Vastattu

Kanavapaikkojen järjestely ei toimi

  • 24 syyskuu 2017
  • 55 kommenttia
  • 5105 katselukerrat

Mitä hyötyä on tuosta kanavapaikkojen järjestelystä, jos joka aamu ne on taas entisellään...ruppee ärsyttämmään!!! Saako tuosta laitteesta tuon käynnistyksen yhteydessä tapahtuvan (päivitysetsinnän tms.) pois
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 26 syyskuu 2017, 13:33

Moro Mäntymikko ja tervetuloa Palstalle! Kanavapaikkojen järjestelyssä on havaittu häiriötä eli ne eivät tahdo aina pysyä niille annetuilla paikoilla. Ongelma on korjauksessa, mutta aikataulu korjaukselle on vielä avoin 😞 Melkein helpoimmalla pääsee jos antaa kanavien toistaiseksi olla "omilla" paikoillaan tai sitten tekee tuon oman järjestyksen jonnekin kanavapaikoille missä ei ole muita kanavia, eli vaikka 200-> kanavapaikoille
Katso alkuperäinen viesti

55 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro Mäntymikko ja tervetuloa Palstalle! Kanavapaikkojen järjestelyssä on havaittu häiriötä eli ne eivät tahdo aina pysyä niille annetuilla paikoilla. Ongelma on korjauksessa, mutta aikataulu korjaukselle on vielä avoin 😞 Melkein helpoimmalla pääsee jos antaa kanavien toistaiseksi olla "omilla" paikoillaan tai sitten tekee tuon oman järjestyksen jonnekin kanavapaikoille missä ei ole muita kanavia, eli vaikka 200-> kanavapaikoille
Kiitosta vastauksesta...koitetaan tulla toimeen.
Kätevää kyllä ois, kun sais tehtyä oman suosikkilistan joka ei päivittyis ennenkuin laittas tehdasasetukset.
Kuulostellaan, mitä tuleman pitää.
Eipä toimi tuokaan kikka. Antennikanavat ilmoittaa parin päivän päästä että kanavaa ei voida näyttää. Saako vanhaa firmawarea jotenkin takaisin kun ennen toimi ihan hyvin? Rupee hermot olemaan loppu.
Ei pysy vieläkään kanavat itse järjestetyillä paikoilla. Tosi ärsyttävää. Ja eurosport aina jossain hukassa.
Käyttäjätaso 3
Täällä alkanut tekee ihan samaa. Samaa kuraa mitä ollu jo vuosia. Eikö siellä ole tarpeeksi osaavaa jengiä että homma saatais pelittää?
Voiskohan viihteessä laittaa oletusasetuksiksi niin että eka tulee hd kanavat ja sitte vasta suttu? On kuitenki jo vuosi 2018!
Käyttäjätaso 2
Kolmas aamu nyt putkeen kun vaivalla järjestetyt kanavapaikat on aamulla ihan sekaisin. Jeeee!!!! No, eipähän TEEVEE-kanavien toiminta liene Elisalle niin korkealla priolla TEEVEE-PALVELUSSA... Pitää kysellä kuluttajaviranomaisilta mitä mieltä he ovat tästä "pikku bugista"..
Käyttäjätaso 2
Voisiko puolessa vuodessa / vuodessa saada aikaiseksi ja julkistetuksi edes karkean aikataulun tämän simppelin ”bugin” (lue: Elisan amatöörimäinen suunnitteluvirhe) korjaukselle?

Kuinka monta koulutettua ammattilaista Elisalla tekee tällä hetkellä kokopäivätyötä Elisa Viihteen perustoiminnallisuuden korjaamiseksi? Miksi he eivät saa aikaan toimivia ratkaisuja?

Kuinka monta vuotta vielä kestää, että ”bugi” on kestävästi korjattu ja Elisa Viihdettä viitsii käyttää televisiokanavien katsomiseen Netflixin katsomisen sijaan? Televisiokanavien katselutarkoitukseenhan Elisa harhaanjohtavasti (perustoiminnallisuuksien fataalit puutteet asiakasprospekteilta salaten) kuitenkin markkinoi ja myy Elisa Viihdettä ja kanavapakettejaan...
Käyttäjätaso 4
Liittyykö tämä samaan ongelmaan? Olen viimeisten viikkojen ajan monta kertaa yrittänyt piilottaa salatut kanavat Viasat Jääkiekko, Viasat Jalkapallo ja Viasat Urheilu. Seuraavana päivänä ne ovat jälleen näkyvissä.
Käyttäjätaso 2
Kyllä liittyy. Kaksikin elisalaista totesi tänään tätä asiaa koskevissa yksityisviesteissään minulle sanatarkasti, että kanavien järjestely- ja lukitustoimintoja kannattaa ehdottomasti välttää tämän vuosia kestäneen ”bugin” vuoksi. Niin teenkin, ja katson Netflixiä tv-kanavien sijaan kuten tähänkin saakka sekä mietin, miksi maksaisin Elisa Viihteestä ja tv-kanavista, joiden katselua Elisa tarpeettomasti ja typeryyttään/saamattomuuttaan hankaloittaa.

Julkisesti elisalaiset eivät esim. tällä palstalla tietenkään tuollaisia neuvoja anna tai asiasta tiedota, koska asiakkaiden palvelemista, rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä tärkeämmäksi koetaan ylläpitää illuusiota siitä, että Elisan Viihde toimii silloinkin kun ei tuule oikeasta suunnasta ja tähdet eivät ole oikeassa asennossa.

Kuulin muuten eräältä ex-elisalaiselta tutultani, että tähän ilmiöön liirtyvät Elisan hokemat ”Kyseessä on bugi”, ”Korjaamme parhaillaan tätä bugia”, ”Otamme kyllä tämän asian vakavasti” jne. ovat suoranaisia valheita, koska Elisan sisällä on laajalti tiedossa, että ongelma liittyy ihan muuhun kuin ”bugeihin”, ja että ongelmalle ei ole tehty ja tuskin tullaankaan tekemään mitään.

Minulla ei ole syytä epäillä em. paljastuksen paikkansapitävyyttä. Em. paljastus on linjassa senkin kanssa, että Elisa on ollut jo vuosia tietoinen tästä ongelmasta tekemättä asialle mitään. Bugin korjaaminen ei vie keneltäkään vuosia, ei Elisaltakaan.

Minun on aina vain vaikeampaa perustella itselleni, miksi maksan satoja euroja vuodessa toimimattomuudesta ja epärehellisyydestä. Jos markkinat toimisivat tehokkaasti, olisi helppo äänestää jaloillaan, mutta eivät DNA:n ja Telian palvelutkaan mitään kukkasia ole.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joku on sanonut, että virtajohdon irrotus yön ajaksi helpottaa. Onhan siinäkin oma vaivansa.

Ja kyllä, tällaisen tiedossa olevan bugin korjaamiseen voi mennä aikaa. Elisakaan ei voi taata, että tuleva korjaus oikeasti auttaa asiaan. Tämä saatiin huomata Netflixiä koskevissa bugeissa. Päivitys jopa pahensi tilannetta joillain käyttäjillä.

Uskon ja toivon, että Elisa saa tämän korjattua jollain aikataululla. Tuo aikataulu on, ikävä kyllä, täysin avoin. Kunnollisen korjauksen tuomista asiakkaille saadaan siis odottaa vielä pitkä tovi.
Käyttäjätaso 2
Sanotaan nyt asia suoraan:

Mnulle kerrotun mukaan kyse on Elisan luomasta sopimusteknisestä ongelmasta, johon Elisa ei kykene jälkikäteisesti vaikuttamaan, vaikka haluaisi, ja Elisan asiakaspalvelijoita on kehotettu puhumaan totuuden sijaan ”bugista”, jolle muka oltaisiin tekemässä jotain.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mnulle kerrotun mukaan kyse on Elisan luomasta sopimusteknisestä ongelmasta, johon Elisa ei kykene jälkikäteisesti vaikuttamaan, vaikka haluaisi, ja Elisan asiakaspalvelijoita on kehotettu puhumaan totuuden sijaan ”bugista”, jolle muka oltaisiin tekemässä jotain.
Tästä voisi ynnäillä, että on laitetoimittajan (eli Netgemin) kanssa aikanaan sovittu, että purkki tukee max 100 kanavaa. Vaan kun kanavien määrä on kasvanut tuon rajan yli, ei Netgemin koodi enää toimikaan oikein.

Mutta tämä on nyt vain arvailua ja spekulaatiota...
Käyttäjätaso 4
Kanavien piilotus/lukitus on toiminut minulla tähän mennessä hyvin. Ongelma on tullut vasta tämän vuoden puolella, en muista tarkasti milloin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Sanotaan nyt asia suoraan:

Mnulle kerrotun mukaan kyse on Elisan luomasta sopimusteknisestä ongelmasta, johon Elisa ei kykene jälkikäteisesti vaikuttamaan, vaikka haluaisi, ja Elisan asiakaspalvelijoita on kehotettu puhumaan totuuden sijaan ”bugista”, jolle muka oltaisiin tekemässä jotain.


Pitkälle viety koijaus kyseessä, kun ainakin parissa beta-firmiksessä on ilmoitettu tuota yritetyn korjata, lisäksi vika ilmaantui toissa syksynä jonkin firmispäivityksen yhteydessä toimittuaan edellisellä beta-firmiksellä jo useamman kuukauden.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Joku on sanonut, että virtajohdon irrotus yön ajaksi helpottaa. Onhan siinäkin oma vaivansa.
Tämä ohjeistus on valitettavasti ollut väärinkäsitys. Eli tuo ohje ei ole validi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tarkkoja aikatauluja viankorjaukselle ei valitettavasti ole tällä hetkellä antaa. Olemme pahoillaan mieliharmista.
Toivottavasti tämä saadaan kuntoon mahdollisimman pian :)

Kyseessä on bugi, jota tekninen tuki selvittää. Sopimustekniset asiat eivät vaikuta asiaan.
Käyttäjätaso 2
Joku on sanonut, että virtajohdon irrotus yön ajaksi helpottaa. Onhan siinäkin oma vaivansa.
Tämä ohjeistus on valitettavasti ollut väärinkäsitys. Eli tuo ohje ei ole validi.


Elisa on suoltanut dokumentoidusti tuota ohjetta (irrota johto yöksi) vuosikausia (5-6 vuotta) sekä näillä palstoilla että yksityisviesteissä. Elisan ohjelmapäivitykset ovat lähes järjestäen jollain tapaa haitallisia / viruksiin verrattavia. Elisan tulee mahdollistaa asiakkailleen mahdollisuus suojautua niiltä. Ei pitäisi olla vaikea toteuttaa tämäkään, jos vain tahtotilaa löytyisi.
Käyttäjätaso 2
Tarkkoja aikatauluja viankorjaukselle ei valitettavasti ole tällä hetkellä antaa. Olemme pahoillaan mieliharmista.
Toivottavasti tämä saadaan kuntoon mahdollisimman pian :)

Kyseessä on bugi, jota tekninen tuki selvittää. Sopimustekniset asiat eivät vaikuta asiaan.


En nyt nimittele ketään miksikään, mutta levität tahallisesti Elisan asiakkaille informaatiota, jonka (esimiestesi tavoin) tiedät paikkansapitämättömäksi väittäessäsi, että kyseessä on ”bugi, jota tekninen tuki selvittää”.

Elisalaiset ovat (eräältä ex-elisalaiselta saamani tiedon mukaan käskystä) hokeneet samaa kulunutta mantraa näillä palstoilla ja yksityisviestiketjuissa Elisan asiakkaille jo 5-6 vuotta ilman, että mitään on tapahtunut. Em. kommentti on jo tätä taustaa vasten havaittavissa äärimmäisen suurella todennäköisyydellä vääräksi ja keinotekoiseksi. Maksava asiakas voi tiettyyn kilpailutilanteesta ym. riippuvaan rajaan saakka sietää monenlaisiakin puutteita sopjjakumppanissaan, mutta epärehellisyys ei kerta kaikkiaan näytä hyvältä.
Käyttäjätaso 2
Tarkkoja aikatauluja viankorjaukselle ei valitettavasti ole tällä hetkellä antaa. Olemme pahoillaan mieliharmista.
Toivottavasti tämä saadaan kuntoon mahdollisimman pian :)

Kyseessä on bugi, jota tekninen tuki selvittää. Sopimustekniset asiat eivät vaikuta asiaan.


En nyt nimittele ketään miksikään, mutta levität tahallisesti Elisan asiakkaille informaatiota, jonka (esimiestesi tavoin) tiedät paikkansapitämättömäksi väittäessäsi, että kyseessä on ”bugi, jota tekninen tuki selvittää”.

Elisalaiset ovat (eräältä ex-elisalaiselta saamani tiedon mukaan käskystä) hokeneet samaa kulunutta mantraa näillä palstoilla ja yksityisviestiketjuissa Elisan asiakkaille jo 5-6 vuotta ilman, että mitään on tapahtunut. Em. kommentti on jo tätä taustaa vasten havaittavissa äärimmäisen suurella todennäköisyydellä vääräksi ja keinotekoiseksi. Maksava asiakas voi tiettyyn kilpailutilanteesta ym. riippuvaan rajaan saakka sietää monenlaisiakin puutteita sopjjakumppanissaan, mutta epärehellisyys ei kerta kaikkiaan näytä hyvältä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tarkkoja aikatauluja viankorjaukselle ei valitettavasti ole tällä hetkellä antaa. Olemme pahoillaan mieliharmista.
Toivottavasti tämä saadaan kuntoon mahdollisimman pian :)

Kyseessä on bugi, jota tekninen tuki selvittää. Sopimustekniset asiat eivät vaikuta asiaan.


En nyt nimittele ketään miksikään, mutta levität tahallisesti Elisan asiakkaille informaatiota, jonka (esimiestesi tavoin) tiedät paikkansapitämättömäksi väittäessäsi, että kyseessä on ”bugi, jota tekninen tuki selvittää”.

Elisalaiset ovat (eräältä ex-elisalaiselta saamani tiedon mukaan käskystä) hokeneet samaa kulunutta mantraa näillä palstoilla ja yksityisviestiketjuissa Elisan asiakkaille jo 5-6 vuotta ilman, että mitään on tapahtunut. Em. kommentti on jo tätä taustaa vasten havaittavissa äärimmäisen suurella todennäköisyydellä vääräksi ja keinotekoiseksi. Maksava asiakas voi tiettyyn kilpailutilanteesta ym. riippuvaan rajaan saakka sietää monenlaisiakin puutteita sopjjakumppanissaan, mutta epärehellisyys ei kerta kaikkiaan näytä hyvältä.


Tämän aiheen ongelma on ollut olemassa "vasta" puolitoista vuotta, joten tuskin on jauhettu 5-6 vuotta, ainakaan kyseiseen ongelmaan.

Muistaakseni viime kesänä joku asiakas tuon keksi, että virtajohdon irroitus estäisi kanavien sekoamisen ja noin pari viikkoa sen jälkeen taisi jo joku toinen todeta, ettei sekään auttanut, mutta jäihän tuo "huhu" sitten elämään, vaikka sitä on korjailtu täällä palstalla useaan otteeseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Aiemmin tuo oli neuvona, sillä käyttäjiltä tulleen palautteen mukaan se auttoi. Enää emme sitä suosittele tekemään, kun asiaa oltiin tutkittu tarkemmin. 🙂
Tilanteet ja ohjeistukset muuttuvat. Kyllä täältä Palstalta löytyy varmasti monen monta vanhentunutta tietoa, sillä ketjujakin löytyy vuosien takaa, siinä menisi ikä ja terveys jos käytäisiin nämä tuhannet ketjut läpi ja korjattaisiin jatkuvasti niihin tieto ajantasalle. 🙂 Ja tosiaan joo tämä ongelma ei ole vuosia vanha ja esim. boksin jumituksessa tms. tuo virtajohdon tuuletus on yhä ihan pätevä neuvo.
Sen lisäksi ,että kanava järjestys seuraavana päivänä on itsestään menny uusiksi, katoaa minulta bonus kanava ja MTV. Ehkä enemmänkin, mut nämä kaksi huomaan. Ei auta kanavien uusiksi haku vaan pitää taas nollaa koko digiboxi, että löytää nämä kaks kanavaa uusiksi.
Käyttäjätaso 1
Nyt kun tätä asiaa ei saada kuntoon ja muutenkin tarve tuolle digiboksille on vähentynyt (ellei peräti poistunut), osaako joku kertoa, voinko vaihtaa pelkästään Elisa Viihde -sovelluksen käyttäjäksi eli luopua tuon boksin käytöstä? Kuitenkin siten, että vanhat tallenteet säilyisi ja hinta tippuisi 19,90 eur/kk -> 6,90 eur/kk?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Nyt kun tätä asiaa ei saada kuntoon ja muutenkin tarve tuolle digiboksille on vähentynyt (ellei peräti poistunut), osaako joku kertoa, voinko vaihtaa pelkästään Elisa Viihde -sovelluksen käyttäjäksi eli luopua tuon boksin käytöstä? Kuitenkin siten, että vanhat tallenteet säilyisi ja hinta tippuisi 19,90 eur/kk -> 6,90 eur/kk?

Jos määräaikaisuus on voimassa niin tuskin helpolla vaihtavat.
Muuten kyllä onnistuu sovellukseen vaihto samoilla tunnuksilla.
Käyttäjätaso 1
Jos määräaikaisuus on voimassa niin tuskin helpolla vaihtavat.
Muuten kyllä onnistuu sovellukseen vaihto samoilla tunnuksilla.

Joo tosiaan jäi sanomatta: määräaikaisuus ei ole enää voimassa. Hyvä, jos onnistuisi!
Tuli ostettua hieman älykkäämpi tv, niin siinä riittänee kanavia ja stream-palveluita riittämiin. Elisa Viihteen voisi pitää vielä ainakin hetken tallenteiden takia. Alkaa tosin nekin menettää pikkuhiljaa merkitystään.

Osallistu keskusteluun