxin päivitystä), koska ennen toimi ihan mainiosti YLEn HD-kanava (yleisurh MM ja Toronto 2010) ja Eurosport HD d=D
Olen myös Elisa Viihde asiakas, en Saunavision aikainen.
- Televisioni on KDL - 32S2350 (vanhahko, käyttöohjeista ei löytynyt sanallakaan mainintaa HDCP tuesta)

edit.
RATKAISU ONGELMAAN LÖYTYI:
Ongelma: Elisa päivitti combodigiboxin ohjelmiston. Vianselvitysinfossa näkyy HDMI valikossa ettei olisi HDCP tukea!!!!!! <-- Tärkeää....

RATKAISU: Digiboxin tehdasasetusten palautus, sekä salausavainten päivitys *-nappulla <-- BOOTTAUS

Päätelmä: Elisa oli päivittänyt boxin, mutta ei buutannut.

Kysymys: Kuinka moni tavallinen (ei tietokoneymmärrystä omaava) tälläisen loogisen päätelmän kasaisi kokoon?

t. Antti A

kiitos
Antti Arokoski

edit. 2.
Ei toimi, vaikka ylläolevan viestin mukaan HD-tasoinen Eurosport toimikin hetken... ei vaan toimi enään. Resetoitu modeemi, tehdasasetukset palautettu useempaankin kertaan. Yle HD kuuluu vain äänet, ei näy kuvaa (tekstillä: kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea...)

Seurailen tilannetta ja koitan jaksaa buuttailla jatkuvasti, jos joskus ees toimis ja vois katsoa MM-fudista HD-tasoisena.

t. Antti A
Eipä näy enää edes YLE HD vanhalla Saunavisio-boksilla viimeisimmän ohjelmapäivityksen jälkeen. Eikös näitä bokseja voisi vaihtaa uusiin jo automaattisesti kaikille asiakkaille, ettei jokaisen tarvitse sitä erikseen vikapalvelusta pyytää?
TV: SAMSUNG LE40B535 (40")

Olen uusi tilaaja, Elisa Viihteen tilasin puoli vuotta sitten ja minulla ei ole ennen ollut muita elisan/saunalahden vastaavia paketteja.

Eli minullakin on varmaan ne HDCP-avaimet jostain syystä väärin digiboksilla, kun tuo sama ilmoitus tulee?
Television omalla digivirittimellä pystyn katsomaan Nelonen HD:tä (YLE HD (223) ei näy, kun ei ole kanavakorttia), mutta elisaviihde-digiboksin kautta tulee Eurosportille+Ylelle+Neloselle vain ääni ja se ilmoitus ettei televisiolla olisi HDCP-tukea...

Minkä merkkiset / malliset TV:t teillä sattuu olemaan? Entä kiertääkö teillä HDMI-kaapeli vahvistimen tms. läpi vai suoraan digiboksista TV-laitteeseen?

Myös kiinnostaisi tietää, oletteko molemmat sattumoisin SaunaVisiosta Elisa Viihteeseen päivitettyjä? Jos näin, ongelma johtunee siitä, ettei digiboksilla ole HDCP-avaimet kunnossa, joka vaatii laitevaihdon myös.


Hei
Minulla on LG:n 42LH7000 televisio, ja digiboksi on saunavision aikaan saatu (yli 2 vuotta sitten)
HDMI menee suoraan televisiolle, muut oheislaitteet toimivat aivan täysin.

PItänee soittaa tukeen ja pyytää uutta boksia

Hannu
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Minkä merkkiset / malliset TV:t teillä sattuu olemaan? Entä kiertääkö teillä HDMI-kaapeli vahvistimen tms. läpi vai suoraan digiboksista TV-laitteeseen?

Myös kiinnostaisi tietää, oletteko molemmat sattumoisin SaunaVisiosta Elisa Viihteeseen päivitettyjä? Jos näin, ongelma johtunee siitä, ettei digiboksilla ole HDCP-avaimet kunnossa, joka vaatii laitevaihdon myös.





Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.


Ei ole kuin HDMI-kaapeli käytössä, Scartit ovat tyhjinä... Mikähän sitä voisi vaivata? Olen koittanut nyt vielä ilman ajansiirto-USBia, eli ihan minimivarusteilla, mutta HD-kuvaa ei näy...


Uusimman firmware-version ei ole havaittu HDCP-ongelmia ja HDCP:n on todettu toimivan sen kanssa normaalisti. Ensimmäisenä tulee mieleen vioittunut HDMI-kaapeli, mutta jos olet testannut toisella kaapelillakin, niin sekin on poissuljettu.

Yksi vaihtoehto voi olla digiboksin tai TV:n vioittunut HDMI-liitin. Olethan poissulkenut telkkarin päähän jäävän HDMI-ongelman, että jokin muu laite toimii TV:n kanssa HDMI-kaapelilla?

Telkkarin kaikki kolme HDMI-liitintä toimivat, kun koitin erillisellä digiboksilla ja vielä HD-resoluutiotkin kun koitin sitten kannettavalla maksimitarkkuudet eli 1920x1080. Kaikki toimivat siis muilla vehkeillä... Ja telkkarin oma digiviritin näyttää kyllä Nelonen HD kanavan ihan kuvan kanssa.

Kun ottaa antennijohdon irti Elisan digiboksista ja laittaa sen uudelleen kiinni ollessaan HD-kanavalla, niin silloin aina välähtää yksi ruutu HD-signaalia ja se katoaa (ääni jää mustalle taustalle kyllä) ja tulee se "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"-ilmoitus...

Eli onkohan tuo minun boksini nyt vioittunut ja kaipaisi vaihtoa? Eli aluksi se siis toimi oikein, mutta kun nyttemmin hain kanavat uudelleen, että olisin saanut Eurosportin näkymään HD-tarkkuudella, niin nyt ei enää toimi mikään HD-signaali tällä boksillani?


Jeps, pyydä laitevaihto digiboksille vikapalvelustamme:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot


Kummallista, minulla _aivan_ sama tilanne, toimi olympialaisten kanssa vielä mainiosti, nyt herjaa että "televisiosi hdcp-tukea ei tunnisteta". Ettei vain olisi joku firmware-kämmi tms ?

Hannu
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki




Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.


Ei ole kuin HDMI-kaapeli käytössä, Scartit ovat tyhjinä... Mikähän sitä voisi vaivata? Olen koittanut nyt vielä ilman ajansiirto-USBia, eli ihan minimivarusteilla, mutta HD-kuvaa ei näy...


Uusimman firmware-version ei ole havaittu HDCP-ongelmia ja HDCP:n on todettu toimivan sen kanssa normaalisti. Ensimmäisenä tulee mieleen vioittunut HDMI-kaapeli, mutta jos olet testannut toisella kaapelillakin, niin sekin on poissuljettu.

Yksi vaihtoehto voi olla digiboksin tai TV:n vioittunut HDMI-liitin. Olethan poissulkenut telkkarin päähän jäävän HDMI-ongelman, että jokin muu laite toimii TV:n kanssa HDMI-kaapelilla?

Telkkarin kaikki kolme HDMI-liitintä toimivat, kun koitin erillisellä digiboksilla ja vielä HD-resoluutiotkin kun koitin sitten kannettavalla maksimitarkkuudet eli 1920x1080. Kaikki toimivat siis muilla vehkeillä... Ja telkkarin oma digiviritin näyttää kyllä Nelonen HD kanavan ihan kuvan kanssa.

Kun ottaa antennijohdon irti Elisan digiboksista ja laittaa sen uudelleen kiinni ollessaan HD-kanavalla, niin silloin aina välähtää yksi ruutu HD-signaalia ja se katoaa (ääni jää mustalle taustalle kyllä) ja tulee se "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"-ilmoitus...

Eli onkohan tuo minun boksini nyt vioittunut ja kaipaisi vaihtoa? Eli aluksi se siis toimi oikein, mutta kun nyttemmin hain kanavat uudelleen, että olisin saanut Eurosportin näkymään HD-tarkkuudella, niin nyt ei enää toimi mikään HD-signaali tällä boksillani?


Jeps, pyydä laitevaihto digiboksille vikapalvelustamme:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot



Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.


Ei ole kuin HDMI-kaapeli käytössä, Scartit ovat tyhjinä... Mikähän sitä voisi vaivata? Olen koittanut nyt vielä ilman ajansiirto-USBia, eli ihan minimivarusteilla, mutta HD-kuvaa ei näy...


Uusimman firmware-version ei ole havaittu HDCP-ongelmia ja HDCP:n on todettu toimivan sen kanssa normaalisti. Ensimmäisenä tulee mieleen vioittunut HDMI-kaapeli, mutta jos olet testannut toisella kaapelillakin, niin sekin on poissuljettu.

Yksi vaihtoehto voi olla digiboksin tai TV:n vioittunut HDMI-liitin. Olethan poissulkenut telkkarin päähän jäävän HDMI-ongelman, että jokin muu laite toimii TV:n kanssa HDMI-kaapelilla?

Telkkarin kaikki kolme HDMI-liitintä toimivat, kun koitin erillisellä digiboksilla ja vielä HD-resoluutiotkin kun koitin sitten kannettavalla maksimitarkkuudet eli 1920x1080. Kaikki toimivat siis muilla vehkeillä... Ja telkkarin oma digiviritin näyttää kyllä Nelonen HD kanavan ihan kuvan kanssa.

Kun ottaa antennijohdon irti Elisan digiboksista ja laittaa sen uudelleen kiinni ollessaan HD-kanavalla, niin silloin aina välähtää yksi ruutu HD-signaalia ja se katoaa (ääni jää mustalle taustalle kyllä) ja tulee se "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"-ilmoitus...

Eli onkohan tuo minun boksini nyt vioittunut ja kaipaisi vaihtoa? Eli aluksi se siis toimi oikein, mutta kun nyttemmin hain kanavat uudelleen, että olisin saanut Eurosportin näkymään HD-tarkkuudella, niin nyt ei enää toimi mikään HD-signaali tällä boksillani?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.


Ei ole kuin HDMI-kaapeli käytössä, Scartit ovat tyhjinä... Mikähän sitä voisi vaivata? Olen koittanut nyt vielä ilman ajansiirto-USBia, eli ihan minimivarusteilla, mutta HD-kuvaa ei näy...


Uusimman firmware-version ei ole havaittu HDCP-ongelmia ja HDCP:n on todettu toimivan sen kanssa normaalisti. Ensimmäisenä tulee mieleen vioittunut HDMI-kaapeli, mutta jos olet testannut toisella kaapelillakin, niin sekin on poissuljettu.

Yksi vaihtoehto voi olla digiboksin tai TV:n vioittunut HDMI-liitin. Olethan poissulkenut telkkarin päähän jäävän HDMI-ongelman, että jokin muu laite toimii TV:n kanssa HDMI-kaapelilla?


Terve.

Minulla vielä vähän aikaa sitten näkyi ihan normaalisti ja hyvin Nelonen HD ja pystyin katselemaan videovuokraamon HD-trailereita, mutta nyt se ei enää jostain syystä onnistu, kun hain kanavat uudelleen ja olisin saanut Eurosportinkin hoodeeksi... En tiedä olisiko tuo uusi digiboksin ohjelmistopäivitys syynä (4.7.47-2) mikä on itsestään asentunut jokin aika sitten.

Vianselvityksen HDMI-välilehdelle tulee:

"
Näytön HDCP tuki: saatavilla
Laitteen HDCP tuki: ei saatavilla
"

Kun menen vaikka Nelonen HD kanavalle, niin ääni kuuluu normaalisti mutta ruutu on mustana (saattaa välähtää televisiokuvakin välillä nopeasti)  ja aluksi tulee teksti "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"...

Telkkarissa on HDCP-tuki, kun se vielä hetki sitten toimi moitteetta, eli tarkoittaako tuo Vianselvityksessä oleva "Laitteen HDCP-tuki: ei saatavilla" nyt sitä, että boksissa on jokin mennyt vialle?

Olen palauttanut tehdasasetukset boksille ja ränkännyt sitä eri HDMI-johdoilla ja vaihdellut kaikkia asetuksia resoluutiosta kuvasuhteisiin, mutta niillä ei ollut ainakaan mitään maagista vaikutusta HD-kuvan toimimattomuuteen.

Mikä nyt avuksi, boksin vaihto???


Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.


Ei ole kuin HDMI-kaapeli käytössä, Scartit ovat tyhjinä... Mikähän sitä voisi vaivata? Olen koittanut nyt vielä ilman ajansiirto-USBia, eli ihan minimivarusteilla, mutta HD-kuvaa ei näy...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Terve.

Minulla vielä vähän aikaa sitten näkyi ihan normaalisti ja hyvin Nelonen HD ja pystyin katselemaan videovuokraamon HD-trailereita, mutta nyt se ei enää jostain syystä onnistu, kun hain kanavat uudelleen ja olisin saanut Eurosportinkin hoodeeksi... En tiedä olisiko tuo uusi digiboksin ohjelmistopäivitys syynä (4.7.47-2) mikä on itsestään asentunut jokin aika sitten.

Vianselvityksen HDMI-välilehdelle tulee:

"
Näytön HDCP tuki: saatavilla
Laitteen HDCP tuki: ei saatavilla
"

Kun menen vaikka Nelonen HD kanavalle, niin ääni kuuluu normaalisti mutta ruutu on mustana (saattaa välähtää televisiokuvakin välillä nopeasti)  ja aluksi tulee teksti "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"...

Telkkarissa on HDCP-tuki, kun se vielä hetki sitten toimi moitteetta, eli tarkoittaako tuo Vianselvityksessä oleva "Laitteen HDCP-tuki: ei saatavilla" nyt sitä, että boksissa on jokin mennyt vialle?

Olen palauttanut tehdasasetukset boksille ja ränkännyt sitä eri HDMI-johdoilla ja vaihdellut kaikkia asetuksia resoluutiosta kuvasuhteisiin, mutta niillä ei ollut ainakaan mitään maagista vaikutusta HD-kuvan toimimattomuuteen.

Mikä nyt avuksi, boksin vaihto???


Eihän sinulla ole SCART-kaapeli samaan aikaan kytkettynä kun HDMI-kaapelikin on? Tuossa tilanteessa SCART otetaan huomioon ensisijaisena, eikä HD tule läpi vaikka HDMI-kaapeli olisikin kytkettynä.
Terve.

Minulla vielä vähän aikaa sitten näkyi ihan normaalisti ja hyvin Nelonen HD ja pystyin katselemaan videovuokraamon HD-trailereita, mutta nyt se ei enää jostain syystä onnistu, kun hain kanavat uudelleen ja olisin saanut Eurosportinkin hoodeeksi... En tiedä olisiko tuo uusi digiboksin ohjelmistopäivitys syynä (4.7.47-2) mikä on itsestään asentunut jokin aika sitten.

Vianselvityksen HDMI-välilehdelle tulee:

"
Näytön HDCP tuki: saatavilla
Laitteen HDCP tuki: ei saatavilla
"

Kun menen vaikka Nelonen HD kanavalle, niin ääni kuuluu normaalisti mutta ruutu on mustana (saattaa välähtää televisiokuvakin välillä nopeasti)  ja aluksi tulee teksti "Kuvaa ei voida näyttää, koska televisiosi HDCP-tukea ei tunnisteta"...

Telkkarissa on HDCP-tuki, kun se vielä hetki sitten toimi moitteetta, eli tarkoittaako tuo Vianselvityksessä oleva "Laitteen HDCP-tuki: ei saatavilla" nyt sitä, että boksissa on jokin mennyt vialle?

Olen palauttanut tehdasasetukset boksille ja ränkännyt sitä eri HDMI-johdoilla ja vaihdellut kaikkia asetuksia resoluutiosta kuvasuhteisiin, mutta niillä ei ollut ainakaan mitään maagista vaikutusta HD-kuvan toimimattomuuteen.

Mikä nyt avuksi, boksin vaihto???

Tietty vastasin ja nytkö pitäisi odottaa taas tuo 3 viikkoa, että viestiin vastataan? :D

noh, tartuin puhelimeen ja jonottelen paraikaa asiakaspalveluun.
Vinkkini on siis suoraan soittaa jos on kyseinen ongelma. Hoituu toivottavasti nopeammin, se jää vielä nähtäväksi :D

Sori vielä modeille, että puran tän tänne. Täällä foorumilla saanut aina hyvää neuvoa aina kun kysynyt..


Itse pyysin äsken uuden boksin vanhan tilalle juuri tämän ongelman takia. Käytin Elisan avustajan chat-ominaisuutta. Suosittelen lämpimästi. Sillä olen aina saanut asiat selvitettyä noin viidessä minuutissa. Jonotusta siitä aina alle minuutti.


Vähän turhauttaa lukea tällaista täältä foorumilta. Itselläni on tuo sama ongelma ja oletin ettei telkkarini ole kykenevä tuohon HDCP toimintoon, mutta tätä ketjua lukiessani tajusin että syyllinen onkin tuo saunalahden vanha boxi. Eikö tästä olisi voitu tiedoittaa asiakkaita, kun tiedetään tällainen ongelma?  ???


Pahoittelut tapahtuneesta.


Pakko antaa vielä palautetta asiaan liittyen. Tein 14.1.2010 häiriöilmoituksen nettilomakkeella. Selitin tilanteen hyvin yksiselitteisesti.

Vastaus ongelmaani lainaten elisan viestistä (tämä tuli siis tänään 3.2.2010 eli päivää vaille 3 viikonpäästä):
"kiitos yhteydenotostasi.
Pahoittelemme pitkää vastaus aikaa. Onko ongelma vielä ajankohtainen? Yksi syys HD kanavien näkymättömyyteen voi olla se, että liittymä ei saa tarpeeksi nopeutta. HD kanavat vaativat vähintään 8M nopeuden."

Tietty vastasin ja nytkö pitäisi odottaa taas tuo 3 viikkoa, että viestiin vastataan? :D

noh, tartuin puhelimeen ja jonottelen paraikaa asiakaspalveluun.
Vinkkini on siis suoraan soittaa jos on kyseinen ongelma. Hoituu toivottavasti nopeammin, se jää vielä nähtäväksi :D

Sori vielä modeille, että puran tän tänne. Täällä foorumilla saanut aina hyvää neuvoa aina kun kysynyt..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vähän turhauttaa lukea tällaista täältä foorumilta. Itselläni on tuo sama ongelma ja oletin ettei telkkarini ole kykenevä tuohon HDCP toimintoon, mutta tätä ketjua lukiessani tajusin että syyllinen onkin tuo saunalahden vanha boxi. Eikö tästä olisi voitu tiedoittaa asiakkaita, kun tiedetään tällainen ongelma?  ???


Pahoittelut tapahtuneesta.


Minulla laitevaihto meni niin, että tein häiriöilmoituksen netin kautta 3.1.2010, sain vastauksen 15.1.2010 ja uusi digiboksi oli noudettavissa postista 22.1.2010. Vanhan digiboksin lähetin asiakaspalautuksena 25.1.2010. Postissa aiheutti pientä hämminkiä se, että asiakaspalautussopimus on tehty Eunet Finlandin kanssa. Se on nykyään Elisan omistuksessa, mutta olisi selkeämpää, jos asiakasta pyydettäisiin lähettämään vanha digiboksi Eunet Finlandille tai että Elisa tekisi postin kanssa uuden asiakaspalautussopimuksen omalla nimellään.

Vanhan digiboksin toimimisesta "siirtymäaikana" vielä sen verran, että digiboksi alkoi herjata kirjautumisen epäonnistumisesta muutama päivä ennen uuden digiboksin saapumista. Tällöin tallenteiden ja videovuokraamon käyttö ei ollut enää mahdollista. Ilmaiset IPTV-kanavat näkyivät edelleen. Maksukanavista en tiedä, koska minulla ei tällä hetkellä ole niitä tilattuna.


Kiitos palautteesta ja tiedosta, välitin sen eteenpäin. Eunet-kuvion ei pitäisi aiheuttaa ongelmia asiakaspalautuksessa, sillä vastaavia palautuksia tehdään myös Saunalahden tuotteille ja sopimus on sama. Mutta laitetaan tarkistukseen ja muutetaan tarvittaessa sopimus Elisan nimiin.

Laitevaihdossa vanhan digiboksin verkkotoiminnot (peruskanavat toimivat kyllä) lakkaa toimimasta siinä vaiheessa, kun laitevaihtotilaus on käsitelty ja uusi digiboksi on linkitetty sopimukselle ja laitettu postiin. Sopimuksella voi olla linkitettynä ainoastaan yksi digiboksi kerrallaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minulla laitevaihto meni niin, että tein häiriöilmoituksen netin kautta 3.1.2010, sain vastauksen 15.1.2010 ja uusi digiboksi oli noudettavissa postista 22.1.2010. Vanhan digiboksin lähetin asiakaspalautuksena 25.1.2010. Postissa aiheutti pientä hämminkiä se, että asiakaspalautussopimus on tehty Eunet Finlandin kanssa. Se on nykyään Elisan omistuksessa, mutta olisi selkeämpää, jos asiakasta pyydettäisiin lähettämään vanha digiboksi Eunet Finlandille tai että Elisa tekisi postin kanssa uuden asiakaspalautussopimuksen omalla nimellään.

Vanhan digiboksin toimimisesta "siirtymäaikana" vielä sen verran, että digiboksi alkoi herjata kirjautumisen epäonnistumisesta muutama päivä ennen uuden digiboksin saapumista. Tällöin tallenteiden ja videovuokraamon käyttö ei ollut enää mahdollista. Ilmaiset IPTV-kanavat näkyivät edelleen. Maksukanavista en tiedä, koska minulla ei tällä hetkellä ole niitä tilattuna.
Vähän turhauttaa lukea tällaista täältä foorumilta. Itselläni on tuo sama ongelma ja oletin ettei telkkarini ole kykenevä tuohon HDCP toimintoon, mutta tätä ketjua lukiessani tajusin että syyllinen onkin tuo saunalahden vanha boxi. Eikö tästä olisi voitu tiedoittaa asiakkaita, kun tiedetään tällainen ongelma?  ???

Lisäksi tein vikailmoituksen 16.1. muttei sieltä ole vieläkään kuulunut mitään, vaikka tuo 5 päivää jo mennyt reippaasti yli..




Onko uusi boksi linkitettävä ennen kuin se lähetetään asiakkaalle? Eikö linkityksen voisi laittaa "odottamaan" siten, että linkitys astuisi voimaan vasta silloin, kun boksi on oletettavasti postissa odottamassa asiakkaan noutoa? Tai vielä parempi, jos linkitys astuisi voimaan automaattisesti siinä vaiheessa, kun asiakas kytkee uuden digiboksin nettiin.


Linkitystä ei voida tietyistä syistä johtuen automatisoida vaan se joudutaan tekemään manuaalisesti. Lisäksi linkityksen tekee tilauskäsittelymme samalla kun laitevaihtotilaus käsitellään, joten jälkeen päin linkittäminen asiakkaan ilmoituksesta tarkoittaisi a) ylimääräistä yhteydenottoa Elisan suuntaan ja b) uutta odotusta, kunnes linkityspyyntö ehtii käsittelyyn tilausjonosta.


Minulla vanha Saunavision DVB-T boksi vaihtui Elisa Viihteen hybridiboksiksi HDCP ongelman vuoksi. Saunavision DVB-T toimi niin pitkään kunnes vaihdoin tilalle Elisa Viihde digiboksin. Otin siis vanhan Saunavisio DVB-T boksin pois tulilta vasta siinä vaiheessa kun aloin asentamaan Elisa Viihde hybridiboksia tilalle. Kuinkas tuo oli mahdollista?


Digiboksinahan laite kyllä toimii linkittämättäkin, mutta tallenteisiin / verkkoon boksi ei tällöin pääse. Vai toimiko sinulla myös tallenteet vaihtoon asti?


Hmm.. Enpä kyllä tuota muista varmasti testanneeni verkko-toimintoja. Muistikuvana on, että olisin maksukanavilla käynyt (HD-kanavat) "kiertoreittiä" juuri ennen vaihtoa, mutta tuo on todella hatara muistikuva. En ainakaan havainnut boksin käytössä muita ongelmia kuin sen, että HDCP ilmoitus tuli HD kanavien eteen.

Osallistu keskusteluun