Vastattu

Kutonen ei näy ja kaikki HD-kanavat pysähtelee

  • 4 tammikuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 876 katselukerrat

Mistäköhän on kyse? Tehdasasetukset on palautettu, kanavat haettu uusiks monta kertaa, modeemin piuhat irrotettu useamman kerran - ei auta. Viihde tulee puhelinlankaa pitkin, ja ongelma on pahentui vuodenvaihteessa. 

Varsinkin ketuttaa, ettei maksukanavia voi katsella, kun hermo menee - pahimmillaan pysähtelee jatkuvasti niin että yhden sanan sanominen voi kestää 10 s. 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 6 tammikuu 2016, 12:37

VDSL -yhteys on ainakin nopeuksista päätellen. ADSL ei tuommoisiin nopeuksiin pääse millään.

Sinulla on ilmeisesti tuo musta pieni digiboksi, joka kantaa nimeä Netgem N7700? Jos digiboksi on nyt langattoman yhteyden varassa, suosittelen lämpimästi hankkimaan riittävän pitkän verkkokaapelin ja kytkemään digiboksin langalliseen verkkoon. Toimii HD -kanavat, Netflix, maksukanavat yms. netin yli tuleva materiaali huomattavasti paremmin.

Se, että yksi kanava lakkaa näkymästä, mutta muut toimivat on varsin mielenkiintoinen ongelma. Olen itsekin törmännyt samaan ongelmaan vanhassa asunnossa. Tuolloin muistaakseni TV5 lakkasi näkymästä. Muuton yhteydessä palautin digiboksiin tehdasasetukset ja uusin samalla myös antennijohdon. Nyt näkyy kaikki kuten pitääkin.

Eli suosittelen palauttamaan digiboksin tehdasasetuksiin joko valikon kautta tai painamalla laitteen virtanäppäintä viisi kertaa peräkkäin nopeahkossa tahdissa. Eikä siitä antennijohdon vaihtamisesta ainakaan haittaa ole. Voit toki testailla ensin pelkällä resetoinnilla, mutta jos ongelmia vielä ilmenee, kannattaa se johtokin vaihtaa uuteen.

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Kunniamerkki +3
  • ? ikävä kuulla ongelmasta. Laitatko sun asiakasnumeron profiiliisi niin pääsen katsomaan asiakkuuttasi. 🙂 Olethan jo resetoinut modeemin eli painanut modeemin takaa 15s reset-painiketta pohjassa? Tämä ei ole sama toimenpide kuin johtojen irrottaminen. 🙂
  • Joo, kävin lisäämässä asiakanumeron tietoihin, ja olen painanut resettiä. Tällä hetkellä HD-kanavat pysähtelee harvakseen, mutta se kutonen ei näy ollenkaan. Ei kyllä näy ilman boxiakaan (siis antennipuolella). 
    Kunniamerkki +3
  • ? Onko sulla siis antennivirittimellinen talo? Voi olla sitten kiinni ihan siitä antennisignaalin tasosta. Eli että heittelehtii ja on sen vuoksi sitten osittain näkymättä 🙂
  • On antennitalo, mut kai sen kutosen pitäis viihdeboxin kautta näkyä? On kuitenkin vikailmoitus tehty ja korjaavat ongelmaa...
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Ilmaiset peruskanavat tulevat antennisignaalin kautta, ei netin yli. Oletko kokeillut vaihtaa antennijohtoa parempaan versioon?

    Ja mitä HD-/maksukanaviin tulee, minkälainen nettiyhteys sinulla on käytössä? ADSL/VDSL? Liitä tietokoneesi modeemiin langallisesti, sammuta muut langallista/langatonta verkkoa käyttävät laitteet tai irroita ne väliaikaisesti verkosta ja tee Speedtestillä nopeustesti. Minkälaisia tuloksia saat?
    En oo kokeillu antennijohdon vaihtoa, kun en ymmärrä miten johto vain yhteen kanavaan vaikuttaisi, kaikki muut ilmaiskanavat näkyy ihan hyvin. Nyt on HD-kanavien pysähtely tänään ollut ihan siedettävää, pystyy jopa katseleen. Ja Netflix on tosiaan toiminut ihan koko ajan. On vaan vähän outoo... Modeemia jaboxia nyt en tähän hätään saa johdolla liitettyä, kun ei ole riittävän pitkää...Tällä hetkellä latausnopeus 23,76 Mbit/s ja lähetysnopeus 6,21 Mbit/s. Ja käsittääkseni on VDSL.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    VDSL -yhteys on ainakin nopeuksista päätellen. ADSL ei tuommoisiin nopeuksiin pääse millään.

    Sinulla on ilmeisesti tuo musta pieni digiboksi, joka kantaa nimeä Netgem N7700? Jos digiboksi on nyt langattoman yhteyden varassa, suosittelen lämpimästi hankkimaan riittävän pitkän verkkokaapelin ja kytkemään digiboksin langalliseen verkkoon. Toimii HD -kanavat, Netflix, maksukanavat yms. netin yli tuleva materiaali huomattavasti paremmin.

    Se, että yksi kanava lakkaa näkymästä, mutta muut toimivat on varsin mielenkiintoinen ongelma. Olen itsekin törmännyt samaan ongelmaan vanhassa asunnossa. Tuolloin muistaakseni TV5 lakkasi näkymästä. Muuton yhteydessä palautin digiboksiin tehdasasetukset ja uusin samalla myös antennijohdon. Nyt näkyy kaikki kuten pitääkin.

    Eli suosittelen palauttamaan digiboksin tehdasasetuksiin joko valikon kautta tai painamalla laitteen virtanäppäintä viisi kertaa peräkkäin nopeahkossa tahdissa. Eikä siitä antennijohdon vaihtamisesta ainakaan haittaa ole. Voit toki testailla ensin pelkällä resetoinnilla, mutta jos ongelmia vielä ilmenee, kannattaa se johtokin vaihtaa uuteen.

    Osallistu keskusteluun