Kysymys

Kokemuksia ja palautetta Elisa Viihteestä

  • 20 helmikuu 2014
  • 20 kommenttia
  • 47632 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
Elisan palvelu käytössä hieman yli kuukauden, ja päätin tässä vaiheessa jakaa kokemuksia palvelusta.

Lähtötilanne: Muutto pois, ja uuteen asuntoon piti saada nettiyhteys. Kartoitus selvitti, että operaattorina Elisa, ja 100m yhteys saatavilla ynnä digiboksi Elisa Viihteellä.  Kuukausimaksu kirpaisi maksuttomaan nettiin tottuneelle, mutta minkäs teet. Ilman nettiä on nykypäivänä ankeaa. Pyyhkeitä hinnasta. Muuten ok 7/10.

Kauhunsekaisin tuntein seurattiin Palstaa. Pelkkiä vikailmoituksia, huonoja laitteita ja kaikkea kamalaa. Tuliko tehtyä pahemman luokan erehdys?

Asiakaspalvelu: Ensin piti vielä varmistaa, mitä tekisin kanavapakettien kanssa. Pitää ennallaan vai käyttää vain Viihteen kautta. Laitoin emailia. Siihen vastattiin vielä samana päivänä. Asiakaspalvelun taso nopeaa ja asiallista. Kiitän myös nopeasta reagoinnista Palstalla samaan aiheeseen liittyen. 10/10,

Toimitus: Tilaus sisään 23.12. ja laitteet toimitettu 27.12. Sopimus oli toivottu alkamaan 15.1. ja samana päivänä olivat laitteet käyttövalmiita. Elisa piti luvatusta kiinni moitteettomasti. 10/10.

Yhteysnopeus: No, teoreettinen maksimi ei ole toteutunut, mutta aikaisemmassa paikassa oli kilpailevalla operaatorilla vielä onnettomampi viritelmä. Piuhalla nopeus on vaihdellut 75-85, wlanissa 60-70. Saa waretettua asioita kivasti. Ei päästä kuuhun, mutta kiertoradalle kuitenkin. 8/10.

Laitteisto: Laatua. Toiminut moitteettomasti. Ei häiriöitä tai jumitusta lähetyksissä eikä tallennuksissa. Boksi on pitänyt buutata ehkä kerran, modeemia ei ip-haun jälkeen kertaakaan. 9/10.

Parannusehdotuksia: Käyttöliittymä ihan ookoo telkassa, tietsikalla ja mobiilissa. Ohjelmakirjasto kelvollinen. Tallennustilaa saisi olla enemmän. 5000GB kuulostaa toki paljolta jopa pilvessä, mutta pitäisi tulevaisuutta silmällä pitäen pitäisi olla mahdollisuus hankkia tallennustilaa enemmän 😉 Suurin puute on maksukanavien tallentamattomuus, mikä aika tehokkaasti ehkäisee kanavapakettien tilaamisen Viihteeseen. Tällä haavaa paketit Elisan ohjelmakortilla, tavallisella tallentavalla boksilla. Arvostan enemmän tallennusominaisuutta kuin kätevyyttä. 7/10

51/60

Elisan tarjoama palvelu on toistaiseksi ollut toimivaa ja sujuvaa, mutta katsotaan, millaiseksi tilanne kehkeytyy jatkossa. Tässä vaiheessa ei ole tarvinnut katua Elisaan nojautumista 🙂

20 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Notsip kirjoitti:

Elisan palvelu käytössä hieman yli kuukauden, ja päätin tässä vaiheessa jakaa kokemuksia palvelusta.

Lähtötilanne: Muutto pois, ja uuteen asuntoon piti saada nettiyhteys. Kartoitus selvitti, että operaattorina Elisa, ja 100m yhteys saatavilla ynnä digiboksi Elisa Viihteellä.  Kuukausimaksu kirpaisi maksuttomaan nettiin tottuneelle, mutta minkäs teet. Ilman nettiä on nykypäivänä ankeaa. Pyyhkeitä hinnasta. Muuten ok 7/10.

Kauhunsekaisin tuntein seurattiin Palstaa. Pelkkiä vikailmoituksia, huonoja laitteita ja kaikkea kamalaa. Tuliko tehtyä pahemman luokan erehdys?

Asiakaspalvelu: Ensin piti vielä varmistaa, mitä tekisin kanavapakettien kanssa. Pitää ennallaan vai käyttää vain Viihteen kautta. Laitoin emailia. Siihen vastattiin vielä samana päivänä. Asiakaspalvelun taso nopeaa ja asiallista. Kiitän myös nopeasta reagoinnista Palstalla samaan aiheeseen liittyen. 10/10,

Toimitus: Tilaus sisään 23.12. ja laitteet toimitettu 27.12. Sopimus oli toivottu alkamaan 15.1. ja samana päivänä olivat laitteet käyttövalmiita. Elisa piti luvatusta kiinni moitteettomasti. 10/10.

Yhteysnopeus: No, teoreettinen maksimi ei ole toteutunut, mutta aikaisemmassa paikassa oli kilpailevalla operaatorilla vielä onnettomampi viritelmä. Piuhalla nopeus on vaihdellut 75-85, wlanissa 60-70. Saa waretettua asioita kivasti. Ei päästä kuuhun, mutta kiertoradalle kuitenkin. 8/10.

Laitteisto: Laatua. Toiminut moitteettomasti. Ei häiriöitä tai jumitusta lähetyksissä eikä tallennuksissa. Boksi on pitänyt buutata ehkä kerran, modeemia ei ip-haun jälkeen kertaakaan. 9/10.

Parannusehdotuksia: Käyttöliittymä ihan ookoo telkassa, tietsikalla ja mobiilissa. Ohjelmakirjasto kelvollinen. Tallennustilaa saisi olla enemmän. 5000GB kuulostaa toki paljolta jopa pilvessä, mutta pitäisi tulevaisuutta silmällä pitäen pitäisi olla mahdollisuus hankkia tallennustilaa enemmän 😉 Suurin puute on maksukanavien tallentamattomuus, mikä aika tehokkaasti ehkäisee kanavapakettien tilaamisen Viihteeseen. Tällä haavaa paketit Elisan ohjelmakortilla, tavallisella tallentavalla boksilla. Arvostan enemmän tallennusominaisuutta kuin kätevyyttä. 7/10

51/60

Elisan tarjoama palvelu on toistaiseksi ollut toimivaa ja sujuvaa, mutta katsotaan, millaiseksi tilanne kehkeytyy jatkossa. Tässä vaiheessa ei ole tarvinnut katua Elisaan nojautumista :)


Hei! Hieno homma ja kiva, että liityitte palstalle! Toivottavasti jatkossa myös homma pelittää juuri niin kuin pitää. 🙂 Palstalle liittymisessä on myös se hyvä puoli, että mikäli joskus tulee mieleen jotain kysyttävää tai muuta niin täältä kannattaa varmasti kysyä apua ja neuvoja! :) 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Minä myös voisin kertoa kokemuksiani parin kuukauden ajalta Elisa Viihteestä. Minulla on Elisa Viihde Kaapelimodeemi 100M/5M ja tilasin lähinnä nopean netin takia, mutta digiboksiakin on tullut käytettyä. Kaapelimodeeminettiyhteys on osoittautunut jopa LTE-mokkulaa vakaammaksi. Kun LTE-mokkulalla nopeus koko ajan heitteli verkon kuormituksen mukaan, kaapelimodeemi nousee nätisti maksimiinsa minä hetkenä hyvänsä pitkin päivää.

Olenkin päässyt jatkuvasti 100M/5M-yhteydellä melko lähelle maksimia - 95M/4M. Itse kaapelimodeemilaite on ihan hyvä. Minulla on siinä USB-tikku kiinni ja pystyn katsomaan siihen tallennettuja kuvia, videoita ja tiedostoja laitteesta riippuen älypuhelimella, älytelevisiolla ja kannettavalla. Netti on toiminut alusta asti hyvin eikä kaapelimodeemia ole tarvinnut käynnistää uusiksi jumimiseen. Netti on vastannut nörtin odotuksia täysin.

Modeemin hallinta on surkea, siinä ei voi tehdä säätöjä. Tähän toivoisi pikaisesti parannusta.

Digiboksi on varmasti halpaa tavaraa, mutta toimii vähäisessä käytössäni hyvin. Pääasiassa katson televisiolla YouTubesta musiikkivideoita ja Netflixistä sarjoja ja leffoja. Digiboksin miinuksia on ajoittainen hitaus esim. Areena-valikossa, käy kuumana käytössä (sähkönkulutus)? ja kanavia ei voi järjestellä haluamaansa järjestykseen. Tallenteissa miinuksena että jos poistuu tallenteesta, boksi ei muista toistokohtaa. Netflixin kanssa tähän palveluun on jo tottunut.

Jos digiboksi olisi hieman parempi, pitäisin viihdettä täydellisenä. Nyt täydellinen on vain nettiosio ja digiboksiosuus kaipaisi vielä kehitystä. Nettikin saisi olla 100M/10M, koska upille on nykyisin kasvavaa käyttöä.

Joka tapauksessa 40 euron arvoinen nettiyhteys/televisiopalvelu. Eivätpähän enää sää, etäisyys ja muut vastaavat ole vaikuttaneet netin nopeuteen 🙂 Mokkulassahan oli näitä riittämiin.
Kyllä  Pacella tuo tallenteen katsomisen lopetuskohta jää muistiin ainakin lopetusnäppäintä käyttämällä..;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Missä tuo lopetusnäppäin on? Minulla alkaa alusta tallenne.
Lopetusnäppäin on pause-näppäimen vieressä.

Oletko ollut vain liian hätäinen aloittaessasi uudelleen katsomista. Pienen hetken kuluttua tulee popup-ikkuna, jossa kysytään haluatko aloittaa alusta vai jatkaa lopetuskohdasta.

Lisäksi tallenteen katsomisessa on kirjanmerkkitoiminto.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Varmaan kiireinen. Toiminto nyt paikannettu! Kiitos vinkistä.

Tosiaan kun jaksoi odottaa niin kysyi jatketaanko alusta vai nykykohdasta. Ajaa asiansa hyvin.
Elisa Viihde on toiminut vaihtelevasti niiden vuosien aikana jotka olen sitä käyttänyt. Pätkinyt paljon, harmillisesti esim. formulakisojen aikana. Kerran olen saanut 2 kk maksualea. Olen hyvin turhautunut ja kyllästynyt vastailemaan kysymyksiin mitkä valot palavat ja mitkä ei. Sanoisin, että Viihde ja netti eivät ole toimineet koskaan hyvin. Nyt olen kuukauden verran ollut täysin vailla kumpaakaan, koska ne eivät toimi. Koska minulla on määräaikainen tilaus joudun maksamaan siitä huolimatta toistasataa euroa sopimuksen loppuun asti. Asiakaspalvelussa sanottiin, että Viihde on saatava toimimaan sopimuksen loppuun asti. Mutta rikki mikä rikki, ei huvita käydä läpi tätä puhelimessa taas kerran. Oli todella vapauttavaa kun kokosin kaikki laitteet irti, pani roskapussiin ja vein roskikseen. Pitäkää tunkkinne. Maksan tietysti loppuun asti, mutta koskaan en osta Elisalta enää mitään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
jardem kirjoitti:
Elisa Viihde on toiminut vaihtelevasti niiden vuosien aikana jotka olen sitä käyttänyt. Pätkinyt paljon, harmillisesti esim. formulakisojen aikana. Kerran olen saanut 2 kk maksualea. Olen hyvin turhautunut ja kyllästynyt vastailemaan kysymyksiin mitkä valot palavat ja mitkä ei. Sanoisin, että Viihde ja netti eivät ole toimineet koskaan hyvin. Nyt olen kuukauden verran ollut täysin vailla kumpaakaan, koska ne eivät toimi. Koska minulla on määräaikainen tilaus joudun maksamaan siitä huolimatta toistasataa euroa sopimuksen loppuun asti. Asiakaspalvelussa sanottiin, että Viihde on saatava toimimaan sopimuksen loppuun asti. Mutta rikki mikä rikki, ei huvita käydä läpi tätä puhelimessa taas kerran. Oli todella vapauttavaa kun kokosin kaikki laitteet irti, pani roskapussiin ja vein roskikseen. Pitäkää tunkkinne. Maksan tietysti loppuun asti, mutta koskaan en osta Elisalta enää mitään.

Ne laitteet olisi pitänyt viedä SER-pisteeseen, tosin ongelmajätettähän ne oikeasti ovat, sanan varsinaisessa merkityksessä. :p

Mutta onnittelut kuitenkin! :smileygrin:
Käyttäjätaso 1
No niin, nyt kun takana reilu vuosi Viihteyttä, niin kirjaanpa lisää havaintoja sekä risujaruusuja.

- nettipalvelun luotettavuudesta 90/100; satunnaisia häiriöitä lukuunottamatta toimii. Loppuvuodesta esiintyi jonkun verran random katkoksia mutta niistäkin päästiin yli ilman miestappioita

- kiitettävää palautetta myös Saunalahden mobiililaajakaistan toiminnasta

- nopeus; joo, ei tuo 100M toteudu langattomana oikein millään, mutta tänään mittauksessa 73 wir, mikä on kyllä riittävästi, enkä varsinaisesti nillitä siitä. Piuhalla päästään vielä nopeammiksi, mutta sitä ei tule käytettyä juurikaan. Tästä pisteet 80/100

- kaapeli-tv on toiminut valtaosin moitteetta, tärkeät kanavat ja lähetykset ovat näkyneet POIKKEUKSETTA(!), ainoa säröääni tähän on syyskuinen Viasat Viihde -kanavamuutos, jossa uusia kanavia ei saatu näkymään. Kuukauden viive ei oikein ole pelin hengen mukaista. Ongelma ei ollut fataali, koska kyseessä olivat kanavat osastoa 'ynnä muut' mutta periaatteessa sama olisi voinut käydä olennaisille kanaville. Mutta koska asiaa katsotaan kokonaisuutena pitemmältä aikaväliltä (tässä tapauksessa 5,5 vuotta) tulee toimivuudesta hyvät pisteet 85/100.

Teknisen palvelun lainalaisuuksiin kuuluu, että asiat ovat hyvin silloin, kun asioita ei huomaa. Siinä mielessä kulunut vuosi on ollut varsin huomaamaton :)

Parannusehdotus:

Lisää tallennustilaa Viihteen pilveen. Ok, 5000GB on järkyttävän iso määrä dataa, mutta ennemmin tai myöhemmin sekin täyttyy, kun ei malta poistella tallenteita. Esimerkiksi eräällä kilpailevalla palveluntarjoajalla on mahdollista hankkia lisää tallennustilaa lisämaksulla, joten tämän voisi laittaa Elisallakin harkintaan.
https://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Digiboksit-ja/Netgem-digiboksi-on-surkea-Ei-toimi/m-p/429151#M37503
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Notsip kirjoitti:
Parannusehdotus:

Lisää tallennustilaa Viihteen pilveen. Ok, 5000GB on järkyttävän iso määrä dataa, mutta ennemmin tai myöhemmin sekin täyttyy, kun ei malta poistella tallenteita. Esimerkiksi eräällä kilpailevalla palveluntarjoajalla on mahdollista hankkia lisää tallennustilaa lisämaksulla, joten tämän voisi laittaa Elisallakin harkintaan.

Melko usein on ollut tarjolla määräaikaista sopimusta uusiessa yhtenä mahdollisena porkkanana tallennustilan tuplaaminen viidestä terasta kymmeneen. Kannattaa kysäistä asiakaspalvelusta sitten kun nykyinen määräaikaisuutesi on lakkaamassa.
Käyttäjätaso 1
Vielä voisi ottaa kiinni Viihteen tallenteiden katsomisen PC:llä ja selaimen (Mozilla ja Chrome) VLC-liitännäisellä. On epävakaa. Tekstityksiä ei saa näkyviin, ja katsomisen ollessa pausella vähän pidempään, katkeaa koko video. Ilmeisesti tähän on saatavilla apuja päivittämällä VLC:n, mutta tuon soisi toimivan jouhevammin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Notsip kirjoitti:
Vielä voisi ottaa kiinni Viihteen tallenteiden katsomisen PC:llä ja selaimen (Mozilla ja Chrome) VLC-liitännäisellä. On epävakaa. Tekstityksiä ei saa näkyviin, ja katsomisen ollessa pausella vähän pidempään, katkeaa koko video. Ilmeisesti tähän on saatavilla apuja päivittämällä VLC:n, mutta tuon soisi toimivan jouhevammin.

Jos joskus pääsemme eroon MPEG2-TS formaatista tallenteissa, antaa se mahdollisuuden hylätä "riippuvuus VLC:stä", mutta ei ole ihan tämän, eikä huomisen päivän juttuja vielä.
Käyttäjätaso 3
  • Kiitos mukavasta palautteesta. Lisätallennustilaa on mahdollista saada Viihteeseen jos uusii sopimuksen.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    mepa kirjoitti:
    @Notsip Kiitos mukavasta palautteesta. Lisätallennustilaa on mahdollista saada Viihteeseen jos uusii sopimuksen.

    Tuossa tietysti olisi hyvä tarkentaa, että ei riitä, kun jatkaa sopimusta "tekemättä mitään". Vaan pitää uusia sopimus uudella 24 kk määräaikaisuudella. Toki jos palvelu toimii käyttäjällä, niin siinä tuskin olisi mitään riskejä, jos lisätilaa oikeasti tarvitsee. Eri asia jos on vain 97 % prosenttia tilasta vapaana (kuten minulla), silloin ei kannattaisi määräaikaisuutta uusia, ellei saa jotain muuta houkuttelevaa houkutinta.

    Joskus ainakin joku kertoi saaneensa ilmaisia kanavapaketteja tietyksi ajaksi.
    hpguru kirjoitti:
    mepa kirjoitti:
    @Notsip Kiitos mukavasta palautteesta. Lisätallennustilaa on mahdollista saada Viihteeseen jos uusii sopimuksen.

    Tuossa tietysti olisi hyvä tarkentaa, että ei riitä, kun jatkaa sopimusta "tekemättä mitään".

    Eihän tuo ole sopimuksen uusiminen.;)
    Käyttäjätaso 5
    Mulle ei tarjottu sopimuksen uusinnan yhteydessä lisätilaa; en olisi lisätilaa kaivannutkaan, mutta lisätilaa ei siis tarjottu. Sain sen sijaan uuden digiboksin, johon en ollut tyytyväinen ja jonka palautin. Määräaikaisuus pysyi pidentyneenä, vaikka liittymääni ei tullut mitään uudistusta. Voisikohan tuon määräaikaisuuden poistaa, kun sille ei ole mitään syytä?
    Elisan puolelta en ole saanut muuta kuin kuraa, huijattu ja kiusattu häikäilemättömästi - viihteen laajakaista ei toimi useaan otteeseen, jokaisesta yhteydenotosta joutuu maksamaan. Kaiken huippu oli kun yhtäkkiä Internet katkesi yli vuorokauden ajaksi, tuolloin välttämätön tarve lähettää erittäin tärkeä työhakemus, asiakaspalvelussa ei voitu auttaa, käskettiin soittamaan omaguru palveluun jossa kokeiltiin sitä sun tätä, lopputuloksena sama tilanne, ei Internetiä. Jäi työpaikka saamatta, ja lisäksi vitutusta lisäämään lähetettiin lähes 150€ lasku! SIIS SIITÄ HYVÄSTÄ ETTÄ YRITÄN SAADA INTERNETIÄ TOIMIMAAN - SITÄ INTERNETIÄ JOSTA MAKSAN JOKA KUUKAUSI 40€.

    Ei jää asia tähän, sen voin luvata. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, kahden verroin!
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki +1
    Ikävää kuulla tapahtuneesta huijattu huijattu !

    Meillä on tarjota puhelinsoiton lisäksi myös useampi veloituksen yhteydenottokanava asiakaspalveluun, mm. Palsta ja Facebook. Näiden kanavien käyttäminen oli toki poissuljettu vaihtoehto netin katkosen aikana, ymmärrän sen.
    Asiakaspalvelunumeron hinta norm. puheluhinnan verran, asiantuntija Omagurun linja: 2,28 €/min + mpm/pvm , joka kerrotaan soiton alussa.

    Onko netti saatu toimimaan vian jälkeen normaalisti ja johtuiko vika netin häiriöstä tai jostain muusta? 😕
    Sain ilmaisen kokeilun elisaviihde+aitio. Peruutin Viihteen, mutta en tajunnut, että Aitio pitää peruuttaa eri paikasta. Mielestäni hyvin sekavasti muutenkin peruuttaminen tehty sovelluksessa. Miksei kaikki tilaukset näy samassa paikassa, jotta ne varmasti huomaisi eikä tulisi ylläri laskuja!

    Osallistu keskusteluun