Kysymys

Kanavahaku ei löydä kaikkia kanavia

  • 5 maaliskuu 2014
  • 67 kommenttia
  • 37564 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
  • Paras kaveri
  • 323 kommenttia
Tänään itselle ilmennyt, että kaapeliverkonkanavahaku ei löydä kaikkia kanavia. Kanavia yhteensä pitäisi olla 186 (183 tv-kanavaa ja 3 radiokanavaa) ja haulla tulee vaihteleva määrä esim. 143, 165, 174 jne jne. Puuttuvat kanavat vaihtelevat yhtäpaljon kuin kanavien määrä eli puuttuu niin maksukanavia kuin peruskanavia/lisäkanavia.

Käytössä Pace-digiboksi (ohjelmistoversio 238 ).

Kokeiltu:

-tehdasasetusten palautus

-vaihdettu antennipiuha

-laitettu antennipiuha suoraan antennipistokkeeseen

-kokeiltu tv-virittimen kautta

Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut vaikutusta. Tapahtumapaikkana Joensuu. Asiakasnumero löytyy tiedoista. Laitatteko selvitykseen pikimmiten! Kiitos.

67 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kuulostaa kyllä verkkovialta. Laitan sinulle yksityisviestiä vielä, niin saadaan tätä asiaa eteenpäin :)

Muistutan myös, että puhelimitse vikapalavelun kautta saa monesti nopeammin vikailmoituksen eteenpäin 🙂 Täällä voi kestää jonkin aikaa, että viesti huomataan ja sitten pitää vielä vaihtaa muutama viesti sen jälkeen. Mutta jos ei toki kiirettä ole, niin sitten eipä tuosta haittaa ole.
Käyttäjätaso 4
Vastattu yksityisviestiin.

Ei ollut niin kiirettä, kun kuitenkin sain lopultakin ne kanavat näkymään haun kautta, joita katson (peruskanavat + lisäkanavat). 🙂
Käyttäjätaso 5
Hieno kuulla, että jotain edes näkyy nyt 🙂 Laitoin asian eteenpäin ja sinulle pitäisi tulla siitä tekstiviestiä ja laitoin myös yksityisviestiä varmuuden vuoksi. Toivotaan pikaista korjausta!
Käyttäjätaso 4
Tilanne jatkuu.

Linjassa ei mitään vikaa ja rajattiin vika sittenkin johtuvaksi digiboksista. Uusi boksi tilalle ja nyt kanavahaku ja -listaus löytää antenni/iptv kanavat kaapelikanavien kanssa ja edelleen kanavahaku ei löydä kaikkia kanavia. Lisäksi mikään lisäkanava ei toimi/näy/väittää salatuksi (esim. MTV3HD, Eurosport HD jne jne.) eli palvelu Viihteen digiboksin osalta täysin käyttökelvoton tällä hetkellä.

Onko muut Pacen käyttäjät huomanneet tämän uusimman päivityksen myötä, että kanavahaku kadottaisi kanavia ja vielä vaihtelevasti eli kadonneet kanavat vaihtuvat melkein joka haulla?

Tällä hetkellä vika on selvityksessä. Luvattiin ottaa yhteyttä, mutta mitään ei ole kuulunut. Jotain pitää tapahtua ja nopeasti, sillä tällä hetkellä palvelu on täysin käyttökelvoton!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Vikailmoituksesi on edelleen selvityksessä, olemme kyllä yhteydessä kun jotain kerrottavaa on!
Käyttäjätaso 4
Tiedän, että on selvityksessä. Kirjoitinhan sen aikaisempaan viestiin itsekin. Ihmettelen vain teidän vikapalvelun priorisointia.

1. Ensimmäinen korjausyritys (boksin vaihto) pahensi tilannetta eli uusia vikoja vanhan lisäksi (antenni/iptv kanavat ja lisäkanavat eivät näy, kun väittäävät olevansa salatut)

2. Tämän jälkeen jäädään pohtimaan ja selvittämään ja asiakas ei saa mitään tietoja ennenkuin vika on selvitetty. Saatiin se korjattua tai ei.

Eikö parempi ratkaisu olisi poistaa uudet viat ja palata tilanteeseen, jossa on olemassa vain se alkuperäinen vika eli tässä tapauksessa vaihtaa digoboksi takaisin alkuperäiseen ja nollata salaukset jne jne, että ne lisäkanavat näkyisivät? Tällä tavalla asiakkaan maksama palvelu olisi käyttökelpoisempi kuin nyt.
Käyttäjätaso 6
Koitappas nyt uusiksi. Pitäisi nimittäin toimia tuolla uudellakin digiboksilla 🙂 Digiboksin parametrit oli asetettu muuhun kuin kaapelitekniikkaan, korjasin nuo manuaalisesti. Tämän siis pitäisi poistaa ainakin nuo salaus-ongelmat.

 Edit: Tarvittaessa palauta vielä tehdasasetukset, jotta digiboksikin tuon tajuaa 😉
Käyttäjätaso 4
Kiitos Jaksuu. Nyt toimii lisäkanavat ja antenni/iptv -kanavat ovat hävinneet kanavalistalta. Miten lie digiboksin parametrit menneet sekaisin. Jään odottamaan alkuperäisen vian (kanavahaku hävittää kanavia) selvitystä.

Palautetta kuitenkin annan sen verran, että jos kerta kyseessä oli noin nopeasti korjattava asia, niin miksi ei tätä voitu suorilla tehdä jo maanatai/tiistai akselilla, vaan vasta sen jälkeen kun asiakas ottaa asiasta uudelleen yhteyttä? Eikö tämän kaltainen priorisointi vikapalvelussa olisi asiakaslähtöisempi tapa.
Käyttäjätaso 6
En osaa sanoa tuohon syytä, mutta tämmösiä tulee minulla vastaan ehkä kerran puolessa vuodessa, niin en tiedä moniko edes kyseisestä parametristä on tietoinen :)

Tuo alkuperäinen ongelma näyttäisi olevan yhä tutkinnassa. Liekkö aluekohtaista ongelmaa vielä tuo kanavien hukkaaminen tai jotain muuta.
Taisi tässä uudessa päivityksessä tulla tuohon kanavahakuun jotain häikkää, kun minullakin jokiin päivä sitten tehdasasetusten palauksessa  haku tökki ja toimi muutenkin oudosti.
Käyttäjätaso 4
Jos muut Pacen käyttäjät haluaa tarkastaa, että onko kyseessä isompikin vika vai pelkästään meikään/alueeseen kohdistuva, niin tehkää kanavahaku ja tämän jälkeen suosikkilistasta tarkastamaan, että puuttuuko mikään kanava.

Itsellä on ainakin vaihtelevasti puuttunut Kutonen, MTV3HD, Yle HD kanavat, CNN, Travel channel, National Geographic, MTV Music Television, Eurosport SD tai HD, Nelonen Pro 1-8 SD/HD, MTV Sport HD 1, Nelonen Prime SD/HD, Nelonen Nappula SD/HD. Näin muutaman mainitakseni.

Eikun sankoin joukoin testaamaan kellä nalli napsahtaa. 🙂
RdCal kirjoitti:
Jos muut Pacen käyttäjät haluaa tarkastaa, että onko kyseessä isompikin vika vai pelkästään meikään/alueeseen kohdistuva, niin tehkää kanavahaku ja tämän jälkeen suosikkilistasta tarkastamaan, että puuttuuko mikään kanava.

Itsellä on ainakin vaihtelevasti puuttunut Kutonen, MTV3HD, Yle HD kanavat, CNN, Travel channel, National Geographic, MTV Music Television, Eurosport SD tai HD, Nelonen Pro 1-8 SD/HD, MTV Sport HD 1, Nelonen Prime SD/HD, Nelonen Nappula SD/HD. Näin muutaman mainitakseni.

Eikun sankoin joukoin testaamaan kellä nalli napsahtaa. :)

Tämä siis kaapeli-Vihteessä.

Testasinpa kanavahakua itsekin. Minulla on Elisan kaapelikanavat ja kuitu-Viihteessä iptv-kanavat.

Kaapelikanavien haku kestää kymmenen minuuttia.:smileyembarrased:

Minullakin tulee perättäisillä hauilla vaihteleva määrä kanavia.

Eipä mennyt tämä uusinkaan versio putkeen.:(

Korjausta yritetään seuraavassa versiossa, joka varmaan Elisan ilmoittaman säännöllisen päivitystahdin mukaan tulee ensi vuonna.:smileyangry:
Käyttäjätaso 6
Kiitos Anterolle testauksesta. Välitän nämä tiedot tuohon samalle porukalle 🙂
Käyttäjätaso 4
antero kirjoitti:
RdCal kirjoitti:
Jos muut Pacen käyttäjät haluaa tarkastaa, että onko kyseessä isompikin vika vai pelkästään meikään/alueeseen kohdistuva, niin tehkää kanavahaku ja tämän jälkeen suosikkilistasta tarkastamaan, että puuttuuko mikään kanava.

Itsellä on ainakin vaihtelevasti puuttunut Kutonen, MTV3HD, Yle HD kanavat, CNN, Travel channel, National Geographic, MTV Music Television, Eurosport SD tai HD, Nelonen Pro 1-8 SD/HD, MTV Sport HD 1, Nelonen Prime SD/HD, Nelonen Nappula SD/HD. Näin muutaman mainitakseni.

Eikun sankoin joukoin testaamaan kellä nalli napsahtaa. :)

Tämä siis kaapeli-Vihteessä.

Testasinpa kanavahakua itsekin. Minulla on Elisan kaapelikanavat ja kuitu-Viihteessä iptv-kanavat.

Kaapelikanavien haku kestää kymmenen minuuttia.:smileyembarrased:

Minullakin tulee perättäisillä hauilla vaihteleva määrä kanavia.

Eipä mennyt tämä uusinkaan versio putkeen.:(

Korjausta yritetään seuraavassa versiossa, joka varmaan Elisan ilmoittaman säännöllisen päivitystahdin mukaan tulee ensi vuonna.:smileyangry:

Joo kyllä se alkaisi sitten varmaan kallistumaan siihen, että se johtuu tuosta uudesta ohjelmistoversiosta.

Tällä kannalla aloin olemaan itsekkin, kun ei linjasta mitään vikaa löytynyt ja sattumoisin olin kanavahaun tehnyt Ylen HD-kanavien tulon aikoihin, jolloin käytössä vielä oli tuo vanha ohjelmistoversio. Silloin ei ollut kanavahaussa mitään vikaa.

Jos näin on, niin toivottavaa ja melkeinpä pakollista olisi saada korjaus ulos todella nopeasti! Saa sitten nähdä, mutta odotellaan vikapuolen virallinen selvitys tuohon vikailmoitukseen.
Käyttäjätaso 3
RdCal kirjoitti:
 Saa sitten nähdä, mutta odotellaan vikapuolen virallinen selvitys tuohon vikailmoitukseen.
Kaikki asiakkaat vaihtaa antennikaapelit ja haaroittimet omalla kustannuksellaan. Kolmen kuukauden päästä myönnetään softaan tulleen pikku vika joka "saattoi" aiheuttaa ongelman.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Juu täälläkin ongelmia kanavien haussa.

Piti boksiin tehdä tehdasasetusten palautus, kun tökkii niin peevelisti. kanavahaun jäljiltä puuttui mm. MTV MAX HD ja C More First HD. Hain kohta kanavat uusiksi, niin puuttui sen jälkeen mm. MTV MAX ja C More First. Ennen tehdasasetusten hakua nuo kaikki näkyivät ja toimivat yhtäeaikaa.

Pitänee illalla arpoa uusiksi tuota hakua, että saisi nyt ainakin ne kaikki kanavat näkyviin, joille on katseluoikeus, eli kuuluvat MTV Total -pakettiin.

Noiden maksukanavien selaus on todella työlästä ja tämä uuisin firmis jymähtää joko oisn tai totaalisesti niiden kanssa paljon aikeisempia useammin ja nopeammin.

Juu 1-2 vuoden päästä saataneen aikaisintaan korjaus tuohon. No minä maksan Total paketista sen verran, mitä kanavia näyttää tuo boksi, eli jos vaikkapa 10 kanavasta 8 näkyy, niin laskussa sitten - 20%.    So Simple. 
Käyttäjätaso 4
Kymmenen päivää kulunut vikailmoituksen jättämisestä ja syvä hiljaisuus vallitsee Elisan puolelta.

Ei hyvä ollenkaan!!! :smileyangry:
Käyttäjätaso 4
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
RdCal kirjoitti:
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.

Onko siellä joskus näkynyt????? En ole koskaan löytänyt mitään ilmoitusta aiheesta 😞
Käyttäjätaso 4
Arska kirjoitti:
RdCal kirjoitti:
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.

Onko siellä joskus näkynyt????? En ole koskaan löytänyt mitään ilmoitusta aiheesta :(

On. Viihde välilehti ja alin kohta häiriöilmoitukset, niin sieltä näki mitä on käynnissä jne jne. Ei sieltä mitään kovin laajaa kuvaa saa, mutta sen ainakin, että on sellainen rekisteröity ja tiedossa. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
RdCal kirjoitti:
Arska kirjoitti:
RdCal kirjoitti:
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.

Onko siellä joskus näkynyt????? En ole koskaan löytänyt mitään ilmoitusta aiheesta :(

On. Viihde välilehti ja alin kohta häiriöilmoitukset, niin sieltä näki mitä on käynnissä jne jne. Ei sieltä mitään kovin laajaa kuvaa saa, mutta sen ainakin, että on sellainen rekisteröity ja tiedossa. :)

Ei minulle ole koskaan mitään sinne ilmaantunut. On ilmoitus tehty sitten sähköpostilla tai puhelimitse. Aina mua dissataan:smileycry:
RdCal kirjoitti:
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.

Taas on tämä Elisalainen piiloleikki käynnissä.:smileyembarrased:

Vanhalle Oma Elisan Viihde-välilehdelle pääsee uuden Asiointi sivun Lisäpalvelut-valikon kautta avautuvasta linkistä:

"

Lisäpalvelut

Voit muuttaa kotisivu- ja tietoturvapalveluiden asetuksia Oma Elisa -palvelussa.

"
Käyttäjätaso 4
antero kirjoitti:
RdCal kirjoitti:
Ja nyt Omassa Elisassa on otettu käyttöön joku uusi "Asiointi" -sivu Viihteen osalta, jonka seurauksena ei enää näe mistään häiriöilmoitusten tilannetta.

Taas on tämä Elisalainen piiloleikki käynnissä.:smileyembarrased:

Vanhalle Oma Elisan Viihde-välilehdelle pääsee uuden Asiointi sivun Lisäpalvelut-valikon kautta avautuvasta linkistä:

"

Lisäpalvelut

Voit muuttaa kotisivu- ja tietoturvapalveluiden asetuksia Oma Elisa -palvelussa.

"



Nerokasta...Eiku :smileyundecided:
Käyttäjätaso 4
Kolme viikkoa jo kulunut siitä, kun tästä viasta ensimmäisen kerran ilmoitin ja ei mitään ole kuulunut Elisan puolelta. Vika edelleen erittäin hyvin läsnä.

HALOO ELISA!!! Nyt sitä tietoa missä mättää ja milloin korjataan!
Käyttäjätaso 4
Mikäs tämän tilanne on? Monta kertaa pitää kysyä ennenkuin tulee jotain tietoa?

Osallistu keskusteluun