Vastattu

Kanavat ei näy, verkkoyhteys katkeaa N7700

  • 11 huhtikuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 131 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Miksi ei välillä kolmonen tai nelonen näy digiboxin kautta suoraan liitettäessä kyllä.
Samoin Katsomoa tai Ruutua katsoessa verkkoyhteys katkeaa koko ajan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 11 huhtikuu 2016, 19:15

Kyllä muut onnistuvat mitä tarkoitat modeemin langaton verkko keskitasoa?


Tarkoitan sitä, että eri modeemeissa on langattoman verkon tehossa eroja. Elisan toimittamissa laitteissa se yleensä on keskitasoa, jos verrataan itse hankittaviin modeemeihin. Ei puututa nyt siihen sen enempää.

Jos tallenteet toimivat moitteetta, on langaton verkkoyhteys riittävän hyvä. Vaikuttaa siis digiboksissa olevalta vialta tuo, jos digiboksilla ei voi katsella muuta netin yli tulevaa materiaalia kuin tallenteita.

Asiakasnumero kannattaa lisäillä omiin tietoihin täällä Palstalla. Palstatiimi voi siten ottaa kopin tästä ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin asian korjaamiseksi.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oletko kokeillut resetoida digiboksia? Se onnistuu valikoiden kautta tai painamalla virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin nopeahkossa tahdissa. Myös modeemin resetointi samassa rytäkässä voi auttaa.

Oletko kytkenyt digiboksin langalliseen vai langattomaan verkkoon? Jos digiboksi on langattoman yhteyden päässä, testaa toimivuutta langallisessa verkossa.
Digibox ja modeemi resetoitu useaan otteeseen mutta langallisena en ole kokeillut koska modeemi toisessa huoneessa ja siksi tämä valittu ettei piuhoja tarvita eli minusta on toimitttava langattomassa verkkossa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onnistuuko esimerkiksi tallenteiden katselu ongelmitta? Mikäli onnistuu, niin silloin tuskin on verkkoyhteydessä ongelmaa. Jos tallenteet ja siinä ohessa myös muut verkon yli tulevat materiaalit takkuavat, on ongelma todennäköisesti juurikin tuossa langattomassa yhteydessä.

Tuon digiboksin kanssa on ollut paljon ongelmia nimenomaan langattoman yhteyden toiminnan suhteen. Viimeisimmät ohjelmistopäivitykset ovat korjanneet tilannetta jonkin verran. Jos modeemin langaton verkko on sekin korkeintaan keskitasoa ja modeemi kaiken lisäksi eri huoneessa, mikä heikentää signaalin voimakkuutta entisestään, on tällaiset ongelmat mahdollisia.

Mikäli mahdollista, suosittelesin testailemaan digiboksia langallisessa verkossa. Se auttaisi rajaamaan vikaa.
Kyllä muut onnistuvat mitä tarkoitat modeemin langaton verkko keskitasoa?

Niin siinähän tuo langattoman verkon idea on että modeemi voi olla toisessa huoneessa joten pitää sitten hankkia 20 metrinen piuha... testailla ...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllä muut onnistuvat mitä tarkoitat modeemin langaton verkko keskitasoa?


Tarkoitan sitä, että eri modeemeissa on langattoman verkon tehossa eroja. Elisan toimittamissa laitteissa se yleensä on keskitasoa, jos verrataan itse hankittaviin modeemeihin. Ei puututa nyt siihen sen enempää.

Jos tallenteet toimivat moitteetta, on langaton verkkoyhteys riittävän hyvä. Vaikuttaa siis digiboksissa olevalta vialta tuo, jos digiboksilla ei voi katsella muuta netin yli tulevaa materiaalia kuin tallenteita.

Asiakasnumero kannattaa lisäillä omiin tietoihin täällä Palstalla. Palstatiimi voi siten ottaa kopin tästä ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin asian korjaamiseksi.
Okei, kiitos näistä tiedoista.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Siirsin kysymyksen oikeaan paikkaan, koska blogi ei ole tarkoitettu asiakkaiden keskusteluille. 🙂

Osallistu keskusteluun