Kysymys

Kanavapakettien irtisanominen, sopimusehdot ym.

  • 25 toukokuu 2015
  • 5 kommenttia
  • 1105 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1117 kommenttia
Ilmeisesti vieläkin Elisalla vaikeuksia kanavapakettien sopimusehdoissa ja laskutuksessa.

Olisi syytä saada jo vähitellen selvät ja yksinkertaiset ohjeistukset että sopimusehdot siihen että miten laskutus, tilausjaksot, minimitilausjakso, toistuvat maksut ym. menevät kanavapakettien osalta.

Mitä esim. 1 kuukausi on, 30 vuorokautta, vai esim. 15.2-15.3, vai jotain muuta? Kun tähän vielä asiakaspalvelukin sekoittaa täydet kalenterikuukaudet mukaan, niin sekavaksi menee... Siis ainakin silloin kun, asiakkaan ja Elisan näkemys ovat erilaiset.

Elisa hyvitti ylimääräisen laskutuksen ilman tappelua, joten ilmeisesti tiedetään että tehdään väärin, laskevat vain että jäävät voiton puolelle koska ei sanktioita ja vain osa asiakkaista valittaa.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kunkin kanavapaketin minimitilausjaksot, hinnat sekä määräaikaisuudet löydät täältä: http://elisa.to/1duBC54 🙂

Laskutusjakso on siis kalenterikuukauden eli vaikkapa toukokuun osalta 1.5 - 31.5.

Irtisanomisaikaa kanavapaketeilla ei ole, eli jos irtisanot liittymän tänään, se voidaan sulkea samalle päivälle. Jos koko kuukausi on ehditty laskuttamaan, hyvitetään loppukuun osuus automaattisesti tulevassa laskussasi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
iltsinen kirjoitti:
Kunkin kanavapaketin minimitilausjaksot, hinnat sekä määräaikaisuudet löydät täältä: http://elisa.to/1duBC54 :)

Laskutusjakso on siis kalenterikuukauden eli vaikkapa toukokuun osalta 1.5 - 31.5.

Irtisanomisaikaa kanavapaketeilla ei ole, eli jos irtisanot liittymän tänään, se voidaan sulkea samalle päivälle. Jos koko kuukausi on ehditty laskuttamaan, hyvitetään loppukuun osuus automaattisesti tulevassa laskussasi.

Muuten selvä, mutta irtisanomimem vaatii hieman selitystä Elisan osalta. Jos olisi näin selvä että automaattisesti hyvitetään tulevassa laskussa, niin voisiko mahdollisesti tulevaisuudessa chatin asiakaspalvelijat kouluttaa näin sanomaan, ilman pidempiä selityksiä. Ja toisaalta laittaa tästä johonkin helposti saataville informaatiota. Tätä ei lue missään mihin itse olisin törmännyt. Esim. vaikka elisaviihde.fi sivuston kautta irtisanoessa tulisi tieto tästä että hyvitetään automaattisesti tulevassa laskussa ylimääräinen laskutus.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ainakin ennen kanavapaketeissa kuukausi käsiteltiin aina 30pv mittaisena riippumatta kuukaudesta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
ThouniH kirjoitti:
Ainakin ennen kanavapaketeissa kuukausi käsiteltiin aina 30pv mittaisena riippumatta kuukaudesta.

Voi hyvinkin pitää paikkaansa vieläkin, mutta tuotakaan ei taida missään selvästi lukea. Puhutaan vain 1 kuukaudesta, eli siis tarkka määritelmä puuttuu.

Mutta omassa tapauksessa tälläkään niin väliä (järjestelmän pitäisi tästä huolehtia). Irtisanoin siis elisaviihde.fi sivustolta "tilausjakson loppuun" eli maalaisjärjen mukaan järjestelmän pitäisi automaattisesti lopettaa tilaus oikealla hetkellä/päivämäärällä siten että ei tulisi kuin yhden kuukauden maksu, ei ylimääräisiä päiviä. Siis jos ja kun "irtisanomisaikaa ei ole".

edit: typo
Taitaa vain Elisan laskutusjärjestelmän mukaan tulla yksi ylimääräinen päivä, jos aloituskuussa on ollut 31 päivää.

Toisaalta, jos lopetuskuussa on 31 päivää ja se on ehditty jo laskuttaa, niin hyvitystä tulee silloin yksi päivä ylimääräistä.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Muu-keskustelu-ja-kysymykset/Laskulla-liian-pieni-hyvitys-j%C3%A4rjestelm%C3%A4virhe/m-p/450497#M43571

Osallistu keskusteluun