Vastattu

Ilmainen leffavuokraus olikin maksullinen?

  • 10 joulukuu 2015
  • 16 kommenttia
  • 1293 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Moi

Voitin tuosta Haamu arvonnasta ilmaisen leffavuokrauksen x2.

Rekisteröin ekan lipukkeen, ja vuokrasin digiboksilla leffan kuukauden sisällä rekisteröinnistä.

Tänään paukahti lasku, jossa ko. vuokraus on kuitenkin maksullinen, missä vika?

Jotenkin tämä ei kuitenkaan yllättänyt, mutta kuitenkin...

M
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Norris 14 joulukuu 2015, 13:21

Kaivelimme asiaa, ja syy tälle vuokrauksen maksullisuudellekin näyttää selvinneen: Olet käynyt aktivoimassa etukoodin 29.10. ja olet vuokrannut tämän nyt laskutetun leffan 30.11. Kuukauden voimassaoloaika on siis täpärästi täyttynyt ennen kuin ehdit leffan vuokraamaan :(

Seuraava vuokraus on siis ilmainen, vaikka katsoisit sen digiboksilla, kunhan koodin aktivoinnista on alle kuukausi aikaa 🙂
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hei 
  • ?

    Kiitos palautteestasi! 

    Ideapajaan kannattaa toki laittaa konkreettisia parannusehdotuksia, mikäli sellaisia tulee mieleen. Kaikki käydään varmasti läpi ja toteutuksesta keskustellaan. :)

    Haluamme kyllä parantaa palveluja ja ottaa asiakkaat yhä enemmän huomioon. On valitettavaa, että ongelmia ilmenee välillä käytettävyyksien suhteen, mutta kehitystä tapahtuu kyllä jatkuvasti. Pyritään vielä parempaa sitten tulevaisuudessa.:)
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    jokkebk kirjoitti:
    Vapaalipun pitäisi kyllä toimia myös Pacella, en ole sitä vähään aikaan käyttänyt mutta muistelen että vuokrausikkunassa on joku ruksi tms. josta pitää valita että käyttää vapaalipun. Uudella Netgemillä puolestaan on sellainen Kyllä/Ei -valinta. Webin puolella vapaalipun käyttö on oletus jos käyttäjällä sellainen on, mutta voi olla että joillain bokseista se vaatii ruksimisen.

    Joonas

    Pitäisi pitäisi, mutta ainakaan ennen ei ole toiminut. Elisalla on niiiiin paljon pitäisi juttuja. Siis aivan mahdotonta laittaa sellaisia vapaalippuja, jota toimisivat siellä mistä asiakas haluaa leffan katsoa? Ruksikaa joskus toteutettuja.

    MIssä muuten on digiboksien muutoslogi? Yritimme korjata nämä vanhat bugit: x1, x2, mutta koska testaus jäi tekemättä, niin siinä samassa valitettavasti ryssimme, joten koitahan pärjätä näiden uusien bugien kanssa: y1, y2, y3, y4, 

    Jos haluat katsella tietokoneella tallenteita:

    1. Asenna Firefox 32-bit
    2. Asenna joku vanha versio VLC:tä
    3. Asenna Silverlight
    4. Käy potkimassa naapuritontin mäntyä
    Toivo, että edes näet jotain, jos teksit ei näy, niin toista 1-4. Jos ei vieläkään näy eikä kuulu, niin laita asiakasnumero profiilliisi, niin saat viestin, että muillakin on ongelmia.

    Laitanko ideapajaan "Katso millä tahansa, milloin tahansa, mitä tahansa" ja arvoisa operaattori antaa statuksen: "Keskustelu käynnissä" Jos kannattajia on yli 85000, niin annetaan asia kehitystiimille, muuten Elisa toteaa, että ei riittävästi kannatusta,status "Ei toteuteta"

    Onko Elisalla tullut koskaan mieleen asiakkaat?
    Vapaalipun pitäisi kyllä toimia myös Pacella, en ole sitä vähään aikaan käyttänyt mutta muistelen että vuokrausikkunassa on joku ruksi tms. josta pitää valita että käyttää vapaalipun. Uudella Netgemillä puolestaan on sellainen Kyllä/Ei -valinta. Webin puolella vapaalipun käyttö on oletus jos käyttäjällä sellainen on, mutta voi olla että joillain bokseista se vaatii ruksimisen.

    Joonas
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Näitä sattuu! Älä huoli :)

    Pääasia, että asia selvisi. Ja tulipa kerrattua tuo meidänkin ohjeistuksemme oikein huolella ja monen ihmisen voimin 😃
    Käyttäjätaso 3
    Norris kirjoitti:
    Kaivelimme asiaa, ja syy tälle vuokrauksen maksullisuudellekin näyttää selvinneen: Olet käynyt aktivoimassa etukoodin 29.10. ja olet vuokrannut tämän nyt laskutetun leffan 30.11. Kuukauden voimassaoloaika on siis täpärästi täyttynyt ennen kuin ehdit leffan vuokraamaan :(

    Seuraava vuokraus on siis ilmainen, vaikka katsoisit sen digiboksilla, kunhan koodin aktivoinnista on alle kuukausi aikaa :)
    Hupsista, onko tosiaan käynyt näin? Muisti on näemmä tehnyt tepposet ja päivämäärissä menty sekaisin, pahoittelen.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Kaivelimme asiaa, ja syy tälle vuokrauksen maksullisuudellekin näyttää selvinneen: Olet käynyt aktivoimassa etukoodin 29.10. ja olet vuokrannut tämän nyt laskutetun leffan 30.11. Kuukauden voimassaoloaika on siis täpärästi täyttynyt ennen kuin ehdit leffan vuokraamaan :(

    Seuraava vuokraus on siis ilmainen, vaikka katsoisit sen digiboksilla, kunhan koodin aktivoinnista on alle kuukausi aikaa 🙂
    Käyttäjätaso 3
    Juu, toinen voitettu vuokraus on vielä käyttämättä, palaan vielä asiaan kun sekään ei mene kuin Strömsössä...
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Ok, kiitos tiedosta! Jatkamme selvittelyä vielä :)

    Palstatiimin Red korjasi jo onneksi tuon veloituksen pois laskultasi, joten vältyt taloudelliselta tappiolta. Selvitämme toki vielä, mistä asia on johtunut ja miten tämä olisi jatkossa vältettävissä 🙂
    Käyttäjätaso 3
    Norris kirjoitti:
    @miccoz Onko sinulla käytössäsi kahdet erilliset tunnukset Elisa Viihteeseen?

    Eli kun kirjaudut elisaviihde.fi-sivustolle Elisa-tunnuksillasi, saatko ilmoituksen:
    "Valitse Elisa Viihde -tunnuksesi

    Ole hyvä ja valitse tunnus, jolla haluat käyttää Elisa Viihdettä. Voit koska tahansa vaihtaa tunnustasi."

    Mietin, voisiko olla kyse siitä, että sinulla on erilliset tunnukset Elisa Viihde Sovellukseen ja digiboksille. Tällöin olisi voinut käydä niin, että olet epähuomiossa aktivoinut Haamulta saamasi koodin Sovelluksen tunnuksilla, ja vuokratessasi leffaa digiboksilla, ei alennus ole tullut käyttöön.

    Toisin kuin tässä ketjussa on aiemmin kerrottu, ovat Haamun antamat koodit käytettävissä sekä digiboksilla että Elisa Viihde Sovelluksessa. Pahoittelen, että asiasta on liikkunut väärää tietoa niin täällä Palstalla kuin myös meillä sisäisesti. Kertaamme asiaa koskevan ohjeistuksen koko asiakaspalvelumme henkilökunnalle heti, jotta vastaavalta vältyttäisiin jatkossa.
    Ei ole kuin yksi tunnus.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
  • Onko sinulla käytössäsi kahdet erilliset tunnukset Elisa Viihteeseen?

    Eli kun kirjaudut elisaviihde.fi-sivustolle Elisa-tunnuksillasi, saatko ilmoituksen:
    "Valitse Elisa Viihde -tunnuksesi

    Ole hyvä ja valitse tunnus, jolla haluat käyttää Elisa Viihdettä. Voit koska tahansa vaihtaa tunnustasi."

    Mietin, voisiko olla kyse siitä, että sinulla on erilliset tunnukset Elisa Viihde Sovellukseen ja digiboksille. Tällöin olisi voinut käydä niin, että olet epähuomiossa aktivoinut Haamulta saamasi koodin Sovelluksen tunnuksilla, ja vuokratessasi leffaa digiboksilla, ei alennus ole tullut käyttöön.

    Toisin kuin tässä ketjussa on aiemmin kerrottu, ovat Haamun antamat koodit käytettävissä sekä digiboksilla että Elisa Viihde Sovelluksessa. Pahoittelen, että asiasta on liikkunut väärää tietoa niin täällä Palstalla kuin myös meillä sisäisesti. Kertaamme asiaa koskevan ohjeistuksen koko asiakaspalvelumme henkilökunnalle heti, jotta vastaavalta vältyttäisiin jatkossa.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Kake1 kirjoitti:
    @miccoz Asia on toistaiseksi kuten tuossa ylempänä neuvottiinkin. Välitän palautteen asiasta eteenpäin, kiitos ilmoituksesta. :)

    Välitä sellainen palaute eteenpäin, että on vain ainoastaan yksi leffalippu.

    miccoz kirjoitti:
    Siis häh?
    Viestissä jossa koodin sain lukee:

    Näin käytät koodin

    - Mene osoitteeseen http://elisaviihde.fi

    - Klikkaa "Kirjaudu sisään", sivun oikeasta yläkulmasta

    - Kirjaudu sisään tunnuksillasi tai rekisteröidy palveluun, mikäli et ole vielä Elisa Viihde -asiakas

    - Kirjauduttuasi sisään: Klikkaa tunnustasi oikeassa yläkulmassa

    - Klikkaa kohtaa "Käytä etukoodi"

    - Syötä koodi ja klikkaa "Käytä koodi"

    - Saat käyttöösi vapaalipun, joka on voimassa kuukauden

    - Jos käytössäsi on ElisaViihde voit katsoa sen myös digiboksin kautta, muussa tapauksessa koodi on käytettvissä vain tietokoneen kautta.

     

    MIkä tuossa systeemissä maksaa?

     

    Kunniamerkki +3
  • ? Asia on toistaiseksi kuten tuossa ylempänä neuvottiinkin. Välitän palautteen asiasta eteenpäin, kiitos ilmoituksesta. :)

    //Edit: Vuokraus on käytettävissä myös digiboksilla, asia oikaistu myöhemmin tässä ketjussa. -Norris
  • Käyttäjätaso 3
    Red kirjoitti:
    @miccoz Nuo vuokraukset ovatkin nettivuokraamoon, eli tänne. Hyvitin nyt väärinkäsityksen vuoksi laskultasi tuon 3,45e eli voit vähentää sen laskusta maksuvaiheessa. :)

    Siis häh?

    Viestissä jossa koodin sain lukee:

    Näin käytät koodin

    - Mene osoitteeseen http://elisaviihde.fi

    - Klikkaa "Kirjaudu sisään", sivun oikeasta yläkulmasta

    - Kirjaudu sisään tunnuksillasi tai rekisteröidy palveluun, mikäli et ole vielä Elisa Viihde -asiakas

    - Kirjauduttuasi sisään: Klikkaa tunnustasi oikeassa yläkulmassa

    - Klikkaa kohtaa "Käytä etukoodi"

    - Syötä koodi ja klikkaa "Käytä koodi"

    - Saat käyttöösi vapaalipun, joka on voimassa kuukauden, ja toimii myös digiboksilta vuokrattaessa

    Miten tuosta pitäisi ylipäätään ymmärtää, ettei vuokrausta voi muka tehdä suoraan digiboksilta?

    - M
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Nuo vuokraukset ovatkin nettivuokraamoon, eli tänne. Hyvitin nyt väärinkäsityksen vuoksi laskultasi tuon 3,45e eli voit vähentää sen laskusta maksuvaiheessa. :)

    //Edit: Vuokraus on käytettävissä myös digiboksilla, asia oikaistu myöhemmin tässä ketjussa. -Norris
  • Käyttäjätaso 3
    eBin kirjoitti:
    Kysyikö digiboksi vuokrattaessa, haluatko käyttää leffalippua, vai pamahtiko hinta ja PIN-kysely suoraan ruudulle? Jos ei meinaa toimia niin voimme toki hyvittää nuo vuokraukset vaikkapa seuraavalta laskulta.

    Ei kysynyt mitään leffalipusta, suoraan kysyi PIN:iä. Käytössä Pace, niin eipä siinä kai muuta tapaa ole kuin syöttää pin suoraan siihen kenttään joka jo näkyy kun esittelysivun avaa?

    - M
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kysyikö digiboksi vuokrattaessa, haluatko käyttää leffalippua, vai pamahtiko hinta ja PIN-kysely suoraan ruudulle? Jos ei meinaa toimia niin voimme toki hyvittää nuo vuokraukset vaikkapa seuraavalta laskulta.

    Osallistu keskusteluun