Kysymys

Kanavapakettien irtisanomisaika?

  • 8 lokakuu 2009
  • 21 kommenttia
  • 5605 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1166 kommenttia
Haluaisin tilata Maikkarin kanavapaketin yhden kuukauden ajaksi. Kuinka pian tilauksen teon jälkeen kanavapaketti on irtisanottava, jotta siitä ei tule laskua seuraavaltakin kuukaudelta?

21 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Haluaisin tilata Maikkarin kanavapaketin yhden kuukauden ajaksi. Kuinka pian tilauksen teon jälkeen kanavapaketti on irtisanottava, jotta siitä ei tule laskua seuraavaltakin kuukaudelta?


Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
OK. Kiitos nopeasta vastauksesta.
Entäpä miten onnistuu pakettiin valittujen lisäkanavien muokkaaminen?

Alla olevan linkin takaa löytyy toimito "Muokkaa lisäkanavia", mutta ei tuntusi toimivan. Valittuja kanavia voi poistaa, mutta uusia ei saa valittua tilalle... ???

http://www.elisaviihde.fi/etvrecorder/paytv.sl
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Entäpä miten onnistuu pakettiin valittujen lisäkanavien muokkaaminen?

Alla olevan linkin takaa löytyy toimito "Muokkaa lisäkanavia", mutta ei tuntusi toimivan. Valittuja kanavia voi poistaa, mutta uusia ei saa valittua tilalle... ???

http://www.elisaviihde.fi/etvrecorder/paytv.sl


Kyseisestä osiosta ensin painike "Muokkaa lisäkanavia", sen jälkeen "Lisäkanavat"-osiosta klikkailemalla halutut kanavat ja "Vahvista tilaus". Sen jälkeen lisäkanavat ovat muokattavissa seuraavan kerran taas 1kk kuluttua. Lisäkanavia voi siis vaihtaa kerran 1kk-tilauskauden aikana.


Haluaisin tilata Maikkarin kanavapaketin yhden kuukauden ajaksi. Kuinka pian tilauksen teon jälkeen kanavapaketti on irtisanottava, jotta siitä ei tule laskua seuraavaltakin kuukaudelta?


Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.


Miksi muuten kanavapakettien sopimuskausi on kuukauden mittainen? Luulisi ettei lyhyempien tilausjaksojen toteuttamiselle pitäisi nykypäivänä olla enää niin teknisiä kuin laskutuksellisiakaan esteitä.
Olikos (olihan) se niin, että 2vk sitten tehtyyn sopimukseen sai M-kanavapaketin 3kk hintaan 0e? Putiikissa sanottiin vaan, että paketin saa aktivoitua päätteeltä, mutta siinä taas ei mainita hintaa, ainakaan ennenkuin lähtee valitsemaan kanavia...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Olikos (olihan) se niin, että 2vk sitten tehtyyn sopimukseen sai M-kanavapaketin 3kk hintaan 0e? Putiikissa sanottiin vaan, että paketin saa aktivoitua päätteeltä, mutta siinä taas ei mainita hintaa, ainakaan ennenkuin lähtee valitsemaan kanavia...


Juuri näin.


Haluaisin tilata Maikkarin kanavapaketin yhden kuukauden ajaksi. Kuinka pian tilauksen teon jälkeen kanavapaketti on irtisanottava, jotta siitä ei tule laskua seuraavaltakin kuukaudelta?


Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.


Eikö tuota perumista voisi tehdä myös itsepalvelu -pohjaiseksi? Esimerkiksi oma.elisa -palvlun kautta.
Nyt ymmärtääkseni vaatii soiton Elisan aspaan jossa tunnetusti saa roikkua "tovin"

Jussi



Haluaisin tilata Maikkarin kanavapaketin yhden kuukauden ajaksi. Kuinka pian tilauksen teon jälkeen kanavapaketti on irtisanottava, jotta siitä ei tule laskua seuraavaltakin kuukaudelta?


Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.


Eikö tuota perumista voisi tehdä myös itsepalvelu -pohjaiseksi? Esimerkiksi oma.elisa -palvlun kautta.
Nyt ymmärtääkseni vaatii soiton Elisan aspaan jossa tunnetusti saa roikkua "tovin"

Jussi


Jep. Sain asiakaspalvelusta sellaista tietoa, että soitto sinne on ainoa tapa perua tilattu kanavapaketti. Itsepalveluperuminen on ehkä joskus tulossa mahdolliseksi.

Myös laskutusasioissa oli aspassa hieman epäselvyyttä.. Esim. HD-kanavapaketin tilauksen tein 4. tai 5.11. Aspan henkilö sanoi, että seuraavassa laskussa laskutetaan HD-kanavapaketista vain marraskuu miinus nuo 4 tai 5 päivää, eli maksan vain päivistä joina olen kanavia katsonut. Sanoin että "hyvä juttu", vaikka oikeasti en uskonut. Muutama päivä sinne tai tänne ei haittaa (vaikka laskutettaisiin koko kuukausi) mutta se haittaa, että kovin selkeästi noista laskutusasioista ei saa tietoa mistään.

Peruin samalla myös lokakuun lopussa tilaamani maikkarin kanavapaketin, sen kerrottiin loppuvan marraskuun lopussa. Jos siitä laskutetaan vain kuukausi, saan katsoa pakettia muutaman päivän veloituksetta.

Epäselvää..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Eikö tuota perumista voisi tehdä myös itsepalvelu -pohjaiseksi? Esimerkiksi oma.elisa -palvlun kautta.
Nyt ymmärtääkseni vaatii soiton Elisan aspaan jossa tunnetusti saa roikkua "tovin"


Minä irtisanoin sekä sen 3 kuukauden ilmaisen kanavapaketin että tämän ketjun avausviestissä mainitsemani Maikkarin paketin netissä olevan yhteydenottolomakkeen avulla.

http://www.elisa.fi/yhteydenotto/ ' TARGET='_blank

Tuolta sivulta valitsin siis vaihtoehdot Henkilöasiakas > Elisa Viihde > Liittymämuutokset > Ota yhteyttä.

Ilmoitin viestissäni, milloin haluan tilauksen päättyvän, ja pyysin vahvistuksen kanavapaketin irtisanomisesta sähköpostitse. Vastaus tuli kummallakin kerralla muutamassa päivässä ja kanavapaketin irtisanominen sujui ongelmitta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Pitäneekö tuo kolmen kuukauden ilmaispakettikin irtisanoa ihan puhelimella, vai katkeaako se automaattisesti, kun se aika on mennyt?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Pitäneekö tuo kolmen kuukauden ilmaispakettikin irtisanoa ihan puhelimella, vai katkeaako se automaattisesti, kun se aika on mennyt?


Se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana jos sitä ei irtisanota.

Pitäneekö tuo kolmen kuukauden ilmaispakettikin irtisanoa ihan puhelimella, vai katkeaako se automaattisesti, kun se aika on mennyt?


Sanoin viime perjantaina omani  kanavapaketin irti Elisa Shopissa, katseluaikaa oli jäljellä vielä reilu kuukausi ja piti jatkua siihen saakka kunnes tulee se 3kk täyteen eli 1.1.2010. Tämän päivän sanoi vielä se henkilö joka sen katkaisi, kun en enään itse tarkkaan muistanut sitä.
No loppuivat sitten kanavat näkymästä jo seuraavana päivänä lauantaina, vähän tulee sellainen kuva että ei tuossa putiikissa oikeasti haluta osata tehdä mitään kerralla oikein. 
Nyt tuli kanavapaketeista ihan mukavat laskut. Samalla laskulla 2kk MTV kanavapaketti ja HD-kanavapaketti joka ei edes näkynyt vanhalla Saunavisioboksilla ja muutenkin näkyvyys on ollut vähän niin ja näin (RushHD kanava on lähes aina pimeänä). MTV kanavapaketti ei loppunut marraskuun loppuun vaikka tällaista tietoa sain aspasta, vaan laskun mukaan sen tilaus jatkuu vielä joulukuun. Nähtäväksi jää, näkyykö MTV kanavat vielä huomenna..

Kanavapaketin minimitilausjakso on 1kk, mutta olisiko mahdollista saada ohje siitä miten tilataan kanavapaketti vain yhdeksi kuukaudeksi? Oma arvaukseni on, että se pitää irtisanoa puhelimitse samana päivänä, kuin sen on tilannut?

Tätä kanavapaketti tilaus- / irtisanomis- / laskutuskuviota saisi oikeasti avata selvemmin.
Käyttäjätaso 3
Hei,

Kanavapaketin minimitilausjakso on tosiaan yhden kuukauden pituinen, eikä mikään sinänsä estä tämän mittaista tilausta. Laskutusjärjestelmämme saattaa toisinaan (hieman tilaushetkestä riippuen) veloittaa ensimmäisellä laskulla (jolla siis kanavapaketti näkyy) kahden kuukauden maksut.

Mikäli näin tapahtuu ja haluat palvelun irtisanoutuvan yhden kuukauden jälkeen, ota ihmeessä yhteyttä asiakaspalveluumme jotta asia saadaan järjestettyä.

Toimitusehtojen mukaisesti kanavapaketeissa noudatetaan 14 vuorokauden irtisanomisaikaa, eli palvelu pitäisi irtisanoa viimeistään 14 vuorokautta ennen kuluvan laskutuskauden loppua jotta palvelu saadaan päättymään kyseiselle päivälle. Näissä ollaan kuitenkin hyvin pitkälti joustettu, joten tuota 14 vuorokauden rajasta ei välttämättä tarvitse aivan päivän päälle olla huolissaan.
MTV-kanavapaketin näkyminen loppui sitten marraskuun viimeiseen päivään.

Näin mentiin:
- Tilasin MTV kanavapaketin 18.10.2009, irtisanoin tilauksen 4.11.2009 (17 päivää tilauksesta irtisanomiseen)
- MTV kanavapaketti on näkynyt Viihde digiboksin kautta 18.10.2009 - 30.11.2009 (43 päivää)
- MTV kanavapaketti on laskutettu väliltä 18.10.2009 - 17.12.2009 (60 päivää)

Menikös tämä nyt oikein? Maksoin 60 päivän katseluoikeudesta, sain katsella 17 päivää vähemmän kuin olin maksanut.

Tästä tuli sellainen aavistus, että onko niin, että kanavapaketin voi tilata kesken kuukautta, mutta irtisanomistapauksessa sen katsominen loppuu aina kuun vaihteeseen?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.


Toimitusehtojen mukaisesti kanavapaketeissa noudatetaan 14 vuorokauden irtisanomisaikaa, eli palvelu pitäisi irtisanoa viimeistään 14 vuorokautta ennen kuluvan laskutuskauden loppua jotta palvelu saadaan päättymään kyseiselle päivälle.


Onko kanavapakettien irtisanomisaika muuttunut Gronerin kirjoituksen jälkeen? Missä nuo Matin mainitsemat toimitusehdot ovat luettavissa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

MTV-kanavapaketin näkyminen loppui sitten marraskuun viimeiseen päivään.

Näin mentiin:
- Tilasin MTV kanavapaketin 18.10.2009, irtisanoin tilauksen 4.11.2009 (17 päivää tilauksesta irtisanomiseen)
- MTV kanavapaketti on näkynyt Viihde digiboksin kautta 18.10.2009 - 30.11.2009 (43 päivää)
- MTV kanavapaketti on laskutettu väliltä 18.10.2009 - 17.12.2009 (60 päivää)

Menikös tämä nyt oikein? Maksoin 60 päivän katseluoikeudesta, sain katsella 17 päivää vähemmän kuin olin maksanut.

Tästä tuli sellainen aavistus, että onko niin, että kanavapaketin voi tilata kesken kuukautta, mutta irtisanomistapauksessa sen katsominen loppuu aina kuun vaihteeseen?


Kuulostaa siltä, että asiakaspalvelussa paketti on virheellisesti laitettu päättymään kuun loppuun eikä 17.12., johon sen olisi pitänyt olla voimassa. Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.


Kanavapakettien sopimuskausi on aina 1kk, joten kunhan perut paketin ennen uuden tilauskauden alkamista (huom! tilauskausi on aina tilauspäivästä 1kk, ei kalenterikuukausittain), niin homma on ok.


Toimitusehtojen mukaisesti kanavapaketeissa noudatetaan 14 vuorokauden irtisanomisaikaa, eli palvelu pitäisi irtisanoa viimeistään 14 vuorokautta ennen kuluvan laskutuskauden loppua jotta palvelu saadaan päättymään kyseiselle päivälle.


Onko kanavapakettien irtisanomisaika muuttunut Gronerin kirjoituksen jälkeen? Missä nuo Matin mainitsemat toimitusehdot ovat luettavissa?


Ei ole tullut muutoksia.

Matti viitannee viestissään yleisiin sopimusehtoihimme, jotka löydät täältä:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/as.cfm?o=3.00
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yleisten sopimusehtojen mukaan "muiden palveluiden" irtisanomisaika on kuukausi, ellei toisin ole sovittu:

http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/EL_Yleiset_ToimEhdot_9_08_SU.pdf ' TARGET='_blank

- Toistaiseksi voimassa olevan puhelinliittymäsopimuksen irtisanomisaika on kaksi viikkoa. Toistaiseksi voimassa oleva laajakaistaliittymäsopimus lisäpalveluineen päättyy yhden (1) kuukauden kuluttua irtisanomiskuukauden päättymisestä, ellei toisin ole sovittu. Muiden palveluiden irtisanomisaika on kuukausi, ellei toisin ole sovittu. Irtisanominen tehdään joko suullisesti tai kirjallisesti.


Maksu-tv-palveluiden sopimusehdoissa ei mainita selkeästi irtisanomisaikaa, mutta ei siinä ainakaan mistään 14 vuorokauden irtisanomisajasta ole mitään puhetta:

http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/maksutv_sopimusehdot.pdf ' TARGET='_blank

- Asiakas voi päättää toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen ilmoittamalla siitä yhtiöön sekä palauttamalla mahdollisesti vuokraamansa päätelaitteen kaikkine tarvikkeineen yhtiöön tilausjakson päätyttyä tai suorittamalla puuttuvalta osalta korvauksen voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Mikäli asiakas tekee palautuksen kesken tilausjaksoa, on asiakas velvollinen maksamaan tilaamistaan palveluista tilausjaksojen loppuun asti.

Ovatko nuo Elisa Viihteen maksukanavien viralliset sopimusehdot? Kun maksukanavia tilaa netin kautta, käyttäjän on hyväksyttävä Elisa Viihteen erityisehdot 16.3.2009, joissa ei mainita maksukanavia sanallakaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Pitäneekö tuo kolmen kuukauden ilmaispakettikin irtisanoa ihan puhelimella, vai katkeaako se automaattisesti, kun se aika on mennyt?


Se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana jos sitä ei irtisanota.


Noniin. Välttyäkseni ärsyttävältä puhelinjonotukselta, marssin tänään Myyrmannin Elisa-Shoppiin Elisaviihteen maksetun laskun kanssa, ja sanoin tytölle, että laittaa sen ilmaisen Elisa M-kanavapaketin poikki heti kun ilmaiskausi päättyy. Tyttö näki systeemeistänsä, että mulla se nyt sitten päättyy 1.1.2010



Pitäneekö tuo kolmen kuukauden ilmaispakettikin irtisanoa ihan puhelimella, vai katkeaako se automaattisesti, kun se aika on mennyt?


Se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana jos sitä ei irtisanota.


Noniin. Välttyäkseni ärsyttävältä puhelinjonotukselta, marssin tänään Myyrmannin Elisa-Shoppiin Elisaviihteen maksetun laskun kanssa, ja sanoin tytölle, että laittaa sen ilmaisen Elisa M-kanavapaketin poikki heti kun ilmaiskausi päättyy. Tyttö näki systeemeistänsä, että mulla se nyt sitten päättyy 1.1.2010


Ei tarvii soitella eikä edes kävellä, vaan lomakkeella hoitui. www.elisa.fi/yhteydenotto

Osallistu keskusteluun