Kysymys

Jatkuvia ongelmia HBOn kanssa.

  • 3 maaliskuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 1617 katselukerrat

Moi,
Otimme Elisa viihde -paketin tuossa loppuvuodesta ja sen mukana HBO-palvelun ja täytyy sanoa, että on ollut tuskainen taival. Joka ainut päivä, jos yrittää HBOta katsella niin luvassa on julmettu taistelu sen näkyviin saamisessa. Minkä tahansa elokuvan tai sarjan kohdalla tulee teksti "tallenteen katsomisessa ongelmia, yritä hetken päästä uudestaan", tätä tekstiä katselen tälläkin hetkellä. Joissain tapauksissa digiboksista virtojen katkaiseminen auttaa, mutta välillä näitä kylmäksi vetämisiä saa tehdä kolmestikin ennen kuin alkaa näkymään. Alkaa huumori pikkuhiljaa loppumaan jatkuvien buuttauksien kanssa. Välillä ei auta mikään muu kuin tehdasasetukset, jolloin palvelu yleensä toimii kyseisen illan, jonka jälkeen seuraavana päivänä taistelu alkaa alusta. Kyseessä on pieni musta digiboksi. Maksan palvelusta 7€ kuussa, ja tässä on 7€ liikaa tällä toimintavarmuudella.
Muutenkin koko netin toiminta on jatkuvaa pätkimistä ja arpapeliä. Modeemin uudelleenkäynnistäminen on jokapäiväistä toimintaa ja alkaa melko lailla rassaamaan sekin. Edellisen operaattorin (nebula) kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia viiden vuoden aikana ja onkin alkanut melko lailla kaduttaa liittymän vaihto. Ei voi olla että suomen suurimman operaattorin liittymän kanssa saa painia näin alkeellisten asioiden kanssa.
Auttakaa miestä mäessä, kuinka tämän saisi toimimaan luotettavammin? Mistä tässä oikein maksetaan?
Jani

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • No jopas jotakin! Olisikohan ongelma sitten nettiyhteydessäsi, jos kerta pätkii paljon. Nuo ohjelmakirjaston videot tulevat nimittäin digiboksille netin kautta. Ootko kokeillu resetoida modeemia ja miten digiboksi on liitettynä modeemille?

    Lisäisitkö myös asiakasnumerosi tietoihisi, niin päästään tarkemmin selvittelemään tuota ongelmaa! 🙂
  • Moi,
    Asiakasnumero lisätty tietoihini.
    Digiboksi on yhdistettynä modeemin johdolla (ei siis langaton) ja modeemia resetoidaan päivittäin kun jumi iskee. Ei vaan voi olla normaali toimintamalli, että modeemia ja digiboksia joudutaan resetoimaan päivittäin (jopa useita kertoja)
    Jani
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Laitoin vielä yksityisviestiä! 🙂
  • Osallistu keskusteluun