Vastattu

Kanavaa ei pystytä näyttämään (netgem n7700+inteno x5668a+iptv)

  • 24 helmikuu 2016
  • 13 kommenttia
  • 2420 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 16 kommenttia
Tässä on pitemmän aikaa ollut elisa viihteessä ongelmaa kanavien näkymisessä, nyt viime aikoina on ollut parin viikon välein sellaista ongelmaa että osa peruskanavista ei näy ja tänään oli ensimmäistä kertaa tilanne ettei mikään kanavista näkynyt ja alareunaan tulee sininen palkki jossa lukee huutomerkin jälkeen että "kanavaa ei pystytä näyttämään".

Täällä siis tulee peruskanavat iptv:nä (vanha ppo alue) ja ainoa konsti tuohon kanavien näkymis ongelmaan on että sammuttaa hetkeksi virrat modeemista (inteno x5668a) ja laittaa uudestaan päälle.

Digiboxin (netgem n7700) sammuttelu, resetointi ym. ei auta vaan ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistys auttaa tuohon kanavien näkymiseen.

Nettiyhteys tietokoneille (wlan) toimii aina aivan normaalisti kun kanavan näkymis ongelma on päällä.

Modeemi ja digiboxi on kaapelilla toisissaan kiinni, ei ole langattomia yhteyksiä käytössä siinä.

Onko tuolle vialle mitään tehtävissä vai pitääkö tyytyä sammuttaan modeemi aina kun vikaa kanavissa ilmenee? Tätä vaivaa on jatkunut pitkään (yli vuosi) ja viime aikoina on tuntunut että tiheämpää on saanut modeemia uudelleen käynnistellä ja tänään kun ekaa kertaa ei mikään kanava näkynyt niin aattelin että nyt pitää alkaa asialle tekemään jotain.

Tallenteita pystyy katsomaan silloinkin kun ei kaikki kanavat näy.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi TKA-77 2 maaliskuu 2016, 16:48

Tänään tuli uusi Zyxel modeemi (Kotiboksi VMG3925-B10B) ja kaikki alkoi heti toimimaan.

Täytyy nyt seurailla tilannetta että pysyykö vika nyt poissa kun toinen modeemi paikoillaan.

Kiitokset vielä nopeasta palvelusta!

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyllähän tuo digiboksin vialta vaikuttaa vaikka korjaantuukin modeemin buuttaamalla. Mahdollisesti nopeampi pika-apu voisi olla se, että nappaat ethernet-kaapelin irti digiboksista ja laitat sen takaisin paikalleen. Siis silloin kun törmäät tähän ongelmaan. Eihän tämäkään kivaa ole, eikä korjaa ongelmaa, mutta saattaa  olla hitusen nopeampi kuin odottaa modeemin uudelleenkäynnistystä.

Kovin usein täällä mainostetaan sitä, että digiboksin tehdasasetusten palautus saattaisi korjata mitä kummallisempia vikoja. Ehkä se voisi olla vielä sellainen helppo ja halpa keino kokeilla.

Jos sekään ei auta, melkein mä sitten väittäisin, että tuo on softavika boksissa. Jostain syystä se hukkaa internet-yhteytensä ja modeemin resetointi pakottaa digiboksin päivittämään internet-yhteyden ja se alkaa taas toimia. Jos tuo tehdasasetusten palautus ei auta, raportoisin tästä vikailmoituksen Elisalle. Voivat ainakin tutkia ja laittaa tuotekehitystiimin backlogille, josko tuohon saisi apua jossain tulevassa ohjelmistopäivityksessä.

Ja kokeile nyt vaikka vielä, että se Ethernet-kaapeli on kunnolla kiinni sekä modeemissa että digiboksissa, jotta sen heilumiset eivät katkaise nettiyhteyttä.
Ei auta ethernet kaapelin irroitus ja takaisin laitto ongelmaan, vain modeemin "boottaus" joko napista pois/päälle tai virtapiuhan käyttämällä irti auttaa vikaan. Ja nettiyhteys toimii ethernet kaapelilla boxille vian ollessa päällä kun tallenteita pystyy katsomaan. Täytyy vielä kokeilla tuota tehdasasetusten palautusta boxille vaikka semmonen muistikuva on että oon sen aikaisemmin tehnyt. Edellisellä kerralla kun vika ilmeni niin moneen kertaan digiboxista otin piuhoja irti (kaikki piuhat) ja takaisin ja ainoastaan tuo modeemin boottaus auttoi asiaan. Eli uskosin vian olevan modeemissa tai sitten Elisan puoli päässä. Täytyy vielä tutkia ja laittaa sitte palautetta virallista tietä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Aika erikoinen tapaus, että kaikki internet-yhteydet toimivat täysin normaalisti, mutta siitä huolimatta iptv-kanavissa on ongelmia ja vieläpä siten, että osa iptv-kanavista näkyy ja osa iptv-kanavista ei näy. Ja että vielä modeemin uudelleenkäynnistys on se juttu, jolla puuttuvat kanavat saa näkyviin.

Mä olisin kuvitellut, että nuo iptv-kanavat on modeemille pelkkää dataliikennettä, joka joko toimii tai ei toimi. Eli se tuntuu kovin kummalliselta, että modeemi päästäisi läpi osan iptv-kanavista mutta ei kaikkia. Tästä syystä edelleen hieman vilkuilen sen digiboksin suuntaan syyllistä etsiessä.

Mutta olet kyllä oikeassa, että jos edes digiboksin uudelleenkäynnistys ei auta ja ongelma ratkeaa systemaattisesti ja välittömästi aina kun uudelleenkäynnistät modeemin niin pakko myöntää, kyllä se modeemikin haiskahtaa vähän syylliseltä. Se olisi vaan niin paljon helpompi syyllistää modeemia, jos se edes systemaattisesti estäisi kaikkien iptv-kanavien näkymisen, mutta että jos vain yksittäisi kanavia välillä katoaa.

Mystistä. Mielellään kuulen, jos saat Elisalta vikailmoituksen kautta selityksen, mistä tämä johtuu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Onko sinulle tullut meiltä toista modeemia? Tuosta intenosta ei kyllä ole kokemusta. Peruskanavathan vaativat netin yli toimiakseen multicast ominaisuuden 100% toimivuuden modeemilta ja yhteydeltä. Jos oletetaan että se on päällä yhteydessä niin modeemi ei välttämättä aina osaa käsitellä sitä liikennettä oikein ja peruskanavat eivät näy. Saat meiltä kyllä tarvittaessa virallisestikin modeemin erikseen jos ei ole jo. Meilläkin on joillakin laitteilla ollut sattumanvaraisesti ongelmia tuon multicast ominaisuuden kanssa. Muut iptv kanavat eivät vaadi sitä ominaisuutta laitteelta ja yhteydeltä joten ne sen takia varmastikin toimivat aina.
  • Ei ole tullut Elisa viihde aikana muuta kuin tuo digiboxi, modeemi on ppo viihde ajalta. Jotain päivityksiä tuohon modeemiin tuli silloin kun ppo viihde lakkas ja muuttui Elisa viihteeksi. Joissain tapauksissa tuli automaattisesti uusi modeemi Elisa viihteeseen siirryttäessä, oisko sitten ollut erilaisia modeemeja ppo viihteessä ja kaikki ei soveltunut Elisa viihteen systeemeihin. Jos vika modeemin vaihdolla korjautuu niin voin sellaisen ottaa vastaan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Modeemi on matkalla. Katsotaan miten tuolla sitten toimii. Toivottavasti tilanne paranee 🙂
  • Juu, aamulla tulikin tekstiviestinä lähetystunnus. Tänään tuli puheeksi omien vanhempien luona että niillä ollut samaa ongelmaa eli modeemia joutuu uudelleenkäynnistään. Juuri samat laitteet on kuin mullakin, ppo viihde aikainen modeemi.
    Ja kiitokset modeemin lähettämisestä, toivottavasti se auttaa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Jos tuo uusi modeemi ratkaisee ongelman niin sitten kannattaa vanhempiesi olla myös yhteydessä meihin niin voidaan se modeemi vaihtaa jos ongelma täsmälleen sama. 🙂
  • Red kirjoitti:
    @TKA-77 Jos tuo uusi modeemi ratkaisee ongelman niin sitten kannattaa vanhempiesi olla myös yhteydessä meihin niin voidaan se modeemi vaihtaa jos ongelma täsmälleen sama. :)

    Juu, näin täytyy tehdä.
    Tänään tuli uusi Zyxel modeemi (Kotiboksi VMG3925-B10B) ja kaikki alkoi heti toimimaan.

    Täytyy nyt seurailla tilannetta että pysyykö vika nyt poissa kun toinen modeemi paikoillaan.

    Kiitokset vielä nopeasta palvelusta!
    Nyt on vanhemmillani sama ongelma joka toistuu päivittäin, eli vanha ppo aikainen inteno modeemi pitää käynnistää uudelleen kun yhteydet katkeaa. Eli aikoinaan vanha ppo viihde muuttui elisa viihteeksi ja uusi digiboxi tuli tuolloin mutta modeemi pysyi vanhana.(sama homma myös itselläni)
    Vanhempani ei ole täällä palstalla joten kysynkin voiko täältä kautta saada apuja kyseiseen ongelmaan (uuden modeemin muodossa?) kuten itsekin apuja sain vai pitääkö heidän soittaa elisan asiakaspalveluun?
    Minun kautta esim. yksityisviestillä voi saada vanhempieni elisa asiakasnumeron ym. tiedot jos on tarvetta.

    Kiitos!
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Nyt on vanhemmillani sama ongelma joka toistuu päivittäin, eli vanha ppo aikainen inteno modeemi pitää käynnistää uudelleen kun yhteydet katkeaa. Eli aikoinaan vanha ppo viihde muuttui elisa viihteeksi ja uusi digiboxi tuli tuolloin mutta modeemi pysyi vanhana.(sama homma myös itselläni)
    Vanhempani ei ole täällä palstalla joten kysynkin voiko täältä kautta saada apuja kyseiseen ongelmaan (uuden modeemin muodossa?) kuten itsekin apuja sain vai pitääkö heidän soittaa elisan asiakaspalveluun?
    Minun kautta esim. yksityisviestillä voi saada vanhempieni elisa asiakasnumeron ym. tiedot jos on tarvetta.

    Kiitos!

    Helpoiten onnistuu jos paikan päältä tulee asiakaspalveluun soitto, mutta toki jos oot ongelmaa itse jo rajannut niin voidaan modeemi pistää postiin jos laitat yksärillä meille noita tietoja 🙂

    Osallistu keskusteluun