Kysymys

Kuva nykii ja räpsyy

  • 15 maaliskuu 2010
  • 19 kommenttia
  • 4393 katselukerrat

Tälläinen olis ongelma eli kun käyttää nettiä ja katselee telkkaa samaan aikaan niin tv:n kuva nykii ja räpsyy aivan mielettömästi....mitä suurempi netin rasitus on niin sitä emnemmän kuva räpsyy tai pysähtyy kokonaan.
Mutta jos esim. katsoo tallennetta niin silloinjavascript:surroundText('',%20'',%20document.forms.postmodify.message); voi netissä tehdä mitä vain ja kuva on hyvä!
Tämä on ainoa ongelma jonka olen kohdannut mut tää on kyl liian suuri ongelma pitääkseni tään "viihteen"
Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

19 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Saman aiheen tiimoilta on käyty keskustelua aiemmin täällä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,670.0.html

Todennäköisimmät syyt ongelman ilmenemiseen:
1) Digiboksi ja modeemi liian lähekkäin, jolloin modeemin WLAN-signaali antaa häiriötä digiboksille
2) Modeemin WLAN-kanava on liian matalalla taajuudella, kokeile vaihtaa Oma Elisasta WLAN-kanavaa mahdollisimman ylös, esim. kanavalle 11
Kiitos vastauksesta...kokeilin tota modeemin viemistä kauemmaksi boxista...ei auttanut....kokeilin sitten vetää antennin piuhan eri pistokkeesta modeemiin ja johan toimii eli nyt tulee boxiin antennipiuha eri rasiasta ja modeemiin omastaan...mistä lie häirö johtuikaan mutta nyt homma pelittää tosi hyvin...Vituttaa vaan tälläisien viritelmien vetäminen...miksi ei mikään voi toimia niin kuin sen luvataan toimivan!!!  Helvetti kun nää joskus toimisi niinkuin mainoksissa niin olis ihme....helvetti et voi närästää perkele!!!!! >:(


Saman aiheen tiimoilta on käyty keskustelua aiemmin täällä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,670.0.html

Todennäköisimmät syyt ongelman ilmenemiseen:
1) Digiboksi ja modeemi liian lähekkäin, jolloin modeemin WLAN-signaali antaa häiriötä digiboksille
2) Modeemin WLAN-kanava on liian matalalla taajuudella, kokeile vaihtaa Oma Elisasta WLAN-kanavaa mahdollisimman ylös, esim. kanavalle 11
Hei,

Meillä Järvenpäässä eivät alla olevat korjaukset auta. Esim viime viikolla kaikki oli hienosti netti toimi loistavasti nopeus ajoittain 75 Mb/s ja televisio ei pätkinyt lainkaan.
Tällä viikolla telkkari pätkii poikkeuksetta, jos ja kun netti toimii nopeutta ollut alimmillaan 11,59 Mb/s.
Modeemi tänään resetoitu kertaalleen WLAN kanava 13.


Saman aiheen tiimoilta on käyty keskustelua aiemmin täällä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,670.0.html

Todennäköisimmät syyt ongelman ilmenemiseen:
1) Digiboksi ja modeemi liian lähekkäin, jolloin modeemin WLAN-signaali antaa häiriötä digiboksille
2) Modeemin WLAN-kanava on liian matalalla taajuudella, kokeile vaihtaa Oma Elisasta WLAN-kanavaa mahdollisimman ylös, esim. kanavalle 11
Pellonkulman alueella samaa vikaa eli menee kuva rasteriseksi ja pysähtelee


Hei,

Meillä Järvenpäässä eivät alla olevat korjaukset auta. Esim viime viikolla kaikki oli hienosti netti toimi loistavasti nopeus ajoittain 75 Mb/s ja televisio ei pätkinyt lainkaan.
Tällä viikolla telkkari pätkii poikkeuksetta, jos ja kun netti toimii nopeutta ollut alimmillaan 11,59 Mb/s.
Modeemi tänään resetoitu kertaalleen WLAN kanava 13.


Saman aiheen tiimoilta on käyty keskustelua aiemmin täällä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,670.0.html

Todennäköisimmät syyt ongelman ilmenemiseen:
1) Digiboksi ja modeemi liian lähekkäin, jolloin modeemin WLAN-signaali antaa häiriötä digiboksille
2) Modeemin WLAN-kanava on liian matalalla taajuudella, kokeile vaihtaa Oma Elisasta WLAN-kanavaa mahdollisimman ylös, esim. kanavalle 11

Samalla alueella olemme.


Pellonkulman alueella samaa vikaa eli menee kuva rasteriseksi ja pysähtelee


Hei,

Meillä Järvenpäässä eivät alla olevat korjaukset auta. Esim viime viikolla kaikki oli hienosti netti toimi loistavasti nopeus ajoittain 75 Mb/s ja televisio ei pätkinyt lainkaan.
Tällä viikolla telkkari pätkii poikkeuksetta, jos ja kun netti toimii nopeutta ollut alimmillaan 11,59 Mb/s.
Modeemi tänään resetoitu kertaalleen WLAN kanava 13.


Saman aiheen tiimoilta on käyty keskustelua aiemmin täällä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,670.0.html

Todennäköisimmät syyt ongelman ilmenemiseen:
1) Digiboksi ja modeemi liian lähekkäin, jolloin modeemin WLAN-signaali antaa häiriötä digiboksille
2) Modeemin WLAN-kanava on liian matalalla taajuudella, kokeile vaihtaa Oma Elisasta WLAN-kanavaa mahdollisimman ylös, esim. kanavalle 11


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
OK, teillä kaikilla nähtävästi Viihde kaapelimodeemilla?
Hei,
eilen pätki ja pikselöi jonkin kerran aivan normaali antennidigilähetyskin TV:n omalla viritimelläkin Helsingissä.
Viihde kaapelimodeemi on meillä.
Digiboxi ja modemi tulevat eri antennipistokkeista.


OK, teillä kaikilla nähtävästi Viihde kaapelimodeemilla?
Olen valittanut monesti kyseisestä ongelmasta että digi poxi pätkii ja mikään korjaus ehdotus ei ole auttanut minkä olen elisalta saanut. Yli yhdeksän tuntia olen saanut odotella elisan palvelu numeroihin soitellessa. Minulla myös yhdistelmä kaapeli modeemi ja digiboxi. Elisan toiminta homman korjaamiseksi aivan ala arvois ellei jopa perseestä. Aina on luvattu tehdä jotain. kolme kertaa on luvattu toimittaa adsl modeemi kaapelin tilalle, mutta lupaukset on kadonneet kuin kusi lumeen. Kiitos elisalle tyhjästä. Kiitos mailman huonoimmasta palvelusta mitä olen koskaan saanut.

NIMI MERKILLÄ KUPPI NURIN
Täällä kaikki antennin kautta tulevat kanavat ovat alkaneet pätkimään jatkuvasti, sekä kuva että varsinkin ääni todella häiritsevästi. Alkuun liittyi aina siihen, kun surffasi tietokoneella samaan aikaan netissä, mutta tänään ei ole voinut ollenkaan katsoa näitä peruskanavia.

Modeemi on suht lähellä digiboksia, muttatäysin sama asetelma on toiminut siis aikaisemmin. Kaikki lisäkanavat ja tallennukset näkyvät täydellisesti, oli tietokone käynnisssä tai ei.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos käytössä on kaapeli-Viihde, pätkimisongelman aiheuttaa suurella todennäköisyydellä joko liian heikko haaroitin (sen pystyy todentamaan sillä, että heitteleekö TV-signaalin voimakkuus kun kuva pätkii) tai liian heikosta kaapelisignaalista, jolloin kannattaa tietysti poissulkea omat antennijohdot ja tarvittaessa häiriöilmoitus vikapalveluumme.

Jos käytössä on kaapeli-Viihde, pätkimisongelman aiheuttaa suurella todennäköisyydellä joko liian heikko haaroitin (sen pystyy todentamaan sillä, että heitteleekö TV-signaalin voimakkuus kun kuva pätkii) tai liian heikosta kaapelisignaalista, jolloin kannattaa tietysti poissulkea omat antennijohdot ja tarvittaessa häiriöilmoitus vikapalveluumme.


Kyseessä on antennitalous. Sain peruskanavat toimimaan, kun irrotin verkkopiuhan modeemin ja digiboksin välistä. Signaali on siis riittävä, mutta häiriöitä tulee, kun liitän modeemin digiboksiin. Lisäkanavien/tallennuksien/ajastuksien katsomisessa pitää sitten taas kytkeä tuo piuha.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Jos käytössä on kaapeli-Viihde, pätkimisongelman aiheuttaa suurella todennäköisyydellä joko liian heikko haaroitin (sen pystyy todentamaan sillä, että heitteleekö TV-signaalin voimakkuus kun kuva pätkii) tai liian heikosta kaapelisignaalista, jolloin kannattaa tietysti poissulkea omat antennijohdot ja tarvittaessa häiriöilmoitus vikapalveluumme.


Kyseessä on antennitalous. Sain peruskanavat toimimaan, kun irrotin verkkopiuhan modeemin ja digiboksin välistä. Signaali on siis riittävä, mutta häiriöitä tulee, kun liitän modeemin digiboksiin. Lisäkanavien/tallennuksien/ajastuksien katsomisessa pitää sitten taas kytkeä tuo piuha.


Oletko testannut toista verkkokaapelia? On vähän kaukaa haettua, mutta kyseessä voi teoriassa olla huonosti suojattu verkkokaapeli, joka antaa häiriötä digiboksiin jos kerran kaapelin irrottaminen auttaa.

Lisäksi, onko eroa käyttääkö laajakaistayhteyttä samaan aikaan kun häiriötä ilmenee tai sillä, käyttääkö yhteyttä tietokoneelta verkkokaapelin kautta vai WLAN-yhteyden kautta?


Oletko testannut toista verkkokaapelia? On vähän kaukaa haettua, mutta kyseessä voi teoriassa olla huonosti suojattu verkkokaapeli, joka antaa häiriötä digiboksiin jos kerran kaapelin irrottaminen auttaa.

Lisäksi, onko eroa käyttääkö laajakaistayhteyttä samaan aikaan kun häiriötä ilmenee tai sillä, käyttääkö yhteyttä tietokoneelta verkkokaapelin kautta vai WLAN-yhteyden kautta?


Verkkopiuhan vaihtaminen auttoi, kiitos paljon, eipä olisi tullut mieleen. Nyt kirjoitan tätä wlanin kautta ja katson samalla subia, joka ei pätki yhtään. Vaihdoin siihen viihde-paketin mukana tulleeseen piuhaan. Alunperin en laittanut sitä, koska se on niin pirun pitkä, mutta väliäkö sillä, kun se toimii.

Täällä kovasti annetaan haukkuja teille, mutta palstasta minulla on ainoastaan positiivista sanottavaa. Tämä on nykyaikainen tapa hoitaa asiakaspalvelua ja voittaa puhelintuen sata-nolla. Olen saanut jo pari kertaa apua täältä hyvinkin nopealla aikataululla.

Toki teidän digiboksinne on buginen (pitää buuttailla vähän väliä) ja ongelmia ei alunperinkään pitäisi tulla, mutta mun mielestä se menee vielä kehityksessä olevan palvelun piikkiin. Toivottavasti satsaatte jatkossakin tuotekehitykseen ja softapäivityksiä tulee usein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2


Verkkopiuhan vaihtaminen auttoi, kiitos paljon, eipä olisi tullut mieleen. Nyt kirjoitan tätä wlanin kautta ja katson samalla subia, joka ei pätki yhtään. Vaihdoin siihen viihde-paketin mukana tulleeseen piuhaan. Alunperin en laittanut sitä, koska se on niin pirun pitkä, mutta väliäkö sillä, kun se toimii.

Täällä kovasti annetaan haukkuja teille, mutta palstasta minulla on ainoastaan positiivista sanottavaa. Tämä on nykyaikainen tapa hoitaa asiakaspalvelua ja voittaa puhelintuen sata-nolla. Olen saanut jo pari kertaa apua täältä hyvinkin nopealla aikataululla.

Toki teidän digiboksinne on buginen (pitää buuttailla vähän väliä) ja ongelmia ei alunperinkään pitäisi tulla, mutta mun mielestä se menee vielä kehityksessä olevan palvelun piikkiin. Toivottavasti satsaatte jatkossakin tuotekehitykseen ja softapäivityksiä tulee usein.


Kyllä täällä kehuttukin asiakastukea on!  🙂
Ja tuntuu, että moni asia on edennyt juuri tämän palstan kautta paremmin ja nopeammin eteenpäin, kuin pelkän puhelinaspan kautta koskaan olisi edennyt.

Tuo verkkokaapelin vaihto voi vähentää myös boxin buuttaustarpeita, koska ne häiriöt voivat kyllä boksiakin sekoittaa.
Itse ei ole kovin usein boksia tarvinnut buuttailla, joskus kuitenkin kun on jäänyt juntturaan. Nykyisin boksi eri huoneessa kuin modeemi.
Sitä en ymmärrä kuinka omat antennijohdot aiheuttaisivat häiriötä eri päivinä? Jos kaikki ovat samoin ja haaroitinta ei ole. Pätkimistä oli ajoittain myös Handanin boxilla mutta harvoin tähän verrattuna. Eli vaihtoehdoksi taitaa jäädä häiriöilmoitus vikapalveluun. Sen tiedän että aluella niitä on jo tehty.


Jos käytössä on kaapeli-Viihde, pätkimisongelman aiheuttaa suurella todennäköisyydellä joko liian heikko haaroitin (sen pystyy todentamaan sillä, että heitteleekö TV-signaalin voimakkuus kun kuva pätkii) tai liian heikosta kaapelisignaalista, jolloin kannattaa tietysti poissulkea omat antennijohdot ja tarvittaessa häiriöilmoitus vikapalveluumme.
Tallenteet pätkii, äänet lähtee pois ja kuva nopeutuu itsestään Boxit reistailee
Mikä on toimintavarmuus näillä laitteilla?
35 kk hintaan pitäisi saada toimiva paketti, varsinki kun sitä mainostetaan toimivana.

Jokaisessa uudessa asiassa on omat ongelmat, mutta näitä ongelmia alkaa olla liikaa joten se pitäisi näkyä käyttäjien kukkarossa myös.

Ihmettelen miten paljon ihmiset täällä keskustelee näistä ongelmista ja Elisa ei tee mitää.

Tallenteet pätkii, äänet lähtee pois ja kuva nopeutuu itsestään Boxit reistailee
Mikä on toimintavarmuus näillä laitteilla?
35 kk hintaan pitäisi saada toimiva paketti, varsinki kun sitä mainostetaan toimivana.

Jokaisessa uudessa asiassa on omat ongelmat, mutta näitä ongelmia alkaa olla liikaa joten se pitäisi näkyä käyttäjien kukkarossa myös.

Ihmettelen miten paljon ihmiset täällä keskustelee näistä ongelmista ja Elisa ei tee mitää.


Jos käytössä on DSL-viihde (se ei käy viestistä ilmi) niin tallenteiden pätkimisen syy lähes poikkeuksetta on riittämätön kaista, tai upstream-kaistan tukkiminen käyttäjän toimesta.

Elisa tekee jatkuvasti töitä varsinkin kaapeliviihteen toimintavarmuuden parantamiseksi. DSL-viihteessä ei pahemmin vikoja tällä hetkellä edes ole.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Oletko testannut toista verkkokaapelia? On vähän kaukaa haettua, mutta kyseessä voi teoriassa olla huonosti suojattu verkkokaapeli, joka antaa häiriötä digiboksiin jos kerran kaapelin irrottaminen auttaa.

Lisäksi, onko eroa käyttääkö laajakaistayhteyttä samaan aikaan kun häiriötä ilmenee tai sillä, käyttääkö yhteyttä tietokoneelta verkkokaapelin kautta vai WLAN-yhteyden kautta?


Verkkopiuhan vaihtaminen auttoi, kiitos paljon, eipä olisi tullut mieleen. Nyt kirjoitan tätä wlanin kautta ja katson samalla subia, joka ei pätki yhtään. Vaihdoin siihen viihde-paketin mukana tulleeseen piuhaan. Alunperin en laittanut sitä, koska se on niin pirun pitkä, mutta väliäkö sillä, kun se toimii.

Täällä kovasti annetaan haukkuja teille, mutta palstasta minulla on ainoastaan positiivista sanottavaa. Tämä on nykyaikainen tapa hoitaa asiakaspalvelua ja voittaa puhelintuen sata-nolla. Olen saanut jo pari kertaa apua täältä hyvinkin nopealla aikataululla.

Toki teidän digiboksinne on buginen (pitää buuttailla vähän väliä) ja ongelmia ei alunperinkään pitäisi tulla, mutta mun mielestä se menee vielä kehityksessä olevan palvelun piikkiin. Toivottavasti satsaatte jatkossakin tuotekehitykseen ja softapäivityksiä tulee usein.


Hienoa, että ratkesi ja kiitos palautteesta. 🙂

Osallistu keskusteluun