Kysymys

Kanavahaku ei löydä kaikkia kanavia

  • 5 maaliskuu 2014
  • 67 kommenttia
  • 37594 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
  • Paras kaveri
  • 323 kommenttia
Tänään itselle ilmennyt, että kaapeliverkonkanavahaku ei löydä kaikkia kanavia. Kanavia yhteensä pitäisi olla 186 (183 tv-kanavaa ja 3 radiokanavaa) ja haulla tulee vaihteleva määrä esim. 143, 165, 174 jne jne. Puuttuvat kanavat vaihtelevat yhtäpaljon kuin kanavien määrä eli puuttuu niin maksukanavia kuin peruskanavia/lisäkanavia.

Käytössä Pace-digiboksi (ohjelmistoversio 238 ).

Kokeiltu:

-tehdasasetusten palautus

-vaihdettu antennipiuha

-laitettu antennipiuha suoraan antennipistokkeeseen

-kokeiltu tv-virittimen kautta

Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut vaikutusta. Tapahtumapaikkana Joensuu. Asiakasnumero löytyy tiedoista. Laitatteko selvitykseen pikimmiten! Kiitos.

67 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Joo Laitoin asiakasnumeron ja viestiä. Toivottavasti asia etenee.

Katsoin niin boksihan tuossa oli sinulla mennyt vaihtoon kuten oli varmasti paras tehdä tämän ongelman takia.


Juu, vaan vika ei sitten ollutkaan lopulta täysin boksissa kanavahakujen kanssa, koska tämä uusi teki samaa, löytäen tosin jonkin verran enempi kanavia, mitä se vanha samalla firmiksellä, mutta ei tämäkään läheskään kaikkia. Sitten kun tuo eräs päivitys tuli ja kaikki alkoivat löytyä. Ja sitten lakkasi löytymästä 1-2 päivitystä myöhemmin.

Muuten tämä uudempi Pace on sitten ollut vakaampi jne.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Joo Laitoin asiakasnumeron ja viestiä. Toivottavasti asia etenee.

Katsoin niin boksihan tuossa oli sinulla mennyt vaihtoon kuten oli varmasti paras tehdä tämän ongelman takia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Olethan tarkistanut että koitat katsoa ko. kanavia oikeilta kanavapaikoilta? Kanavapaikat voi tarkistaa täältä: http://elisa.to/1WR7EdX Jos nuo on ok, lisää sun asiakasnumero profiiliisi sille varattuun kenttään ja laita sitten yksityisviestiä ongelmasta Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan selvitellä tätä. :)

Niin, ei tässä mitään muuta vikaa ole, kuin se, että tuo kanavahakujen ongelman korjannut ohjelmapäivitys ei ole enää mukana, vaan jatkettu koodin päivitystä aiemmasta versiosta, eli versiopäivitys pettänyt pahoin.

Jos vaivaudutte selailemaan vanhoja posteja näette version, jolla se kanavahaku toimi ok.
Ja 1-2 päivityskierroksen jälkeen palautui tuo ongelma takaisin.
Joo Laitoin asiakasnumeron ja viestiä. Toivottavasti asia etenee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olethan tarkistanut että koitat katsoa ko. kanavia oikeilta kanavapaikoilta? Kanavapaikat voi tarkistaa täältä: http://elisa.to/1WR7EdX Jos nuo on ok, lisää sun asiakasnumero profiiliisi sille varattuun kenttään ja laita sitten yksityisviestiä ongelmasta Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan selvitellä tätä. 🙂
Mitä nyt oon 50 kertaa yrittänyt hakea kaikkia kanavia ja tutkinut asiaa niin ainakin tämä paketti jää aina hakematta.

19 122 122 122 354 C More Golf HD, Fanseat #3, Fanseat #4, iConcerts HD, MTV Sport 1 HD

parhaimmillaan saanut 189 kanavaa näkyviin keskimäärin 179.

On se nyt saatana kun Otin Lätkän takia tän paketin ja maksoin 30€ ni sit ei saa sport1 HD näkyviin mistä tulee suomen pelit ja mä en jaksa tolla paskalla laadulla kattoa 60" telkkarista ja elisa ei vastaa mihinkään. Mistä haen hyvitystä ennen kun vaihdan soneraan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Muutama päivityskierros taaksepäin Pacella oli hetken versio, joka tuntui löytävän kaikki kanavat.

Vaan joko heti seuraava tai sitä seuraava päivitys palasi tässä samaan vanhaan ongelmaan, eli osa kanavista jää joka kerta löytymättä Pacella kaapeliverkosta. Joka kerta eri määrä eri kanavanipuista ja eri kanavat vain jäivät näkymättä.

Eli uudemmat päivitykset pohjautuivat johonkin edelliseen softaversioon kun tuo parempi kanavien löytyminen katosi.
Ok eli sama vika myös täällä en saa millään kaikkia kanavia näkymään kerralla ja lisäksi osa HD kanavista pätkii sport kanavat ja max HD ajoittain myös cmore HD kanavat ja signaalissa ei ole mitään vikaan. Eihän tästä mitään nyt tuu kaikki tehdasasetukset ja muut toimenpiteet koitettu( antenni suoraan seinään ym. Lisäksi Boksi tilttailee useamman kerran kuukaudessa. PACE ja Kaapeli siis käytössä. Hermo menee totaalisesti
Kunniamerkki
Sama vika täällä,, nyt puuttuu osa mat3 total maksukanavista. 😞
Milloin tämä bugi saadaan korjatuksi?

Taas tehdasasetusten palautuksen jälkeen jouduin hakemaan kanavia monta kertaa ennen kuin kaikki tarvittavat kanavat löytyivät samalla kertaa.:(
Mulla täällä Klaukkalassa ihan samat ongelmat ja yrittänyt korjailla vikaa samoilla konsteilla joten pientä säätöä sieltä Elisalta päin, kiitos ????
Digiboxin vaihdon jälkeen osa kanavista ei näy. Esimerkiksi info-, kuukauden ilmais- ja lisäkanavat eivät näy lainkaan. Kanavahaku tehty useaan otteeseen ja aina löytyy eri määrä kanavia! Käytössä Pace+kaapelimodeemi Espoossa.
Palvelun käyttö on kyllä tökkinyt meilläkin niin pahoin että olen harkinnut sopimuksen purkua sillä perusteella että tuote ei vastaa lainkaan esitteessä luvattua. Vaivattomuus on kaukana tästä kokemuksesta. Jos en olisi jonkin verran perillä tekniikasta olisin varmasti menettänyt hermoni jo aiemmin. Nyt alkaa olla mitta täynnä. Tilanteen piti parantua boxin vaihdolla, mutta taisi vain mennä pahasti huonommaksi. Hyvitystä pitäisin kohtuullisena koska maksulliseen palvelunumeroon on soiteltu ja liikkeissä rampattu sekä tunteja tuhlattu uudelleenkäynnistyksiin, kanavahakuihin ym. Boxinvaihto+kahden vuoden jatkosopimus myytiin meille lupaamalla uusi pienempi ja parempi boxi jonka saa vain jatkotilaaja. Tuo pikkumusta lienee netgem mikä ei kaapeliin sovellu. Tuota emme silloin tienneet ja saimme tuon sinivalkean riesaksemme. Onko hyviä vinkkejä?
Käyttäjätaso 4
Selvitellään sitten tämäkin kuluttajaviraston kautta, kerta ei Elisaa kiinnostaa ottaa vastuuta tai toimia vastuullisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Urhokas kirjoitti:
4. Ilmaisilla peruskanavilla oleviin ongelmiin emme voi hyvityksiä tehdä.

Siis hetkinen...

Elisa tekee päivityksen, jonka seurauksena (tämän Elisa on jo todennut) ko. vika ilmenee "joillain" käyttäjillä. Mutta koska vika koskee vain ilmaisia peruskanavia, niin Elisa ei voi ko. vikaa hyvittää?

Eikös tämä vika ole täysin Elisan aikaansaama? Ja koska tuo vika ei koske kaikkia käyttäjiä niin silloinhan noissa peruskanavissa ei ole vikaa, ainoa vika on Elisan aiheuttama ja se koskee joitain käyttäjiä. Miksei Elisa siis voisi hyvittää näille asiakkaille aiheuttamaansa vikaa?

En ymmärrä. En todellakaan ymmärrä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
RdCal kirjoitti:
Urhokas kirjoitti:
4. Ilmaisilla peruskanavilla oleviin ongelmiin emme voi hyvityksiä tehdä.

Kysehän ei ole ilmaisten peruskanavien ongelmasta. Vaan Elisan vastuulla olevan laitteen viasta, joka on aikaan saatu firman omalla ohjelmistopäivityksellä. Näin ollen hyvitys/korvaus on erittäin aiheellinen ja sitä ei voida ohittaa pelkästään toteamalla, että ilmaisten peruskanavien osalta korvausta/hyvitystä ei myönnetä.

Jos perustuote ei toimi palveluntuottajan tekemän muutoksen vuoksi ja eikä vastaa palvelukuvausta, niin kuka vastaa tästä asiasta?

Kysytäänkö asiasta viranomaisilta. V*ttu, että rupeaa kypsyttämään koko s(a)(a)tanan lafkan asenne asiakkaisiin.

Pitääkö laittaa hautausmaalle (= ideapajaan) ehdotus, että voisitte laittaa palvelut kuntoon?
Käyttäjätaso 4
Urhokas kirjoitti:
4. Ilmaisilla peruskanavilla oleviin ongelmiin emme voi hyvityksiä tehdä.

Kysehän ei ole ilmaisten peruskanavien ongelmasta. Vaan Elisan vastuulla olevan laitteen viasta, joka on aikaan saatu firman omalla ohjelmistopäivityksellä. Näin ollen hyvitys/korvaus on erittäin aiheellinen ja sitä ei voida ohittaa pelkästään toteamalla, että ilmaisten peruskanavien osalta korvausta/hyvitystä ei myönnetä.
Urhokas kirjoitti:
4. Ilmaisilla peruskanavilla oleviin ongelmiin emme voi hyvityksiä tehdä.

:smileyshocked:

Kyllähän kuukausimaksua voi alentaa ja rahallisia hyvityksiä tehdä, riippumatta siitä mitä kanavia ongelma koskee.

Kysehän on Elisan tarjoaman palvelun viasta, jota ei haluta viipymättä korjata vaan kytkeä korjaus muuhun päivtykseen;).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
RdCal kirjoitti:

Urhokas kirjoitti:

Tämä tosiaan on uusimman ohjelmistoversion mukana tullut ongelma harmillisesti. On meillä kyllä tiedossa että tätä satunnaisesti ilmenee. Pacen seuraavalla päivityksellä toivotaan tähän korjausta, mutta sen päivämäärästä ei ole tullut tietoa. Siihen asti ei voi oikein tehdä kuin uutta kanavahakua ja/tai tehdasasetukset. Yleensä kanavat tulee hakujen jälkeen takaisin, vaikkakaan ei yksi haku välttämättä riitä aina.


Korjaus selviin valheisiin!!!

Ei ilmene satunnaisesti vaan joka kerta kanavahaun tehdessä. Ainoastaan puuttuvat kanavat vaihtelevat. Tämän lisäksi jotkin kanavat eivät tule takaisin, vaikka kanavahakua tekisi tunteja putkeen!

Vaadin vastaukset seuraaviin kysymyksiin!!!

1) Miksi tästä en ole saanut mitään tietoa, vaikka vikailmoitus on tehty?

2) Miksi korjauksen aikataulua ei ole saatu 2 kuukaudessa selvitettyä? Luulisi olevan prioriteetti ykkösenä. (tiedän ei ole)

3) Miten ratkaisu korjausta odotellessa voi olla se, että pistetään maksavat asiakkaat tekemään kanavahakua uudelleen ja uudelleen ja toivotaan parasta?

4) Miten korvaatte/hyvitätte tämän siihen asti, kunnes vika on korjattu?


Satunnaisilla käyttäjillä ilmenee. Hankala ongelma senkin takia kun osalla on huono antennisignaali ja kanavat ei sen takia näy tai löydy kaikki ja se on sitten eri ongelma taas.

1. Myönnän että infoa olisi pitänyt tulla paremmin ja siitä pahoittelut. Sinun tekemä ilmoitus on meidän pääilmoitus asiasta tutkinnassa ja siitä tulee tietoa kun jotain positiivista lisäinfoa on antaa.

2. Ongelma näyttää vaativan digiboksin päivityksen valtakunnallisesti ja näissä päivityksissä katsotaan muitakin asioita paremmaksi samalla. Päivityksen tuloa ei voi arvioida paljoa ennakkoon, koska niitä pitää testata vielä lisäksi.

3. Ensiavuksi kyseinen asia tehdään ja koska useimmilla se on auttanut niin sen takia se kannattaa mainita.

4. Ilmaisilla peruskanavilla oleviin ongelmiin emme voi hyvityksiä tehdä.
Käyttäjätaso 4
Urhokas kirjoitti:
Tämä tosiaan on uusimman ohjelmistoversion mukana tullut ongelma harmillisesti. On meillä kyllä tiedossa että tätä satunnaisesti ilmenee. Pacen seuraavalla päivityksellä toivotaan tähän korjausta, mutta sen päivämäärästä ei ole tullut tietoa. Siihen asti ei voi oikein tehdä kuin uutta kanavahakua ja/tai tehdasasetukset. Yleensä kanavat tulee hakujen jälkeen takaisin, vaikkakaan ei yksi haku välttämättä riitä aina.

Korjaus selviin valheisiin!!!

Ei ilmene satunnaisesti vaan joka kerta kanavahaun tehdessä. Ainoastaan puuttuvat kanavat vaihtelevat. Tämän lisäksi jotkin kanavat eivät tule takaisin, vaikka kanavahakua tekisi tunteja putkeen!

Vaadin vastaukset seuraaviin kysymyksiin!!!

1) Miksi tästä en ole saanut mitään tietoa, vaikka vikailmoitus on tehty?

2) Miksi korjauksen aikataulua ei ole saatu 2 kuukaudessa selvitettyä? Luulisi olevan prioriteetti ykkösenä. (tiedän ei ole)

3) Miten ratkaisu korjausta odotellessa voi olla se, että pistetään maksavat asiakkaat tekemään kanavahakua uudelleen ja uudelleen ja toivotaan parasta?

4) Miten korvaatte/hyvitätte tämän siihen asti, kunnes vika on korjattu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Miten Elisa testaa nuo päivitykset? Normikäytäntö tuntuu olevan, että korjataan yksi ongelma ja saadaan yksi uusi tilalle. Päivityssyklikin tuntuu olevan minimissään vuosi, joten turha tähänkään ongelmaan on ratkaisua odottaa tänä vuonna.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämä tosiaan on uusimman ohjelmistoversion mukana tullut ongelma harmillisesti. On meillä kyllä tiedossa että tätä satunnaisesti ilmenee. Pacen seuraavalla päivityksellä toivotaan tähän korjausta, mutta sen päivämäärästä ei ole tullut tietoa. Siihen asti ei voi oikein tehdä kuin uutta kanavahakua ja/tai tehdasasetukset. Yleensä kanavat tulee hakujen jälkeen takaisin, vaikkakaan ei yksi haku välttämättä riitä aina.
Käyttäjätaso 4
Selvä. Elisalta ei haluta ottaa tähän kantaa ja kertoa missä mättää ja milloin korjataan. Alkuperäinen vikailmoitus jätetty 5.3.14 ja sen jälkeen mitään tietoa ei ole tullut.

Odotan tämän viikon loppuun asti. Tämän jälkeen maanantaina lähtee kuluttajavirastolle viesti korvauspyynnön kera, sillä tämä on jo todella törkeää ja Elisan puolelta suoranaista vmäisyyttä!
kaikkia kanavia ei löydy  ja kyllästyin pacen ongelmiin  , poistin pacen käytöstä kun kanavat ei toimi kunnolla

jotka toimii kaapelissa paremmin TV-omalla virittimellä ja maksukanavat hoituu kaapelissa kortilla ja niitä pystyy myös tallentamaan omalla HD digioksilla .

aloin katselemaa tietokoneella tallenteet kun toimii sieltä käsin paremmin.

niin kauan kun löydän palstalta tiedon että pacen kanava haun ongelmiin on tullut korjaus päivitys

koska kanava ongelmat alkio kun tuli viimeisin päivitys    
antero kirjoitti:
Susutin kirjoitti:
Susutin kirjoitti:
Valitettavasti tosiaan mitään ei ole kuulunut, koitan hoputella tämän kanssa, jotta saataisiin tietoa missä mennään.

Sen verran lisätietoa, että selvityksessä ja tutkinnassa tämä on. Tekniikka keräilee tähän vielä vastaavia esimerkkitapauksia. Korjaus on siis tulossa niin pian kuin mahdollista.

Nyt ei siis voi muuta sanoa, kuin pyytää lisää kärsivällisyyttä tämän kanssa :)

Voisiko saada Elisalaiselta tiedon siitä, ollaanko tätä Pacen ohjelmistovikaa korjaamassa vai väitetäänkö sen johtuvan kaapeliverkosta.

Eikö kukaan elisalainen ehdi tai halua vastata tähän?
Susutin kirjoitti:
Susutin kirjoitti:
Valitettavasti tosiaan mitään ei ole kuulunut, koitan hoputella tämän kanssa, jotta saataisiin tietoa missä mennään.

Sen verran lisätietoa, että selvityksessä ja tutkinnassa tämä on. Tekniikka keräilee tähän vielä vastaavia esimerkkitapauksia. Korjaus on siis tulossa niin pian kuin mahdollista.

Nyt ei siis voi muuta sanoa, kuin pyytää lisää kärsivällisyyttä tämän kanssa :)

Voisiko saada Elisalaiselta tiedon siitä, ollaanko tätä Pacen ohjelmistovikaa korjaamassa vai väitetäänkö sen johtuvan kaapeliverkosta.

Osallistu keskusteluun