Vastattu

Kanavapaikkojen järjestely ei toimi

  • 24 syyskuu 2017
  • 55 kommenttia
  • 5429 katselukerrat

Mitä hyötyä on tuosta kanavapaikkojen järjestelystä, jos joka aamu ne on taas entisellään...ruppee ärsyttämmään!!! Saako tuosta laitteesta tuon käynnistyksen yhteydessä tapahtuvan (päivitysetsinnän tms.) pois
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 26 syyskuu 2017, 13:33

Moro Mäntymikko ja tervetuloa Palstalle! Kanavapaikkojen järjestelyssä on havaittu häiriötä eli ne eivät tahdo aina pysyä niille annetuilla paikoilla. Ongelma on korjauksessa, mutta aikataulu korjaukselle on vielä avoin 😞 Melkein helpoimmalla pääsee jos antaa kanavien toistaiseksi olla "omilla" paikoillaan tai sitten tekee tuon oman järjestyksen jonnekin kanavapaikoille missä ei ole muita kanavia, eli vaikka 200-> kanavapaikoille
Katso alkuperäinen viesti

55 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kanavalistan toimivuuteen voi vaikuttaa toki muutkin asiat kuin tuo yleinen häiriö 😕 Laitatko meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi-tunnukselle niin tutkitaan tuota asiaa tarkemmin.

Miten sen teen?

Teilläkö siis nimenomaisen ilmoituksenne vastaisesti yhä on kyseinen yleinen häiriö?

Miten Elisa on hoitanut tämän jo useita vuosia korjaamatta olleen ja ilmeisesti yhä korjaamatta olevan tv-katselun estävän asian —noin niin kuin omasta mielestäsi?

Ei, meillä ei pitäisi enää mitään yleistä häiriötä olla tuon kanssa vaan tutkimme nyt tämän sitten yksittäistapauksena. Yksityisviestiä voit laittaa elisa.fi/omayhteisotiimi kautta 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
KaapeliViihde, Netgem N7800.
Eli ei muuta kuin levollista viikonloppua digi-tv:n parissa. viihteen kanssa tai ilman.


Mulla on tuossa Netgem N7800 pysynyt kaikki säädöt kohdillaan tosi pitkään, ehkä viime keväästä lähtien. Parin viikon takaisen kanavahaun jälkeenkin kaikki järjestellyt kanavat olivat paikoillaan.
Mulla taitaa olla tiistai kappale 🤔
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Heh.

Pistää mietityttämään, että miltä työmäärältä olen tässä digi-tv:n aikana säästynyt, hermojen kiristymisistä puhumattakaan, kun kuukauden digi-tv:n katselun jälkeen vuonna kivi ja puunuija totesin, että kanavia EI kannata siirrellä koskaan minnekään. Kyllä ne näkee niiden omiltakin numeropaikoilta!

Ja jos ei näe (eli ei osaa esim. nroa 660 painella, jotta näkee Kimin ja kumppanit tai 33, että näkee jonkun muun HD-kanavan), niin ollaan katsomatta.

Aikaa säästynyt ja hermot lepäävät. 😛
Eli ei muuta kuin levollista viikonloppua digi-tv:n parissa. viihteen kanssa tai ilman.
Käyttäjätaso 2
Kanavalistan toimivuuteen voi vaikuttaa toki muutkin asiat kuin tuo yleinen häiriö 😕 Laitatko meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi-tunnukselle niin tutkitaan tuota asiaa tarkemmin.

Miten sen teen?

Teilläkö siis nimenomaisen ilmoituksenne vastaisesti yhä on kyseinen yleinen häiriö?

Miten Elisa on hoitanut tämän jo useita vuosia korjaamatta olleen ja ilmeisesti yhä korjaamatta olevan tv-katselun estävän asian —noin niin kuin omasta mielestäsi?
Käyttäjätaso 1
Kanavalistan toimivuuteen voi vaikuttaa toki muutkin asiat kuin tuo yleinen häiriö 😕 Laitatko meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi-tunnukselle niin tutkitaan tuota asiaa tarkemmin.
Käyttäjätaso 2
No niin. Tässä threadissa Elisa lopulta vahvisti, että bugi on korjattu. Siihen vahvistukseen luottaen tein rutiinilla taas kerran yli tunnin kestäneen kanavien piilotus- ja järjestelyoperaation. Siinä huomasin, että toinen Mezzo-kanavista ei enää näy.

Toisessa threadissa (https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-sovellus-ja-nettipalvelu-16/mihin-olette-haevittaeneet-mezzon-512041) jotkut neropatit totesivat hetki sitten, että Mezzon puuttuminen kanavista liittyy juuri tähän bugikorjaukseen ja suosittelivat tehdasasetusten palauttamista, ihan vain ”kokeilumielessä”. Siitä seuraa, että kaikki kanavat ovat taas ihan sekaisin, ja tv:tä ei voi katsoa / kanavasurffata tekemättä jälleen uutta työlästä ja aikaavievää kanavien piilotus- ja järjestelyoperaatiota.

Tämä on jälleen aivan absurdi tilanne. Kertokaa nyt Elisasta selkeästi, oliko se bugikorjaus sittenkään valmis, ja MILLOIN VOIN JÄLLEEN KATSOA TELEVISIOTA?

Mitä te nyt teette asialle?

Minä en kerta kaikkiaan enää tee ainuttakaan kanavien piilotus- ja järjestelyoperaatiota vain katsoakseni miten Elisalaiset ovat taas kardinaalikoomanneet omissa työtehtävissään!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
[quote=Rosebud]
Onko noita vielä palautunut? Tuo liittyi samaan bugiin kuin noiden kanavien järjestelykin
No ei ole palautunut. Älä nyt vain sano, että sitä kanavajärjestelyyn / Elisan roska- ja haamukanavien piilottamiseen liittyvää bugia ei, vastoin Elisan nimenomaista ilmoitusta (ks. toinen thread) korjattukaan pysyvästi. Tein korvauksetta/hyvityksettä arviolta 30. kerran reilusti yli tunnin (Elisan käyttöliittymän ala-arvoisen suunnittelun vuoksi) kestäneen kanavajärjestely-/piilotusoperaation yli 3 viikkoa Elisan vuoksi kestäneen tv-katselutauon jälkeen vain, koska lopultakin sain Elisalta kyseisen vahvistuksen. Jos tuokin operaatio aiempien tavoin osoittautuu nyt turhaksi, olen taipuvainen tekemään jotain näyttävää.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten tuohon operaatioon saa menemään noinkin kauan ottaen huomioon, että olet sen joutunut "arviolta 30 kertaa" tekemään (eli pitäisi mennä suht rutiinilla)? 🤔

Riippuu tietenkin siitä, kuinka paljon noita kanavia haluaa sekoittaa vrt. alkuperäinen järjestys. Itse teen niin, että ensin piilotan kaikki kanavat jotka eivät itselläni näy, sekä ns. tuplat niistä jotka näkyvät, yhteensä n. 170 kanavaa jos oikein muistan. Sitten järjestän HD-peruskanavat paikoille 1-20, loput kanavat jätän omille paikoilleen (MTV, Eurosport yms.). Tähän menee aikaa arviolta se 10-15 minuuttia maksimissaan, pitäisiköhän kellottaa ihan huvin vuoksi. 😋

Kanavien järjestelyssä kannattaa käyttää numeronäppäimiä (ei nuolinäppäimiä), on huomattavasti nopeampaa. Itse en tuota hoksannut ihan ensimmäisillä kerroilla.

Totta kuitenkin on, että noista ongelmista olisi pitänyt päästä eroon jo aikoja sitten sekä se, että Viihdeboksin käyttöliittymä ei todellakaan ole niitä käyttäjäystävällisimpiä. 😂

Varsinkin se kanavien piilotus niiden kärpäsenp*skan kokoisten epäselvien logojen perusteella on joskus kutitellut hermopäätteitä... 😫
Käyttäjätaso 2
[quote user="Patomiäs"]Onko noita vielä palautunut? Tuo liittyi samaan bugiin kuin noiden kanavien järjestelykin
No ei ole palautunut. Älä nyt vain sano, että sitä kanavajärjestelyyn / Elisan roska- ja haamukanavien piilottamiseen liittyvää bugia ei, vastoin Elisan nimenomaista ilmoitusta (ks. toinen thread) korjattukaan pysyvästi. Tein korvauksetta/hyvityksettä arviolta 30. kerran reilusti yli tunnin (Elisan käyttöliittymän ala-arvoisen suunnittelun vuoksi) kestäneen kanavajärjestely-/piilotusoperaation yli 3 viikkoa Elisan vuoksi kestäneen tv-katselutauon jälkeen vain, koska lopultakin sain Elisalta kyseisen vahvistuksen. Jos tuokin operaatio aiempien tavoin osoittautuu nyt turhaksi, olen taipuvainen tekemään jotain näyttävää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko noita vielä palautunut? Tuo liittyi samaan bugiin kuin noiden kanavien järjestelykin
Käyttäjätaso 2

Kanavapaikkojen järjestelyyn liittyvä tilapäinen ongelma on korjattu. Mikäli tuo ongelma jatkuu edelleen, voit laittaa meille vielä yksityisviestillä tarkempia tietoja tuosta tilanteesta tai olla vaihtoehtoisesti yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta yhdessä kuntoon. Tarkemmat yhteystiedot löydät sivulta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/Kiitos. Onko piilotettujen roska- / haamukanavien spontaani palautuminen kanavaluetteloon myös korjattu?

Onko?
Käyttäjätaso 2
Kanavapaikkojen järjestelyyn liittyvä tilapäinen ongelma on korjattu. Mikäli tuo ongelma jatkuu edelleen, voit laittaa meille vielä yksityisviestillä tarkempia tietoja tuosta tilanteesta tai olla vaihtoehtoisesti yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta yhdessä kuntoon. Tarkemmat yhteystiedot löydät sivulta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Kiitos. Onko piilotettujen roska- / haamukanavien spontaani palautuminen kanavaluetteloon myös korjattu?
Käyttäjätaso 1
Kanavapaikkojen järjestelyyn liittyvä tilapäinen ongelma on korjattu. Mikäli tuo ongelma jatkuu edelleen, voit laittaa meille vielä yksityisviestillä tarkempia tietoja tuosta tilanteesta tai olla vaihtoehtoisesti yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta yhdessä kuntoon. Tarkemmat yhteystiedot löydät sivulta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Käyttäjätaso 2
En aio tehdä enää kertaakaan 1-2 tuntia kestävää katsomiskelpoisten kanavien järjestelyharjoitusta ja roska- ja haamukanavien piilottamisharjoitusta mahdollistaakseni tv-kanavien katselun ja kanavasurffauksen kaukosäätimen p+ -ja p- -näppäimillä vain huomatakseni kohta, että kanavat ovat taas sekaisin ja piilotetut haamu- ja roskakanavat ovat kanavaluettelossa.

Kysyn jälleen kerran: katsooko Elisa tehneensä 16.8.2018 jälkeen korjauksen, jolla asiakkaan tekemät kanavapaikkojen järjestelyt ja kanavien piilottamiset ovat pysyviä?

Olkaa hyvä, vastatkaa pian ja selkeästi kyllä tai ei. Kolme viikkoa on pitkä aika pitää maksullista Elisa Viihde -palveluanne käyttökelvottomana.

KYLLÄ VAI EI ?!?!
Käyttäjätaso 2
En aio tehdä enää kertaakaan 1-2 tuntia kestävää katsomiskelpoisten kanavien järjestelyharjoitusta ja roska- ja haamukanavien piilottamisharjoitusta mahdollistaakseni tv-kanavien katselun ja kanavasurffauksen kaukosäätimen p+ -ja p- -näppäimillä vain huomatakseni kohta, että kanavat ovat taas sekaisin ja piilotetut haamu- ja roskakanavat ovat kanavaluettelossa.

Kysyn jälleen kerran: katsooko Elisa tehneensä 16.8.2018 jälkeen korjauksen, jolla asiakkaan tekemät kanavapaikkojen järjestelyt ja kanavien piilottamiset ovat pysyviä?

Olkaa hyvä, vastatkaa pian ja selkeästi kyllä tai ei. Kolme viikkoa on pitkä aika pitää maksullista Elisa Viihde -palveluanne käyttökelvottomana.
Käyttäjätaso 2
Mikä ihmeen vahvistus tuo oli? Onko Elisa nyt tehnyt jonkin korjauksen 16.8.2018 jälkeen, jolloin sellaisen korjauksen tulevasta valmlstumisesta luvattiin ilmoittaa tässä ketjussa?
Käyttäjätaso 3
Vahvistuksena vielä tähän yleiseen vikaan. Kanavapaikkojen järjestelyssä oli tosiaan tuolloin noin yhden päivän ajan yleistä ongelmaa, jonka johdosta teimme muutoksia taustajärjestelmiin. Yleinen järjestelyongelma ole sittemmin toistunut.
Käyttäjätaso 2
Voidaan vahvistaa tänne kun tuo vikatilanne on korjattu. Jos kanavapaikkojen järjestys ei toimi edelleenkään tämän korjatun tilanteen jälkeen oikein, voitaisiin yksityisviestien puolella ratkoa tätä tilannetta tarkemmin, että minkä takia järjestely ei edelleenkään toimi.
Nyt on kolmisen viikkoa mennyt Netflixiä katsoen, ja olisi kiva katsoa / kanavasurfata tv-kanavia, joista maksamme, mutta luvattua ilmoitusta ei vieläkään ole tullut. Milloin vika on korjattu ja tv-kanavien katselu / kanavasurffaus on mahdollista?
Käyttäjätaso 2
Voidaan vahvistaa tänne kun tuo vikatilanne on korjattu. Jos kanavapaikkojen järjestys ei toimi edelleenkään tämän korjatun tilanteen jälkeen oikein, voitaisiin yksityisviestien puolella ratkoa tätä tilannetta tarkemmin, että minkä takia järjestely ei edelleenkään toimi.
Kiitos. Odotan nopeata ja selkeätä ilmoitusta tähän ketjuun siitä, että vikatilanne on Elisan mielestä tullut pysyvästi korjatuksi.

Miksi tilannetta pitäisi ratkoa yksityisviestien puolella? Siksikö, että tämä asia ei kestä päivänvaloa ja julkisuutta, kun teidänkin mielestänne on häpeällistä, että Elisa kehtaa pitää näinkin alkeellisten perustoiminnallisuuksien fataalit viat korjaamatta, vaikka kuukaudet ja vuodet vierivät?

Eikö teidän pitäisi tietää, miksi asiakkaan haluamien kanavien järjestely sekä Elisan roska- ja haamukanavien piilottaminen jatkuvasti häviävät ja kanavasurffaus on käytännössä mahdotonta? Miten minä liityn asian ratkomiseen? Minä olen asiakas, eli henkilö, joka maksaa Elisalle useita satoja euroja vuodessa sen myymästä tuotteesta/palvelusta (mukaan lukien käytännössä katselukelvottomat maksulliset lisäkanavat), vaikka tuote/palvelu on läpeensä virheellinen.

Juuri tämä ”vikatilanteenne” on kestänyt jo vuosia, ja siitä on vaihdettu useaan otteeseen lukuisia yksityisviestejä puolin ja toisin. Juuri tätä Elisa Viihteen ”vikatilannetta” koskien on myös jo vuosia sitten kertynyt sittemmin poistettuja Palstan viestiketjuja. Hyväksykää lopultakin , että tämä ei tule kuntoon ihmettelemällä, yksityisviesteilemällä ja pään pensaaseen laittamalla, vaan toimimalla.
Käyttäjätaso 4
Voidaan vahvistaa tänne kun tuo vikatilanne on korjattu. Jos kanavapaikkojen järjestys ei toimi edelleenkään tämän korjatun tilanteen jälkeen oikein, voitaisiin yksityisviestien puolella ratkoa tätä tilannetta tarkemmin, että minkä takia järjestely ei edelleenkään toimi.
Käyttäjätaso 7

Vai pitääkö asiakkaiden tehdä näitä 1-2 tunnin turhia harjoituksia päivittäin/viikottain/kuukausittain kunnes ehkä joskus niiden tarve lakkaa?



Kyllä sen tarpeen saa loppumaan melkein heti sanomalla irti koko Viihteen. 😉
Käyttäjätaso 2

Elisa Viihteessä tehty Elisan tyrkyttämien arviolta 200 roska- ja haamukanavan poisto/piilottaminen kanavaluettelosta ja katsomisen arvoisten ja katsomiskelpoisten noin 30 kanavan järjestely ovat hävinneet taas kaksi kertaa 2 vuorokauden aikana. Operaatio kestää 1-2 tuntia / kerta.

Voisiko joku keskivertoa vastuullisempi henkilö Elisasta lopultakin kommentoida päivämäärän ilmoittaen, milloin tämä häpeällinen epäkohta Elisan myymässä palvelussa saadaan kuntoon?

Ymmärrättekö te, että Elisan palvelussa ei juuri voisi olla fataalimpaa virhettä? Mitä täytyy tehdä, jotta teidät saa heräämään? Televisiota ei kerta kaikkiaan voi katsoa, kun ette vaivaudu tekemään työtänne. Käyttöhyöty maksullisesta palvelustanne on nolla (ja asiakkaan turhaan tekemä työ ja vaiva huomioiden suorastaan negatiivinen).

Onko Elisalla jotain edes keskitason johtajaa, jonka tontille tämä häpeä kuuluu?
Varmistin kehittäjiltä, että viimeisimmässä boksin päivityksessä tuo kanavapaikkojen järjestelyongelma olisi korjattu kyllä. Nyt kuitenkin 13. päivä on alkanut vika, missä kanavapaikkoja häviää. Vika on edelleen päällä ja se on parhaillaan tutkinnassa. Tämä nyt alkanut vika ei liity tuohon aiempaan kanavapaikkajärjestelyyn. Pahoittelut tästä häiriöstä. Toivotaan että tämän hetkinen vikatilanne saataisiin korjattua nopsaan.


Jaaha. Vastaus oli taas kuin keitetystä lampaan päästä. No voitko edes luvata, että Elisa tiedottaa tässä ketjussa heti, kun Elisa katsoo korjanneensa tämän vikatilanteen?

Vai pitääkö asiakkaiden tehdä näitä 1-2 tunnin turhia harjoituksia päivittäin/viikottain/kuukausittain kunnes ehkä joskus niiden tarve lakkaa?

Miksi näiden asioiden hoitaminen ja asiakaskokemuksen synnyttäminen on Elisalaisille näin jumalattoman vastenhakoista ja kömpelöä? Pientä tilannetajua...
Käyttäjätaso 4
Elisa Viihteessä tehty Elisan tyrkyttämien arviolta 200 roska- ja haamukanavan poisto/piilottaminen kanavaluettelosta ja katsomisen arvoisten ja katsomiskelpoisten noin 30 kanavan järjestely ovat hävinneet taas kaksi kertaa 2 vuorokauden aikana. Operaatio kestää 1-2 tuntia / kerta.

Voisiko joku keskivertoa vastuullisempi henkilö Elisasta lopultakin kommentoida päivämäärän ilmoittaen, milloin tämä häpeällinen epäkohta Elisan myymässä palvelussa saadaan kuntoon?

Ymmärrättekö te, että Elisan palvelussa ei juuri voisi olla fataalimpaa virhettä? Mitä täytyy tehdä, jotta teidät saa heräämään? Televisiota ei kerta kaikkiaan voi katsoa, kun ette vaivaudu tekemään työtänne. Käyttöhyöty maksullisesta palvelustanne on nolla (ja asiakkaan turhaan tekemä työ ja vaiva huomioiden suorastaan negatiivinen).

Onko Elisalla jotain edes keskitason johtajaa, jonka tontille tämä häpeä kuuluu?


Varmistin kehittäjiltä, että viimeisimmässä boksin päivityksessä tuo kanavapaikkojen järjestelyongelma olisi korjattu kyllä. Nyt kuitenkin 13. päivä on alkanut vika, missä kanavapaikkoja häviää. Vika on edelleen päällä ja se on parhaillaan tutkinnassa. Tämä nyt alkanut vika ei liity tuohon aiempaan kanavapaikkajärjestelyyn. Pahoittelut tästä häiriöstä. Toivotaan että tämän hetkinen vikatilanne saataisiin korjattua nopsaan.
Käyttäjätaso 2
Elisa Viihteessä tehty Elisan tyrkyttämien arviolta 200 roska- ja haamukanavan poisto/piilottaminen kanavaluettelosta ja katsomisen arvoisten ja katsomiskelpoisten noin 30 kanavan järjestely ovat hävinneet taas kaksi kertaa 2 vuorokauden aikana. Operaatio kestää 1-2 tuntia / kerta.

Voisiko joku keskivertoa vastuullisempi henkilö Elisasta lopultakin kommentoida päivämäärän ilmoittaen, milloin tämä häpeällinen epäkohta Elisan myymässä palvelussa saadaan kuntoon?

Ymmärrättekö te, että Elisan palvelussa ei juuri voisi olla fataalimpaa virhettä? Mitä täytyy tehdä, jotta teidät saa heräämään? Televisiota ei kerta kaikkiaan voi katsoa, kun ette vaivaudu tekemään työtänne. Käyttöhyöty maksullisesta palvelustanne on nolla (ja asiakkaan turhaan tekemä työ ja vaiva huomioiden suorastaan negatiivinen).

Onko Elisalla jotain edes keskitason johtajaa, jonka tontille tämä häpeä kuuluu?
Käyttäjätaso 2
Kai se on kauppaan mentävä ja uusi tallentava ostettava. Tämä N7700 kuumenee liikaa kuten toisessa katjussa on juteltu. WiFi:n nopeus ei riitä kun toistaa jokusen sekunnin ja sitten taas ladataan. Kaapelia en laita. Kanavajärjestelystä jo rutisin, toimintojen hitaus myöskin nyppii eli käytettävyys on heikko. Tietty vois kokeilla vaikka

Kotiboksi B525s-65A

jos vaikak saisi Elisalta lainaksi. Pitää käydä kaupassa.
Käyttäjätaso 2
Minä jo toeiseen ketjuun kirjotin, mutta löysin tämän niin toistan itseäni:

Asentelin N7700:n WiFin kautta toimimaan ekan kerran kun en ole sitä tarvinnut aiemmin.
Muuten kaikki meni hyvin mutta kanavien järjestely tuotti tuloksena sen, että ohjelmaoppaassa näkyy vain tusinan verran kanavia. En tiedä mihin muut katosivat, tehdasasetukset piti palauttaaa jotta sain kaikki näkymään.
Olisin halunnut HD-kanavat listan alkuun loogiseen järjestykseen YLE1, YLE3, MTV3 jne mutta tämn ketjun luettuani luovun yrittämisestä. 😞

Osallistu keskusteluun