Vastattu

IP-kanavat hävisivät


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Onko vikatilanne vai pitääkö factory resetoida Netgem?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404 14 elokuu 2018, 12:38

Tällä hetkellä osalla asiakkaista on ilmennyt juuri kanavapaikkojen häviämistä, paikoista 300 tai 500 eteenpäin. Suurella osalla ongelma on korjaantunut kanavahaulla tai tehdasasetusten palautuksella. Häiriö on edelleen päällä ja sitä tutkitaan parhaillaan. Pahoittelut häiriöstä 😞
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Itsellä auttoi kanavahaku tänään. Siis myös IPTV kanavat ilmestyi takaisin. Ennen sitä ei toiminut kuin tallenteet ja ohjelmakirjastot.
Sama täällä. Kanavahaku ei auttanut..
Sama täällä, kaikki ip-kanavat hävinneet. Tehdasasetukset palautettu, sisäinen muisti alustettu ja kanavat haettu uudestaan. Ei auttanut.
Itsellä kanavat hetken päästä palasivat jonka jälkeen taas katosivat ja sitten taas tuli takaisin. Tallenteet ja internetyhteys toimi OK.

En voi nyt tarkistaa toimiiko.
Nyt minullakin alkoi itsestään taas toimimaan. Katsotaan katoavatko vielä uudestaan. Nettiyhteys ja tallenteet toimivat normaalisti ongelman aikana.
Ei ole todellista.. eilen olivat hävinneet ja tein tehdaspalautuksen.. no sillä tulivat takaisin. Tänä aamuna sitten sama juttu ja sama rumba uudelleen eli palautus -> kanavien piilotus -> kanavapaikkojen järjestely. Ihan uskomatonta, miten Elisa on nyt tuon sekoittanut..
Käyttäjätaso 2
Missä ovat elisapalstalaiset jotka auttaa joka tilanteessa. Kertokaa nyt jo syy miksi IP-kanavat ei toimi
Käyttäjätaso 3
Tällä hetkellä osalla asiakkaista on ilmennyt juuri kanavapaikkojen häviämistä, paikoista 300 tai 500 eteenpäin. Suurella osalla ongelma on korjaantunut kanavahaulla tai tehdasasetusten palautuksella. Häiriö on edelleen päällä ja sitä tutkitaan parhaillaan. Pahoittelut häiriöstä 😞
Käyttäjätaso 1
Tänään tosiaan olivat hävinneet juuri ne kanavat joita varten koko palvelu hankittiin, eli Swedish-kanavapaketti. Ainoa tapa saada ne jälleen näkymään oli factory reset, ihan kiva näin keskellä yötä lähteä tekemään sitä ja syöttää uudelleen verkon asetukset jne. sekä piilottaa (jälleen kerran!) kaikki ne 166! turhakekanavaa pois kanavalistaa täyttämästä.

Maksamme kk-maksua Swedish-kanavapaketista, joten seuraavan kerran kun ne häviävät ohjelisto- tms. päivityksen takia en enää palauta digiboksia tehdasasetuksille vaan oletan että vika korjataan Elisan puolelta, ja kanavien puuttuessa yli 3 vrk ajan vaadin kk-maksun hyvitystä plus kuluttajasuojalain mukaista vakiohyvitystä palvelun käytön estymisestä. En käsitä että joidenkin "uusien ominaisuuksien" tms. lisäämisen takia asiakkailla teetetään turhaa työtä (turhien kanavien piilottaminen, kanavapaikkojen uudelleenjärjestely ja numerointi jne.), pitäisi teidän sielläkin muistaa että "if it ain't broke, don't fix it!"! Beta- ja testikäyttäjät ovat sitten asia erikseen, he tietävät mihin ryhtyvät ja saavat yleensä myös jonkin kompensaation sen sijaan että maksaisivat testaajaksi ryhtymisestä.

Ilmainen vinkki teidän koodaajillenne: Kun siltä kliffan mosaiikin koodaamiselta jää aikaa, niin voisitte tehdä (ainakin meille jotain Linux-pohjaisen purkin sielunelämästä tajuaville) mahdollisuuden tallentaa omat asetukset boksin muistiin/USB-tikulle/verkkotallennustilaan/ihan mihin v... haluatte, jotta omia asetuksia ei tarvitsisi joka ikinen kerta syöttää uudelleen sen teidän ah niin helppokäyttöisen käyttöliittymänne (pun intended) kautta.
Itselläni kävi juurikin näin, eli iptv-kanavat hävisivät.
Samoin omat asetukset menivät sekaisin.

osa piilotetuista kanavista palautui näkyviin eikä boottaus tai virtojen nappaus seinästä palauttanut kanavia tai muita asetuksia.

Tein täyden kanavahaun ja sekin sekosi löytäen jokaisen kaapelikanavan 7-10 kertaa.
Lopulta kaapelista kanavia löytyi yli 300.
Oikeasti niitä on 52.

Factory Reset elvytti N7800-laitteen.

Harmi että kanava-asetukset ja järjestykset menivät uusiksi.
MIX M kanssa kanavien "järjestykseen" laitto on aina oma urakkansa.

Btw: MIX M kanavista osa näkyy, osa ei näy.
Vika ollut alusta saakka.
Osassa kuuluu vain ääni ja osassa kuva muttei ääntä.
Osassa virheilmoitus, Pahus tilaamaasi kanavaa ei voida näyttää :(
Viestiä on laitettu,.. eipä pahemmin vastailla.
Käyttäjätaso 3
Btw: MIX M kanavista osa näkyy, osa ei näy.
Vika ollut alusta saakka.
Osassa kuuluu vain ääni ja osassa kuva muttei ääntä.
Osassa virheilmoitus, Pahus tilaamaasi kanavaa ei voida näyttää :(
Viestiä on laitettu,.. eipä pahemmin vastailla.


Olen pahoillani mikäli viestiisi ei ole vastattu, laitoitko meille täällä yksityisviestinä vai? Saisitko laitettua meille uudestaan yksityisviestiä täältä tai vaihtoehtoisesti Facebookin yksityisviestien puolella täällä päästään asiaa vähän nopeammin selvittämään.

Btw: MIX M kanavista osa näkyy, osa ei näy.
Vika ollut alusta saakka.
Osassa kuuluu vain ääni ja osassa kuva muttei ääntä.
Osassa virheilmoitus, Pahus tilaamaasi kanavaa ei voida näyttää :(
Viestiä on laitettu,.. eipä pahemmin vastailla.
Olen pahoillani mikäli viestiisi ei ole vastattu, laitoitko meille täällä yksityisviestinä vai? Saisitko laitettua meille uudestaan yksityisviestiä täältä tai vaihtoehtoisesti Facebookin yksityisviestien puolella täällä päästään asiaa vähän nopeammin selvittämään.



Laitoin viestiä normaaliin tapaan asiakaspalvelu->yhteystiedot ja häiriötilanteet ja kerroin ongelmasta.
Facebookin puoli ei ole vielä tuttu, mutta palaan huomenna asiaan.
Kiitos tiedosta.
Täytyyhän kanavien näkyä kun ovat avattu ja maksu kulkee.
Käyttäjätaso 1
OK, eli taas hävisivät kaikki IP-kanavat sekä tällä kertaa myös ohjelmatiedot antennikanavista. Factory reset auttoi, nyt en jaksanut poistaa niitä s..nan turhakkeita kanavalistalta ja turhaa se olisi varmaan ollutkin koska ilmeisesti huomenna sama savotta edessä. Huomenna kanssa lähtee reklamaatio Elisaan hyvitysvaatimuksineen, tällaista ei tarvitse kuluttajan sietää kun kyseessä on maksullinen palvelu eikä missään tapauksessa mikään force majeure. Lisäksi on huomioitava että meillä palvelun tilaaja, ja maksaja, on heikkonäköinen puolisoni joka kyllä näkee (ja kuulee) televisiolähetykset mutta boksin konfigurointi (varsinkin tuolla pienifonttisella käyttöliittymän irvikuvalla) on hänelle ihan mahdotonta ja vaatii aina jonkun paremmin näkevän auttamaan.

Elisa: Keskittykää. Kun maksullisen palvelun käyttö on toistuvasti ja pitkiä aikoja mahdotonta palvelun tarjoajasta johtuvasta syystä, on tämä nähty oikeuskäytännössä perustelluksi syyksi hyvitysvaatimusten lisäksi myös määräaikaistenkin palvelusopimusten irtisanomiseen.

Osallistu keskusteluun