Vastattu

Kotiboksi ADSL A2100N, SSID / salasanan / kanavan vaihto ei onnistu

  • 17 marraskuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 5372 katselukerrat

Missähän mahtaisi olla vika, kun en saa vaihdettua Kotiboksi ADSL A2100N asetuksia Omaelisan kautta?

Menin modeemin asetuksiin; Omaelisa -> Viihde -> Laajakaista, jossa vaihdoin langattoman lähiverkon verkkotunnuksen, salasanan, sekä asetin uudeksi wlanin kanavaksi 11 (koska ChromeCast ei suostu toistamaan HD laatuista videota), jonka jälkeen odotin yö yli, mutta mitään ei ollut tapahtunut?

SSID/Salasana/kanava ovat edelleen tehdasasetuksilla, vaikka ohjeen mukaan niiden piti viimeistään tunnin sisään muuttua (nyt siis mennyt jo yli 12h).
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi papparainen 17 marraskuu 2014, 12:55

Mikkohoo80 kirjoitti:
Juu, sieltä takapaneelin resettireijästä sen resetoinkin ja tosiaan Oma Elisassa modeemin tyyppi näytti olevan oikein (eli siis tämä http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/), mutta kiitokset, pitää pyytää vikapalvelusta tarkistamaan modeemin asetukset!

Tulipa mieleen , että oireet viittaavat siihen , että asiakastiedoissasi saattaa olla väärä modeemin sarjanumero.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikkohoo80 kirjoitti:
Missähän mahtaisi olla vika, kun en saa vaihdettua Kotiboksi ADSL A2100N asetuksia Omaelisan kautta?

Menin modeemin asetuksiin; Omaelisa -> Viihde -> Laajakaista, jossa vaihdoin langattoman lähiverkon verkkotunnuksen, salasanan, sekä asetin uudeksi wlanin kanavaksi 11 (koska ChromeCast ei suostu toistamaan HD laatuista videota), jonka jälkeen odotin yö yli, mutta mitään ei ollut tapahtunut?

SSID/Salasana/kanava ovat edelleen tehdasasetuksilla, vaikka ohjeen mukaan niiden piti viimeistään tunnin sisään muuttua (nyt siis mennyt jo yli 12h).

Antoiko Oma Elisa mitään ilmoitusta , että muutos onnistui? Vai tuliko jokin vikailmoitus? Kai muistit tallentaa muutokset?

Voisit myös kokeilla buutata modeemin , että se lukee Oma Elisasta muutokset uudelleen.
Moi,

Oma Elisa ei herjannut mitään, vaan "tallenna" -nappia painaessa ilmoitti vaan, että tallennettu.

Tämän jälkeen odotin tunnin verran, eikä mitään tapahtunut, jonka jälkeen resetoin/buuttasin modeemin, tein asetukset uudestaan Oma Elisassa (ilman herjoja) ja odotin yön yli, mutta mikään ei kuitenkaan muuttunut.

Palvelun/liittymän olen aikoinaan tilannut Saunvisiona muistaakseni vuonna 2008, joten modeemit ja digiboxit  ovat ajan mittaan muuttunut useampaankin otteeseen (viimeksi noin puolitoistavuotta sitten, kun muutimme kaapelitaloudesta ADSL-talouteen), enkä tuon jälkeen ole käsin yrittänyt modeemiin tehdä muutoksia kuin vasta nyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikkohoo80 kirjoitti:
Moi,

Oma Elisa ei herjannut mitään, vaan "tallenna" -nappia painaessa ilmoitti vaan, että tallennettu.

Tämän jälkeen odotin tunnin verran, eikä mitään tapahtunut, jonka jälkeen resetoin/buuttasin modeemin, tein asetukset uudestaan Oma Elisassa (ilman herjoja) ja odotin yön yli, mutta mikään ei kuitenkaan muuttunut.

Palvelun/liittymän olen aikoinaan tilannut Saunvisiona muistaakseni vuonna 2008, joten modeemit ja digiboxit  ovat ajan mittaan muuttunut useampaankin otteeseen (viimeksi noin puolitoistavuotta sitten, kun muutimme kaapelitaloudesta ADSL-talouteen), enkä tuon jälkeen ole käsin yrittänyt modeemiin tehdä muutoksia kuin vasta nyt.

Jaahas.

Muistaakseni kyseisessä modeemissa on sellainen softabugi , että sen resetointi hallinnasta ei oikein toimi. Takapaneelin Reset-nappi käsittääkseni toimii.

Näkyykö siellä Oma Elisassa oikea modeemi eli se A2100N? Ota yhteyttä vikapalveluun ja pyydä tarkistamaan liittymäsi modeemiasetukset.
Juu, sieltä takapaneelin resettireijästä sen resetoinkin ja tosiaan Oma Elisassa modeemin tyyppi näytti olevan oikein (eli siis tämä http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/), mutta kiitokset, pitää pyytää vikapalvelusta tarkistamaan modeemin asetukset!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikkohoo80 kirjoitti:
Juu, sieltä takapaneelin resettireijästä sen resetoinkin ja tosiaan Oma Elisassa modeemin tyyppi näytti olevan oikein (eli siis tämä http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/), mutta kiitokset, pitää pyytää vikapalvelusta tarkistamaan modeemin asetukset!

Tulipa mieleen , että oireet viittaavat siihen , että asiakastiedoissasi saattaa olla väärä modeemin sarjanumero.
Oikeassa olit!

Asiakastiedoissa oli väärä modeemin sarjanumero.
Hei.

Minulla sama ongelma kuin ketjun aloittajalla. Kotiboksi A2100N ei suostu vaihtamaan SSID nimeä ja salasanaa. Olen muokannut molemmat omaelisan kautta. Myös modeemin resetointi on tehty.. ei vaikutusta. Miten pitäisi seuraavaksi toimia?
Käyttäjätaso 3
Sinulla näkyy kaksi modeemia asiakastiedoissa, minkä takia et pääse hallinnoimaan asetuksia. Pyysin sopimuspuolta korjaamaan asian asap.

Osallistu keskusteluun